![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
Bmw-ul meu are in loc de turometru, un ceas. Adica ceas care indica ora. Din ce am citit, ceasul asta apare doar pe E30 cu motor M10 pe carburatie, iar turometrul a fost optional la vremea respectiva. Din pacate masina mea este probabil varianta Spartan (glumesc), n-am decat o singura oglinda electrica, in rest doar strictul necesar. Nu ma deranjeaza absolut nimic din stilul ei auster, dar parca mi-ar place sincer sa existe si un turometru. Nu neg utilitatea ceasului, cand sunt la volan e mai usor decat sa ma uit pe mobil sau ceasul de la mana, deci pot spune ca m-am obisnuit oarecum cu el.
Bon, nu mai bat campii, trec la subiect. Clar undeva exista o mufa, un pin care sa-l incalt si sa-l leg la un turometru, intrebarea este unde? M10 pe injectie are turometru, chiar si rechinasul pe carburatie si M10 are turometru (nu mai tin minte daca stock sau modificat, dar am vazut unul care avea). Am cautat pe realoem dar n-am reusit sa descopar mare lucru, ma mai stradui. Vreo idee unde ar trebui sa caut senzorul de turatie? Ce am descoperit pana acum este bordul cu/fara turometru: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=62&fg=05 In link-ul de mai sus apare bordul cu diferite variante: ceas, ceas cu indicator de consum, turometru sau turometru cu indicator de consum. Exista o modalitate sa-mi schimb ceasul din bord sa-mi pun un turometru cu indicator de consum si sa mai si functioneze amandoua? Sau ar trebui sa ma rezum la turometru si atat? This post has been edited by xox: Jan 13 2007, 06:25 PM -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Imprumuta de la cineva ceasuri cu turometru de 4cyl si probeaza asa. Cred ca ar trebui sa mearga plug and play. Asa iti dai seama cel mai usor si simplu daca trebuie sa schimbi doar ceasurile sau mai ai de tras si fire.
Pe 4cyl turometrul a fost optional incepand cu 316 carburatie pana la 316i M40. ![]() ![]() -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
Asta nu mai stiam ca era optional pe mai multe modele ![]() Bon, deci in idee trebuie sa am un conector in spatele bordului in care va intra o mufa. Stii din intamplare daca e posibil sa mearga si indicatorul de consum? E legat de pompa de benzina sau la injectie e alta mancare de peste? (Nu ma pricep deloc la injectie, iar pe carburatie ma gandesc ca ar putea exista un senzon dupa pompa de benzina sau chiar in pompa sau poate chiar undeva in carburator, nu stiu.) Pun intrebarile astea pentru ca nu gasesc prea multe informatii despre E30 pe carburatie pe net, sau poate nu caut unde trebuie? Si inca o nelamurire, am incercat sa decodez VIN-ul dar tot ce gasesc sunt litere+cifre dupa al 8 lea caracter, iar eu am doar cifre dupa al optulea. La un magazin de piese auto mi l-a citit fara probleme, in CIV la fel e scris, pe net gasesc doar cu litere si cifre dupa acel caracter de control. Simt ca-mi scapa din nou ceva ![]() -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Um...pentru consum sigur mai trebuie sa tragi un fir la calculator. Care este acela nu stiu pentru ca n-am studiat schema electrica la Jetronic.
![]() In ceasuri trebuie sa-ti intre o mufa alba si una albastra. -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
In sfarsit am descoperit si tipul de carburator de pe masina, Pierburg 2BE (traiam cu impresia ca e un solex asemanator, dar m-am inselat). Avand in vedere ca este electronic, caut din rasputeri sa-mi dau seama daca are si vreun senzor de consum. Din pacate o mare parte din documentatie e in limba germana..
![]() -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() !@#$%^&*~ !!!!,nu ? ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 457 Joined: 9-May 06 From: Ro,Iasi Member No.: 283 Car: -- Engine: Z14XEP ![]() |
xox daca vrei sa`ti cumperi turometru+litrometru baga un telefon la nr 0749.317.593(mihaita) si intreaba un pretz !Este cel cu 318i M40 alb (is-23-tmt),sa zicem k e priceput si ar sti daca mere plug&play.... p.s. ai numaru de la george,cel caruia nu`i mai pornea masina cand sa plece de la tine ![]() -------------------- "volan de bmw pe dacia nova..."
