![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Articol preluat din ziarul "Adevarul" din 06 ian:
Click pentru articolul pe adevarulonline.ro Radian Tufă, directorul general al Registrului Auto Român Din august 2006 se pot înmatricula toate maşinile aduse din străinătate - Ce schimbări majore vor avea loc în activitatea Registrului Auto Român în acest an? - Începând cu 1 ianuarie am adus modificări legislative importante pentru ca, în 2007, să fim în acord cu ceea ce se întâmplă la nivel european. O dată cu aderarea României la Uniunea Europeană, prevederea legală care condiţionează înmatriculările maşinilor din import de îndeplinirea normelor de poluare Euro 3 va dispărea automat. Noi intenţionăm să scoatem această barieră chiar din cursul acestui an, cel târziu în luna august. Acest lucru este necesar pentru a avea timp să perfecţionăm sistemul până la 1 ianuarie 2007. - Acest lucru înseamnă, practic, liberalizarea pieţei de autovehicule second-hand de import. Ce măsuri veţi lua pentru a nu exista o invazie de vechituri? - Este clar că fără "bariera Euro 3" sunt necesare măsuri compensatorii care să prevină o invazie de maşini vechi. Eu aş merge pe stabilirea impozitului în funcţie de gradul de poluare. Există o bază de calcul în funcţie de capacitatea cilindrică a motoarelor. Suplimentar ar trebui să fie impusă încă o bază de calcul în funcţie de gradul de poluare. Evident, sumele vor fi mai mari pentru maşinile "non Euro" şi vor scădea către cele care îndeplinesc norma de poluare Euro 4. Pentru a face acest lucru în România va trebui să ne consultăm cu reprezentanţii Administraţiei Publice Locale şi cu cei ai Ministerului Mediului. - Noile taxe vor fi o altă barieră, de data aceasta economică? - Nu va fi vorba de taxe prohibitive. Baza de calcul se va afla în zona în care cumpărătorul să fie atras de o maşină cât mai nepoluantă. Intenţionăm să introducem această bază de impozitare şi pentru maşinile vechi, aflate deja în circulaţie, dar numai în momentul unei noi înmatriculări, adică atunci când maşina îşi schimbă proprietarul. Prevederi similare se aplică de mulţi ani în ţările Uniunii Europene. [...] Maşinile noi - mai rentabile la revânzare În momentul în care obligativitatea îndeplinirii normei Euro 3 va dispărea, singura condiţie pentru înmatricularea unei maşini second-hand va fi ca aceasta să treacă de inspecţia tehnică a RAR-ului şi să îndeplinească normele de poluare de la data la care a fost fabricată. Rămâne de văzut care va fi nivelul impozitelor suplimentare care vor fi percepute în funcţie de gradul de poluare a fiecărei maşini. În principiu, preţul unui autovehicul non-Euro, va ajunge, cu tot cu taxe, foarte apropiat de cel al maşinilor mai nepoluante. Cumpărătorul va trebui să cântărească dacă să cumpere o maşină mai veche, pe care va obţine un preţ mai mic la revânzare, sau una mai nouă, care, una peste alta, ar putea să coste cu câteva sute de euro mai mult. Dacă taxa de poluare va fi aplicată şi autovehiculelor aflate deja în circulaţie în momentul schimbării de proprietar, este evident că opţiunile clienţilor se vor îndrepta către maşini mai noi. În 2005, 118.000 autoturisme second-hand au fost aduse din VestConform statisticilor RAR, aproape 118.000 autoturisme second-hand aduse din import au fost înmatriculate anul trecut în România. Volumul acestora reprezintă aproximativ 59 la sută din numărul maşinilor noi cumpărate de români în 2005. Principala condiţie pentru înmatriculare o reprezintă îndeplinirea normelor de poluare Euro 3. În general, maşinile care respectă această normă sunt fabricate după anul 2000. Conform legislaţiei în vigoare, toate aceste autovehicule au efectuat inspecţia tehnică la reprezentanţele Registrului Auto Român. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE Este clar că fără "bariera Euro 3" sunt necesare măsuri compensatorii care să prevină o invazie de maşini vechi. Eu aş merge pe stabilirea impozitului în funcţie de gradul de poluare. Există o bază de calcul în funcţie de capacitatea cilindrică a motoarelor. Suplimentar ar trebui să fie impusă încă o bază de calcul în funcţie de gradul de poluare. Evident, sumele vor fi mai mari pentru maşinile "non Euro" şi vor scădea către cele care îndeplinesc norma de poluare Euro 4. Pentru a face acest lucru în România va trebui să ne consultăm cu reprezentanţii Administraţiei Publice Locale şi cu cei ai Ministerului Mediului.
