![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Eu acum am 195/55/15 pe fata si 195/60/15 pe spate si-as vrea sa-mi pun pe spate 215/50 sau 55, dar nu stiu daca mai trag de ele cum trebuie cei 90 de cai ai mei.
Bine, as vrea mai late si pe fata, dar nu am servo si... Cam cat de tare se simte la volan diferenta de latime de la 195 la 205? -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
de simtit se simte la volan iar de tras o sa traga la fel
eu iti recomand 205/50/15 nu 215 -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Eu nu-nteleg un lucru: mie mi s-ar parea normal ca latimea cauciucului sa nu influenteze felul in care trage masina. Adica daca inlocuiesc cauciucurile de pe spate 195/x/15 cu unele 215/y/15 (unde x si y sunt proportionale a.i. inaltimea rotii sa fie aceeasi) n-ar trebui sa se simta in felul in care trage masina (zic eu) si totusi lumea-mi spune:"pai pui cauciucuri late sa te rupa la consum..." -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Eu nu-nteleg un lucru: mie mi s-ar parea normal ca latimea cauciucului sa nu influenteze felul in care trage masina. Adica daca inlocuiesc cauciucurile de pe spate 195/x/15 cu unele 215/y/15 (unde x si y sunt proportionale a.i. inaltimea rotii sa fie aceeasi) n-ar trebui sa se simta in felul in care trage masina (zic eu) si totusi lumea-mi spune:"pai pui cauciucuri late sa te rupa la consum..." Cine iti spune de consum e cazul sa mai invete. Asa mi-au spus si mie toti cand am trecut de la 195/60/R14 la 205/45/R16 "vaaaaaaaai, o sa-ti consume cu 1l mai muuuuuuuult, vaaaaaaai". Aiurea, n-a consumat deloc mai mult, cel putin nu in asa fel incat sa reiasa din calcule. Deci nu te priponi in ideea cu consumul. Myth busted. -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() a ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 545 Joined: 1-November 05 From: a Member No.: 83 Car: a Engine: a ![]() |
Eu nu-nteleg un lucru: mie mi s-ar parea normal ca latimea cauciucului sa nu influenteze felul in care trage masina. Adica daca inlocuiesc cauciucurile de pe spate 195/x/15 cu unele 215/y/15 (unde x si y sunt proportionale a.i. inaltimea rotii sa fie aceeasi) n-ar trebui sa se simta in felul in care trage masina (zic eu) si totusi lumea-mi spune:"pai pui cauciucuri late sa te rupa la consum..." Intotdeauna cauciucurile mai late se vor simti in felul cum trage masina -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
de simtit se simte dar este un fin
directia o sa -ti mearga mai greu deoarece pata de contact cu asfaltul este mai mare =>frecare mai mare iar la consum daca ai cumva 50 de cai pe masina o sa-l simti eu asa il simt cand am trecut de la 175/70r13 la 195/60r14 am simtit ca directia este mai greaoie dar cand am pus 195/50/15 am simtit ca trag de masina -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Sorin>Pardon, eu am zis mine. Nu am luat in calcul si varianta asta. Scuze.
![]() -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
Sorin>Pardon, eu am zis mine. Nu am luat in calcul si varianta asta. Scuze. ![]() n-ai de ce ![]() Las' ca o sa cresc eu mae This post has been edited by Sorin: Oct 6 2006, 11:03 AM -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Cine iti spune de consum e cazul sa mai invete. Asa mi-au spus si mie toti cand am trecut de la 195/60/R14 la 205/45/R16 "vaaaaaaaai, o sa-ti consume cu 1l mai muuuuuuuult, vaaaaaaai". Aiurea, n-a consumat deloc mai mult, cel putin nu in asa fel incat sa reiasa din calcule. Deci nu te priponi in ideea cu consumul. Myth busted. Forta de frecare creste o data cu suprafata de contact. La cauciucuri mai late suprafata de contact (cu asflatul) este mai mare, deci forta de frecare e mai mare decat la cauciucuri mai inguste. Forta de frecare (a rotilor cu asfaltul) este una din cele care opun rezistenta inaintarii masinii. Daca maresti aceasta forta, pentru a avea acelasi demaraj vei apasa pedala de acceleratie un pic mai mult atunci cand pui cauciucuri mai late. Parerea mea ![]() LE: mie mi-a crescut consumul de cand am pus 205 in loc de 195 si directia merge mai greu. This post has been edited by Darren: Oct 6 2006, 04:03 PM -------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Directia normal ca merge mai greu cand pui roti mai mari, atat ca diametru cat si ca latime.
Cand am trecut de la 14 la 16 n-am sesizat nici o diferenta de consum. Diametrul total al rotilor pe 16 e acelasi cu cel de la alea pe 14. Bine, -2mm. -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Subiectul principal al postului meu era despre legatura dintre cresterea latimii cauciucurilor si cresterea consumului.
Later edit: de fapt suntem offtopic cu consumul, aici e vb de 325ix -------------------- |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
cati litrii de lichid atf trebuie pt servodirectie?
cred ca intra mai mult decat la un e30 normal ca mai are niste tevi de racire.. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Sub un litru. -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
Forta de frecare (a rotilor cu asfaltul) este una din cele care opun rezistenta inaintarii masinii. Total gresit. Forta de frecare a rotilor cu asfaltul este forta care deplaseaza masina. -------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,511 Joined: 25-May 06 From: IASI Member No.: 307 Car: - Engine: - ![]() |
fizic exprimarea e aiurea
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Forta de frecare creste o data cu suprafata de contact. Total gresit. Forta de frecare a rotilor cu asfaltul este forta care deplaseaza masina. Amandoi aveti dreptate in, afara de acel "Total gresit" ![]() Ideea e ca Darren se refera la frecarea la rostogolire iar ve la frecarea prin alunecare intre suprafetele de contact cauciuc/asfalt. Cea din urma intr-adevar genereaza miscarea fie ea rectilinie/circulara, accelerata cu acceleratie pozitiva/negativa. Dar asta nu face obiectul consumului. Consumul e dat in oarecare masura de frecarea la rostogolire. Din experienta, nu stiu cum e mai bine, cu cauciuc mai lat/mai ingust. Dar cred ca un cauciuc mai lat combinat si cu talon mic (janta mare) ar trebui sa asigure forte mai mici de frecare la rostogolire, adica o rostogolire mai usoara. Asta pentru ca pata de contact la un cauciuc lat e mai aproape de ideal (ideal e o linie dreapta cu grosime zero): - cauciuc ingust: ..______ ./...........\ |.............| |.............| \_______/ -cauciuc lat: ..____________ ./.....................\ |.......................| \_____________/ Nu stiu daca treaba sta chiar asa, dar e o ipoteza... -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
asta e valabil doar la 325ix? ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
"forta de frecare la rostogolire" se numeste de fapt "rezistenta la rostogolire" si NU este o forta de frecare. asha ca lasa tu totalul gresit la locul lui. oricum eu m-am referit numai la ce am pus in quote ca e total gresit nu la tot ce a zis in post.
...si da: suntem off topic -------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Treaba e ca "fizic exprimarea e aiurea". Forta de frecare a rotilor cu asfaltul este cea care face posibila deplasarea (o consecinta a atractiei gravitationale), nu cea care "deplaseaza masina", si ca orice forta de frecare, "opune rezistenta inaintarii masinii".
-------------------- 316
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 7th July 2025 - 03:40 PM |