IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> BMW vechi, astazi fata de acum un deceniu
FiveThreeFive
post Jan 18 2012, 03:24 PM
Post #1


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 75
Joined: 4-December 06
Member No.: 485
Car: ex- E28
Engine: M30 3.5



Ma gandeam la conditile de astazi, in comparatie cu cele de acum un deceniu, in ceea ce priveste detinerea unui BMW vechi.
Prin "vechi" ma refer la orice model dintr-o platforma produsa cu 2 generatii sau mai mult inaintea platformei curente, si care din diverse motive nu se incadreaza la autovehicule de epoca. Anume: seria 3 E46, E36, E30, E21; seria 5 E39, E34, E28, E12; seria 7 E38, E32 si E23, etc.
Automobilele recunoscute de Retromobil Romania sunt exceptate de la mai toate impozitele si taxele, deci sunt exceptii care nu se incadreaza in acest topic.

Multi de aici cunosc faptul ca am avut un E28 535i timp de peste 10 ani. La un moment dat a trebuit sa il vand, pentru ca am intrat in alta faza a vietii.
Privind in urma ma bucur ca am avut norocul sa fiu tanar intr-un moment in care cultivarea unei pasiuni automobilistice era posibila si rezonabila.
Constat insa cu regret ca pentru tinerii entuziasti de astazi o astfel de masina este o povara financiara pe care multi probabil ca o subevalueaza grav.

Ce este diferit astazi, fata de acum 10 ani, din perspectiva posesorului unui BMW vechi?

1. Impozitele auto au crescut enorm. Cu exceptia unor modele din seria 3, mai toate BMW-urile vechi au motoare cu capacitati cilindrice de peste 2000 cmc. Acum impozitul este de la cateva ori la cateva zeci de ori mai mare - depinde de capacitatea cilindrica. Daca imi amintesc bine, in anul 2001 plateam putin peste 100 EUR impozit anual la un E28 535i. Acum pentru aceeasi masina impozitul este de cca. 1200 EUR, deci a crescut de cel putin 10 ori.

2. Pretul combustibilului este mai mult decat dublu, si tendinta este de crestere continua. In mai 2001 benzina tocmai se scumpea si costa 14.400 lei/litru, ceea ce la un curs de cca. 25.000 lei/EUR in acea perioada echivala cu 0,58 EUR/litru. In prezent, adica aprox. 10 ani mai tarziu, cca. 1,30 EUR/litru. De peste 2,2 ori mai mult.

3. Asigurarea RCA este sensibil mai scumpa si de asemenea este in tendinta de crestere constanta. Nu mai am valorile de acum 10 ani pentru RCA, in vederea unei comparatii cu valorile prezente, dar sigur vorbim de o crestere de cateva ori. Nimeni nu face CASCO la masini vechi, dar RCA este obligatoriu si devine din ce in ce mai mult un factor important in ecuatie.

4. Taxa de prima inmatriculare (asa-zisa "poluare") se aplica acum tuturor masinilor si penalizeaza grav masinile inmatriculate inainte de 2007. Acum 10 ani nici vorba de asa ceva. In cadrul legislativ actual (ian. 2012), o masina veche este practic nevandabila.

5. Taxa de drum pe atunci era inclusa in pretul combustibilului, acum este atat in pretul combustibilului cat si extra sub forma de rovigneta. Urmeaza probabil in curand o taxa suplimentara pentru autostrazi.

6. Moda parcurilor de dezmembrari, in care se gaseau din belsug piese pentru modele vechi, a trecut. Desi mai exista in continuare astfel de parcuri, oferta acestora este foarte limitata sau tinde spre zero, pentru masini vechi. Aceasta inseamna ca multe piese trebuie procurate direct de la BMW, sau sunt foarte greu de gasit, situatie ce face costisitoare intretinerea corespunzatoare a masinii.

7. Drumurile sunt extrem de aglomerate. Eu consider ca, in Romania, perioada buna a practicarii automobilismului din pasiune a fost 2000 - 2006. Soselele se prezentau in conditii din ce in ce mai bune (fata de starea in general deplorabila din anii '90), iar boom-ul vanzarilor de masini pe credit inca nu incepuse. Desi atitudinea Politiei a fost mereu (si este in continuare) de a sta la panda dupa amenzi, dotarile destul de slabe din acei ani le limitau mult "business-ul". Asa ca puteai sa mergi cu masina de placere, atat timp cat mergeai responsabil, fara a infrunta un trafic aglomerat si capcane politienesti la tot pasul.

8. Desigur ca si veniturile sunt mai mari de acum 10 ani. Ceea ce s-a schimbat insa semnificativ este ponderea cheltuielilor in cadrul veniturilor. Acum alimentele, locuintele si imbracamintea au o pondere mai mare in cadrul cheltuielilor totale.

