![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
haide ma, cum naiba
chiar nu stiu ce are deci o accelerez super usor pana la 3 mii, si merge super rotund misto de tot, si la 3 mii daca o tin in blana pur si simplu se inneaca motorul si da fum negru ![]() -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (Gabi_323i) deci o accelerez super usor pana la 3 mii, si merge super rotund misto de tot, si la 3 mii daca o tin in blana pur si simplu se inneaca motorul si da fum negru
![]() 1. Plec de la ideea ca ai eliminat debimetrul si ECU-ul din lista cauzelor posibile. 2. Din descrierea ta inteleg ca, de indata ce scade vaccum-ul in galeria de admisie, motorul merge cu amestec prea bogat. Cauze posibile: debimetru, ECU, potentiometrul de la clapeta de admisie, regulatorul de presiune. Dat fiind ca debimetrul si ECU-ul au fost verificate de tine si sunt OK, verifica: - Regulatorul de presiune a combustibilului in rampa (cel mai simplu, testand cu un regulator identic de la o masina care merge OK), precum si tubul de vacuum dintre galeria de admisie si regulator (sa nu fie fisurat / deteriorat / etc). Functionarea corecta a regulatorului depinde de vacuum-ul din galerie. E posibil ca, un regulator defect, sa functioneze relativ OK sub vacuum, dar sa nu mai fie in stare sa deschida supapa de supra-presiune, in lipsa vacuum-ului. - Potentiometrul de la clapeta de acceleratie. QUOTE daca o tin la 3 mii si tin debitmetrul pe pozitia aia si deschid clapeta de aer la max se tureaza bine mersi Asta e cel mai greu de explicat. Cand clapeta e la max, ECU-ul ignora debimetrul (care se deschide la maxim), deci faptul ca merge OK atunci cand tii clapeta debimetrului sugereaza ca, in acel moment, clapeta debimetrului actioneaza ca restrictor de aer, deci induce un vacuum in galeria de admisie. Iarasi, un posibil scenariu care incrimineaza regulatorul.
DISCLAIMER: te rog sa consideri acest post din categoria "datul cu parerea", pe baza descrierii tale a problemei. E foarte posibil sa fie o ipoteza care nu se potriveste situatiei tale de fapt. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
chiar nu inteleg ce ar putea sa aibe reuglatorul, deci amestecul la 3 mii de ture se imbogateste, regulatorul trebuie ca pe masura de turatia motorului creste sa creasca presiunea in rampa, in caz ca nu merge, da benzina pe retur la capacitate maxima indiferent de turatie ori sa bage benzina pe furtunul de la vacuum ori, oare face prea devreme presiune foarte mare in rampa si forteaza injectoarele? :eek: bat campii? potentiometrul de la clapeta l-am verificat datu cu parere ... oricum mersi, doar asta facem toti, putini sunt cei care au o pregatire speciala, oricum ascult parerile altora -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (Gabi_323i) regulatorul trebuie ca pe masura de turatia motorului creste sa creasca presiunea in rampa Nu. Regulatorul trebuie sa tina constanta diferenta de presiune intre input-ul si output-ul injectoarelor, (deci practic intre rampa injectoarelor si galeria de admisie), indiferent de turatie. Presiunea la care este calibrat e scrisa pe regulator (de ex: 2.5 bar, sau 3.0 bar).
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Gabi_323i, presupun ca ai eliminat cea mai probabila (si de altfel banala) cauza: filtrul de aer imbacsit.
Pari un tip cu simt tehnic si sper sa nu iei ca o ofensa personala faptul ca iti sugerez sa verifici ceva atat de evident - dar deseori, in diagnosticarea unei probleme tehnice, sunt "uitate" tocmai astfel de cauze banale. Initial m-am gandit ca, de vreme ce ai ajuns sa verifici debimetrul si ECU-ul, cu siguranta ai taiat filtrul de aer de pe lista cauzelor posibile. Totusi, nu strica sa intreb... Daca nu ai verificat filtrul de aer, scoate elementul filtrant si testeaza cum merge motorul fara el. Daca functioneaza bine fara elementul filtrant, cumpara unul nou. Normal, nu trebuie sa mergi fara filtru decat pentru perioade foarte scurte, de test. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
sincer sa fiu, primul lucru care l-am facut a fost sa scot filtrul de aer ![]() so, se poate sa fie regulatorul? adica sa faca presiune mare in rampa? -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Cand ai clapeta de acceleratie la maxim, cea mai frecventa problema este de a avea amestec prea sarac. Asta pentru ca motorul trage aer nerestrictionat, iar sistemul de alimentare se defecteaza, de regula, in sensul furnizarii unei cantitati mai mici de combustibil decat ar trebui - de unde si amestecul sarac.
