IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Cum verific un amortizor?
xox
post Oct 1 2010, 11:50 AM
Post #1


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



Cum verific un amortizor SH daca mai e bun? Intreb pentru ca un "mecanic" mi-a zis ca nu sunt bune dar am vazut ca unul nou, tot pe ulei, face fix la fel: adica il apas cu mana si iese afara greu. unsure.gif


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brown.shark
post Oct 1 2010, 12:10 PM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,111
Joined: 18-February 07
Member No.: 659
Car: e 28
Engine: m 21



montat sau nu ? sunt ambele aceeasi marca ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Oct 1 2010, 12:11 PM
Post #3


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





cu mana il apesi usor?

Inclin sa te cred... "mecanic"


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Oct 1 2010, 01:39 PM
Post #4


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



QUOTE (brown.shark @ Oct 1 2010, 01:10 PM) *
montat sau nu ? sunt ambele aceeasi marca ?


Cele SH ale mele sunt demontate, ideea e ca le-am primit de la cineva care le-a dat jos de pe masina, crezand ca nu sunt ok (avea roti de 19") si a vrut sa si rigidizeze suspensia. Asa ca m-am facut cu un set de arcuri si amortizoare. El a spus ca arcurile pe spate si amortizoarele pe fata nu-s ok. Eu din ce stiu, arcurile astea devin "ne-ok" doar cand se rup. Asa ca am sa le pastrez in caz ca mi se rupe mie vreun arc (varianta care n-o scot din calcul in urmatorii 50 ani, la ce gropi sunt in orasul asta).

Nea' Gutuie s-a uitat la ele, a luat intai unul de pe spate, l-a sprijinit in pamant si l-a apasat cu mana pana a curs si putin ulei din el (am si protectiile care vin peste ele, sunt destul de ok fata de ale mele dar nu erau puse pe amortizoare) dupa care s-a uitat cum amortizorul revine incet incet la pozitia initiala. Apoi mi-a zis ca se apasa prea usor si revine prea greu. Am zis ok, asa o fi. Tipul mi-a zis ca sa le arunc, ca nu mai am ce face cu ele. Le-am mai carat totusi cateva zile prin portbagaj si-am vazut ca si-a luat un amic si el amortizoare. Tot pe ulei, ceva no-name DEYExxx ceva. Am apasat pe unul de-al lui, si surpriza, il apasam aproape la fel de usor ca pe al meu. Al lui inca revenea mai greu la pozitie. Pe ale mele scrie Delphi si made in spain.

Nu stiu ce sa fac. Sa le arunc? Se pot incarca sau doar cele pe gaz?

QUOTE (TiL @ Oct 1 2010, 01:11 PM) *
Inclin sa te cred... "mecanic"


Pe mine? blink.gif Pai de ce? Suspensii nu mi-am schimbat decat la urs si atunci le-am luat cu jamba cu tot si le-am schimbat doar ca erau arcurile verzi. Cu E46-le n-am avut in gand pana acum sa fac asta, ma gandesc doar ca in curba peste un hop imi da senzatie ca ii pleaca putin fundul. Anul trecut am rezolvat-o cand i-am facut unghiurile dar anul asta dupa ce am reparat-o de la accident, nu i le-am facut, vreau sa-i schimb bucsele de la brate pe fata intai si capetele de bara.

Asa ca intreb, n-am chef sa ma apuc de munca degeaba si nici n-am presa de arcuri pentru fata. Deci tot tre' sa dau si o bere cuiva pe langa timpul meu. Plus ca daca incep ploile, n-o mai pot bibili in fata blocului, deci inca o bere la cineva cu garaj.