In concluzie, cadrul actual legislativ si financiar, dar si societatea de astazi, difera mult fata de acum un deceniu.
Am impresia ca pentru un tanar care beneficiaza de un venit in jurul mediei nationale, sau chiar un pic mai bine, a poseda un BMW vechi pentru a-si satisface o pasiune de altfel atat de normala si posibila acum un deceniu este practic o sinucidere dpdv financiara.

Voi ce parere aveti?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AxY Jamaicanu
post Jan 18 2012, 05:23 PM
Post #2


9% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 97
Joined: 2-July 09
From: Constanta
Member No.: 2,843
Car: E21
Engine: M10 1.8



sunt total de acord cu tine,m-am gandit si eu de multe ori la ce zici tu, e rau acum si va fi din ce in ce mai rau


--------------------
They don't make 'em like they used to ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex230ro
post Jan 18 2012, 09:15 PM
Post #3


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 4,458
Joined: 18-October 05
Member No.: 15
Car: E30
Engine: M42





ca de obicei un topic superb facut de tine Robert.Sincer sa fiu daca cineva este pasionat inca mai poate lua si BMW-uri noi,au inceput intr0ducerea motoarelor mai mici + turbo deja.Ca si cost cam tot a crescut,din pacate nici viitorul nu pare sa fie mai frumos.
Personal regret si acum ca am vandut E30-ul si inca sper ca voi reusi sa mai imi iau inca unul la un moment dat.
PS:cea mai mare lovitura a venit cu taxa de prima inmatriculare recent instituita
Ca si avantaje vs E30 pot sa spun ca la E46 am gasit tutoriale pt orice biggrin.gif


--------------------
cotetz 1,8is
cazan 140i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jan 18 2012, 10:15 PM
Post #4


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,476
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Au trecut 8 ani de cand am luat primul E28, 525i, gri metalizat. Am salariu de 4 ori mai mare si am un alt E28 525i gri metalizat... Si pare ca nu-mi permit mai mult, chiar fac mai putini km cu el, pentru ca merg cu masina de serviciu sa fac economie.

Nu-mi explic de ce, trebuie sa pun pe hartie. In mare, impozit mai mare, intretinere mai scumpa, benzina mai scumpa, nu mai am pasageri care sa cotizeze la benzina... etc Dar tot trebuie sa ramana o carca de bani. Daca mai pun ratele si chiria... chiar incep sa inteleg.



N-as schimba E28 cu nimic, singurul progres ar fi un motor mai mare. Si mi-as dori unul fara atat de multa rugina. Restul, un rulment, o cutie etc se schimba.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elvislorin
post Jan 18 2012, 11:18 PM
Post #5


Cazan owner
*****

Group: Members
Posts: 1,516
Joined: 19-September 07
From: Severin
Member No.: 1,153
Car: E28 525i
Engine: M50B25 192 CP



528i din 85...impozit 2016 lei (mersi PDL) - in momentul asta...in primavara revin pe sosea...se mai adauga 700 lei pe asigurare si inca 200 lei rovinieta...si uite asa ajung la vreo 3000 lei pe an...venitul pe 1 luna si ceva...nu mai zic de minim 400 lei benzina/luna....cam greu sa tii un cazan in zilele noastre...e masina de lux deja (muncesti 1 luna din an ca sa platesti doar taxe)...comparativ cu un e90, e60 sau e46...dar merita toti banii...feelingul e total diferit si f intens fata de ce simti intr-un model de dupa 2000...ce sa mai...astept 2016 sa trec pe retromobil...ca de cazane nu ma las...respect cazanistilor


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomado e28 owner
post Jan 18 2012, 11:32 PM
Post #6


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,452
Joined: 21-September 08
From: Oradea
Member No.: 1,803
Car: ex e28, actual C70
Engine: 2.4i 170cp





Multumim Robert pentru topic, e frumos alcatuit si structurat. Eu detin masina din 2007, am avut o tendinta de a trece la un model mai nou in 2008, pe urma am refuzat unele oferte pentru ca incepusem sa ma atasez de masina. Acum, pentru ca ma gandeam sa-mi elimin toate cheltuielile posibile pentru a-mi procura o locuinta, era cat pe ce sa ma despart de masina dar noua lege se pare ca ne leaga pe vecie tongue.gif

Masina pentru mine este mai mult un moft, in 4 ani si jumatate nu am reusit sa parcurg 30.000km pentru ca era nevoie de ea doar o data pe saptamana, maxim, pentru a merge acasa, in rest merg pe jos. Dar pentru mine masina inseamna libertate, asa ca nu am renuntat la ea.

