Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW vechi, astazi fata de acum un deceniu
BMWZone > BMW GENERAL > BMW Bar
FiveThreeFive
Ma gandeam la conditile de astazi, in comparatie cu cele de acum un deceniu, in ceea ce priveste detinerea unui BMW vechi.
Prin "vechi" ma refer la orice model dintr-o platforma produsa cu 2 generatii sau mai mult inaintea platformei curente, si care din diverse motive nu se incadreaza la autovehicule de epoca. Anume: seria 3 E46, E36, E30, E21; seria 5 E39, E34, E28, E12; seria 7 E38, E32 si E23, etc.
Automobilele recunoscute de Retromobil Romania sunt exceptate de la mai toate impozitele si taxele, deci sunt exceptii care nu se incadreaza in acest topic.

Multi de aici cunosc faptul ca am avut un E28 535i timp de peste 10 ani. La un moment dat a trebuit sa il vand, pentru ca am intrat in alta faza a vietii.
Privind in urma ma bucur ca am avut norocul sa fiu tanar intr-un moment in care cultivarea unei pasiuni automobilistice era posibila si rezonabila.
Constat insa cu regret ca pentru tinerii entuziasti de astazi o astfel de masina este o povara financiara pe care multi probabil ca o subevalueaza grav.

Ce este diferit astazi, fata de acum 10 ani, din perspectiva posesorului unui BMW vechi?

1. Impozitele auto au crescut enorm. Cu exceptia unor modele din seria 3, mai toate BMW-urile vechi au motoare cu capacitati cilindrice de peste 2000 cmc. Acum impozitul este de la cateva ori la cateva zeci de ori mai mare - depinde de capacitatea cilindrica. Daca imi amintesc bine, in anul 2001 plateam putin peste 100 EUR impozit anual la un E28 535i. Acum pentru aceeasi masina impozitul este de cca. 1200 EUR, deci a crescut de cel putin 10 ori.

2. Pretul combustibilului este mai mult decat dublu, si tendinta este de crestere continua. In mai 2001 benzina tocmai se scumpea si costa 14.400 lei/litru, ceea ce la un curs de cca. 25.000 lei/EUR in acea perioada echivala cu 0,58 EUR/litru. In prezent, adica aprox. 10 ani mai tarziu, cca. 1,30 EUR/litru. De peste 2,2 ori mai mult.

3. Asigurarea RCA este sensibil mai scumpa si de asemenea este in tendinta de crestere constanta. Nu mai am valorile de acum 10 ani pentru RCA, in vederea unei comparatii cu valorile prezente, dar sigur vorbim de o crestere de cateva ori. Nimeni nu face CASCO la masini vechi, dar RCA este obligatoriu si devine din ce in ce mai mult un factor important in ecuatie.

4. Taxa de prima inmatriculare (asa-zisa "poluare") se aplica acum tuturor masinilor si penalizeaza grav masinile inmatriculate inainte de 2007. Acum 10 ani nici vorba de asa ceva. In cadrul legislativ actual (ian. 2012), o masina veche este practic nevandabila.

5. Taxa de drum pe atunci era inclusa in pretul combustibilului, acum este atat in pretul combustibilului cat si extra sub forma de rovigneta. Urmeaza probabil in curand o taxa suplimentara pentru autostrazi.

6. Moda parcurilor de dezmembrari, in care se gaseau din belsug piese pentru modele vechi, a trecut. Desi mai exista in continuare astfel de parcuri, oferta acestora este foarte limitata sau tinde spre zero, pentru masini vechi. Aceasta inseamna ca multe piese trebuie procurate direct de la BMW, sau sunt foarte greu de gasit, situatie ce face costisitoare intretinerea corespunzatoare a masinii.

7. Drumurile sunt extrem de aglomerate. Eu consider ca, in Romania, perioada buna a practicarii automobilismului din pasiune a fost 2000 - 2006. Soselele se prezentau in conditii din ce in ce mai bune (fata de starea in general deplorabila din anii '90), iar boom-ul vanzarilor de masini pe credit inca nu incepuse. Desi atitudinea Politiei a fost mereu (si este in continuare) de a sta la panda dupa amenzi, dotarile destul de slabe din acei ani le limitau mult "business-ul". Asa ca puteai sa mergi cu masina de placere, atat timp cat mergeai responsabil, fara a infrunta un trafic aglomerat si capcane politienesti la tot pasul.

8. Desigur ca si veniturile sunt mai mari de acum 10 ani. Ceea ce s-a schimbat insa semnificativ este ponderea cheltuielilor in cadrul veniturilor. Acum alimentele, locuintele si imbracamintea au o pondere mai mare in cadrul cheltuielilor totale.

In concluzie, cadrul actual legislativ si financiar, dar si societatea de astazi, difera mult fata de acum un deceniu.
Am impresia ca pentru un tanar care beneficiaza de un venit in jurul mediei nationale, sau chiar un pic mai bine, a poseda un BMW vechi pentru a-si satisface o pasiune de altfel atat de normala si posibila acum un deceniu este practic o sinucidere dpdv financiara.

