![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
Tocmai am vazut la televizor o stire in care unui englez i s-a blocat pedala la acceleratie la maxim ajungand sa faca slalom printre masini la 210 km/ora si cred ca era un BMW E90 si ,A juns de s-a oprit intr-un parapet iar soferul a spus ca va conduce in continuare acelasi model deoarece nu a patit nimic si a considerat masina sigura,omul a sunat la salvare in timpul slalomului crezand ca nu mai are nici o sansa,cica frana nu avea nici un efect,?????????????,si de oprit motorul mu l-a oprit pt ca ii era frica sa nu ramana fara directie,ma gandesc ca daca lasa contactul pus putea lejer sa il opreasca.
-------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Ceea ce a patit omul se cheama 'fly by wire". La propriu
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
Da mai dar la fel doar cu acel buton poti pune si contactul.Atunci cind nu apesi frana sau ambreiajul nu cupleaza demarorul si se pune doar contactul,mi-au trecut prin mana ceva masini cu butoane in loc de cheie -------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
deci regula ar fi fost:apesi butonul ,motorul se oprea si dupa care il apasai la loc si se debloca volanul.
-------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
Motorul sa se accelereze singur fara sa apese acceleratia nu cred ca are cum sa se intample,ce cred ca s-a intamplat a fost ca omul a apasat pe acceleratie iar ceva s-a blocat,pedala fizic pe sub pres??,sensorul de pedala nu prea are cum ca este o rezistenta variabila asemanatoare uneia de la un debitmetru numai ca are mai multe lamelute minusculede care se plimba pe plaja de rezistenta,ar mai ramane sensorul de inerpretare al pedalei care este in modulul clapetei si sa mentina motorul electric de comanda sub tensiune si care la randul lui clapeta deschisa.
-------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Si mai e ceva: la orice masina, sistemul de franare dezvolta semnificativ mai multa putere / cuplu decat motorul. altfel zis, chiar la regimul de putere maxima, motorul este "infrant" de frane. Deci, daca se infigea zdravan in frane, avea sanse foarte bune sa opreasca masina, chiar cu riscul distrugerii unui set de discuri, placute, poate si etriere. In plus, cu exceptia ABS-ului, care insa n-are de ce sa se activeze in conditiile povestite de englez, franele sunt "pe direct" - independente de alte sisteme electronice. Pare ceva putred in povestea lui... masina se accelera la maxim, cutia de viteze nu mai iesea din Drive, motorul nu se oprea de la buton, franele nu il ajutau, i-a iesit de minune slalomul printre masini... prea multe coincidente. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
Categoric,tare ciudata povestea,poate pt un prezentator de stiri este credibila povestea
-------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 35 Joined: 3-March 06 From: Ploiesti Member No.: 206 ![]() |
poate a vrut sa vada daca BMW-urile sunt atat de sigure cum se zice :unibrow: poate peste cateva zile cere daune
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
vrajala..
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 26 Joined: 4-March 06 From: I A S I Member No.: 214 ![]() |
Eu am auzit o poveste asemanatoare de la un prieten care lucreaza pentru Renault (nu pentru Dacia ![]() Treaba se intimpla pe o autostrada in Franta cu un Vel Satis care la fel i s-a blocat acceleratia, la fel nu putea fi scos din viteza, la fel frinele nu erau de nici un ajutor. Renault-ul a fost oprit din calculator (soferul a dat tel la renault, iar un meserias de acolo la indrumat sa apese pe nu stiu ce butoane, in nu stiu ce ordine si masina si-a revenit). In acest timp a fost sub escorta politiei care ii elibera calea (1-0 pt. francezi fata de englezi ![]() Nu stiu ce sa zic ... faza ca nu poti opri o masina cu ajutorul frinelor nu mi se pare logica. -------------------- Always happy landings
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() CristiC ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,138 Joined: 19-October 05 From: Ploiesti Member No.: 26 Car: E87 Engine: 116i 115cp 2007 ![]() |
mai sa fie, parca era un film cu o poveste de genul asta
![]() -------------------- ex E30; ex E46; now E87
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Mai bine mergea cu masina pana ramanea fara benzina. D-aia merg eu cu 15l in rezervor.
![]() ![]() ![]() -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 68 Joined: 29-January 06 From: constanta Member No.: 168 ![]() |
QUOTE (316i) Mai bine mergea cu masina pana ramanea fara benzina. D-aia merg eu cu 15l in rezervor. :D :D :D
la cate coincidente au fost la masina aia cred ca avea toate sansele sa ramana fara benzina si masina sa mearga in continoare cu 200km/h fara probleme :finger: |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Am facut un calcul estimativ. Din revista AMS nr. 12/2005 rezulta cu un E90 320d franeaza incarcat, cu frane reci, de la 160 Km/h la 0 in distanta de 102m. Cred ca sunt date relevante pentru a simula ce a patit englezul (atat ca viteza, cat si ca greutate si stare frane). Masina are la gol 1525 Kg, consideram ca a avut 1700Kg in reallife. Avem: v = 160 Km/h = 44 m/s m = 1700 Kg d = 102m Timpul necesar franarii: t = 2*d/v = 4.63 s -> estimam 5 s Acceleratia (deceleratia) medie: a = v/t = 8.8 m/s^2 (cca. 0.9g, super realist - deci calculul e coerent) Forta medie dezvoltata de frane: F = m * a = 14.96 kN Lucrul mecanic al franelor: L = F * d = 1525.92 kJ Puterea dezvoltata de frane: P = L / t = 305 kW = 415 CP Deci, chiar cu unul dintre cele mai "entry level" sisteme de franare de pe E90 (instalat pe 320d, in ideea ca poate pe modelele varf de gama sunt frane ceva mai bune), sistemul de franare dezvolta 415CP. Cel mai puternic E90 are, in prezent, 258 CP Deci, cel putin conform teoriei, omul trebuia clar sa poata opri masina cu franele. Avea la dispozitie min. 150 CP pentru asta ![]() Obs: calculul de mai sus nu ia in considerare rezistenta aerodinamica, rezistenta la rulare si pierderile motorului in transmisie - toate acestea "bonus" in favoarea englezului. OK, stiu, teoria ca teoria... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 17th June 2025 - 11:04 PM |