Cheltuielile obligatorii (impozit, RCA, rovignieta, combustibil) au crescut mult, e adevarat, dar daca am facut sacrificii si am reusit sa o mentin in circulatie cat timp am fost student si fara loc de munca, sper sa-mi permit in continuare. Intre timp mi-am facut si stoc de piese, am de rezerva cam aproape orice tongue.gif Pe partea tehnica am schimbat motor, frane si tot ce a cedat, e ok. Neaparat are nevoie de un vopsit in primavara (tinichigerie nu cred) si mai merge o vreme. Si pe vremea cand o puteam vinde, pentru a obtine o masina mai noua in aceeasi stare trebuia sa dispun de o suma de bani pe care nu o aveam.

RCA-ul a scazut semnificativ in 2011 fata de 2010. Nu am investigat de ce, ma bucur ca e asa.
Pentru impozit am mutat-o de la oras la sat, a scazut cu vreo 20%.
Combustibil din fericire mai primesc, mai exista surse alternative si cred ca se preteaza bine si la biodiesel, pentru cand va fi accesibila tehnologia si la noi.
In rest, cheltuieli oricum exista, orice masina ai avea. Nu neaparat iesi mai ieftin cu o masina mai noua. Ideea e sa poti sa-ti faci service-ul in regie proprie smile.gif

Nu pot sa nu remarc si un avantaj datorat cresterii acestor costuri, oricat de ciudat ar parea: nu vor mai ramane pe strazi masini care sa arate jalnic. In majoritatea cazurilor, cine isi permite inca sa detina o astfel de masina, o poate si intretine cat de cat. Si daca tot o ai, te costa si n-o poti vinde, de ce sa n-o faci sa arate si bine? smile.gif Oricum au farmecul lor si acum, dupa ce a trecut nebunia cu masinile de fitze, incep sa fie apreciate si cele clasice.

Sper ca am scris destul de inteligibil, acum am ajuns de la ziua unui coleg smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elvislorin
post Jan 18 2012, 11:42 PM
Post #7


Cazan owner
*****

Group: Members
Posts: 1,516
Joined: 19-September 07
From: Severin
Member No.: 1,153
Car: E28 525i
Engine: M50B25 192 CP



sper ca nu te-ai intors de la chef in postura de sofer....tongue.gif...jos palaria pt efortul depus de a tine pe sosea un cazan...sunt multe masini mai noi care fac senzatie cu o pereche de jante sau o bara de m dar care n-au un minim de intretinere periodica facut (si o spun in cunostinta de cauza)...posesorilor de astfel de senzatii le recomand o dacia 1310 sau un opel corsa de prin '90...ca sunt ieftine la intretinere


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomado e28 owner
post Jan 19 2012, 12:02 AM
Post #8


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,452
Joined: 21-September 08
From: Oradea
Member No.: 1,803
Car: ex e28, actual C70
Engine: 2.4i 170cp



Nu, masina ma asteapta cuminte in curte la 110km. E mai in siguranta acolo. Visez sa am un garaj cand o sa cresc mare tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's®
post Jan 19 2012, 12:46 AM
Post #9


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



ai mare dreptate robert, ca intotdeauna !

momentan nu-mi permit achizitionarea unui mai nou BMW (nu as lua orice model de BMW) si inca sunt multumit de "vechiul", ma "descurc" sa-l intretin cu toate taxele si cheltuielile, de pierdut la vanzare oricum am sa pierd ft mult fata de cat am dat.. nu mai conteaza taxa "bozgorului" mad.gif

viata merge mai departe !


app: tu ce mai conduci?


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FiveThreeFive
post Jan 20 2012, 08:11 AM
Post #10


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 75
Joined: 4-December 06
Member No.: 485
Car: ex- E28
Engine: M30 3.5





Multumesc pentru feedback.

Ma intriga foarte mult faptul ca, din perspectiva posesorului unui autoturism, sistemul legal si fiscal s-a degradat enorm in numai 10 ani.
Sunt convins ca pana si aceia dintre voi care ati ajuns la un nivel de castig mai mult decat rezonabil, trebuie sa faceti ceva eforturi financiare pentru a intretine un BMW. Dar banuiesc ca mai toti ati trecut de 30 de ani.

Eu ma gandesc insa la tinerii pana in 25 de ani, care au o pasiune pentru macanica auto si care nu fac parte dintr-o familie bogata. In sistemul actual, un BMW clasic ii usuca de bani. Costa enorm sa-l cumpere si nu-l pot intretine din cauza impozitelor si altor cheltuieli fixe. Daca nu se va schimba ceva in cadrul legislativ, in scurt timp posesorii de BMW (fie model vechi sau nou) vor fi doar cei cu un cont gras in banca.
In ceea ce priveste modelele BMW moderne (post E46 / E39 / E38), acestea sunt atat de complicate mecanic si electronic incat fara un set substantial de "BMW special tools" nu prea mai poti mesteri nimic in garajul de acasa.
Iar rezultatul va fi ca, probabil in maxim un deceniu, spiritul de mecanic amator va disparea. Este un hobby care s-a perpetuat de la inceputurile automobilismului, dar pe care guvernele post 2000 sunt pe care sa-l starpeasca.

