![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 18 Joined: 19-November 08 Member No.: 2,341 Car: e36 Engine: 1.6i 75kw ![]() |
cine ma poate ajuta cu un sfat?! mi s-a spart radiatorul (partea din plastic) l-am carpit eu cumva, dar dupa un timp a inceput sa se incalzeasca temperatura incat nu mai pot sa merg cu ea nici 2 km
![]() ![]() pfoa e cu p nu cu f sorry ![]() |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
poate ca termostatul nu avea nimic, dar pompa era dusa.
In principiu umplerea o faci asa: torni apa pana se umple, mai strangi cu mana furtunul gros de apa ca sa mai pompezi ceva aer afara, pornesti motorul, el isi mai trage apa, completezi, samd. Pana cand urca temperatura aproape de jumatate. Asta babeste. La carte zice sa folosesti aerisitorul de pe motor (nu stiu unde-i la M40). Teoretic, daca-l folosesti poti sa umpli instalatia fara sa mai pornesi motorul, ar trebui sa dea tot aerul afara. Practic... e aproape ca in teorie ![]() -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 18 Joined: 19-November 08 Member No.: 2,341 Car: e36 Engine: 1.6i 75kw ![]() |
poate ca termostatul nu avea nimic, dar pompa era dusa. In principiu umplerea o faci asa: torni apa pana se umple, mai strangi cu mana furtunul gros de apa ca sa mai pompezi ceva aer afara, pornesti motorul, el isi mai trage apa, completezi, samd. Pana cand urca temperatura aproape de jumatate. Asta babeste. La carte zice sa folosesti aerisitorul de pe motor (nu stiu unde-i la M40). Teoretic, daca-l folosesti poti sa umpli instalatia fara sa mai pornesi motorul, ar trebui sa dea tot aerul afara. Practic... e aproape ca in teorie ![]() hm mc. trebuie sa imi cumpar pompa sa o skimb si radiatorul da e scump ca naiba ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Vezi ca exista si vasul de expansiune ca piesa separata e cam 1mil. Un radiator nou e vreo 3-4mil. Ai aerisitor pe vasul de expansiune al radiatorului. La cel de pe motor n-ai de ce sa umbli.
-------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Intrebare: inainte sa tragi concluzia ca pompa/termostatul sunt duse, ai verificat nivelul apei in vazul de expansiune?
De obicei primul semn ca a scazut nivelul e faptul ca nu mai baga caldura (intai se intrerupe circuitul de apa spre calorifer). Daca mai scade nivelul, se intrerupe si circuitul de racire, motorul incepand sa fiarba. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Daca s-ar folosi functia search ce bine ar fi ![]() Uitati aici toate informatiile: http://bmwzone.ro/forums/Inlocuirea-lichid...nlocuire+lichid -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 18 Joined: 19-November 08 Member No.: 2,341 Car: e36 Engine: 1.6i 75kw ![]() |
Daca s-ar folosi functia search ce bine ar fi ![]() Uitati aici toate informatiile: http://bmwzone.ro/forums/Inlocuirea-lichid...nlocuire+lichid ![]() ![]() mc de raspunsuri tuturor, tocmai asta e nu stiu unde e butonul de aerisire de pe vasul de expansiune ![]() ![]() ![]() am ajuns la concluzia ca nu mai baga pompa pt ca am dat drumul incet la robinetul ala de la radiator si cand turam motorul nimic nu trebuia sa vina apa mai cu putere sa tasneasca un pic? radiatorul e spart rau exact langa vas si tasneste apa afara ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Nu-ti baga caldura daca:
- nu ai apa suficienta in sistem (nu se mai face circuitul de incalzire) - pompa de apa e moarta (ai apa suficienta, dar nu are cine sa o plimbe pe aia calda prin calorifer) - termostat blocat pe deschis, caz in care nici temperatura motorului nu creste. DAR - tie iti fierbe motorul, deci cazul 3 dispare. - ai apa suficienta in sistem? - daca ai apa, pompa e dusa Chestiile de mai sus le deduc din fizica, n-am experimentat nici termostat blocat pe deschis, nici pompa de apa dusa. Am avut termostat blocat pe inchis, fierbea motorul => baga caldura in draci in masina, pentru ca pompa de apa mergea. Tu ai motor mai nou, pompa de apa aproape sigur e cu pale de plastic. Daca ajungi la concluzia ca e dusa, cauta HEPU metalica. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 18 Joined: 19-November 08 Member No.: 2,341 Car: e36 Engine: 1.6i 75kw ![]() |