Ori, in cazul tau, se intampla atipic: ai amestec prea bogat cu clapeta la maxim, si (relativ) normal cu clapeta partial deschisa. Asta inseamna doar doua situatii posibile: fie ca nu intra aer destul, fie ca intra prea multa benzina - ambele sub conditia "cu clapeta de acceleratie deschisa la maxim". Aer nu este destul doar in situatia in care exista o restrictie pe traseul de admisie. Restrictia poate fi: filtrul de aer, debimetrul, vreo carpa / corp strain "supt" in galeria de admisie. Zici ca le-ai eliminat, deci nu lipsa aerului este cauza. Benzina este prea multa atunci cand ECU-ul comanda injectoarele aiurea (din cauza lui, sau a senzorilor decalibrati: debimetru si/sau potentiometru clapeta defecte), sau cand presiunea in rampa este prea mare (din cauza regulatorului). Din aceste cauze ai eliminat tot in afara de regulator. De aceea ti-am sugerat sa verifici regulatorul. Alte cauze posibile (senzor temperatura lichid racire, injectoare care nu inchid, injectorul de pornire la rece care curge, etc) sunt invalidate de faptul ca motorul merge OK cand clapeta e partial deschisa. |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
mersi mult, maine o sa schimb regulatorul de presiune
![]() -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (Gabi_323i) mersi mult, maine o sa schimb regulatorul de presiune Iti recomand sa faci mai intai un test cu unul identic, care stii ca merge OK, luat temporar de la o alta masina. Abia apoi, daca se confirma, sa-l cumperi.
Altfel, daca nu regulatorul este de vina, o sa ma urasti mult timp de acum inainte: unul nou costa peste 50 EUR ![]() |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
oare daca scot furtunasul de vacuum de la regulator nu ar trebui sa nu se mai accelereze mai mult de ..... 4 mii sa zicem? se poate sa fie ceva din distribuitor? -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (Gabi_323i) oare daca scot furtunasul de vacuum de la regulator nu ar trebui sa nu se mai accelereze mai mult de ..... 4 mii sa zicem? Poti incerca, dar nu cred ca vei obtine un rezultat interesant. Furtunasul de vacuum de la regulator isi face simtita prezenta cand clapeta de acceleratie este inchisa sau semi-deschisa (in zona joasa + medie de turatii). La turatii mari (mai exact, cand clapeta este deschisa la max), vacuum-ul din galeria de admisie scade mult, ceea ce este aproximativ echivalent cu a scoate furtunasul.
QUOTE se poate sa fie ceva din distribuitor? Daca regulatorul nu se confirma ca fiind cauza problemei, poti merge mai departe si sa suspectezi distributia (pozitia axei cu came) si/sau aprinderea (avansul).
Distributia, deoarece daca axa cu came este avansata fata de pozitia normala, atunci motorul trage bine la turatii joase si prost la turatii inalte. Asta se intampla numai daca axa cu came a "sarit" un dinte si cred ca e un scenariu extrem de putin probabil, in cazul tau. Mai ales ca, de regula, distributia "sare" in urma, nu inainte. Plus ca nu explica de ce motorul iti merge OK cu clapeta partial deschisa, sau cand tii clapeta de la AFM cu mana. Aprinderea, dintr-un motiv similar cu cel prezentat la distributie. OBS: Daca distribuitorul are avans vacuumatic, ar putea fi o pista buna de investigat. Tot ce pot sa iti recomand este sa elimini cate o cauza pe rand. Daca regulatorul este o cauza posibila, atunci verifica-l. Daca nu se confirma, poti merge mai departe cu diagnosticarea. Altfel, fara a o lua metodic, este doar o chestie de noroc sa dai, din pura intamplare, peste cauza reala. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
nu e nici regulatorul, deja am demontat cam tot ce este pe motor, dau galeria de admisie jos sa vad daca nu cumva trage aer fals pe la ea
-------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (Gabi_323i) nu e nici regulatorul, deja am demontat cam tot ce este pe motor, dau galeria de admisie jos sa vad daca nu cumva trage aer fals pe la ea
Poate ar fi bine sa mai studiezi putin modul de manifestare a problemei. Daca galeria ar trage aer fals, ar insemna ca intra prea mult aer in motor, deci ai avea un amestec sarac. Din ce inteleg de la tine, e exact invers. In fine, e o vorba care imi place: "sfaturile de pe Net valoreaza cam tot atat cat ai dat pe ele"... |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
hmm, eu ma gandeam ca daca ar trage aer fals undeva intre clapeta de acceleratie si camera de ardere, aer care NU intra in camera de ardere dar este masurat de debitmetru as face ce face acum daca ar trage aer fals undeva intre debitmetru si clapeta de acceleratie ar fi amestec sarac aberez? ![]() -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
merge
![]() -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
nu stiu ce i-am facut dar merge super
![]() doar ca imi oscileaza grav de tot relantiul, o sa verific maine ce e am demontat cam tot ce era pe motor, am pus distributia din nou la punct, distribuitorul, am pus garnituri noi la galeria de admisie, am schimbat bujiile si am montat totul la loc frumos mai sunt reglaje de facut -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 25th July 2025 - 04:43 PM |