Cineva care poseda un BMW clasic parcurge foarte rar 10.000 Km/an. In medie cred ca se merge cam 7.000 - 8.000 Km/an. Da, masinile consuma mult, au norma de poluare de regula sub Euro 2, dar la un asemenea parcurs anual poluarea este cel mult egala cu cea a unei Dacii Logan sau oricarui alt model nou de masina, care parcurge 25.000+ Km/an. Asa ca justificarea "poluatorul plateste" pentru un asemenea sistem drahonic de taxare si impozitare este invalidata de realitatea tehnica.

Eu consider ca vina pentru actualele taxe si impozite o poarta in primul rand Renault. Taxele si impositele sunt "croite" astfel incat sa ne forteze sa cumparam Dacii noi.
Probabil ca indarjirea cu care orice guvern, indiferent de culoarea politica, a perpetuat in diverse forme taxa de prima inmatriculare se datoreaza unui santaj din partea Renault. Cred ca Renault ameninta cu retragerea din Romania, in cazul in care piata auto este lasata libera. Iar in situatia economica actuala a tarii nici un guvern nu isi permite sa se trezeasca in brate cu zeci de mii de someri si o prabusire a exporturilor - consecinte imediate ale mutarii productiei Dacia in alta tara.
Altfel nu se explica faptul ca se tine cu dintii de taxa de inmatriculare, in ciuda nemultumirii clar exprimate de catre oameni, in ciuda numeroaselor procese castigate de catre cei care au contestat taxa, in ciuda avertismentelor de la UE.

Fara o schimbare in legislatie, peste inca 10 ani voi avea un profund respect pentru tinerii care imi vor spune ca au schimbat cu succes o garnitura de chiulasa la un motor BMW cu 6 cilindri in linie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Halogen
post Jan 20 2012, 11:15 AM
Post #11


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,032
Joined: 5-June 11
From: Bucuresti
Member No.: 17,575
Car: BW E39 530D
Engine: M57



Intrebarea e ce se va intampla peste 10 ani cand posesori de E12 E28 E30 2002 E21 vor trebui sa caute piese numa in strainatate , ce o sa facem cand persoanele nu mai dezmembreaza asemenea masini si le duc la fiare vechi direct si magazinele de piese vor renunta sa aduca piese pentru modelele mai vechi cu pretextul ca " nu se vand domne si de ce sa tin 1 piesa pentru un bmw vechi de 20 30 de ani cand pot sa vand pentru loganuri zeci de piese pe luna" atuncea sa vezi nebunia mare sa vezi preturi bomba la piese , vei vedea pe strazi bmw-uri vechi pastrate de colectionari de persoane care iubesc acel model tinerii nu vor mai fi interesati de aceste modele si nici de a le pastra din cauza efortului de a gasi piese. Am 24 de ani iubesc cazanu meu nu vreau sa-l vand nici o data as vrea sa-l las mostenire am vandut lucruri personale pentru a putea face un schimb de ulei de a cumpara aripi fusta buji placute de frana si mai trebuie sa cumpar si alte piese si nu regret nici o clipa....si ma gandesc ca o sa vina si vremuri mai bune de a ajunge pe salariu si voi putea sa zic da domne pot sa cumpar aceasta piesa,dar ma gandesc cu stupoare ca trebuie sa achit intretinerea chiria si restul utilitatilor si apoi sa trag linie sa vad daca mai raman bani e cu dus si intors...Ca toti posesori de bmw-uri vechi imi doresc sa-mi vad si eu masina fara rugina si fara probleme mecanice. Sa visez ca imi iau alt bmw mai nou ? nici o data mai degraba alt cazan

Cum vad eu peste 10 ani ? simplu
-persoanele cu masini vechi or sa fie considerati nebuni de catre acei conducatori cu masini noi (vom deveni ca posesori de 1310 de se uita uni la tine si iti fac tot felul de manevre in fata de ramai tablou mai ca ti-ar spune frate ce cauti pe strada cu asa ceva?? )
-evident de catre cunoscatori vei fi apreciat si "laudat" pentru ca menti pe linia de plutire o astfel de masina
-vor fi vazute foarte rar pe strazi
-taxele , impozitele,benzina si restul vor creste foarte mult iar salariul nexam
-tineri vor aprecia mai mult masinile vechi si nu or sa le mai rupa in doua
-nimeni nu va mai desface un carburator un motor , o bujie toata lumea va fugi la service care o sa prospere cu timpu
-masinile vor deveni pline de electronica de o sa zici ca te joci pe un calculator cu ea iar adevarata placere de a conduce se va pierde usor
-tuningul o sa aiba alta forma
Un topic foarte bun dea dreptu genial !

