IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic
> american bumpers
florin83
post Dec 29 2005, 12:50 PM
Post #1


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



de ce majoritatea bmw-urilor vechi facute pt America au barile asa?
cum arata in ultima poza cred ca se misca..
au un fel de arcuri si dupa impact revin la loc?

orice model arata infect cu barele astea sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert
post Dec 29 2005, 01:21 PM
Post #2


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25



In anii '70, in State s-a introdus o lege prin care automobilele trebuiau sa aiba bare astfel proiectate incat sa reziste la un impact care are loc la viteze de pana la 5 mile pe ora (8 Km/h) - fara nici o paguba la caroserie, cu exceptia deformarii barei in sine cu maxim 3/8 inch (1 cm).
Aceasta regula a aparut in 1973 si se referea doar la bara din fatza, iar in 1974 a fost extinsa si la bara din spate.

Ca urmare, producatorii europeni au fost nevoiti sa proiecteze bare speciale pentru modelele vandute in US. Tehnologia din anii '70 si inceputul anilor '80 a dus la solutia pe care o vezi in poze.

In 1983/1984 aceasta regula a fost "relaxata", in sensul reducerii vitezei de impact de la 5mph la 2,50mph (4 Km/h) si acceptarii deformarii barei in sine (adica, cel mult bara de protectie sa trebuiasca sa fie schimbata dupa impact, caroseria ramanand intacta).
Evident, adoptarea legii din '83/'84 s-a efectuat cu o oarece intarziere, sau deloc. Din cate stiu, chiar si dupa '84, modelele BMW E28 vandute in America pana la sfarsitul productiei au fost toate livrate in continuare cu barele "de 5mph", nu a existat si "bara de 2.5mph". Abia la aparitia seriei 5 E34 s-a scapat de urateniile astea.

P.S. Rog mutati topicul la "BMW Bar". Subiectul in discutie este valabil pentru toate modelele BMW din anii '70 si '80, nu numai E30.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Dec 29 2005, 01:26 PM
Post #3


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP





aha!

mersi de explicatie tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert
post Dec 29 2005, 01:29 PM
Post #4


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25



QUOTE (jaffar)
sigur era vorba de deformarea la impact ? nu era ceva cu protectia pietonilor ?
100% era vorba de deformarea la impact. Zero legatura cu protectia pietonilor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Dec 29 2005, 01:31 PM
Post #5


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



QUOTE (jaffar)
mie mi se par destul de cool: ai un scaunel la dispozitie in permanenta smile.gif


ai merge cu asa ceva? :eek: eu mai repede as da barele jos decat sa merg cu alea..

QUOTE (Robert)
P.S. Rog mutati topicul la "BMW Bar". Subiectul in discutie este valabil pentru toate modelele BMW din anii '70 si '80, nu numai E30.


gata..smile.gif
cand am inceput sa scriu topicul aveam decat pozele cu E30 si ma gandeam ca decat la E30 sunt..


la volvo arata parca mai frumos.. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert
post Dec 29 2005, 01:42 PM
Post #6


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25





QUOTE (florin83)
eu mai repede as da barele jos decat sa merg cu alea
Asa fac aproape toti posesorii de BMW E28 din America.

Desi arata crunt de urat, in Romania ar fi foarte utile. Pentru posesorii de masini mai vechi de 15 ani, chiar si un accident relativ usor (de exemplu, iti intra unul in spate cand stai la stop) se poate transforma in paguba totala. Adica, ajungi sa dezmembrezi masina pentru piese - fara sa fi fost vina ta.
Din acest motiv, fiecare dintre noi risca enorm cand investeste multi bani intr-o masina atat de veche. Ai un E30 pe care il faci perfect, cheltuiesti cateva mii de EUR cu o conversie turbo, sau un motor S50, apoi intr-un accident stupid se alege praful de masina. Putin probabil sa recuperezi mai mult de 10..20% din investitie.

In ciuda aspectului oribil, mi-ar fi placut sa am astfel de bare pe E28-ul meu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mertan
post Dec 29 2005, 11:48 PM
Post #7


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,341
Joined: 24-November 05
From: IASHIngton- bacau
Member No.: 103
Car: e30
Engine: m20 2.0 129CP



am vazut eu un e12 in bacau. adica e din piatra neamtz. si are barape fatza dinaia mare si pe bord e in mph. e ceva de capul ei ca are 3.0 si nu a fost botzita in fatza. :drool:
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 20th June 2025 - 06:54 PM