til tocmai asta e, apa din radiator ramane rece
![]() ![]() ![]() deci sa iau pompa de fier? ori cu palete de fier? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Nu lua frantuzesc...ia Behr/Hella/Nissens. Incearca pe Lizeanu la Diesel Tehnik. -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
plus paleta de la radiator cand e incintat motorul nu tre sa se invarta mai tare? la mine nu se mai invarte tare o opresti si cu mana goala kiar si cand o turezi. Daca radiator nu sa incalzeste atunci nici ventilator nu sa cupleaza. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Sorry, nu stiam ca ai citit deja ala, acolo scrie cum sa pui apa, si ce combinatie sa folosesti (folosesti 50/50 tot timpul)
Eu ma gandesc ca daca iti sare apa din radiator cand ai motorul pornit atunci pompa de apa lucreaza corect. (Cine ti-ar mai impinge apa sa sara afara daca poma e moarta?) Poza cu surubul de aerisire e la sf. topicului facut de mine. adica asta: http://bmwzone.ro/forums/post-a165-surub-r...aerisire.j.html Langa busonul prin care torni apa e un surub cu cap cruce, de plastic, ingropat in carcasa vasului de expansiune (Sper ca ai vas de expansiune ca in poza, adica legat/lipit de corpul radiatorului). Pt problema cu fiert motorul eu suspectez: 1. Aerisire prost facuta 2. Termostat blocat pe inchis 3. PATURA DE PRAF stransa intre radiatorul aerului conditionat si radiatorul de apa (asta am patit-o eu - crestea temperatura la apa si nu intelegeam de ce, pornea si electroventilatorul din fata (ala porneste automat peste o anumita temperatura - daca termocupla este ok..) 4. Termocupla electroventilatorului de aer conditionat (daca ai aer conditionat) 5. Pierzi presiune din instalatia de racire (ea e proiectata sa se presurizeze, cand presiunea creste, punctul de fierbere este mai mare de 100 grade). Dupa cum spui tu, daca ai improvizat ceva la gauricea aia.. pierzi si presiune. 6. Vasco-cupla de la ventilatorul "normal" 7. Altele mai grave, gen garnitura de chiuloasa sau alte nebunii, nu ma bag in detalii ca nu ma pricep prea tare. Verifica astea in ordine.. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Darren, apa oricum ii sare cand fierba, chiar daca pompa nu merge. Si motorul nu se raceste daca pompa nu merge, deci da in fiert. Asa ca:
8. Pompa de apa. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 18 Joined: 19-November 08 Member No.: 2,341 Car: e36 Engine: 1.6i 75kw ![]() |
am uitat sa zic, ca sunt din severin si nu am asa multe posibilitati sa iau piese ![]() nu am aer conditionat doar banala ventilatie. cineva mi-a spus ca din cauza ca pierd aer la radiator s-a stricat si pompa. apa o da afara pe la radiator (exact pe unde e aerisitorul dar in spate) doar cand se incinta mortorul peste jumate (cam in maxim 3-4 km). sper sa nu fie garnitura de la kiuloasa desi am vazut ca lacrimeaza un pic pe o parte de cand se incinta motorul ![]() ![]() am vazut acuma unde e aerisitorul banuiam eu e kestia aia in cruce ![]() oricum daca e sau nu pompa stricata nu aia e problema ca nu e asa de scumpa oricum o skimb e mai buna una noua decat una de 15 ani ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() eu asa tin si acuma vara antigel 50% si apa distilata 50% de aia nu stiam cum e cu iarna e prima mea masina ![]() mc pt raspunsuri! am zis ca ma keama radu? ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Nu cred ca ai sa vezi vre-odata lacrimari de apa cauzate de garnitura de chiiulasa. De obicei blocul se uda din cauza garniturii pompei de apa duse. Iar garnitura pompei de apa se duce daca motorul a fost fiert de cateva ori. Pompa noua vine de obicei si cu garnitura respectiva.
Vezi ca avem un coleg de forum din Severin care aduce piese, are si anunt pe-aici -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 18 Joined: 19-November 08 Member No.: 2,341 Car: e36 Engine: 1.6i 75kw ![]() |
La mulţi ani, prieteni!!
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th July 2025 - 07:38 AM |