De vina pentru toate acestea nu sunt parlamentari ci noi ca romani ca acceptam astfel de lucruri si vrei nu vrei nu ai ce face si taxa de prima inmatriculare nu va disparea prea curand sau poate in 2013 sau la jumatea anului acesta cand o sa faca o carte verde si o sa puna o taxa pe gramul de noxe sa vezi atuncea alta bomba cand o zi 20 de lei pe gram si taxa sa o platesti anual smile.gif sau stiu eu cat o sa faca gramu . Schimbare in lege pentru ce ? suntem o mana de oameni in romania cu masini vechi nici unu din parlament nu se va gandi la asa ceva "hai sa facem un bine posesorilor de masini vechi,colectionarilor " nai sa vezi nici o data poate invers hai sa le bagam pe gat taxe mai mari impozite mai mari si cand o sa auzi ca persoana are 2.5 2.8 3.5 3.0 pe masina omologat o sa zici omule esti nebun si o sa-ti faca un calcul pai tu pe an dai atatia bani de ti-ai lua alta masina (acest fenomen a inceput dejea ) aaa si peste 10 ani daca o sa auzi un 6in line la semafor sau un bmw cu motor mai mare o sa zic WOW . Singura solutie migrat in DE piese pt toate modelele acolo parcuri de dezmembrari foarte mari taxe banuiesc ca mai mici poti sa-ti cumperi cati ursi rechini vrei nu cred ca exista taxa de prima inmatriculare la ei ,acolo ai cele mai multe sanse sa vezi o familie de la tata cu 2002 mama cu e30 cabrio automat biggrin.gif si fiu cu e21 si cate si mai cate o pasiune transmisa din generatie in generatie.

This post has been edited by Halogen: Jan 20 2012, 11:26 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
coman cosmin
post Jan 20 2012, 08:13 PM
Post #12


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 919
Joined: 11-April 08
From: aleea circului
Member No.: 1,580
Car: E28
Engine: 3.5/218hp



lucrurile se "imput" destul de rau.peste cativa ani o sa ramanem o mana de pasionati.nu o sa ne mai permitem mult timp sa tinem masinile.
banii care ii castigam acum doi ani acum ii castig in 2-3 luni.benzina e tot mai scumpa.de impozit nu mai zic nimic.pana acum un an aveam plinul la toate masinile.acum toate sunt pe galben sad.gif
dar nu ma dau batut.imi plac masinile vechi si mai ales bmw-urile si nu o sa renunt la ele,cu toate ca acum muncesc numai ca sa le intretin si sa le platesc impozitele sad.gif
in 2011 am platit 5200 lei si am mers cu masina 1900 de km.
piese exista inca destule si o sa se gaseasca si peste 10 ani.
sper sa nu fim ultima generatie cu acest hobby.pentru un tanar de 18 ani e imposibil sa isi mai cumpere un bmw vechi si sa il tina pe linia de plutire. cu noua taxa nici macar o amarata de dacie nu isi mai pot cumpara.nu toata lumea isi permite masini peste 2007.




--------------------
E28 FOREVER
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Jan 20 2012, 10:46 PM
Post #13


zijdelings geïnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,950
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



Stiu ca sunt pasionati pe forum asta care au dat foarte mult pentru isi a pastra masinile, eu cred ca chiar prea muilt. Personal nu as fi mers asa departe. Aveti respectul meu, chiar daca si undeva cred ca sunteti nebuni smile.gif

Deja suntem doar cat degete pe o mana. In orice tara cred ca procent de populatie care tine la vechituri este destul de mic. Problema aici in tara, pe langa cele cu tendinta globala cum ar fi de pret de benzina si limitare de materie prima, este ca in Romania se guverneaza ad-hoc si se face decizii fara sa fie luat in considerare niste factori humane, respect pentru populatie, sau fara sa fie studiate atent consecinte pentru toate grupuri din populatie. Nu stii ce va fi maine, si din cauza asta nici nu poti trai macar cu potential maxim in conditiile de azi. Lay low, ciocu' mic.