Voi ce parere aveti?
AxY Jamaicanu
sunt total de acord cu tine,m-am gandit si eu de multe ori la ce zici tu, e rau acum si va fi din ce in ce mai rau
alex230ro
ca de obicei un topic superb facut de tine Robert.Sincer sa fiu daca cineva este pasionat inca mai poate lua si BMW-uri noi,au inceput intr0ducerea motoarelor mai mici + turbo deja.Ca si cost cam tot a crescut,din pacate nici viitorul nu pare sa fie mai frumos.
Personal regret si acum ca am vandut E30-ul si inca sper ca voi reusi sa mai imi iau inca unul la un moment dat.
PS:cea mai mare lovitura a venit cu taxa de prima inmatriculare recent instituita
Ca si avantaje vs E30 pot sa spun ca la E46 am gasit tutoriale pt orice biggrin.gif
TiL
Au trecut 8 ani de cand am luat primul E28, 525i, gri metalizat. Am salariu de 4 ori mai mare si am un alt E28 525i gri metalizat... Si pare ca nu-mi permit mai mult, chiar fac mai putini km cu el, pentru ca merg cu masina de serviciu sa fac economie.

Nu-mi explic de ce, trebuie sa pun pe hartie. In mare, impozit mai mare, intretinere mai scumpa, benzina mai scumpa, nu mai am pasageri care sa cotizeze la benzina... etc Dar tot trebuie sa ramana o carca de bani. Daca mai pun ratele si chiria... chiar incep sa inteleg.



N-as schimba E28 cu nimic, singurul progres ar fi un motor mai mare. Si mi-as dori unul fara atat de multa rugina. Restul, un rulment, o cutie etc se schimba.
elvislorin
528i din 85...impozit 2016 lei (mersi PDL) - in momentul asta...in primavara revin pe sosea...se mai adauga 700 lei pe asigurare si inca 200 lei rovinieta...si uite asa ajung la vreo 3000 lei pe an...venitul pe 1 luna si ceva...nu mai zic de minim 400 lei benzina/luna....cam greu sa tii un cazan in zilele noastre...e masina de lux deja (muncesti 1 luna din an ca sa platesti doar taxe)...comparativ cu un e90, e60 sau e46...dar merita toti banii...feelingul e total diferit si f intens fata de ce simti intr-un model de dupa 2000...ce sa mai...astept 2016 sa trec pe retromobil...ca de cazane nu ma las...respect cazanistilor
tomado e28 owner
Multumim Robert pentru topic, e frumos alcatuit si structurat. Eu detin masina din 2007, am avut o tendinta de a trece la un model mai nou in 2008, pe urma am refuzat unele oferte pentru ca incepusem sa ma atasez de masina. Acum, pentru ca ma gandeam sa-mi elimin toate cheltuielile posibile pentru a-mi procura o locuinta, era cat pe ce sa ma despart de masina dar noua lege se pare ca ne leaga pe vecie tongue.gif

Masina pentru mine este mai mult un moft, in 4 ani si jumatate nu am reusit sa parcurg 30.000km pentru ca era nevoie de ea doar o data pe saptamana, maxim, pentru a merge acasa, in rest merg pe jos. Dar pentru mine masina inseamna libertate, asa ca nu am renuntat la ea.

Cheltuielile obligatorii (impozit, RCA, rovignieta, combustibil) au crescut mult, e adevarat, dar daca am facut sacrificii si am reusit sa o mentin in circulatie cat timp am fost student si fara loc de munca, sper sa-mi permit in continuare. Intre timp mi-am facut si stoc de piese, am de rezerva cam aproape orice tongue.gif Pe partea tehnica am schimbat motor, frane si tot ce a cedat, e ok. Neaparat are nevoie de un vopsit in primavara (tinichigerie nu cred) si mai merge o vreme. Si pe vremea cand o puteam vinde, pentru a obtine o masina mai noua in aceeasi stare trebuia sa dispun de o suma de bani pe care nu o aveam.

RCA-ul a scazut semnificativ in 2011 fata de 2010. Nu am investigat de ce, ma bucur ca e asa.
Pentru impozit am mutat-o de la oras la sat, a scazut cu vreo 20%.
Combustibil din fericire mai primesc, mai exista surse alternative si cred ca se preteaza bine si la biodiesel, pentru cand va fi accesibila tehnologia si la noi.
In rest, cheltuieli oricum exista, orice masina ai avea. Nu neaparat iesi mai ieftin cu o masina mai noua. Ideea e sa poti sa-ti faci service-ul in regie proprie smile.gif

Nu pot sa nu remarc si un avantaj datorat cresterii acestor costuri, oricat de ciudat ar parea: nu vor mai ramane pe strazi masini care sa arate jalnic. In majoritatea cazurilor, cine isi permite inca sa detina o astfel de masina, o poate si intretine cat de cat. Si daca tot o ai, te costa si n-o poti vinde, de ce sa n-o faci sa arate si bine? smile.gif Oricum au farmecul lor si acum, dupa ce a trecut nebunia cu masinile de fitze, incep sa fie apreciate si cele clasice.

