IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> E39 525tds, vaporabla
drujbex
post Jul 19 2017, 03:27 PM
Post #21


9% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 160
Joined: 9-February 16
From: Bucuresti
Member No.: 47,223
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



mereu cand vedeam astfel de anunturi, respectiv e39-uri la preturile astea de motocicleta sovietica, imi tot ziceam ca tre' sa fie gauri negre care sug bani si oricat ai baga in ele, n-o sa fie niciodata decente. adica si gratis daca o primesti, bagi atatia bani ca tot iesi mai bine cumparand direct una buna.

DAR ma atrage enorm ideea unei barci automate cu cuplu mare pe care s-o tavalesc peste tot si sa nu-mi pese in niciun fel de ea. daca baga aer rece, cutia schimba, motoru' merge, si bucsaraia inca n-o muta de pe-o banda pe alta mi se pare o alegere foarte buna.

de ce oare are renumele asta tds-ul pe e39? pe e34 e considerat un motor destul de reusit si potrivit aplicatiei
cifrele alea de consum par foarte mari. se pare ca 3.0ul ar fi fost algerea mai buna. dar pe langa costul mai mare de achizitie, ar fi fost si extra 1500 de lei de impozit pe an...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Jul 19 2017, 03:45 PM
Post #22


zijdelings ge´nteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,487
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



Am pus exemplu cu 3.0 asa pentru consum. Eu acuma as fi ales un 2.5 commonrail pe e39, nu mai exista taxa de mediu care le faceau foarte scumpe.
Datele 2.5 automat common rail: consum 11.1/6.4/8.1 l/100km urban/extra-urban/combined si are 163cp. Dar bine, la pretul platit pe tds nu gasesti un common rail functional cred.
La manual e mai scazut evident, valabil si la tds.

Cuplu are cat are 520d al meu, doar la o turatie mai mare. Doar ca tds are 280Nm la 2200rpm, 2.0d are 280Nm la 1750rpm.

Probleme la tds de care stiu eu sunt racirea (pompa apa cu rotor de plastic, motorul dezvolta multa caldura) si garnitura chiulasa (probabil tot relatat la racirea). Valabil probabil si pe E34. La E34 insa era cel mai modern motor diesel, pe E39 e cel mai invechit, injectie indirecta, camera de ardere in chiulasa.

http://www.6enligne.net/faq/photos/Moteur_M51_58.jpg


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jul 19 2017, 04:16 PM
Post #23


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,799
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





QUOTE (drujbex @ Jul 19 2017, 04:27 PM) *
de ce oare are renumele asta tds-ul pe e39? pe e34 e considerat un motor destul de reusit si potrivit aplicatiei

E chestia aia...
QUOTE
nu iau un E39 tds pentru ca-i cel mai obosit diesel.
Dar visez la un E34tds, pentru ca e super motor.
Nu mai zic de E28 cu transplant de tds.

Toata lumea gandeste (de fapt simte) asa, inclusiv eu. Daca stiam ca-i tds nici nu ma duceam sa-l vad. Dar vanzatorul a fost destept si-a zis in anunt "525 diesel". Cand am ajuns, am vazut ca nu-i common rail, s-a si auzit pompa, dar suna foarte bine. Am vazut ca nici nu prea gazeaza la cald... am zis hai sa incerc. Apoi la drive test, interiorul praf, exteriorul la fel de indezirabil... nu prea aveam de gand sa-l iau.
Dar in final am zis ca nu vreau sa ma ingrop in mai mult de 5000 lei datorie, orice rabla as lua oricum o sa mai ceara bani, l-am luat. Cu toate ca mi-a spus si vanzatorul ca "nu consuma tocmai putin, cine zice 6 minte"


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eugene12
post Jul 19 2017, 07:14 PM
Post #24


55% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 605
Joined: 30-January 08
From: bucuresti
Member No.: 1,439
Car: EX E12/E36
Engine: 1.8 /318is m44



QUOTE (bartro @ Jul 19 2017, 02:16 PM) *
QUOTE (eugene12 @ Jul 19 2017, 06:53 AM) *
Si economisesti 600 lei pe care i bagi in altceva.

In rezervor! evil (20).gif

Crezi ca e fara fund?
Nu mi place dieselul dar pe e 39 as pune un 2.0 de 150cp de pe e 46 si ridicat pe la 200 cp.Am vazut la cativa baieti pe e 46 si consuma putin si trag de rup.N am vazut e39 cu 2.0 de 150...nu stiu de ce nu au pus.
Bart...un 525d nu gasea la banii astia
Til...daca e non euro mai platesti aprox 7 mil in plus la Rar.A patit fratr miu.