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
Am sa-l sun pe omulet sa-l intreb, multumesc Jorjica
![]() Ca o paranteza, am gasit in sfarsit documentatia pentru carburatorul asta, pe 316 chiar, in engleza cu pozele in germana. ![]() -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
N-o sa-ti mearga indicatorul de consum si nici n-ai unde sa-l legi(eu am unul custom made, care are e legat la un furtunas de vacum).
Turometrul in schimb se poate adapta(nu merge chiar daca bagi mufele intr-un bord care are<cel putin la mine n-a mers>); ii tragi un fir de "-", unul de "+" si un fir de la bobina de inductie si gata, ai turometru. -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Problem solved.
![]() -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Acum urmeaza nimicurile: unde trag +, unde - si unde firul de la bobina? ![]() Teoretic ar trebui sa mearga pe niste fire ale conectorilor din spatele bordului... dar cine stie care? Comisare, tu ai tras firele pana in interiorul bordului, la picioarele turometrului, sau prin conectorii exteriori? -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Acum mi-am adus aminte ca eu mai am o placa cu ceva piese lipite pe-acolo(posibil de la un turometru de Dacia), legata direct de niste fire care ies(printr-o gaura data-n spatele turometrului) si pe placa sunt legate firele pe care le-am schimbat eu(erau trase aiurea rau, cu cablu de prelungitor) adica "+", "-", si firul de la bobina.
Sper sa fac o poza in curand, poate identifica cineva circuitul atasat, ca oricum trebuie sa dau bordul jos, daca gasesc pe cineva sa-mi inprumute bordul lui, sa vad daca-mi functioneaza ceasul cu temperatura apei(am schimbat termostatul si acul sta pe linia a 3-a). -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Se poate ca placa aia sa fie intocmai una de BMW? Nu cumva ceasul turometrului e infipt in ea printr-un "soclu" urat format din ~5 picioare? Poti afla asta daca dezmembrezi bordul. Oricum, pozele or sa ne lamureasca.
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
Am desfacut bordul, ceasul turometru intra perfect in soclu, si are loc si pentru picioruse. Cele 2 utilizate de ceas nu mai sunt folosite in cazul asta.
Ok, am sa incerc sa scot azi pozele de pe telefon, trebuie sa imprumut un cablu sau ceva, dar intre timp, aveti idee ce tip de baterii sunt cele din bord? Eu am doua Varta legate acolo, banui ca sunt cele originale si am aflat de pe un site ca sunt Ni-Cad (Ni Cadmiu), daca le inlocuiesc cu acumulatori NI-Mh e posibil sa am probleme, pentru ca nu stiu la ce tensiune/amperaj le incarca. Sunt in dificultate.. -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
In principiu scrie pe ele. La mine cel putin scrie. -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
Varta 500RST am descoperit pe google ca sunt de 1.2V cu 500mAh.
Caut acum o schema electrica de la bord, eu am doar doua mufe acolo din trei si mi-e frica a treia sa nu fie exact cea de la turometru (la modele care au asa ceva existand a treia mufa). -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Hmmm, sigur e folosita si a treia mufa la toate celelalte? Am avut trei BMW-uri, cu turometre, pana acum (un urs si doua E28) si din cate stiu toate aveau doar cate doi conectori in spate, din trei posibili.
Eram curios sa vad pozele de la comisaru, de fapt. Oricum arata-le si pe-ale tale. Acumulatorii de ce-i schimbi? Nu ti se mai memoreaza bine starea ledurilor SI? Din cate stiu e singurul lor rol, sa alimenteze acea memorie si nu cred ca au rol in functionarea celorlalte instrumente de bord (vitezometru, turometru etc) -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
Schimbat ceasul pe turometru. Operatiune Plug&Play, turometrul functioneaza si mai si indica turatia bine.
![]() Acumulatorii n-am reusit sa-i scot din soclu. Pacat. Ramane sa mai incerc odata la vara. poze din timpul macelului: (desi n-a fost macel real, n-am rupt decat urechile de la mufa de la blocul de lumini, bordul e intreg si el, cu toate suruburile la locul lor ![]() -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
turometru de 6 cil ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Bine ca merge.
-------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Pot sa incerc si eu la E12 518?
Are tot ceas, si as vrea sa-i pun turometru. O fi plug&play? -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 20th June 2025 - 08:16 PM |