Sper ca am scris destul de inteligibil, acum am ajuns de la ziua unui coleg smile.gif
elvislorin
sper ca nu te-ai intors de la chef in postura de sofer....tongue.gif...jos palaria pt efortul depus de a tine pe sosea un cazan...sunt multe masini mai noi care fac senzatie cu o pereche de jante sau o bara de m dar care n-au un minim de intretinere periodica facut (si o spun in cunostinta de cauza)...posesorilor de astfel de senzatii le recomand o dacia 1310 sau un opel corsa de prin '90...ca sunt ieftine la intretinere
tomado e28 owner
Nu, masina ma asteapta cuminte in curte la 110km. E mai in siguranta acolo. Visez sa am un garaj cand o sa cresc mare tongue.gif
io'sŪ
ai mare dreptate robert, ca intotdeauna !

momentan nu-mi permit achizitionarea unui mai nou BMW (nu as lua orice model de BMW) si inca sunt multumit de "vechiul", ma "descurc" sa-l intretin cu toate taxele si cheltuielile, de pierdut la vanzare oricum am sa pierd ft mult fata de cat am dat.. nu mai conteaza taxa "bozgorului" mad.gif

viata merge mai departe !


app: tu ce mai conduci?
FiveThreeFive
Multumesc pentru feedback.

Ma intriga foarte mult faptul ca, din perspectiva posesorului unui autoturism, sistemul legal si fiscal s-a degradat enorm in numai 10 ani.
Sunt convins ca pana si aceia dintre voi care ati ajuns la un nivel de castig mai mult decat rezonabil, trebuie sa faceti ceva eforturi financiare pentru a intretine un BMW. Dar banuiesc ca mai toti ati trecut de 30 de ani.

Eu ma gandesc insa la tinerii pana in 25 de ani, care au o pasiune pentru macanica auto si care nu fac parte dintr-o familie bogata. In sistemul actual, un BMW clasic ii usuca de bani. Costa enorm sa-l cumpere si nu-l pot intretine din cauza impozitelor si altor cheltuieli fixe. Daca nu se va schimba ceva in cadrul legislativ, in scurt timp posesorii de BMW (fie model vechi sau nou) vor fi doar cei cu un cont gras in banca.
In ceea ce priveste modelele BMW moderne (post E46 / E39 / E38), acestea sunt atat de complicate mecanic si electronic incat fara un set substantial de "BMW special tools" nu prea mai poti mesteri nimic in garajul de acasa.
Iar rezultatul va fi ca, probabil in maxim un deceniu, spiritul de mecanic amator va disparea. Este un hobby care s-a perpetuat de la inceputurile automobilismului, dar pe care guvernele post 2000 sunt pe care sa-l starpeasca.

Cineva care poseda un BMW clasic parcurge foarte rar 10.000 Km/an. In medie cred ca se merge cam 7.000 - 8.000 Km/an. Da, masinile consuma mult, au norma de poluare de regula sub Euro 2, dar la un asemenea parcurs anual poluarea este cel mult egala cu cea a unei Dacii Logan sau oricarui alt model nou de masina, care parcurge 25.000+ Km/an. Asa ca justificarea "poluatorul plateste" pentru un asemenea sistem drahonic de taxare si impozitare este invalidata de realitatea tehnica.

Eu consider ca vina pentru actualele taxe si impozite o poarta in primul rand Renault. Taxele si impositele sunt "croite" astfel incat sa ne forteze sa cumparam Dacii noi.
Probabil ca indarjirea cu care orice guvern, indiferent de culoarea politica, a perpetuat in diverse forme taxa de prima inmatriculare se datoreaza unui santaj din partea Renault. Cred ca Renault ameninta cu retragerea din Romania, in cazul in care piata auto este lasata libera. Iar in situatia economica actuala a tarii nici un guvern nu isi permite sa se trezeasca in brate cu zeci de mii de someri si o prabusire a exporturilor - consecinte imediate ale mutarii productiei Dacia in alta tara.
Altfel nu se explica faptul ca se tine cu dintii de taxa de inmatriculare, in ciuda nemultumirii clar exprimate de catre oameni, in ciuda numeroaselor procese castigate de catre cei care au contestat taxa, in ciuda avertismentelor de la UE.