Din paragraful de mai sus trag concluzia ca, pe langa proiectul de impozitare "zdravana" a motoarelor de capacitati mari (pe care il stiti foarte bine - vedeti acest link - si care, deocamdata, a fost amanat), s-ar putea sa mai existe un proiect de impozitare in functie de gradul de poluare. Asta inseamna, probabil, ca va exista o grila de impozitare bidimensionala (in functie de capacitatea cilindrica si de gradul de poluare). Care grila de impozitare nu ii va afecta numai pe cei care importa autoturisme second-hand, dar si pe cei care deja le au. Pe scurt, vestile pentru cei care au sau vor sa-si cumpere masini vechi cu motoare mari sunt proaste, sau foarte proaste (in functie de venitul fiecaruia...) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
eu nu inteleg o chestie: rovigneta aia, tot in functie de gradul de poluare o platim, este tot o taxa, pana la urma... de ce uita toata lumea d ea?! |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
QUOTE (barrriton) eu nu inteleg o chestie: rovigneta aia, tot in functie de gradul de poluare o platim, este tot o taxa, pana la urma... de ce uita toata lumea d ea?!
Probabil din cauza ca e mica. Eu dau banii aia pe benzina pana la servici si inapoi timp de 2 saptamani... daca merg economic. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
QUOTE (georgem) QUOTE (barrriton) eu nu inteleg o chestie: rovigneta aia, tot in functie de gradul de poluare o platim, este tot o taxa, pana la urma... de ce uita toata lumea d ea?!
Probabil din cauza ca e mica. Eu dau banii aia pe benzina pana la servici si inapoi timp de 2 saptamani... daca merg economic. chiar nu este relevant. este vorba de principiul de a aplica doua taxe pentru acelasi lucru. ei nu spun ca vor creste pretul rovignetei, ci ca vor impune alta taxa... |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 165 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 48 ![]() |
da dar taxa aia cred ca va fi platita doar la inmatricularea masinii in romania pe cand rovinieta o platesti anual si cum zice si george aia e ceva infim fata de pretul unei masini ...cu siguranta nu aia te va descuraja sa iti cumperi o masina non euro sunt curios sa vad totusi ce cifre vor propune. -------------------- BMW 520, E12
RIDE LOW AND SLOW !!! |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
QUOTE (COObra) da dar taxa aia cred ca va fi platita doar la inmatricularea masinii in romania pe cand rovinieta o platesti anual si cum zice si george aia e ceva infim fata de pretul unei masini ...cu siguranta nu aia te va descuraja sa iti cumperi o masina non euro
sunt curios sa vad totusi ce cifre vor propune. gresit! nu este vorba de o taxa la inmatriculare, ci de impozitare in functie de euro-smac. adica platesti an de an. ce zic ei este ca pentru masinile deja inmatriculate, regula se aplica la schimbarea proprietarului. adica eu voi plati acelasi impozit, dar daca vand masina, cel care o cumpara va plati impozite conform noilor (viitoare) reglementari. eu asa am inteles. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
QUOTE (barrriton) gresit! nu este vorba de o taxa la inmatriculare, ci de impozitare in functie de euro-smac. adica platesti an de an. ce zic ei este ca pentru masinile deja inmatriculate, regula se aplica la schimbarea proprietarului. adica eu voi plati acelasi impozit, dar daca vand masina, cel care o cumpara va plati impozite conform noilor (viitoare) reglementari. eu asa am inteles.
