Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tramlining
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
Iulika0069
Tramlining-ul este definit (by Robert biggrin.gif) ca fiind tendinta masinii de a urma denivelarile drumului, devenind astfel instabila lateral; cu cat latimea pneului e mai mare, cu atat efectul e mai vizibil/puternic

Cum putem combate acest fenomen?

Unul din motivele pt care am renuntat la jantele pe 17" a fost tocmai acest tramlining; desi aveam doar 215 pe fata si 225 pe spate, masina era incredibil de instabila pe drumuri proaste

Iar in momentul in care dadeam intr-o mica groapa (doar cu o roata), spatele avea tendinta de a face o mica fandare laterala, revenindu-si imediat
Si acum, cu 205, tot mai are tendinta asta, dar mult mai putin

So, ce se poate face? Cum se pot regla geometriile fata si spate a.i. fenomenu' sa dispara? Cu ce costuri/efecte secundare?
Robert
In cazul meu, singura solutie cu rezultate bune (alta decat a incerca diverse profile de pneuri, sau pneuri mai inguste cu talon mai inalt) a fost sa reglez convergenta rotilor fatza cat mai "inchisa", la maximul intervalului specificat de BMW, dar fara a-l depasi.

Prin convergenta "cat mai inchisa" inteleg ca distanta intre rotile stanga - dreapta, masurata in partea din fata a rotilor, sa fie cat mai mica fata de aceeasi distanta, masurata in partea din spate a rotilor - repet, in limitele specificate de BMW.
kali
eu am rezolvat-o setind convergenta maxim inchis: +8, parca ..
tot se mai simte putin, dar si pt ca am talonul la gume destul de inalt
Iulika0069
La greutatea rotii m-am gandit si eu cand am decis sa imi pun la loc jantele de 15"!
Astea Alpina sunt mult mai usoare.. cred ca o sa imi dau o a doua sansa cu 17" smile.gif

Problema e ca ar trebui sa pun 245/40.17 pe spate si 225/45.17 pe fata.. si mi-e sa nu imi stric caseta de directie..

Later edit: de fapt, cel mai bine ar fi sa pun 215/45.17 (mai mici cu 3mm diam. decat 245/40.17) pt ca 225/45.17 sunt practic mai mari cu 6mm decat 245/40.17 si dau in alte probleme cu ASC-ul..

P.S. Pe spate nu trebuie reglat nimic??
George77
Poate ca ar mai exista o solutie dar nu sunt sigur ca la bmw exista asa ceva,la unele masini care sunt facute din fabrica pt a fi taxi se monteaza in general bucsi la brate sau bascule mai "rigide"avind in vedere ca sunt mai pline decat celelalte obisnuite ,e si un efect ar fi limitarea la viteze mari ca roata sa se deplaseze in spate si sa deschida si mai mult unghiul ,plus cu o reglare cum a spus Robert poate ca s-ar anula aproape de tot acest fenomen.Asta numai in cazul in care s-ar gasi bucsi mai intarite,rigide si din cate stiu eu exista,chiar M-urile au astefel de bucsi parca.
n3o
in general la m totul este mai rigid la astea nou strut bar suspensii sport arcuri sport :|
CAT
QUOTE (n3o)
in general la m totul este mai rigid la astea nou strut bar suspensii sport arcuri sport :|


la M difera complet piesele de suspensie, nu sunt doar mai rigide.
George77
Eu am vrut sa spun doar ca daca s-ar rigidiza bratele cu niste bucsi mai pline atunci s-ar diminua efectul.faptul ca am spus ca si M-ul are astfel de bucsi a fost doar un exemplu,nu asta este problema daca m-urile au sau nu suspensie mai speciala si cum sa diminuam un efect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.