Fara o schimbare in legislatie, peste inca 10 ani voi avea un profund respect pentru tinerii care imi vor spune ca au schimbat cu succes o garnitura de chiulasa la un motor BMW cu 6 cilindri in linie...
Halogen
Intrebarea e ce se va intampla peste 10 ani cand posesori de E12 E28 E30 2002 E21 vor trebui sa caute piese numa in strainatate , ce o sa facem cand persoanele nu mai dezmembreaza asemenea masini si le duc la fiare vechi direct si magazinele de piese vor renunta sa aduca piese pentru modelele mai vechi cu pretextul ca " nu se vand domne si de ce sa tin 1 piesa pentru un bmw vechi de 20 30 de ani cand pot sa vand pentru loganuri zeci de piese pe luna" atuncea sa vezi nebunia mare sa vezi preturi bomba la piese , vei vedea pe strazi bmw-uri vechi pastrate de colectionari de persoane care iubesc acel model tinerii nu vor mai fi interesati de aceste modele si nici de a le pastra din cauza efortului de a gasi piese. Am 24 de ani iubesc cazanu meu nu vreau sa-l vand nici o data as vrea sa-l las mostenire am vandut lucruri personale pentru a putea face un schimb de ulei de a cumpara aripi fusta buji placute de frana si mai trebuie sa cumpar si alte piese si nu regret nici o clipa....si ma gandesc ca o sa vina si vremuri mai bune de a ajunge pe salariu si voi putea sa zic da domne pot sa cumpar aceasta piesa,dar ma gandesc cu stupoare ca trebuie sa achit intretinerea chiria si restul utilitatilor si apoi sa trag linie sa vad daca mai raman bani e cu dus si intors...Ca toti posesori de bmw-uri vechi imi doresc sa-mi vad si eu masina fara rugina si fara probleme mecanice. Sa visez ca imi iau alt bmw mai nou ? nici o data mai degraba alt cazan

Cum vad eu peste 10 ani ? simplu
-persoanele cu masini vechi or sa fie considerati nebuni de catre acei conducatori cu masini noi (vom deveni ca posesori de 1310 de se uita uni la tine si iti fac tot felul de manevre in fata de ramai tablou mai ca ti-ar spune frate ce cauti pe strada cu asa ceva?? )
-evident de catre cunoscatori vei fi apreciat si "laudat" pentru ca menti pe linia de plutire o astfel de masina
-vor fi vazute foarte rar pe strazi
-taxele , impozitele,benzina si restul vor creste foarte mult iar salariul nexam
-tineri vor aprecia mai mult masinile vechi si nu or sa le mai rupa in doua
-nimeni nu va mai desface un carburator un motor , o bujie toata lumea va fugi la service care o sa prospere cu timpu
-masinile vor deveni pline de electronica de o sa zici ca te joci pe un calculator cu ea iar adevarata placere de a conduce se va pierde usor
-tuningul o sa aiba alta forma
Un topic foarte bun dea dreptu genial !

De vina pentru toate acestea nu sunt parlamentari ci noi ca romani ca acceptam astfel de lucruri si vrei nu vrei nu ai ce face si taxa de prima inmatriculare nu va disparea prea curand sau poate in 2013 sau la jumatea anului acesta cand o sa faca o carte verde si o sa puna o taxa pe gramul de noxe sa vezi atuncea alta bomba cand o zi 20 de lei pe gram si taxa sa o platesti anual smile.gif sau stiu eu cat o sa faca gramu . Schimbare in lege pentru ce ? suntem o mana de oameni in romania cu masini vechi nici unu din parlament nu se va gandi la asa ceva "hai sa facem un bine posesorilor de masini vechi,colectionarilor " nai sa vezi nici o data poate invers hai sa le bagam pe gat taxe mai mari impozite mai mari si cand o sa auzi ca persoana are 2.5 2.8 3.5 3.0 pe masina omologat o sa zici omule esti nebun si o sa-ti faca un calcul pai tu pe an dai atatia bani de ti-ai lua alta masina (acest fenomen a inceput dejea ) aaa si peste 10 ani daca o sa auzi un 6in line la semafor sau un bmw cu motor mai mare o sa zic WOW . Singura solutie migrat in DE piese pt toate modelele acolo parcuri de dezmembrari foarte mari taxe banuiesc ca mai mici poti sa-ti cumperi cati ursi rechini vrei nu cred ca exista taxa de prima inmatriculare la ei ,acolo ai cele mai multe sanse sa vezi o familie de la tata cu 2002 mama cu e30 cabrio automat biggrin.gif si fiu cu e21 si cate si mai cate o pasiune transmisa din generatie in generatie.
coman cosmin
lucrurile se "imput" destul de rau.peste cativa ani o sa ramanem o mana de pasionati.nu o sa ne mai permitem mult timp sa tinem masinile.
banii care ii castigam acum doi ani acum ii castig in 2-3 luni.benzina e tot mai scumpa.de impozit nu mai zic nimic.pana acum un an aveam plinul la toate masinile.acum toate sunt pe galben sad.gif
dar nu ma dau batut.imi plac masinile vechi si mai ales bmw-urile si nu o sa renunt la ele,cu toate ca acum muncesc numai ca sa le intretin si sa le platesc impozitele sad.gif
in 2011 am platit 5200 lei si am mers cu masina 1900 de km.
piese exista inca destule si o sa se gaseasca si peste 10 ani.
sper sa nu fim ultima generatie cu acest hobby.pentru un tanar de 18 ani e imposibil sa isi mai cumpere un bmw vechi si sa il tina pe linia de plutire. cu noua taxa nici macar o amarata de dacie nu isi mai pot cumpara.nu toata lumea isi permite masini peste 2007.


