IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic
> Probleme la racire
urekiusa
post Nov 19 2008, 12:12 AM
Post #1


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 18
Joined: 19-November 08
Member No.: 2,341
Car: e36
Engine: 1.6i 75kw



cine ma poate ajuta cu un sfat?! mi s-a spart radiatorul (partea din plastic) l-am carpit eu cumva, dar dupa un timp a inceput sa se incalzeasca temperatura incat nu mai pot sa merg cu ea nici 2 km sad.gif am fost la service si a zis ca e pompa de apa si termostatul (nu mai imi baga caldura). asa o fi? :-? si daca a facut cineva si stie cum se face reincarcarea cu apa? putine detalii smile.gif

pfoa e cu p nu cu f sorry sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Nov 19 2008, 12:18 AM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



poate ca termostatul nu avea nimic, dar pompa era dusa.

In principiu umplerea o faci asa: torni apa pana se umple, mai strangi cu mana furtunul gros de apa ca sa mai pompezi ceva aer afara, pornesti motorul, el isi mai trage apa, completezi, samd. Pana cand urca temperatura aproape de jumatate.
Asta babeste.

La carte zice sa folosesti aerisitorul de pe motor (nu stiu unde-i la M40). Teoretic, daca-l folosesti poti sa umpli instalatia fara sa mai pornesi motorul, ar trebui sa dea tot aerul afara. Practic... e aproape ca in teorie smile.gif Prima metoda nu da gres.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
urekiusa
post Nov 19 2008, 12:42 AM
Post #3


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 18
Joined: 19-November 08
Member No.: 2,341
Car: e36
Engine: 1.6i 75kw





QUOTE (TiL @ Nov 19 2008, 01:18 AM) *
poate ca termostatul nu avea nimic, dar pompa era dusa.

In principiu umplerea o faci asa: torni apa pana se umple, mai strangi cu mana furtunul gros de apa ca sa mai pompezi ceva aer afara, pornesti motorul, el isi mai trage apa, completezi, samd. Pana cand urca temperatura aproape de jumatate.
Asta babeste.

La carte zice sa folosesti aerisitorul de pe motor (nu stiu unde-i la M40). Teoretic, daca-l folosesti poti sa umpli instalatia fara sa mai pornesi motorul, ar trebui sa dea tot aerul afara. Practic... e aproape ca in teorie smile.gif Prima metoda nu da gres.



hm mc. trebuie sa imi cumpar pompa sa o skimb si radiatorul da e scump ca naiba sad.gif apoi vad eu. daca nu ma descurc o duc la service smile.gif nici nu stiam ce m e motorul meu smile.gif mc smile.gif sper sa nu gresesti tongue.gif aerisitorul mda habar n-am unde e sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Nov 19 2008, 12:49 AM
Post #4


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



Vezi ca exista si vasul de expansiune ca piesa separata e cam 1mil. Un radiator nou e vreo 3-4mil. Ai aerisitor pe vasul de expansiune al radiatorului. La cel de pe motor n-ai de ce sa umbli.


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Nov 19 2008, 01:21 AM
Post #5


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Intrebare: inainte sa tragi concluzia ca pompa/termostatul sunt duse, ai verificat nivelul apei in vazul de expansiune?
De obicei primul semn ca a scazut nivelul e faptul ca nu mai baga caldura (intai se intrerupe circuitul de apa spre calorifer). Daca mai scade nivelul, se intrerupe si circuitul de racire, motorul incepand sa fiarba.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Darren
post Nov 19 2008, 09:13 AM
Post #6


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,502
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 4
Car: E36 318i/1995
Engine: M43 1.8 115CP





Daca s-ar folosi functia search ce bine ar fi smile.gif
Uitati aici toate informatiile: http://bmwzone.ro/forums/Inlocuirea-lichid...nlocuire+lichid


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
urekiusa
post Nov 19 2008, 10:17 PM
Post #7


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 18
Joined: 19-November 08
Member No.: 2,341
Car: e36
Engine: 1.6i 75kw