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brown.shark
post Oct 1 2010, 02:12 PM
Post #5


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,111
Joined: 18-February 07
Member No.: 659
Car: e 28
Engine: m 21



"Nea' Gutuie s-a uitat la ele, a luat intai unul de pe spate, l-a sprijinit in pamant si l-a apasat cu mana pana a curs si putin ulei din el" = a facut operatia asta in aceeasi pozitie in care sta amortizorul pe masina sau invers ? doar o singura cursa sau macar 3-4 ? pe unde a iesit ulei ?

se incarca, mai bine se comporta cele doar pe ulei, cele pe gaz sunt o prosteala in favoarea fabricantului, e bine sa te gandesti la incarcat amortizoare inainte sa se uzeze tijele !!!

poti sa faci o proba cu unul SH si unul nou dar e mai edificatoare daca o faci cu ambele amortizoare dupa ce au stat in aceesi pozitie ca pe masina cateva ore bune si au aceeasi temperatura

daca-i pleaca fundul verifica buscele de pe caroserie ale puntii spate si cele de la bascule, verifici optic si masori cum sunt centrate rotile spate in arcade, unghiuri pe spate .

This post has been edited by brown.shark: Oct 1 2010, 02:22 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
coman cosmin
post Oct 1 2010, 02:25 PM
Post #6


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 919
Joined: 11-April 08
From: aleea circului
Member No.: 1,580
Car: E28
Engine: 3.5/218hp





daca sunt pe ulei se pot incarca.am incarcat eu si sunt f multumit de ele.pe gaz am intrebat daca face si a zis ca nu se pot incarca.
daca ai nevoie iti dau nr de tel al omului


--------------------
E28 FOREVER
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Oct 1 2010, 03:36 PM
Post #7


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Vroiam sa spun ca sunt de acord cu tine: mecanic intre ghilimele.

N-am inteles treaba cu apasat pe ele pana a curs putin ulei. Nu mi se pare normal sa curga ulei din amortizor. Asta le duce la pierzanie: pierd ulei, dupa care nu mai lucreaza corect, se forteaza si se duc dracu. Inceputul sfarsitului e doar o mica pierdere de ulei.

Lucreaza bine pe toata cursa tijei?
Si vorba lui brown shark, nu cumva gutuie a facut proba tinand amortizorul cu tija in jos? Ar fi de rasu' curcilor.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Oct 1 2010, 05:05 PM
Post #8


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



A facut proba cu tija in sus, cum ar sta pe masina normal. Doar ca l-a apasat pana jos, sub limita care-i permit mansoanele de cauciuc sa coboare, practic filetul era in buza amortizorului. Cand a ajuns la capat, a dat ulei pe afara. Ulterior am pus acel manson de cauciuc pe amortizor si cand l-am apasat si eu, n-a curs (n-a coborat atat de jos), dar n-ar trebui sa aibe niste garnituri care sa nu permita oloiului sa iasa?

Eu din ce stiu, e normal sa coboare usor si sa urce greu. Pentru ca asta practic iti da comfort la drum, nu? Plus de asta, e ulei, nu gaz.

De lucrat mi se pare ca lucreaza ok pe toata cursa tijei. N-am observat sa intampine mai multa rezistenta pe final, e cam la fel.

De probe, cred ca am facut 2-3 asa pe amortizor, toate la fel, doar ca nu l-am mai lasat sa le apese asa tare. Iar ulei cand a curs a dat afara unde iese tija din cilindru, chiar pe langa ea. Adica in jurul ei.

De incarcat, cosmine, poti sa-mi dai numarul doar ca eu nu-s din Bucuresti. A plecat azi un prieten, sta in weekend acolo, si i-am dat amortizoarele. Sa-mi spui te rog si cat costa si daca lucreaza sambata. Pentru ca amicul meu se intoarce duminica si e mai complicat. Eventual sa-mi dai si alte detalii, cat dureaza operatiunea, etc. Sa stiu daca i le-am pus degeaba in portbagaj sau nu biggrin.gif


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Oct 1 2010, 05:17 PM
Post #9


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Chiar ca gutuie, auzi tu, sa bage tija inauntru pana a iesit din simering...

Garnitura de care zici e simeringul, il vezi acolo unde intra tija in amortizor.

Cand zic toata cursa ma refer la cursa superioara, cand e destins la maxim. Are joc liber sus sau amortizeaza pana in capat?


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Oct 1 2010, 06:13 PM
Post #10


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16





Nu l-am simtit sa aibe joc. In schimb cand am incarcat in masina alea pe fata am remarcat ca nu erau la capatul cursei, nu erau revenite pana sus. Doar alea pe spate erau pana sus, adica au facut cursa completa inapoi.