bartro
Stiu ca sunt pasionati pe forum asta care au dat foarte mult pentru isi a pastra masinile, eu cred ca chiar prea muilt. Personal nu as fi mers asa departe. Aveti respectul meu, chiar daca si undeva cred ca sunteti nebuni smile.gif

Deja suntem doar cat degete pe o mana. In orice tara cred ca procent de populatie care tine la vechituri este destul de mic. Problema aici in tara, pe langa cele cu tendinta globala cum ar fi de pret de benzina si limitare de materie prima, este ca in Romania se guverneaza ad-hoc si se face decizii fara sa fie luat in considerare niste factori humane, respect pentru populatie, sau fara sa fie studiate atent consecinte pentru toate grupuri din populatie. Nu stii ce va fi maine, si din cauza asta nici nu poti trai macar cu potential maxim in conditiile de azi. Lay low, ciocu' mic.

Am un sentiment de deja-vu cand scriu randurile astea.
xander
sunt de acord cu tine bartro....
imi plac si mie masinile vechi dar ca sa ajung sa dau 7.2lei pe km cum a dat cosmin mai bine gasesc alta solutie
e scump de intretinut un e12 e28 dar mai scump un e39 e61
la fel ca til nu schimb cu nimic e28.....poate cu unul in stare impecabila sau cu un porsche vechi biggrin.gif
solutia mea la toate schimbarile e o masina ieftina cat mai noua pt uz zilnic si o vechitura in garaj pacat ca in ro nu poti plati taxe pt cat circuli cu ea(de ex daca circul doar o saptamana e an sa platesc impozit si asigurare pt o saptamana)
bartro
QUOTE (xander @ Jan 21 2012, 12:14 AM) *
daca circul doar o saptamana e an sa platesc impozit si asigurare pt o saptamana

Ca sa ajungam acolo in Romania, trebuie intai schimbat impozit pe masina. Mi se pare ciudat sa platesc impozit pe un bun mobil. Sunt tari in care nu exista impozit pe masina, iar bani se ia cat e inscris in circulatie, adica, cat timp masina se afla pe spatiu public. Scap de cheltuieli prin bagat masina in curte sau garaj, o radiezi, si gata. Prodecura este reversibila.
Cum in Romania platesti impozit pentru ca esti proprietar, un sistem de gen nu poate fi implementat.
xox
E nostim, ieri mi-am luat E30-ul inapoi.

Cam toti mi-au zis ca-s natarau smile.gif Ce-i drept o lovisem destul de tare in 2007.

Dar imi aduc aminte cand am fost la Bucuresti dupa ea in '06, cand i-am cunoscut pe cei de aici, cand am fost la munte cu ea, cand a dat prima zapada si tot asa. In Iasi la fel, am cunoscut oameni noi si am trait experiente placute.

Si eu sufar din cauza faptului ca nu-mi permit un trai decent. Prost nu-s, facultate am facut dar nu pot sa ma angajez ca un mic robotel de bucatarie care sa asambleze soft/hard pe banda rulanta. Asa ca ma descurc si eu cum pot. Chit ca-i dificil, ma mai ajuta si parintii cu micile "task"-uri de zi cu zi si aia e.

De fapt ce vreau sa spun e ca mi-am luat inapoi masina pentru ca-i singurul mod prin care pot sa scap tocmai de problemele cotidiene. M-am urcat la volan, 10km ma plimb si-apoi ma duc la somn linistit. Si nu-mi mai pasa ca n-am un job de mii de lei pe luna. Am un job modest dar ma tine in priza si-mi permit si masina. Inca n-am nevasta, nici copii (sper laugh.gif ) deci duc o existenta relativ lipsita de griji. Chiar daca-mi dau seama ca-i momentul sa schimb acest "status quo", nu ma grabesc.

In final, consecintele guvernarii actuale si trecute nu se fac simtite doar vis-a-vis de pasiunea pentru o marca/model de masina. Ce as putea zice de infrastructura, de drumuri, poduri, baraje, obiective turistice sau alte "fleacuri" de soiul asta? Sau de firme, de la angajator la angajat? Pana la blocuri, din perspectiva locatarului sau a vecinului. Scoli, spitale, muzee...

Nu vad o solutie pe termen scurt, dar continui sa sper intr-o schimbare. Nici eu nu-s cetateanul model, recunosc asta, dar incet incet ma schimb. Poate-i varsta de vina, cine stie. Oricum ar fi, chiar daca s-au schimbat multe lucruri in ultimii 10 ani, s-au schimbat si mai multe lucruri in ultimii 20. In curand am 31 ani, iar la 10 ani mi-aduc aminte cu placere cum descopeream guma turbo si ... fetele laugh.gif Acum a venit momentul sa-mi redescopar E30-ul, sa-mi linistesc putin mintea si sa schimb un colier pe unde pierde benzina. Sa-mi fac si ITP-ul, asigurarea si sa-mi cumpar xenon. One day at a time.