QUOTE (Darren @ Nov 19 2008, 09:13 AM) *
Daca s-ar folosi functia search ce bine ar fi smile.gif
Uitati aici toate informatiile: http://bmwzone.ro/forums/Inlocuirea-lichid...nlocuire+lichid



smile.gif poi am dat search, iar in urma articolului tau m-am hotarat sa imi fa cont, deci o bila alba din partea adminului pt recrutare tongue.gif

mc de raspunsuri tuturor, tocmai asta e nu stiu unde e butonul de aerisire de pe vasul de expansiune sad.gif unde e vasul cu 1 mil mie mi-au sp la magazin ca e 182 ron sad.gif nu am inteles unde e aerisitorul sad.gif are in josul vasului de expansiune robinetul prin care golesti apa din radiator. aerisitorul unde e? :-?? poate ma ajutati cu o poza. acum iarna tre sa bag tot 50% antigel 50% apa?

am ajuns la concluzia ca nu mai baga pompa pt ca am dat drumul incet la robinetul ala de la radiator si cand turam motorul nimic nu trebuia sa vina apa mai cu putere sa tasneasca un pic? radiatorul e spart rau exact langa vas si tasneste apa afara sad.gif iar termostatul e dus pt ca nu mai am deloc caldura.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Nov 19 2008, 11:06 PM
Post #8


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Nu-ti baga caldura daca:
- nu ai apa suficienta in sistem (nu se mai face circuitul de incalzire)
- pompa de apa e moarta (ai apa suficienta, dar nu are cine sa o plimbe pe aia calda prin calorifer)
- termostat blocat pe deschis, caz in care nici temperatura motorului nu creste.

DAR
- tie iti fierbe motorul, deci cazul 3 dispare.
- ai apa suficienta in sistem?
- daca ai apa, pompa e dusa

Chestiile de mai sus le deduc din fizica, n-am experimentat nici termostat blocat pe deschis, nici pompa de apa dusa.
Am avut termostat blocat pe inchis, fierbea motorul => baga caldura in draci in masina, pentru ca pompa de apa mergea.

Tu ai motor mai nou, pompa de apa aproape sigur e cu pale de plastic. Daca ajungi la concluzia ca e dusa, cauta HEPU metalica.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
urekiusa
post Nov 20 2008, 12:01 PM
Post #9


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 18
Joined: 19-November 08
Member No.: 2,341
Car: e36
Engine: 1.6i 75kw



til tocmai asta e, apa din radiator ramane rece sad.gif doar unde e spart in partea cu vasul de expansiune fierbe de da peste in rest e rece, iar apa din motor fierbe si ea sad.gif sigur e pompaca nu isi mai face circuitul nu? plus paleta de la radiator cand e incintat motorul nu tre sa se invarta mai tare? la mine nu se mai invarte tare o opresti si cu mana goala kiar si cand o turezi. nu mai baga caldura deloc sad.gif
deci sa iau pompa de fier? ori cu palete de fier? smile.gif oricum ma gandesc ca daca asta a tinut 15 ani sa ma tina si aia vreo 10 smile.gif la inc lui dec fac rost de bani si ma duc sa iau. dar sunt niste scoruri aici sad.gif un radiator frantuzesc 682 ron sad.gif radiator simplu fara alte piese sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Nov 20 2008, 12:16 PM
Post #10


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST





Nu lua frantuzesc...ia Behr/Hella/Nissens. Incearca pe Lizeanu la Diesel Tehnik.


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Nov 20 2008, 01:08 PM
Post #11


zijdelings geïnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (urekiusa @ Nov 20 2008, 12:01 PM) *
plus paleta de la radiator cand e incintat motorul nu tre sa se invarta mai tare? la mine nu se mai invarte tare o opresti si cu mana goala kiar si cand o turezi.

