Oglinda retrovizoare E30: complete overhaulProblema: Oglinda soferului de la E30 nu se mai poate regla electric decat intr-o directie. In plus, carcasa rabatabila nu mai face de mult "click" atunci cand revine pe pozitie si ca atare pozitia de intoarcere este relativa (a.k.a. tot timpu' trebe' reglata).
- desfacerea oglinzii (din motive evidente nu prezint cum se face, ci doar rezultatul)
Click to view attachment- diagnosticul a fost simplu, una din tijele cremalierelor motorasului era rupta (a cazut sub forma de praf fin atunci cand am desfacut carcasa) asa ca evident oglinda nu putea fi antrenata in acea directie
- tija cremalierei fiind foarte subtirica, nu am putut sa o fac "mecanizat" cu sculele pe care le am, asa ca am desfacut-o si pe cealalta oglinda, din dreapta, am scos de la ea tija respectiva (tare mica mai e, cam 2cm lungime si 1,5 mm grosime) si am folosit-o pe post de prototip
- asta este matrita din silicon
Click to view attachment- doua tije proaspat turnate, inainte de debavurare
Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment- una din tije dupa debavurare comparativ cu originalul; am fost uimit cat de fidela e copia, mi-a spus femeia aia de la besttools ca e foarte fin poliuretanul asta, insa nu am crezut ca reproduce totul chiar impecabil
Click to view attachment Click to view attachment- montarea pe pozitie a tijei si proba: functioneaza ireprosabil
Click to view attachment-acum partea a doua: carcasa. La un studiu mai atent, am ajuns la concluzia nefericita: carcasa oglinzii NU E DEMONTABILA de pe suport
Click to view attachment- carcasa are o piesa tubulara acolo, prin care trec cablurile si cu un arc extrem de puternic ce tine toata oglinda pe loc si care este responsabil de "clic"-ul facut la revenirea pe pozitie, dupa rabatare
Click to view attachment Click to view attachment- asadar "the hard way"; am polizat cu dremel-ul ul "palaria" piesei respective
Click to view attachment- cu cateva lovituri de ciocan mestesugite, sa nu stric vopseaua, am scos-o de pe pozitie
Click to view attachment- pe suport am vazut imediat cauza problemelor; cele 3 nuturi care trebuiau sa faca "click" nu mai existau de mult, au fost "barbierite" probabil de plieri/deplieri nenumarate ale oglinzii; nasol ....
Click to view attachment Click to view attachment-pana si carcasa, locasurile de "clic" sunt foarte uzate
Click to view attachment- din pacate plasticul nu ma mai ajuta aici, asa ca am facut 3 gauri M2,5 EXACT in locurile fostelor nuturi, am facut apoi cu tarodul filed M3 si am introdus 3 suruburi cu cap cruce pe care le-am pilit putin, ca sa intre usor in locasurile din carcasa
Click to view attachment Click to view attachment-vechea piesa cu arc era intilizabila dupa demonatare, asa ca a trebuit inlocuita; am folosit un surub M10 caruia i-am facut un canal central M7 pentru fir si i-am micsorat si hexagonul la M13. Canalul l-am facut la strung iar hexagonul l-am micsorat painstakingly la polizor, facandu-mi in acelasi timp si manichiura gratis
Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment- am gresat apoi totul bine-bine cu vaselina cu molibden si garnitura de cartofi praj... pardon, de grafit din belsug, pentru a micsora pe cat posibil frecarile de acolo
Click to view attachment Click to view attachment- am asamblat apoi totul cu o piulita cu auto-blocare pe care am strans-o doar atat cat sa faca "clic" oglinda in mod similar cu cealata buna
Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachmentAsta e! Acum oglinda functioneaza impecabil, exact ca cea din partea dreapta. Minunat...