Spunea cineva intr-un articol ca generatia noua e cunoscuta ca si generatia "ADD" (ceva sindrom cu deficit de atentie) - explicata pentru oamenii de rand prin lipsa de atentie catre un subiect, datorata lipsei "multi-tasking"-ului real in "greerul" uman. Sau si mai simplu, esti bombardat cu atat de multa informatie, incat sari de la una la alta si astepti acest flux de informatii sa ramana constant, indiferent de sursa lui.

Oamenii nu mai gasesc un echilibru, ceea ce e trist. Eu l-am gasit in masina asta. Deci e mai mult decat un hobby, it's my way of clinging on to sanity.

PS: Stiu ca nu-s coerent in general in idei. Gandesc, trag o concluzie si apoi o prezint fara a urma firul logic in asa fel incat un interlocutor sa ma urmareasca. Da' macar am zis ce-am avut de zis. Si-i si mai ieftin ca la psihiatru tongue.gif
Silviu
Am 23 de ani si am E30 din primavara anului 2008.
Am auzit de foarte multe ori spunandu-mi-se:
- daca as avea o masina ca a ta i-as da foc!
- de ce nu o vinzi sa iti iei una mai noua?
- nu ti-e frica sa pleci cu ea la drum lung ?
- consuma mult!
- da' ce-ti place asa mult la ea?
- de ce nu o inmatriculezi pe Bulgaria?
- cam cat costa una ca asta? Face #0 de milioane? Si-a luat un prieten o pisica pe Bulgaria si a dat pe ea doar ### Euro, deci a ta nu face mai mult de-atata! ( evident ca masina nu are cum sa valoreze mai mult de 9000 RON si pisica mai mult de 999 E laugh.gif )
- acum ,de sezon, mi se recomanda sa merg pe jos, pentru ca tractiunea spate e periculoasa pe zapada!

Numai mie mi se intampla asa sau si voua?

Totusi nu dau 2 lei pe vorbele lor. Mie imi place. Ma simt bine la volan. Desi uneori ma uit in urma cu nostalgie la viata anilor 2006-2007, cand tocmai imi luasem permisul si invarteam volanul Daciei 1310 ) :
- era benzina 3.3 RON. Masina consuma ~10L/100km, asa ca faceam ~30km cu benzina de 10RON. Dar in 2007 i-am pus GPL si ma duceam SI INTORCEAM de la Bucuresti cu 40 RON!
- in 2008 am luat BMWul si benzina era ~3.7 RON. Chiar daca era sesizabil mai scump sa ma deplasez cu BMW decat cu Dacia pe GPL pentru mine merita! Si puneam benzina atat cat cerea! Cu ~50 RON ma plimbam ~100km in oras! Dublu decat era cu Dacia, dar pentru mine merita si ... buzunarul era "adanc"!
- acum, in 2012, benzina e 5.6 RON. Imi trebuie ~80 RON pentru 100km in oras. Parca e la limita suportabilitatii si parca mersul cu mijloacele de transport in comun e mai placut.

Dar stau si ma gandesc, daca eu care in 2008 eram "acuzat" ca fiind inconstient ca merg cu masina la un cost de 50 RON/100km de catre oamenii care au masini cu consum de ~9L/100km, ("diesalarii" sunt exclusi din "statistica") implicit de ~35 RON/100km, acum in 2012, in conditiile in care pretul benzinei a urcat cu mai bine de 50%, costul lor de deplasare nu a urcat si el de la ~35RON/100km la mai mult de 50 RON/100km ??? Ei acum de ce nu "isi dau foc la masina" sau "sa mearga numai pe jos", asa cum imi recomandau in 2008 ?

Cand am luat BMW-ul impozitul era de 450 RON, mie mi se parea exagerat de mult IN COMPARATIE cu motoarele mai mici de 2000cmc, dar totusi era o suma acceptabila de platit... Am vrut 6 pistoane, am vrut motor de 2.5L, a trebuit sa platesc de cateva ori mai mult decat daca as fi luat o masina cu motor mai mic. Ok!
Dar acum impozitul este de 900 RON. Categoric daca in 2008 valoarea impozitului mi se parea mare prin comparatie cu cea a celorlalte motoare mai mici de 2000cmc, acum mi se pare ... prohibitiv.

Insa toate astea sunt de suportat... cu un buzunar adanc!

Dar nesimintirea oamenilor fata de masinile vechi e inadmisibila.
In vara lui 2010 am vopsit complet masina. In iarna lui 2010 a intrat o masina in bara mea fata si a zgariat-o serios. Soferul a spus ca "n-are nimic, si-asa e veche"! Asta a fost un exemplu. Dar mi se pare ca in general lumea nu respecta masinile vechi. Parca si la supermarket in parcare atunci cand omul de rand deschide portiera acorda mai multa atentie daca langa masina lui se afla o limuzina noua!
Iarasi intreb, e numai parerea mea sau si voua vi se intampla la fel?

