Cum masor capacitatea cilindrica a motorului? |
Cum masor capacitatea cilindrica a motorului? |
Oct 27 2005, 10:33 AM
Post
#1
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 39 Joined: 18-October 05 From: Brasov Member No.: 14 Car: 1802 Engine: 1800cmc , 74 kw |
Sunt tare curios cum se face asta. ...sau unde pot sa merg sa aflu cu exactitate cati cmc are.
Luminati-ma pls!!! |
|
|
Oct 27 2005, 12:09 PM
Post
#2
|
|
82% BMW corupt Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 |
QUOTE (jaffar) apoi aproximezi (mai e putin volum care ramine intre chiulasa si bloc).
Din cate stiu, capacitatea cilindrica se refera la volumul "maturat" de piston. Deci, daca ai valorile de alezaj x cursa, afli imediat capacitatea. Nu conteaza volumul dintre chiulasa si bloc (acela este insa relevant atunci cand socotesti raportul de compresie). De exemplu: la 535i motor M30, sunt 6 cilindri cu alezaj x cursa 92x86. Avem: 92*92/4 * 86 * 3.14159 * 6 / 1000= 3430cmc, adica exact capacitatea cilindrica a motorului. Alt exemplu: la 320i motor M52, sunt 6 cilindri alezaj x cursa 80x66. Avem: 80*80/4 *66 * 3.14159 * 6 / 1000 = 1990cmc, deci iarasi iese calculul. Important este sa luati in considerare suficient de multe zecimale pentru "PI". |
|
|
Oct 27 2005, 12:30 PM
Post
#3
|
|
45% BMW corupt Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP |
Hehe, acum imi pica insa o fisa: e capacitatea "teoretica", nu "practica" a motorului Pentru ca cilindrii nu sunt niciodata toti la punctul mort inferior - in acelasi timp - cred ca ar fi "fair" sa se specifice "capacitatea cilindrica maxima" si "capacitatea cilindrica medie" -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
Oct 27 2005, 12:45 PM
Post
#4
|
|
100% BMW corupt Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP |
Cred ca aia medie e si maxima.. avand in vedere ca pistoanele nu-si schimba cursa unul fatza de altul.. ai aceeasi capacitate tot timpul. Din pacate nu e aia teoretica.
AA, pe aia teoretica o poti obtine daca rupi vibrochenul, sau bieletele . Dar cred ca doar daca rupi vibrochenul o obtii pe aia teoretica din talon . -------------------- |
|
|
Oct 27 2005, 01:16 PM
Post
#5
|
|
100% BMW corupt Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros |
QUOTE (Darren) Cred ca aia medie e si maxima.. avand in vedere ca pistoanele nu-si schimba cursa unul fatza de altul.. ai aceeasi capacitate tot timpul. Din pacate nu e aia teoretica.
AA, pe aia teoretica o poti obtine daca rupi vibrochenul, sau bieletele . Dar cred ca doar daca rupi vibrochenul o obtii pe aia teoretica din talon . vreau si io sa rup o bieleta dar sa iasa o capacitate de 6700 cmc -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
Oct 27 2005, 02:07 PM
Post
#6
|
|
CristiC Group: Insiders Posts: 1,138 Joined: 19-October 05 From: Ploiesti Member No.: 26 Car: E87 Engine: 116i 115cp 2007 |
si io vreau sa rup .. sa am un motor de 10.000cmc dar sa consume cat unu' de 1.000 diesel -------------------- ex E30; ex E46; now E87
|
|
|
Oct 27 2005, 09:08 PM
Post
#7
|
|
9% BMW corupt Group: Members Posts: 165 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 48 |
cred ca totusi ar mai trebui adaugat si spatiul ocupat de camera de ardere din chiuloasa, ca daca ar urca pistonul pana suuuuuus de tot ar lovi supapa la evacuare. :eek:
-------------------- BMW 520, E12
RIDE LOW AND SLOW !!! |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 26th September 2024 - 11:32 AM |