Daca radiator nu sa incalzeste atunci nici ventilator nu sa cupleaza.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Darren
post Nov 20 2008, 02:20 PM
Post #12


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,502
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 4
Car: E36 318i/1995
Engine: M43 1.8 115CP



Sorry, nu stiam ca ai citit deja ala, acolo scrie cum sa pui apa, si ce combinatie sa folosesti (folosesti 50/50 tot timpul)
Eu ma gandesc ca daca iti sare apa din radiator cand ai motorul pornit atunci pompa de apa lucreaza corect. (Cine ti-ar mai impinge apa sa sara afara daca poma e moarta?)
Poza cu surubul de aerisire e la sf. topicului facut de mine. adica asta: http://bmwzone.ro/forums/post-a165-surub-r...aerisire.j.html
Langa busonul prin care torni apa e un surub cu cap cruce, de plastic, ingropat in carcasa vasului de expansiune (Sper ca ai vas de expansiune ca in poza, adica legat/lipit de corpul radiatorului).
Pt problema cu fiert motorul eu suspectez:
1. Aerisire prost facuta
2. Termostat blocat pe inchis
3. PATURA DE PRAF stransa intre radiatorul aerului conditionat si radiatorul de apa (asta am patit-o eu - crestea temperatura la apa si nu intelegeam de ce, pornea si electroventilatorul din fata (ala porneste automat peste o anumita temperatura - daca termocupla este ok..)
4. Termocupla electroventilatorului de aer conditionat (daca ai aer conditionat)
5. Pierzi presiune din instalatia de racire (ea e proiectata sa se presurizeze, cand presiunea creste, punctul de fierbere este mai mare de 100 grade). Dupa cum spui tu, daca ai improvizat ceva la gauricea aia.. pierzi si presiune.
6. Vasco-cupla de la ventilatorul "normal"
7. Altele mai grave, gen garnitura de chiuloasa sau alte nebunii, nu ma bag in detalii ca nu ma pricep prea tare.

Verifica astea in ordine..


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Nov 20 2008, 05:42 PM
Post #13


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Darren, apa oricum ii sare cand fierba, chiar daca pompa nu merge. Si motorul nu se raceste daca pompa nu merge, deci da in fiert. Asa ca:

8. Pompa de apa.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
urekiusa
post Nov 21 2008, 10:47 AM
Post #14


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 18
Joined: 19-November 08
Member No.: 2,341
Car: e36
Engine: 1.6i 75kw





am uitat sa zic, ca sunt din severin si nu am asa multe posibilitati sa iau piese sad.gif am sa incerc sa iau unul german daca nu e asa de scump.
nu am aer conditionat doar banala ventilatie.
cineva mi-a spus ca din cauza ca pierd aer la radiator s-a stricat si pompa. apa o da afara pe la radiator (exact pe unde e aerisitorul dar in spate) doar cand se incinta mortorul peste jumate (cam in maxim 3-4 km). sper sa nu fie garnitura de la kiuloasa desi am vazut ca lacrimeaza un pic pe o parte de cand se incinta motorul sad.gif sper sa isi revina sad.gif
am vazut acuma unde e aerisitorul banuiam eu e kestia aia in cruce smile.gif asa am vasul de expansiune lipit de radiator.
oricum daca e sau nu pompa stricata nu aia e problema ca nu e asa de scumpa oricum o skimb e mai buna una noua decat una de 15 ani smile.gif pe mine ma enerveaza radiatorul ca e e spart. cand am luat masina acum 4 luni am vazut ca era crapat dar dupa ce am mers cu ea (test de drum tongue.gif) m-am uitat si nu curgea nik, deci am zis ca tre sa mai tina macar cateva luni sad.gif acu in loc sa fac sarbatorile ca lumea cumpar piese sad.gif ma rog problema mea asta tongue.gif
eu asa tin si acuma vara antigel 50% si apa distilata 50% de aia nu stiam cum e cu iarna e prima mea masina tongue.gif
mc pt raspunsuri!
am zis ca ma keama radu? biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Nov 21 2008, 11:30 AM
Post #15


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Nu cred ca ai sa vezi vre-odata lacrimari de apa cauzate de garnitura de chiiulasa. De obicei blocul se uda din cauza garniturii pompei de apa duse. Iar garnitura pompei de apa se duce daca motorul a fost fiert de cateva ori. Pompa noua vine de obicei si cu garnitura respectiva.
Vezi ca avem un coleg de forum din Severin care aduce piese, are si anunt pe-aici


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
urekiusa
post Jan 2 2009, 12:00 PM
Post #16


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 18
Joined: 19-November 08
Member No.: 2,341
Car: e36
Engine: 1.6i 75kw



La mulţi ani, prieteni!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th July 2025 - 07:54 AM