Cat despre partea cu "mecanicul amator", mie imi face placere sa lucrez acolo unde ma pricep si am sculele necesare, dar am ajuns sa o fac si de nevoie deoarece in service-uri sunt tratat ca ultimul om daca vin cu masina veche! Eu nu sunt multumit daca raspunsul la o intrebare de-a mea e "e veche, las-o asa!" sau "n-avem ce-i face, ca-i veche!"

De parca daca esti batran trebuie sa fii bolnav! laugh.gif
FiveThreeFive
QUOTE (FiveThreeFive @ Jan 18 2012, 03:24 PM) *
1. Impozitele auto au crescut enorm. [...]Daca imi amintesc bine, in anul 2001 plateam putin peste 100 EUR impozit anual la un E28 535i. Acum pentru aceeasi masina impozitul este de cca. 1200 EUR, deci a crescut de cel putin 10 ori.


Am o corectie de efectuat aici.
Am gasit niste notite vechi din care rezulta ca impozitul aferent anului 2006 pentru un BMW E28 535i a fost de 63 de lei (7 unitati de cate 500cmc fiecare, impozitate cu 9 lei / unitate.) La un curs de cca. 3,5 lei/ Euro in 2006, impozitul echivala cu 18 Euro. Valoarea mentionata in post-ul initial (putin peste 100 EUR impozit in 2001) este gresita.

De unde rezulta doua lucruri triste:
- impozitul pentru respectivul model (E28 535i) a crescut de cca. 66 de ori din 2006 pana in prezent (mai exact, ultima scumpire a fost in 2010);
- memoria a inceput sa-mi joace feste.

tomado e28 owner
63 ron impozitul la 3.5? sad.gif Ce vremuri... Impozitul nu era un criteriu de baza in alegerea unei masini...
Cat despre memorie, cred ca e mai bine sa nu functioneze perfect, ar fi deprimant si la cat de des se schimba lucrurile astea, nici nu prea ai sanse tongue.gif
FiveThreeFive
Conform unui proiect de hotarare de guvern, impozitele pentru autoturisme vor creste, de la 1 ian. 2013, cu 16,05% fata de nivelul actual.

In momentul de fata hotararea este la nivel de proiect, dar daca se va adopta atunci in 2013 impozitele pentru BMW-urile vechi (anii '70/'80/'90) vor arata cam asa:
- BMW 320i: 210 lei (cca. 49 EUR);
- BMW 325i/525i: 1092 lei (cca. 251 EUR);
- BMW 328i/528i/728i: 2338 lei (cca. 538 EUR);
- BMW 530i/530i/730i: 2505 lei (cca. 576 EUR);
- BMW 535i/735i: 6066 lei (cca. 1395 EUR);
- BMW 540i/740i (motor 4.4 l): 7414 lei (cca. 1705 EUR);
- BMW 750i: 8425 lei (cca. 1937 EUR).
Trist si hilar totodata, posesorul unui Corvette cu motor de 6200cmc ar trebui sa plateasca anual 10447 lei (~ 2402 EUR). Imi imaginez ca nici in Germania nu se platesc taxe asa de mari.
Echivalentele in Euro sunt calculate la un curs de 4.35lei/EUR.

Daca acest proiect devine realitate, neconcordanta intre valoarea masinilor si nivelul taxelor atinge deja dementa. Poate va aduceti aminte ca in vara 2010 guvernul a dublat impozitele pentru masinile cu motoare peste 2000 cmc drept masura temporara de solidaritate la efortul de criza. Iata ca acum se uita de acel caracter temporar si dublarea ramane definitiva.

