Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Pedala acceleratie blocata la maxim
BMWZone > BMW GENERAL > BMW Bar
George77
Tocmai am vazut la televizor o stire in care unui englez i s-a blocat pedala la acceleratie la maxim ajungand sa faca slalom printre masini la 210 km/ora si cred ca era un BMW E90 si ,A juns de s-a oprit intr-un parapet iar soferul a spus ca va conduce in continuare acelasi model deoarece nu a patit nimic si a considerat masina sigura,omul a sunat la salvare in timpul slalomului crezand ca nu mai are nici o sansa,cica frana nu avea nici un efect,?????????????,si de oprit motorul mu l-a oprit pt ca ii era frica sa nu ramana fara directie,ma gandesc ca daca lasa contactul pus putea lejer sa il opreasca.
Robert
Ceea ce a patit omul se cheama 'fly by wire". La propriu smile.gif
George77
Da mai dar la fel doar cu acel buton poti pune si contactul.Atunci cind nu apesi frana sau ambreiajul nu cupleaza demarorul si se pune doar contactul,mi-au trecut prin mana ceva masini cu butoane in loc de cheie
George77
deci regula ar fi fost:apesi butonul ,motorul se oprea si dupa care il apasai la loc si se debloca volanul.
George77
Motorul sa se accelereze singur fara sa apese acceleratia nu cred ca are cum sa se intample,ce cred ca s-a intamplat a fost ca omul a apasat pe acceleratie iar ceva s-a blocat,pedala fizic pe sub pres??,sensorul de pedala nu prea are cum ca este o rezistenta variabila asemanatoare uneia de la un debitmetru numai ca are mai multe lamelute minusculede care se plimba pe plaja de rezistenta,ar mai ramane sensorul de inerpretare al pedalei care este in modulul clapetei si sa mentina motorul electric de comanda sub tensiune si care la randul lui clapeta deschisa.
Robert
Si mai e ceva: la orice masina, sistemul de franare dezvolta semnificativ mai multa putere / cuplu decat motorul. altfel zis, chiar la regimul de putere maxima, motorul este "infrant" de frane.

Deci, daca se infigea zdravan in frane, avea sanse foarte bune sa opreasca masina, chiar cu riscul distrugerii unui set de discuri, placute, poate si etriere.
In plus, cu exceptia ABS-ului, care insa n-are de ce sa se activeze in conditiile povestite de englez, franele sunt "pe direct" - independente de alte sisteme electronice.

Pare ceva putred in povestea lui... masina se accelera la maxim, cutia de viteze nu mai iesea din Drive, motorul nu se oprea de la buton, franele nu il ajutau, i-a iesit de minune slalomul printre masini... prea multe coincidente.
George77
Categoric,tare ciudata povestea,poate pt un prezentator de stiri este credibila povestea
shantzu
poate a vrut sa vada daca BMW-urile sunt atat de sigure cum se zice :unibrow: poate peste cateva zile cere daune biggrin.gif
florin83
vrajala..
MyG
Eu am auzit o poveste asemanatoare de la un prieten care lucreaza pentru Renault (nu pentru Dacia smile.gif )

Treaba se intimpla pe o autostrada in Franta cu un Vel Satis care la fel i s-a blocat acceleratia, la fel nu putea fi scos din viteza, la fel frinele nu erau de nici un ajutor. Renault-ul a fost oprit din calculator (soferul a dat tel la renault, iar un meserias de acolo la indrumat sa apese pe nu stiu ce butoane, in nu stiu ce ordine si masina si-a revenit). In acest timp a fost sub escorta politiei care ii elibera calea (1-0 pt. francezi fata de englezi smile.gif ).

Nu stiu ce sa zic ... faza ca nu poti opri o masina cu ajutorul frinelor nu mi se pare logica.
cristic
mai sa fie, parca era un film cu o poveste de genul asta biggrin.gif
316i
Mai bine mergea cu masina pana ramanea fara benzina. D-aia merg eu cu 15l in rezervor. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
crazydriver
QUOTE (316i)
Mai bine mergea cu masina pana ramanea fara benzina. D-aia merg eu cu 15l in rezervor.  :D  :D  :D


la cate coincidente au fost la masina aia cred ca avea toate sansele sa ramana fara benzina si masina sa mearga in continoare cu 200km/h fara probleme :finger:
Robert
Am facut un calcul estimativ.
Din revista AMS nr. 12/2005 rezulta cu un E90 320d franeaza incarcat, cu frane reci, de la 160 Km/h la 0 in distanta de 102m.
Cred ca sunt date relevante pentru a simula ce a patit englezul (atat ca viteza, cat si ca greutate si stare frane).
Masina are la gol 1525 Kg, consideram ca a avut 1700Kg in reallife.

Avem:
v = 160 Km/h = 44 m/s
m = 1700 Kg
d = 102m

Timpul necesar franarii: t = 2*d/v = 4.63 s -> estimam 5 s
Acceleratia (deceleratia) medie: a = v/t = 8.8 m/s^2 (cca. 0.9g, super realist - deci calculul e coerent)
Forta medie dezvoltata de frane: F = m * a = 14.96 kN
Lucrul mecanic al franelor: L = F * d = 1525.92 kJ
Puterea dezvoltata de frane: P = L / t = 305 kW = 415 CP

Deci, chiar cu unul dintre cele mai "entry level" sisteme de franare de pe E90 (instalat pe 320d, in ideea ca poate pe modelele varf de gama sunt frane ceva mai bune), sistemul de franare dezvolta 415CP.
Cel mai puternic E90 are, in prezent, 258 CP

Deci, cel putin conform teoriei, omul trebuia clar sa poata opri masina cu franele. Avea la dispozitie min. 150 CP pentru asta smile.gif
Obs: calculul de mai sus nu ia in considerare rezistenta aerodinamica, rezistenta la rulare si pierderile motorului in transmisie - toate acestea "bonus" in favoarea englezului.

OK, stiu, teoria ca teoria...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.