Am un sentiment de deja-vu cand scriu randurile astea.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xander
post Jan 21 2012, 12:14 AM
Post #14


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 766
Joined: 28-October 07
From: iasi
Member No.: 1,243
Car: E28,E39
Engine: M21,116CP M57 193CP





sunt de acord cu tine bartro....
imi plac si mie masinile vechi dar ca sa ajung sa dau 7.2lei pe km cum a dat cosmin mai bine gasesc alta solutie
e scump de intretinut un e12 e28 dar mai scump un e39 e61
la fel ca til nu schimb cu nimic e28.....poate cu unul in stare impecabila sau cu un porsche vechi biggrin.gif
solutia mea la toate schimbarile e o masina ieftina cat mai noua pt uz zilnic si o vechitura in garaj pacat ca in ro nu poti plati taxe pt cat circuli cu ea(de ex daca circul doar o saptamana e an sa platesc impozit si asigurare pt o saptamana)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Jan 21 2012, 10:34 AM
Post #15


zijdelings geïnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,950
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (xander @ Jan 21 2012, 12:14 AM) *
daca circul doar o saptamana e an sa platesc impozit si asigurare pt o saptamana

Ca sa ajungam acolo in Romania, trebuie intai schimbat impozit pe masina. Mi se pare ciudat sa platesc impozit pe un bun mobil. Sunt tari in care nu exista impozit pe masina, iar bani se ia cat e inscris in circulatie, adica, cat timp masina se afla pe spatiu public. Scap de cheltuieli prin bagat masina in curte sau garaj, o radiezi, si gata. Prodecura este reversibila.
Cum in Romania platesti impozit pentru ca esti proprietar, un sistem de gen nu poate fi implementat.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Jan 21 2012, 11:32 PM
Post #16


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



E nostim, ieri mi-am luat E30-ul inapoi.

Cam toti mi-au zis ca-s natarau smile.gif Ce-i drept o lovisem destul de tare in 2007.

Dar imi aduc aminte cand am fost la Bucuresti dupa ea in '06, cand i-am cunoscut pe cei de aici, cand am fost la munte cu ea, cand a dat prima zapada si tot asa. In Iasi la fel, am cunoscut oameni noi si am trait experiente placute.

Si eu sufar din cauza faptului ca nu-mi permit un trai decent. Prost nu-s, facultate am facut dar nu pot sa ma angajez ca un mic robotel de bucatarie care sa asambleze soft/hard pe banda rulanta. Asa ca ma descurc si eu cum pot. Chit ca-i dificil, ma mai ajuta si parintii cu micile "task"-uri de zi cu zi si aia e.

De fapt ce vreau sa spun e ca mi-am luat inapoi masina pentru ca-i singurul mod prin care pot sa scap tocmai de problemele cotidiene. M-am urcat la volan, 10km ma plimb si-apoi ma duc la somn linistit. Si nu-mi mai pasa ca n-am un job de mii de lei pe luna. Am un job modest dar ma tine in priza si-mi permit si masina. Inca n-am nevasta, nici copii (sper laugh.gif ) deci duc o existenta relativ lipsita de griji. Chiar daca-mi dau seama ca-i momentul sa schimb acest "status quo", nu ma grabesc.

In final, consecintele guvernarii actuale si trecute nu se fac simtite doar vis-a-vis de pasiunea pentru o marca/model de masina. Ce as putea zice de infrastructura, de drumuri, poduri, baraje, obiective turistice sau alte "fleacuri" de soiul asta? Sau de firme, de la angajator la angajat? Pana la blocuri, din perspectiva locatarului sau a vecinului. Scoli, spitale, muzee...

Nu vad o solutie pe termen scurt, dar continui sa sper intr-o schimbare. Nici eu nu-s cetateanul model, recunosc asta, dar incet incet ma schimb. Poate-i varsta de vina, cine stie. Oricum ar fi, chiar daca s-au schimbat multe lucruri in ultimii 10 ani, s-au schimbat si mai multe lucruri in ultimii 20. In curand am 31 ani, iar la 10 ani mi-aduc aminte cu placere cum descopeream guma turbo si ... fetele laugh.gif Acum a venit momentul sa-mi redescopar E30-ul, sa-mi linistesc putin mintea si sa schimb un colier pe unde pierde benzina. Sa-mi fac si ITP-ul, asigurarea si sa-mi cumpar xenon. One day at a time.

Spunea cineva intr-un articol ca generatia noua e cunoscuta ca si generatia "ADD" (ceva sindrom cu deficit de atentie) - explicata pentru oamenii de rand prin lipsa de atentie catre un subiect, datorata lipsei "multi-tasking"-ului real in "greerul" uman. Sau si mai simplu, esti bombardat cu atat de multa informatie, incat sari de la una la alta si astepti acest flux de informatii sa ramana constant, indiferent de sursa lui.

Oamenii nu mai gasesc un echilibru, ceea ce e trist. Eu l-am gasit in masina asta. Deci e mai mult decat un hobby, it's my way of clinging on to sanity.