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dobricaliviu
post Oct 1 2010, 09:35 PM
Post #11


9% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 160
Joined: 23-January 10
From: bucuresti
Member No.: 3,183
Car: e21
Engine: m10 315 75cp



cauta altele , sunt varza, nu trebuie sa piarda ulei
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dobricaliviu
post Oct 1 2010, 10:09 PM
Post #12


9% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 160
Joined: 23-January 10
From: bucuresti
Member No.: 3,183
Car: e21
Engine: m10 315 75cp



QUOTE (xox @ Oct 1 2010, 11:50 AM) *
Cum verific un amortizor SH daca mai e bun? Intreb pentru ca un "mecanic" mi-a zis ca nu sunt bune dar am vazut ca unul nou, tot pe ulei, face fix la fel: adica il apas cu mana si iese afara greu. unsure.gif

e 36 ? daca da am cu tot cu arcuri fara flanse
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brown.shark
post Oct 1 2010, 10:11 PM
Post #13


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,111
Joined: 18-February 07
Member No.: 659
Car: e 28
Engine: m 21



a dat ulei pe langa tija la cele de spate sau la cele de fata ? e cam ciudat, normal, cind intra pistonul / tija de tot ajunge jos fara sa se termine cota groasa / cromata pe care lucreaza semeringul si ghidajul de sub semering. ce marca sunt astea S-H ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Oct 1 2010, 10:34 PM
Post #14


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16





Delphi made in spain. Din alea de pe spate a curs.

Liviu, multumesc de oferta dar sunt de E46.


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brown.shark
post Oct 1 2010, 10:42 PM
Post #15


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,111
Joined: 18-February 07
Member No.: 659
Car: e 28
Engine: m 21



pai si nenea ala, a impins ca la nevasta vecinului ? ....

delphi astia, sunt o marca plina de impresii, calitate vax, cel putin lately cu sistemele de injectie facute la chinezi s-au facut d cacao.
cand e vb de amortizoare, mai ales la bmw, prima optiune e boge .

This post has been edited by brown.shark: Oct 1 2010, 10:45 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Oct 1 2010, 10:58 PM
Post #16


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Eu am bilstein facute la sibiu pe fata si monroe pe spate. Am facut peste 30.000km (poate 50.000, nu mai stiu), si sunt f multumit de ele.
Mai ales ca bilsteinul de sibiu a facut fata unui impact in care am cam rupt masina si o janta. Amortizorul merge ca nou.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Oct 1 2010, 11:07 PM
Post #17


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



In concluzie, sa-i spun prietenului meu sa le arunce cand ajunge la Bucuresti? Mai are rost sa incerc sa le incarc?


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brown.shark
post Oct 1 2010, 11:16 PM
Post #18


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,111
Joined: 18-February 07
Member No.: 659
Car: e 28
Engine: m 21





nu ai d c sa le arunci, normal e sa vb la tel direct cu baiatul care le va lucra, in momentul in care o sa le primeasca si sa le faca diagnoza. daca-l lauda cosmin asa o fi, si el, cu obiectul discutiei in mana, va stii sigur sa-ti spuna daca merita reparate/incarcate. mai depinde si cat costa operatia pe bucata, asta e o alegere a ta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Oct 2 2010, 01:20 AM
Post #19


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



Eh, atunci am sa vad ce zice si Cosmin. O sa ramana in Bucuresti la un amic si daca e, le duce sapt viitoare.


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
coman cosmin
post Oct 2 2010, 08:52 AM
Post #20


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 919
Joined: 11-April 08
From: aleea circului
Member No.: 1,580
Car: E28
Engine: 3.5/218hp



scuze acum am vazut.
0744869963 codescu il cheama
in comuna rosu .nu stiu daca lucreaza si sambata.daca il suna prietenul tau si omu nu are multa treaba le face pe loc.asteapta o ora si sunt gata.cam 80-100ron pe bucata stiu ca lua.eu am incarcat la el 10 bucati intr-o zi si mi-a luat 80 pe bucata.


--------------------
E28 FOREVER
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 8th July 2025 - 09:15 PM