Experienta ultimilor ani ne arata ca sansele ca proiectul sa fie adoptat sunt foarte mari.
In consecinta, ii recomand oricarui posesor de BMW vechi - in special daca are motor mai mare de 2500 cmc - sa analizeze cu mare atentie daca intr-adevar isi permite sa plateasca impozitul pentru masina respectiva. Spun "isi permite" si nu "merita", pentru ca de meritat sigur nu merita.
Stiu foarte bine ce inseamna a fi pasionat de aceste masini, dar viata inseamna si altceva decat a umfla buzunarele statului cu niste impozite in mod vadit injuste.
De asemenea, mare atentie la achizitionarea oricarui autoturism cu motor mai mare de 2500 cmc. Impozitele au ajuns deja la un nivel foarte greu de suportat dpdv financiar.
lucian
variantele ar fi urmatoarele:
-mai multe masini pe Bulgaria
-retromobil pt. masinile care se incadreaza
-schimbat tara ca oricum ni se ofera zilnic motive
elvislorin
niste ordinari...tre' sa umple pusculita ca sa aiba de unde fura
Halogen
Dejea daca ti se ofera fiscal la un bmw cu motor peste 2500 te inchini asa ca o sa se ajunga sa nici nu mai intrebi de fiscal.. dar nu stiu cati vor continua sa cumpere masini fara fiscal ....evident cei care le cumpara le tin 2 3 5 luni si le vand din nou (banuiesc) si mai mult ca sigur se va adopta treaba cu impozitele si iti mai zic o treaba ca se vor scumpi si RCA-aurile simtior de mari smile.gif si benzina se va mai scumpi anu asta de pana la urma o sa-i bag benzina sa ma plimb sambata si duminica ..dar va fi o explozie de cereri de GPL si o sa vedem gpl pe aproape orice masina si o sa iasa scanadal mare pretul benzinei va scadea un pic cat pentru prosti dar in schimb va urca pretu gpl-ului ca de putem scoate si de acolo miliarde nu ? sa fim seriosi in tara asta toate lucrurile se scumpesc de la mancare pana la a trage aer in piept si salariile si pensiile alocatiile etc raman pe loc si daca esti cinstit esti prost daca furi esti destept apai scuzati-mi expresia prost e ala care mai sta in asa tara si sa nu ne mai stresam atat ca parlamentarii sunt idioti tampiti nu tata vrei un trai mai bun sa fi tratat ca un cetatean normal cu respect si apreciat mai bine cumperi un bilet dus catre alta tara smile.gif si cand ii vad pe uni patrioti vai romania in sus romania jos imi vine sa le trag un glont in cap pe simpatizanti lu nea nicu ii inteleg ca inainte romania producea de toate de la un bat de chibrit pana la petroliere si stiu eu ce lucuri mari si erai luat de pe strada si trimis la munca si puteai sa-ti iei o casa iar acum romania importa la greu din china si alte tari am ajuns cersetori europei . In concluzie va fi din ce in ce mai greu fuyou_2.gif
bartro
O dau foc si gata. Sunt satul.
tomado e28 owner
Nu merge e12 pe Retro? smile.gif
xander
nu se gaseste nimeni sa dea foc la vile?
eu o sa o inmatriculez pe Franta
trebuia sa fac asta demult
bartro
Da, merge, daca as investi ceva mii de euro in ea.
Imi permit sa platesc impozit, dar mi se pare incredibil cum isi permite guvernul o crestere de impozit la nivel cum as fost fost la masini cu motoare mari. am ajuns sa fac parte din o categorie de oameni care plateste prosteste, fara justificare, fara motiv, doar pentru ca unii li se pare ca e fain, un astfel grile la impozitare, si ca ar fi realist si justificat si 'luxul' trebuie pedepsit. Asa credeau si Comunisti. Ca n-ai voie sa ai case, masini. Suprinzator, deci, un comportament ca asta de la un guvern liberal.


QUOTE (xander @ Mar 27 2012, 12:05 AM) *
trebuia sa fac asta demult

Da. Chiar, nu cumva te oblige legea de acolo, daca ai domiciliu? In Olanda si Belgia esti cam obligat.
xander
legea lor are o mica scapare
zice ca daca am un domiciliu si in tara mea natala nu sunt obligat sa inmatriculez masina sau/si sa mi schimb permisul
pana acum era mai rentabil sa o tin inmatriculata in RO
dupa ce o inmatriculez aici daca reusessc sa i fac o asigurare pentru masini clasice (~90 euro pe an)ar fi de vis
io'sŪ
CITAT(bartro @ Mar 27 2012, 10:38 AM) *
Suprinzator, deci, un comportament ca asta de la un guvern liberal.

liberal... DEMOCRAT liberal laugh.gif
xox
N-o sa se schimbe nimic, nu o sa vada nimeni taxe mai mici, drumuri mai bune, etc.

Exista niste studii, n-am sa intru in detalii, dar taxele si impozitele se vor mari. Oamenii care platesc sunt mai multi decat cei care nu platesc, asa ca-i fezabil proiectul de ridicare a taxelor.

Practic, majoritatea e comfortabila in pozitia asta. Castig mult, platesc mult, ramane de un trai decent. Si nici nu au chef sa se mute. De ce ar face-o la urma urmei daca-i in continuare comfortabil?



Deja romanii schimba "ideea de principiu" si-o aplica in alte situatii.
lucian
din pacate ai dreptate. nu am auzit la usl ca ar intentiona sa micsoreze impozitele, taxe
ca si pana cum, de 20 de ani votam pe aia ca sa scapam de astia.
coman cosmin
sa le traiasca familiile.cat plm mai vor sa mareasca impozitele.cat tin eu la e28 sa mor de nu imi vine sa ii dau foc.asta dupa ce daram portile la guvern.


DECI:CINE CUMPARA UN E28.SA MOR DE NU IL DAU GRATIS.daca imi plateste impozitul laugh.gif
xander
cat vrei pe el biggrin.gif
bartro
QUOTE (coman cosmin @ Mar 27 2012, 11:36 PM) *
DECI:CINE CUMPARA UN E28.SA MOR DE NU IL DAU GRATIS.daca imi plateste impozitul laugh.gif

Faci schimb cu un E12 cu motor mic? tongue.gif tongue.gif
TiL
motor mic mic laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.