PS: Stiu ca nu-s coerent in general in idei. Gandesc, trag o concluzie si apoi o prezint fara a urma firul logic in asa fel incat un interlocutor sa ma urmareasca. Da' macar am zis ce-am avut de zis. Si-i si mai ieftin ca la psihiatru tongue.gif

This post has been edited by bartro: Jan 23 2012, 02:07 PM
Reason for edit: despre E30 xox, continuati aici: http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=2825


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Silviu
post Feb 17 2012, 08:08 PM
Post #17


36% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 381
Joined: 5-May 08
From: Buzau
Member No.: 1,626
Car: 2x E30
Engine: 2x M20



Am 23 de ani si am E30 din primavara anului 2008.
Am auzit de foarte multe ori spunandu-mi-se:
- daca as avea o masina ca a ta i-as da foc!
- de ce nu o vinzi sa iti iei una mai noua?
- nu ti-e frica sa pleci cu ea la drum lung ?
- consuma mult!
- da' ce-ti place asa mult la ea?
- de ce nu o inmatriculezi pe Bulgaria?
- cam cat costa una ca asta? Face #0 de milioane? Si-a luat un prieten o pisica pe Bulgaria si a dat pe ea doar ### Euro, deci a ta nu face mai mult de-atata! ( evident ca masina nu are cum sa valoreze mai mult de 9000 RON si pisica mai mult de 999 E laugh.gif )
- acum ,de sezon, mi se recomanda sa merg pe jos, pentru ca tractiunea spate e periculoasa pe zapada!

Numai mie mi se intampla asa sau si voua?

Totusi nu dau 2 lei pe vorbele lor. Mie imi place. Ma simt bine la volan. Desi uneori ma uit in urma cu nostalgie la viata anilor 2006-2007, cand tocmai imi luasem permisul si invarteam volanul Daciei 1310 ) :
- era benzina 3.3 RON. Masina consuma ~10L/100km, asa ca faceam ~30km cu benzina de 10RON. Dar in 2007 i-am pus GPL si ma duceam SI INTORCEAM de la Bucuresti cu 40 RON!
- in 2008 am luat BMWul si benzina era ~3.7 RON. Chiar daca era sesizabil mai scump sa ma deplasez cu BMW decat cu Dacia pe GPL pentru mine merita! Si puneam benzina atat cat cerea! Cu ~50 RON ma plimbam ~100km in oras! Dublu decat era cu Dacia, dar pentru mine merita si ... buzunarul era "adanc"!
- acum, in 2012, benzina e 5.6 RON. Imi trebuie ~80 RON pentru 100km in oras. Parca e la limita suportabilitatii si parca mersul cu mijloacele de transport in comun e mai placut.

Dar stau si ma gandesc, daca eu care in 2008 eram "acuzat" ca fiind inconstient ca merg cu masina la un cost de 50 RON/100km de catre oamenii care au masini cu consum de ~9L/100km, ("diesalarii" sunt exclusi din "statistica") implicit de ~35 RON/100km, acum in 2012, in conditiile in care pretul benzinei a urcat cu mai bine de 50%, costul lor de deplasare nu a urcat si el de la ~35RON/100km la mai mult de 50 RON/100km ??? Ei acum de ce nu "isi dau foc la masina" sau "sa mearga numai pe jos", asa cum imi recomandau in 2008 ?

Cand am luat BMW-ul impozitul era de 450 RON, mie mi se parea exagerat de mult IN COMPARATIE cu motoarele mai mici de 2000cmc, dar totusi era o suma acceptabila de platit... Am vrut 6 pistoane, am vrut motor de 2.5L, a trebuit sa platesc de cateva ori mai mult decat daca as fi luat o masina cu motor mai mic. Ok!
Dar acum impozitul este de 900 RON. Categoric daca in 2008 valoarea impozitului mi se parea mare prin comparatie cu cea a celorlalte motoare mai mici de 2000cmc, acum mi se pare ... prohibitiv.

Insa toate astea sunt de suportat... cu un buzunar adanc!

Dar nesimintirea oamenilor fata de masinile vechi e inadmisibila.
In vara lui 2010 am vopsit complet masina. In iarna lui 2010 a intrat o masina in bara mea fata si a zgariat-o serios. Soferul a spus ca "n-are nimic, si-asa e veche"! Asta a fost un exemplu. Dar mi se pare ca in general lumea nu respecta masinile vechi. Parca si la supermarket in parcare atunci cand omul de rand deschide portiera acorda mai multa atentie daca langa masina lui se afla o limuzina noua!
Iarasi intreb, e numai parerea mea sau si voua vi se intampla la fel?

Cat despre partea cu "mecanicul amator", mie imi face placere sa lucrez acolo unde ma pricep si am sculele necesare, dar am ajuns sa o fac si de nevoie deoarece in service-uri sunt tratat ca ultimul om daca vin cu masina veche! Eu nu sunt multumit daca raspunsul la o intrebare de-a mea e "e veche, las-o asa!" sau "n-avem ce-i face, ca-i veche!"