This post has been edited by eugene12: Jul 19 2017, 07:19 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Jul 19 2017, 10:42 PM
Post #25


zijdelings ge´nteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,487
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



Nu, spun doar ca consuma aproape cat un 525i manual.
CODE
tds sedan auto         Fuel consumption 13.0 / 7.0 / 9.1 l/100km urban/extra-urban/combined,  143cp
525i sedan             Fuel consumption 13.1 / 7.2 / 9.4 l/100km urban/extra-urban/combined,  192cp




--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jul 20 2017, 12:53 PM
Post #26


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,799
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





Da, chiar consuma mult. Foarte mult pentru un diesel. Am ajuns sa sper ca o sa faca 700km cu plinul de 70l , la cum scade acul de motorina.
Cu toate ca pe bord arata consum mediu 8.2-8.5.

Ieri am "reglat" farurile. Pe cel din dreapta cu un carton rulat, pe cel de la sofer cu un bat de nuc.
Am schimbat ulei, filtre aer si motorina. Uns sinele de la trapa.

Placutele de frana fata scartaie, dar la o privire prin jante , pareau ca noi. De fapt au pus placute bune pe exterior iar cele din interior sunt praf. Am de gand sa iau TRW, daca nu ma razgandesc si iau ceva ieftin.
Are bielete antirului noi.
Bratele par ok, dar la limita. Bucsile cam moi la cele 4 brate fata, cu inceput slab de rupturi la bratele superioare.

Imi trebuiesc clemele care prind pe radiator platicul ala dintre radiator si vasc.
Radiator plin cu frunze , pene, oare pot sa curat cu jet, fara sa desfac pe acolo?




--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Jul 20 2017, 04:48 PM
Post #27


zijdelings ge´nteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,487
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



Ai si amortizoare uzate pe fata, ce o sa accelerează degradarea la bucșele

Radiator poti spala cu apa dar nu de presiune foarte mare si evident, radiatorul de apa e in spatele cel de clima. Unii pun cat o foaie de ceva intre radiatoarele cand le spala, ca sa nu se impinge mizerie din unul in altul.
La mine era multa mizerie pe radiator de clima in spatele electroventilatorului. Cel de apa era destul de curat de fapt. Am spalat cu presiune de robinet si mai multa rabdare.
Vezi si unde ai intercooler, s-ar putea sa fie undeva jos de tot si probabil e foarte imbascit.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drujbex
post Jul 20 2017, 05:24 PM
Post #28


9% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 160
Joined: 9-February 16
From: Bucuresti
Member No.: 47,223
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



inteles care e faza cu tds-ul. tehnologie veche, caroserie mai grea, etc

eu am condus un 525d e39, si mi s-a parut de'a dreptul brutala dupa de intra turbina. decola de'a dreptul, doar ca, tipic diesel, pana sa te bucuri ca lumea, trebuia sa schimbi.

oricum, pentru fanul bmw care merge mult anual si decat bmw in 4 cilindri mai bine bicicleta, 525d-ul de la e39 e o masina excelenta. putere, consum, etc. dar cred ca una in mintile ei e vreo 4000

nu mi-ar fi insa rusine nici cu asta, multa masina pt o mie de coco.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Jul 20 2017, 10:56 PM
Post #29


zijdelings ge´nteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,487
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



Da, decÔt E30 M3 mai bine bicicleta tongue.gif


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drujbex
post Jul 21 2017, 12:06 PM
Post #30


9% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 160
Joined: 9-February 16
From: Bucuresti
Member No.: 47,223
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP





la ce preturi au piesele de S14, ti-ar fi frica si s-o pornesti smile.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jul 21 2017, 12:11 PM
Post #31


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,799
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Azi fac plinul, sa vad daca chiar consuma atat de mult (cam 10 daca e sa ma iau dupa sonda din rezervor) sau are dreptate BC-ul (8.2 - 8.5).


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drujbex
post Jul 21 2017, 02:44 PM
Post #32


9% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 160
Joined: 9-February 16
From: Bucuresti
Member No.: 47,223
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



de la al 14lea plin in sus, vei fi platit mai mult pe motorina decat ai dat pe toata masina biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jul 21 2017, 03:32 PM
Post #33


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,799
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Asta poate fi bine, poate fi rau. Bine, ca am dat putin pe ea.
Rau, ca din diferenta de consum luam un 520d mai rasarit. Dar nu mai era inline 6 in a 5er.


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jul 22 2017, 06:37 PM
Post #34


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,799
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





Aer rece nu prea mai baga, o fi pierdut freon.

Primul consum: 8.33 . Pe bord scazuse la 7.8 dupa un drum afara.
Deci la naveta , cand bordul da 8.2-8.4 , o sa am consum aproape 9.

Mi-a placut cum adapteaza frana de motor. De obicei tine frana pe la 1500, rar 2000rpm. Dar dupa o coborare lunga, daca vede ca mai apesi si frana inainte de o curba, retrogradeaza si o duce sus in ture.

In rest, hodorogeste, ceva in usa, ceva la trapa, ceva in fata la bord.

Reglajul farurilor mi-a iesit la fix biggrin.gif


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jul 24 2017, 03:49 PM
Post #35


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,799
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Noutati: inca baga aer conditionat.

Am luat placute, TRW. Se pare ca trebuie sa iau separat senzorii?


