Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vand AIR SLIDE VALVE
BMWZone > PIATZA BMWZONE.RO > Piese sau accesorii BMW > Vanzari
MAD520
Vand AIR SLIDE VALVE. Eu o numesc soc, dar nu stiu daca este cea mai corecta denumire. Cert este ca are legatura cu socul, adica ea este "vinovata" pt faptul ca motorul sta (foarte) turat cand este rece, apoi cu cat se incalzeste mai mult apa, nu mai lasa sa treaca aer prin ea si scade turatia. Aceasta piesa se gaseste pe M20 L-Jetronic.
Am 2 astfel de piese. Una este data jos recent de pe motor si isi facea treaba foarte bine; cu toate acestea, am mai curatat-o si eu cu 1 saptamana inainte de a o da jos de pe masina, ca sa fiu sigur ca lucreaza foarte bine. Pe cealalta nu am probat-o personal niciodata, dar teoretic este in stare foarte buna. Am cumparat-o acum vreo 4 ani sa o montez pe un motor pe care il aveam la vremea respectiva, dar nu a mai fost cazul.
Am explicat putin (cam mult) si rolul ei deoarece multi o ignora sau pur si simplu nu au habar de existenta ei si se mira de ce le stau L-jetronicele turate. De obicei aceasta piesa este vinovata pt turatia mare la cald si randamentul mai prost al motorului per ansamblu.
Atasez 2 poze: una de pe realoem (piesa nr.11) si alta gasita pe net pt ca eu nu le-am pozat pe ale mele, iar in poza de pe realoem nu se intelege cum arata piesa in realitate
PS: vai cat am putut sa scriu pt un r*hat de piesa smile.gif)

Pret: ...
Tel: 0723949736
Adrian Pintea
Cat ar trebui sa stea turat motorul la rece? La mine sta la 1700 pana urca acul de temperatura spre jumate...Inseamna ca e defecta piesa respectiva? Am mai observat ca e si fisurat furtunul care iese din piesa si se duce sus la admisie dar si cand era bun tot asa statea...eu am modelul tau ca in poza pe masina dar mai am si o piesa ca pe realoem care se desface la jumate din 2 suruburi si sa se poata curata arcul din ea...
TiL
cred ca e comportamentul normal , indus tocmai de buna functionalitate a acestei piese... cel putin eu asa inteleg.
MAD520
Adrian, piesa ta pare sa functioneze ok. Asa trebuie sa stea, pe la 1700, apoi, cand se incalzeste, sa coboare turatia la ralanti. Eu am si furtunele aferente pt aer. Sunt in stare buna. In general, cand aceasta piesa nu-si mai face treaba, motorul ramane inutil de turat si cand este cald, sau chiar sta atat de turat incat face ca si cum cineva ar tot apasa pe acceleratie de cate ori scade turatia la ralanti... atunci este cel mai enervant moment smile.gif) vrum... vrum... vrum... smile.gif)
Adrian Pintea
Click to view attachment
Ce face surubul de acolo? mie imi variaza turatia relantiului pe perioada rece si la inceput credeam ca nu e normal sa stea la 1700 si il reglam pe la 1000 dar nu-mi placea cum trage dupa ce se incalzea...
As vrea sa reglez tot cum ar trebui, plus ca mi dereglat si inbusul de pe debitmetru, acum trage superbine dar cateodata intrerupe la relanti si nu pe parte electrica ci cred ca da undeva mai mult aer si se inneaca, plus ca miroase a benzina dupa mine daca ii dau in gura...daca reglez avansul pe stroboscop imi tacane in acceleratie, deocamdata e reglat dupa ureche...
Teoretic ar trebui sa reglez avansul pe strobo si apoi sa ma joc din reglajele de aer sa il fac sa nu mai tacane si sa traga...
MAD520
Pai de acolo reglezi ralantiul. Nu-l mai strage degeaba smile.gif, lasa sa stea motorul turat cand e rece, pt ca asa a fost gandit sistemul. Iar imbusul din debitmetru nu este o problema.. pe ala il reglezi mai la final... este un fel de ...acord fin smile.gif

PS: nici mie nu imi place sa vad\aud motorul turat in halul ala cand este rece! De aceea renunt la acest sistem de soc. La carburatie, la solex 4A1 este mai bine gandit pt ca sta putin peste 1mie ture apoi incepe sa scada repede smile.gif. La motronic deja nu mai am nimic de comentat smile.gif
bartro
Ralantiu sa regleaza cu motor cald. Daca ramana prea turat poate nu merge termostat si nu sa incalzeste motorul.
Eu la e12 pe carburatie am ceva asemanator, si tot la ~1500rpm imi tine turatie pana sa incalzeste la o treime.
TiL
Si supermotronicul toyotei tine motorul spre 2000 la rece. Iarna atinge 2000.

La E28... sta sub 1000 nonstop. Trebuie sa am ceva defect acolo...
bartro
E32 tot sub o mie era mereu, si nu avea nici un defect. La motoare cu injectie mi se pare ciudat sa sta asa turat, dar s-o fi gandit astia care au proiectat l-jet bine.
Ciupanezu
La mine stă la 1500 rpm la rece, pentru ~ jumătate de minut.
alex230ro
maxim 1000 la rece dupa 30 sec-1 min maxim scade la turatia de relanti
MAD520
Motronicul 1.3 de pe e12 sta putin turat doar daca este frig. Iar atunci trece putin de 1mie pt cateva secunde, apoi scade. Imi place cum lucreaza. Iar la e38 este si mai bine smile.gif ; ca la Alex: maxim 1mie la rece, iar dupa 30 sec - 1 min maxim, scade la turatia de ralanti
Adrian Pintea
dar oare e bine ca imediat cand e rece motorul sa stea asa turat? ce ii drept la mine cand dau cheie sta pe la 1000 si in 10-20secunde de la pornire urca incet pana la 1700, probabil s-au gandit ca nu e bine sa fie turat pana nu are ungere buna
MAD520
Pai normal ca nu este bine smile.gif La motronic au rezolvat problema. Iar eu, la L-Jetronic renunt la aceasta piesa cu tot cu furtune, etc... si o tin eu putin turata (putin peste 1mie apoi scad) ...un minut fata de vreo 5 min cat sta ea... si in plus scap si de eventualele probleme de aer fals.
PS: la e28 pana sa fac modificarea, cand o porneam si vedeam in ce hal sta turata cu motorul rece, o bagam repede in D (drive) ca sa scada turatia smile.gif . Dar la manuala nu mai ai ce sa-i faci. Plus ca parca margeam cu Tico pana se incalzea. La ala cel putin, au exagerat grav cu turatia la rece smile.gif) dar nu ma intereseaza. Ar fi putut sa nici nu se inventeze Tico.
Adrian Pintea
Zi-mi te rog cum sa fac modifcarea, caci am tobe putin modificate mai galagioase si cand pornesc dimineata si sta turata la rece trebuie sa fug repede din parcare ca ies vecinii pe geam sa vada cine face galagie smile.gif)
MAD520
Din ce am explicat la inceput, si daca te uiti atent la cum sunt legate furtunele pe acolo... este f simplu smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.