De parca daca esti batran trebuie sa fii bolnav! laugh.gif

This post has been edited by Silviu: Feb 17 2012, 08:09 PM


--------------------
[OO==[][]==OO]

"Nu e arma ca agheu', nici masina ca bemveu'."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FiveThreeFive
post Mar 9 2012, 07:54 AM
Post #18


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 75
Joined: 4-December 06
Member No.: 485
Car: ex- E28
Engine: M30 3.5





QUOTE (FiveThreeFive @ Jan 18 2012, 03:24 PM) *
1. Impozitele auto au crescut enorm. [...]Daca imi amintesc bine, in anul 2001 plateam putin peste 100 EUR impozit anual la un E28 535i. Acum pentru aceeasi masina impozitul este de cca. 1200 EUR, deci a crescut de cel putin 10 ori.


Am o corectie de efectuat aici.
Am gasit niste notite vechi din care rezulta ca impozitul aferent anului 2006 pentru un BMW E28 535i a fost de 63 de lei (7 unitati de cate 500cmc fiecare, impozitate cu 9 lei / unitate.) La un curs de cca. 3,5 lei/ Euro in 2006, impozitul echivala cu 18 Euro. Valoarea mentionata in post-ul initial (putin peste 100 EUR impozit in 2001) este gresita.

De unde rezulta doua lucruri triste:
- impozitul pentru respectivul model (E28 535i) a crescut de cca. 66 de ori din 2006 pana in prezent (mai exact, ultima scumpire a fost in 2010);
- memoria a inceput sa-mi joace feste.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomado e28 owner
post Mar 9 2012, 09:09 AM
Post #19


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,452
Joined: 21-September 08
From: Oradea
Member No.: 1,803
Car: ex e28, actual C70
Engine: 2.4i 170cp



63 ron impozitul la 3.5? sad.gif Ce vremuri... Impozitul nu era un criteriu de baza in alegerea unei masini...
Cat despre memorie, cred ca e mai bine sa nu functioneze perfect, ar fi deprimant si la cat de des se schimba lucrurile astea, nici nu prea ai sanse tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FiveThreeFive
post Mar 26 2012, 04:29 PM
Post #20


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 75
Joined: 4-December 06
Member No.: 485
Car: ex- E28
Engine: M30 3.5



Conform unui proiect de hotarare de guvern, impozitele pentru autoturisme vor creste, de la 1 ian. 2013, cu 16,05% fata de nivelul actual.

In momentul de fata hotararea este la nivel de proiect, dar daca se va adopta atunci in 2013 impozitele pentru BMW-urile vechi (anii '70/'80/'90) vor arata cam asa:
- BMW 320i: 210 lei (cca. 49 EUR);
- BMW 325i/525i: 1092 lei (cca. 251 EUR);
- BMW 328i/528i/728i: 2338 lei (cca. 538 EUR);
- BMW 530i/530i/730i: 2505 lei (cca. 576 EUR);
- BMW 535i/735i: 6066 lei (cca. 1395 EUR);
- BMW 540i/740i (motor 4.4 l): 7414 lei (cca. 1705 EUR);
- BMW 750i: 8425 lei (cca. 1937 EUR).
Trist si hilar totodata, posesorul unui Corvette cu motor de 6200cmc ar trebui sa plateasca anual 10447 lei (~ 2402 EUR). Imi imaginez ca nici in Germania nu se platesc taxe asa de mari.
Echivalentele in Euro sunt calculate la un curs de 4.35lei/EUR.

Daca acest proiect devine realitate, neconcordanta intre valoarea masinilor si nivelul taxelor atinge deja dementa. Poate va aduceti aminte ca in vara 2010 guvernul a dublat impozitele pentru masinile cu motoare peste 2000 cmc drept masura temporara de solidaritate la efortul de criza. Iata ca acum se uita de acel caracter temporar si dublarea ramane definitiva.

Experienta ultimilor ani ne arata ca sansele ca proiectul sa fie adoptat sunt foarte mari.
In consecinta, ii recomand oricarui posesor de BMW vechi - in special daca are motor mai mare de 2500 cmc - sa analizeze cu mare atentie daca intr-adevar isi permite sa plateasca impozitul pentru masina respectiva. Spun "isi permite" si nu "merita", pentru ca de meritat sigur nu merita.
Stiu foarte bine ce inseamna a fi pasionat de aceste masini, dar viata inseamna si altceva decat a umfla buzunarele statului cu niste impozite in mod vadit injuste.
De asemenea, mare atentie la achizitionarea oricarui autoturism cu motor mai mare de 2500 cmc. Impozitele au ajuns deja la un nivel foarte greu de suportat dpdv financiar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th March 2024 - 03:47 PM