Asta ar fi foarte ciudat... discriminare. Cred ca impozitele anuale vor fi aceleasi pentru toata lumea, indiferent daca esti proprietar vechi sau nou al masinii. Cred ca va fi in schimb o taxa mare la inmatricularea unei masini sh vechi, indiferent daca o aduci din afara sau e deja inmatriculata la noi. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
so, cine vrea o masina buna, frumoasa, mare si veche inainte de 2006, sa-mi de pm
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() me,love,ciupacabra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 4,273 Joined: 23-October 05 From: ROMANIA Member No.: 50 Car: 3.0, 2000,2800CS,2500 Engine: M 30 si 1 M10 ![]() |
cand un guvern ca cel al romaniei este incompetent si nu poate produce bani atunci face impozite pt oameni .soo asta am votat asta avem.la dreacu sa ma ia .eu am votat cu basexu -------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 882 Joined: 18-October 05 Member No.: 16 ![]() |
eu vad numai vesti bune
![]() mult mai putine cazane pe strada, poluare mai mica, circulatie mai lejera. 7-8 luni pe an in romania se poate circula cu bicicleta,modalitate adoptata de multi cetateni UE. in sfarsit imi pot cumpara un m3 e36 nehingerit prin romania. p.s. rovigneta aia e numai pt circulatia pe drumuri nationale, daca mergi numai in bucuresti nu este necesara. iar referitor la guvernul asta.... cati dintre ei au bunicutze milionare??? ![]() -------------------- A Mercedes fan, Audi owner on BMW forum
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Eu am inteles acelasi lucru ca si Cristina, platesti impozit mic, dar cumparatorul va plati impozite marite. Asta in ideea de a descuraja achizitia unui vehicul vechi. Inseamna ca pana in august trebuie sa-mi cumpar un 530/730 ...
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
sa te tzii atunci shpaga la RAR ...
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
QUOTE (TiL) Eu am inteles acelasi lucru ca si Cristina, platesti impozit mic, dar cumparatorul va plati impozite marite. Asta in ideea de a descuraja achizitia unui vehicul vechi. Inseamna ca pana in august trebuie sa-mi cumpar un 530/730 ...
iar dupa august asha ceva: link -------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
dca mai bagati multe anunturi din astea eu vand ursu si plec in Germania
![]() -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
chiar daca o sa se poata inmatricula din august, valoarea in vama e indecent de mare dupa legea romanesca asha ca o sa coste enorm sa-l importi
-------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
Da se pare ca s-au marit accizele
![]() -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,020 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 27 Car: e30 325ix ![]() |
are dreptate alex...va rugam nu mai postati anunturi dinastea ca suntem slabi de inima!!! ![]() -------------------- www.mindbomb.ro -sunt Masochist....traiesc in Romania!
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 165 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 48 ![]() |
pana la urma daca e sa se scumpeasca asa mult o sa iti convina sa platesti asigurari si alte alea in germania si cu asta basta. macar stii ca daca ai patit ceva sau ai provocat ceva esti acoperit de o firma mai serioasa
-------------------- BMW 520, E12
RIDE LOW AND SLOW !!! |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 882 Joined: 18-October 05 Member No.: 16 ![]() |
cred ca nu observati partea buna a problemei
![]() dupa ce intram in UE putem sa aducem orice masina si sa o dezmembram fara a plati taxe vamale.. asa ca nu trebuie decat sa cumperi un cazan deja inscris in RO si sa astepti intrarea in ue pt un transplant de parti relativ bune ![]() si nu inteleg despre ce smecherii vb jafar... -------------------- A Mercedes fan, Audi owner on BMW forum
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 8th July 2025 - 11:38 PM |