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Jul 24 2017, 05:54 PM
Post #36


zijdelings ge´nteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,487
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



Dacă nu ai bec aprins nu iei senzori.
Electroventilator merge? Poate de aia uneori nu prea simți ac.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jul 25 2017, 11:35 PM
Post #37


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,799
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Azi am schimbat placutele pe fata, pus rotile primite cadou de la Bart, spalat masina, spalat radiatorul, pus vasc de E28.

Urmeaza geometrie si smotru interior: maturat, aspirat, frecat cu Biocarpet.


Placutele
erau de fapt ok, uzura pana in 50%. Dar cam dure si scartaiau. Le montase un nene tare meticulos, care a dat cu vaselina pe culisante si pe filetele lor. Am curatat cu degripant si carpa.

Am pus TRW-urile, bine ca se schimba foarte usor. Franeaza super frumos cel putin acum la inceput. Nici n-a fost nevoie de break-in.
Cica sunt doi senzori, unul pe stanga-fata si unul dreapta spate. La mine nu era nici un senzor pe fata, iar la spate n-am fost atent.
Nici eu n-am luat senzor, asa ca raman cu becul aprins.

Rotile 7J 15 ET18
Dupa ce ca aveam emotii cu prezoanele cam scurte pentru ele (prind doar trei ture de filet cu rotile astea), pe spate am gasit si surprize: butucii de centrare batuti, s-au largit de nu mai puteai scoate rotile. Si un prezon facut praf. Probabil au batut rulmenti noi pe spate si cand s-au trezit ca nu mai intra rotile, le-eu tras cu prezoanele, care aveau daor varjul infipt in conditiile astea. La prima roata butucul era batut intr-un singur loc. Am reusit sa scot roata usurel, am luat la pila zona aia , rectificat filetele prezoanelor si flansei, "imprumutat" si doua prezoane de la Sharky.
La a doua roata, butucul era batut frumos de jur-imprejur. A trebuit sa pun cric intre punte si roata, presat sa faca tensiune si batut in roata cu ciocanul de doua kile.
Doamne ajuta! sa tina prezoanele biggrin.gif

Fe fata rulmentul dreapta face un zgomot funny dar nu are joc, rulmentul stanga are putin joc si il aud la viraje mai agresive.

Radiatorul
a iesit greu afara, era sa renunt de cateva ori. Noroc ca am vazut un youtube cu un tip care il scoate fara sa umble la conductele de uleiuri sau freon. Eu am avut ceva incurcaturi in plus cu furtunele de la intercooler si cu un plastic de jos, aparatoare de noroi pentru claxoane. Pe asta l-am decupat putin cu foarfeca de tabla, ca nu aveam timp sa demontez tot acolo. Si era decalat cativa cm , chiar nu puteam sa scot radiatorul din cauza lui.
Radiatorul - plin cu puf si pene de pasari

Vascul
A trebuit sa pun o saiba-distantier, altfel corpul central al elicei ar fi frecat in fulia mare de pe motor.


Maine pun apa (de la robinet?) si plec la drum.

Attached thumbnail(s)
Attached Image
Attached Image
Attached Image
Attached Image


Attached Image
Attached Image
Attached Image
Attached Image


Attached Image
Attached Image
Attached Image
Attached Image


Attached Image
Attached Image
Attached Image
Attached Image


Attached Image
Attached Image
Attached Image
Attached Image


Attached Image
Attached Image
Attached Image
Attached Image

 


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Jul 26 2017, 09:28 AM
Post #38


zijdelings ge´nteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,487
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp





Bravo smile.gif
Ai frecat ceva la rotiile alea biggrin.gif


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jul 26 2017, 10:49 AM
Post #39


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,799
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Le-am spalat ianinte sa le montez. Le spalam si ma gandeam: "mama, pierd mai mult timp cu smotrul decat cu montajul".
N-a fost sa fie, ma astepta surpriza cu prezoanele.

Interesant ca rotile tale erau vopsite pe interior demult, peste plumbii plati. Si nu s-au dezechilibrat pana acum.
Merge super frumos, poate si pentru ca am inchis putin geometria fata. Aveam in gand demult asta, dar n-am mai apucat s-o fac saptamana trecuta, asa ca in WE am bagat 600km cu directia putin jucausa.

Am plecat fara vasc azi, pentru ca ala de E28 avea o bataie, probabil din cauza saibei distantier imperfecte. Temperatura n-a trecut de 91 grade, 90 constant. Dar n-am stat in trafic si afara e racorel (20-25 grade).


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jul 26 2017, 09:34 PM
Post #40


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,799
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Facut si geometria. Acum volanul nu mai sta spre dreapta. Sta spre stanga. Probabil pentru ca n-am facut si geometria spate, unde nu m-am bagat ca s-ar putea sa umblu oricum la suspensie.

Ce frumos e fara vasc. Zici ca am benzinar, asa liniste e.


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Pages V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 22nd July 2018 - 08:26 PM