IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic
> Tramlining
Iulika0069
post May 30 2006, 12:13 AM
Post #1


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP



Tramlining-ul este definit (by Robert biggrin.gif) ca fiind tendinta masinii de a urma denivelarile drumului, devenind astfel instabila lateral; cu cat latimea pneului e mai mare, cu atat efectul e mai vizibil/puternic

Cum putem combate acest fenomen?

Unul din motivele pt care am renuntat la jantele pe 17" a fost tocmai acest tramlining; desi aveam doar 215 pe fata si 225 pe spate, masina era incredibil de instabila pe drumuri proaste

Iar in momentul in care dadeam intr-o mica groapa (doar cu o roata), spatele avea tendinta de a face o mica fandare laterala, revenindu-si imediat
Si acum, cu 205, tot mai are tendinta asta, dar mult mai putin

So, ce se poate face? Cum se pot regla geometriile fata si spate a.i. fenomenu' sa dispara? Cu ce costuri/efecte secundare?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert
post May 30 2006, 05:38 AM
Post #2


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25



In cazul meu, singura solutie cu rezultate bune (alta decat a incerca diverse profile de pneuri, sau pneuri mai inguste cu talon mai inalt) a fost sa reglez convergenta rotilor fatza cat mai "inchisa", la maximul intervalului specificat de BMW, dar fara a-l depasi.

Prin convergenta "cat mai inchisa" inteleg ca distanta intre rotile stanga - dreapta, masurata in partea din fata a rotilor, sa fie cat mai mica fata de aceeasi distanta, masurata in partea din spate a rotilor - repet, in limitele specificate de BMW.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kali
post May 30 2006, 07:40 AM
Post #3


36% BMW corupt
**

Group: Insiders
Posts: 374
Joined: 19-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 32





eu am rezolvat-o setind convergenta maxim inchis: +8, parca ..
tot se mai simte putin, dar si pt ca am talonul la gume destul de inalt


--------------------
'99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulika0069
post May 30 2006, 11:29 AM
Post #4


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP



La greutatea rotii m-am gandit si eu cand am decis sa imi pun la loc jantele de 15"!
Astea Alpina sunt mult mai usoare.. cred ca o sa imi dau o a doua sansa cu 17" smile.gif

Problema e ca ar trebui sa pun 245/40.17 pe spate si 225/45.17 pe fata.. si mi-e sa nu imi stric caseta de directie..

Later edit: de fapt, cel mai bine ar fi sa pun 215/45.17 (mai mici cu 3mm diam. decat 245/40.17) pt ca 225/45.17 sunt practic mai mari cu 6mm decat 245/40.17 si dau in alte probleme cu ASC-ul..

P.S. Pe spate nu trebuie reglat nimic??


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George77
post May 30 2006, 07:22 PM
Post #5


36% BMW corupt
**

Group: Insiders
Posts: 450
Joined: 20-November 05
From: Ottawa
Member No.: 101
Car: e30 318is
Engine: m42 +12psi of boost



Poate ca ar mai exista o solutie dar nu sunt sigur ca la bmw exista asa ceva,la unele masini care sunt facute din fabrica pt a fi taxi se monteaza in general bucsi la brate sau bascule mai "rigide"avind in vedere ca sunt mai pline decat celelalte obisnuite ,e si un efect ar fi limitarea la viteze mari ca roata sa se deplaseze in spate si sa deschida si mai mult unghiul ,plus cu o reglare cum a spus Robert poate ca s-ar anula aproape de tot acest fenomen.Asta numai in cazul in care s-ar gasi bucsi mai intarite,rigide si din cate stiu eu exista,chiar M-urile au astefel de bucsi parca.


--------------------
UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
n3o
post May 31 2006, 05:38 PM
Post #6


CSL fan
*****

Group: Insiders
Posts: 1,944
Joined: 11-December 05
From: Bucharest, Pta. Romana
Member No.: 120
Car: e39 530da touring
Engine: 3.0D





in general la m totul este mai rigid la astea nou strut bar suspensii sport arcuri sport :|


--------------------
www.printareieftina.uv.ro - Servicii dtp, printare, copiere si multe altele
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CAT
post Jun 1 2006, 09:08 PM
Post #7


64% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 636
Joined: 7-January 06
From: B A C A U
Member No.: 150



QUOTE (n3o)
in general la m totul este mai rigid la astea nou strut bar suspensii sport arcuri sport :|


la M difera complet piesele de suspensie, nu sunt doar mai rigide.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George77
post Jun 1 2006, 09:22 PM
Post #8


36% BMW corupt
**

Group: Insiders
Posts: 450
Joined: 20-November 05
From: Ottawa
Member No.: 101
Car: e30 318is
Engine: m42 +12psi of boost



Eu am vrut sa spun doar ca daca s-ar rigidiza bratele cu niste bucsi mai pline atunci s-ar diminua efectul.faptul ca am spus ca si M-ul are astfel de bucsi a fost doar un exemplu,nu asta este problema daca m-urile au sau nu suspensie mai speciala si cum sa diminuam un efect.


--------------------
UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 14th July 2025 - 12:00 PM