Am facut un calcul estimativ.
Din revista AMS nr. 12/2005 rezulta cu un E90 320d franeaza incarcat, cu frane reci, de la 160 Km/h la 0 in distanta de 102m.
Cred ca sunt date relevante pentru a simula ce a patit englezul (atat ca viteza, cat si ca greutate si stare frane).
Masina are la gol 1525 Kg, consideram ca a avut 1700Kg in reallife.
Avem:
v = 160 Km/h = 44 m/s
m = 1700 Kg
d = 102m
Timpul necesar franarii: t = 2*d/v = 4.63 s -> estimam 5 s
Acceleratia (deceleratia) medie: a = v/t = 8.8 m/s^2 (cca. 0.9g, super realist - deci calculul e coerent)
Forta medie dezvoltata de frane: F = m * a = 14.96 kN
Lucrul mecanic al franelor: L = F * d = 1525.92 kJ
Puterea dezvoltata de frane: P = L / t = 305 kW = 415 CP
Deci, chiar cu unul dintre cele mai "entry level" sisteme de franare de pe E90 (instalat pe 320d, in ideea ca poate pe modelele varf de gama sunt frane ceva mai bune), sistemul de franare dezvolta 415CP.
Cel mai puternic E90 are, in prezent, 258 CP
Deci, cel putin conform teoriei, omul trebuia clar sa poata opri masina cu franele. Avea la dispozitie min. 150 CP pentru asta
Obs: calculul de mai sus nu ia in considerare rezistenta aerodinamica, rezistenta la rulare si pierderile motorului in transmisie - toate acestea "bonus" in favoarea englezului.
OK, stiu, teoria ca teoria...