![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
stiti cumva cat e diametrul maxim al jantei care se poate pune?
repet - am vazut e30 cu jante de ME E46 dar cred ca erau modificate aripile. la Manta am pus roti de 17 cu 225/50/17 si la viraje atingea in fata protectia de noroi dinspre motor. a trebuit sa renunt la niste plasticaraie si mi se umplea de praf si noroi pe acolo. |
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
Pot sa va zic eu cite ceva despre jantele "maxime
![]() Din ceea ce am vazut pe net, cele mai mari jante puse vreodata pe un E30 (fara schimbari la caroserie) sunt de 17" (la niste baieti pe e30.net). Din pacate cauciucurile pentru ele erau foarte ciudate (XXX x 35 x 17 parca) si nu cred ca pot fi gasite cu usurinta. Deci 17" ar fi "the most you can get". Insa "the best you can get" sunt 16" (... ale mele, desigur ... ![]() Dupa ce am tot studiat multisor, am facut urmaotarea alegere: jante Borbet T 9J x 16, ET 35 si cauciucuri TOYO Proxes T1-R Ultra-High Performance 225x40 R 16. Sa detaliez: 9Jx16 (latimea si diametrul, nu mai intru in amanunte). Et 35 asta e important. Se numeste la americani offset si reprezinta distanta dintre planul axial al rotii si planus sistemului de prindere in prezoane. Mai exact, cu cit ET-ul este mai mare, cu atit janta iese mai in afara. O janta lata cu ET mic freaca pe amortizoare. Subliniez ca 9J si ET 35 sunt valori as zice maximale pentru E30 (fara flanse). Din exterior arata bestial. De pe dedesubt abia mai intra un creion intre janta si amortizor ... Acum cauciucurile ... Intii de toate 225 reprezinta mai putin decit J9, adica roata, pe sectiune, are aspectul ala de trapez, cu janta iesita mai in afara putin decit cauciucul. Unii nu agreeaza acest aspect dar eu il ador. Pe configuratorul Borbet figureaza si posibilitatea de 215, cu un efect de trapez si mai pronuntat. Despre cauciucuri mai late nu vorbim .... (de ce? ... Vedem imediat) Per total ... Precizare: Masina nu este coborita, arcurile si amortizoarele sunt stock, iar arcurile pe spate sunt putin cam obosite. Descriere: secunda 1: punem cauciucurile pe jante (spre deliciul baietilor de la statie) si apoi fugim in garaj sa incaltam masina (asta o facem noi, nu ei, ca sa putem savura momentul....) Pornim la drum secunda 2: prima denivelare minuscula, primul zgomot in spate, disperare in priviri, groaza in suflet .... secunda 3: fuguta inapoi in garaj. La un studiu mai atent aripa spate are la margine o curbura in interior, in forma de L, foarte taietoare! Se vede urma in cauciuc. Nici o problema. Cu putina zeama de ciocan de cauciuc, marginea se transforma rapid din L in U. Minunat. (putin grund gri pe unde a sarit vopseaua ca trebuie indoita mult buza aia...) secunda 4: din nou pe drum... Acum nu se mai aud sunete ciudate, aceleram puternic pe la semafoare, lumea intoarce capul, se holbeaza la jante ... ma rog, stiti voi! secunda 5: proba cu 5 oameni. Problem ... GoTo secunda 2 ... Iarasi in garaj. Aripa interioara are niste gilme (gîlme, gogoloaie, umflaturi, etc.) pe interior, destul de sus, pe care atinge **muchia** cauciucului. Ciocaneala cu ciocanul mic de cauciuc ... Nup... Cu cel mare .... nup ... cu cel de metal .... daaaa... Mult praf in urechi si in ochi dar acum e bine. secunda 6: 5 oameni pe drum. Acceleari, frine, totul ok. Toata lumea multumita. Priviri pe strada, ore petrecute cu polishul in mina in garaj ... secunda 287 (intimplare): la mersul cu spatele, directia full intr-o parte, muchia cauciucului fata freaca usor pe protectia de plastic din aripa fata. Nici o problema reala, doar ca zgomotul se aude tarisor .... Cam astea ar fi experientele mele cu jantele pe E30. Daca vreiti sa discutam mai multe despre asta, ne vedem la bimmerfest. Concluzia mea: orice milimetru in plus pe linga 9jx16 et 35, 225x40x16 este o problema ... Asta este maximul fara bataie de cap. Well, sper ca am fost de folos ... |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
daca este albastra masina si arata foarte bine, doar ca e inalta ca un tanc ![]() -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
QUOTE (Shark) Din ceea ce am vazut pe net, cele mai mari jante puse vreodata pe un E30 (fara schimbari la caroserie) sunt de 17" (la niste baieti pe e30.net).
eu am vazut si 19" la un 350 :unibrow:] ala mai mult ca sigur avea modificata caroseria. mai era un E30 375 parca cu niste roti uriase dar mai mult in latime.. uite cu roti pe 18 si nu cred ca are ceva modificari.. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
Nu e albastra masina
![]() (P. S. roata din spate dreapta e "parcata" intr-o groapa, de aia sta fata asa....) |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
Eu am povestit experientele mele .... Mai mult decit atit nu stiu pratic. Doar din citite. Dar oricum, putem discuta mai multe la bimmerfest. Si daca este cineva care a inghesuit sub E30 roti mai mari, abia astept sa le vad ... ![]() |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
am vazut alataieri un e30 la fel ca asta, dar parca nu avea numere de iasi sau nu m-am uitat eu, era prin otopeni
-------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
un amic are 8.5x17 fata si 9.5x17 spate
![]() -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
QUOTE (Shark) Nu e albastra masina :) (sau ma rog, nu albastrul ala la care ne gindim cu totii), arata foarte bine :unibrow: (modestul din mine) si mai ales nu e din Bucuresti. Poate doar daca o stii din Iasi.
(P. S. roata din spate dreapta e "parcata" intr-o groapa, de aia sta fata asa....) daca esti din Iasi, nu stii ceva despre un e30 325i coupe din 89? a avut pana in 2002-2003 IS xx BKY si a fost a unui arab. nu e vorba de HYR, dar e asemanatoare, doar ca era mai joasa... a fost masina mea si as vrea sa o gasesc sa o cumpar ](*,) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 7th July 2025 - 11:16 PM |