Help - Search - Members - Calendar
Full Version: DIY: reconditionari piese cu plastic lichid
BMWZone > BMW GENERAL > BMW Bar
Shark
Problema: In momentul cand am pus geamurile electrice la E30 nu am gasit decat geamurile propriuzise (cele 4 macarale cu motoare) si butoanele. Instalatie nu am avut asa ca am confectionat eu atunci dupa schema electrica folosind papuci electrici potriviti. Chestiunea este ca papucii fiind inalti (cei originali BMW sunt papuci la 90grade ai mei erau drepti), butoanele nu prea stateau in pozitiile lor asa ca am fost nevoit sa folosesc o consola de E30 automatic, mai inalta putin. In plus, cand aveam de scos un buton era un cosmar, toate firele se amestecau instantaneu.
Asadat complet inacceptabil.

Acum insa am avut la dispozitie toate ingredientele pentru o imbunatatire "aproape" OEM:

- am facut din plastic, cu freza, un soclu potrivit pentru contactoarele butonului (dupa cum se vede nu am avut plastic suficient de gros, deh Moldoplast Iasi a fost falimentat de mult de Fenechiu, asa ca am folosit 2 bucati suprapuse si lipite)
Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment

- am turnat folosind prototipul astfel creat o matrita din cauciuc siliconic albastru si apoi cu ajutorul matritei am turnat 4 socluri identice din poliuretan lichid (plastic) negru
Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment

- am facut rost cu mare greutate de papuci electrici la 90 grade de dimensiune potrivita
Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment

- am sertizat si lipit noii papuci electrici pe fire si am montat soclurile
Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment

In momentul de fata legaturile stau foarte fixe in socluri. As fi putut sa mai torn putin plastic in interior dar am preferat sa acopar partea din spate cu hot glue pentru a o izola complet si in plus a o putea demonta eventual pe viitor. Acum pot scapa in sfarsit de consola aia idioata de automatic si mai ales cand scot butoanele, toate firele stau frumos la un loc, nu se mai amesteca unele cu altele sa ma chinui apoi cate o ora cu schema electrica sa pun firele la loc si tot sa-mi mai scape cate ceva.
Imi pare rau dar am uitat sa mai fac si o poza cu hot-glue ala...

F.A.Q.:
1. nu incerc sa vand nimic, doar ma laud laugh.gif
2. nu, nu am prea mult timp, doar imi place foarte mult sa lucrez la masinile mele. Sa vedeti mai departe cu oglinda...
Shark
Oglinda retrovizoare E30: complete overhaul

Problema: Oglinda soferului de la E30 nu se mai poate regla electric decat intr-o directie. In plus, carcasa rabatabila nu mai face de mult "click" atunci cand revine pe pozitie si ca atare pozitia de intoarcere este relativa (a.k.a. tot timpu' trebe' reglata).
- desfacerea oglinzii (din motive evidente nu prezint cum se face, ci doar rezultatul)
Click to view attachment

- diagnosticul a fost simplu, una din tijele cremalierelor motorasului era rupta (a cazut sub forma de praf fin atunci cand am desfacut carcasa) asa ca evident oglinda nu putea fi antrenata in acea directie

- tija cremalierei fiind foarte subtirica, nu am putut sa o fac "mecanizat" cu sculele pe care le am, asa ca am desfacut-o si pe cealalta oglinda, din dreapta, am scos de la ea tija respectiva (tare mica mai e, cam 2cm lungime si 1,5 mm grosime) si am folosit-o pe post de prototip

- asta este matrita din silicon
Click to view attachment

- doua tije proaspat turnate, inainte de debavurare
Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment

- una din tije dupa debavurare comparativ cu originalul; am fost uimit cat de fidela e copia, mi-a spus femeia aia de la besttools ca e foarte fin poliuretanul asta, insa nu am crezut ca reproduce totul chiar impecabil
Click to view attachment Click to view attachment

- montarea pe pozitie a tijei si proba: functioneaza ireprosabil
Click to view attachment

-acum partea a doua: carcasa. La un studiu mai atent, am ajuns la concluzia nefericita: carcasa oglinzii NU E DEMONTABILA de pe suport
Click to view attachment

- carcasa are o piesa tubulara acolo, prin care trec cablurile si cu un arc extrem de puternic ce tine toata oglinda pe loc si care este responsabil de "clic"-ul facut la revenirea pe pozitie, dupa rabatare
Click to view attachment Click to view attachment

- asadar "the hard way"; am polizat cu dremel-ul ul "palaria" piesei respective
Click to view attachment

- cu cateva lovituri de ciocan mestesugite, sa nu stric vopseaua, am scos-o de pe pozitie
Click to view attachment

- pe suport am vazut imediat cauza problemelor; cele 3 nuturi care trebuiau sa faca "click" nu mai existau de mult, au fost "barbierite" probabil de plieri/deplieri nenumarate ale oglinzii; nasol ....
Click to view attachment Click to view attachment

-pana si carcasa, locasurile de "clic" sunt foarte uzate
Click to view attachment

- din pacate plasticul nu ma mai ajuta aici, asa ca am facut 3 gauri M2,5 EXACT in locurile fostelor nuturi, am facut apoi cu tarodul filed M3 si am introdus 3 suruburi cu cap cruce pe care le-am pilit putin, ca sa intre usor in locasurile din carcasa
Click to view attachment Click to view attachment

-vechea piesa cu arc era intilizabila dupa demonatare, asa ca a trebuit inlocuita; am folosit un surub M10 caruia i-am facut un canal central M7 pentru fir si i-am micsorat si hexagonul la M13. Canalul l-am facut la strung iar hexagonul l-am micsorat painstakingly la polizor, facandu-mi in acelasi timp si manichiura gratis tongue.gif
Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment

- am gresat apoi totul bine-bine cu vaselina cu molibden si garnitura de cartofi praj... pardon, de grafit din belsug, pentru a micsora pe cat posibil frecarile de acolo
Click to view attachment Click to view attachment

- am asamblat apoi totul cu o piulita cu auto-blocare pe care am strans-o doar atat cat sa faca "clic" oglinda in mod similar cu cealata buna
Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment

Asta e! Acum oglinda functioneaza impecabil, exact ca cea din partea dreapta. Minunat...
Shark
Socluri butoane incalzire scaune

Vazand ca am asa mult succes cu soclurile pt. geamurile electrice m-am apucat si de butoanele de la incalzirea in scaune.

- am realizat un prototip de plastic prin frezare, am facut matrita si apoi am turnat soclurile din plastic alb
Click to view attachment

- pentru butoanele asta nu am gasit papuci rotunzi, asa ca am fost nevoit sa comand la BMW; i-am sertizat si lipit ...
Click to view attachment Click to view attachment

- apoi i-am asamblat in socluri
Click to view attachment Click to view attachment

Rezultatul este impecabil. Nu arata EXACT ca mufele originale, alea aveau un capacel prin spate care siguranta pinii, dar am folosit si aici hot glue asa ca nu mai e nici o problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.