Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Inmatricularea autoturismelor din strainatate, din aug. 2006
BMWZone > DIVERSE > Auto diverse
Robert
Articol preluat din ziarul "Adevarul" din 06 ian:
Click pentru articolul pe adevarulonline.ro


Radian Tufă, directorul general al Registrului Auto Român
Din august 2006 se pot înmatricula toate maşinile aduse din străinătate

- Ce schimbări majore vor avea loc în activitatea Registrului Auto Român în acest an?
- Începând cu 1 ianuarie am adus modificări legislative importante pentru ca, în 2007, să fim în acord cu ceea ce se întâmplă la nivel european.
O dată cu aderarea României la Uniunea Europeană, prevederea legală care condiţionează înmatriculările maşinilor din import de îndeplinirea normelor de poluare Euro 3 va dispărea automat. Noi intenţionăm să scoatem această barieră chiar din cursul acestui an, cel târziu în luna august. Acest lucru este necesar pentru a avea timp să perfecţionăm sistemul până la 1 ianuarie 2007.
- Acest lucru înseamnă, practic, liberalizarea pieţei de autovehicule second-hand de import. Ce măsuri veţi lua pentru a nu exista o invazie de vechituri?
- Este clar că fără "bariera Euro 3" sunt necesare măsuri compensatorii care să prevină o invazie de maşini vechi. Eu aş merge pe stabilirea impozitului în funcţie de gradul de poluare. Există o bază de calcul în funcţie de capacitatea cilindrică a motoarelor. Suplimentar ar trebui să fie impusă încă o bază de calcul în funcţie de gradul de poluare. Evident, sumele vor fi mai mari pentru maşinile "non Euro" şi vor scădea către cele care îndeplinesc norma de poluare Euro 4. Pentru a face acest lucru în România va trebui să ne consultăm cu reprezentanţii Administraţiei Publice Locale şi cu cei ai Ministerului Mediului.
- Noile taxe vor fi o altă barieră, de data aceasta economică?
- Nu va fi vorba de taxe prohibitive. Baza de calcul se va afla în zona în care cumpărătorul să fie atras de o maşină cât mai nepoluantă. Intenţionăm să introducem această bază de impozitare şi pentru maşinile vechi, aflate deja în circulaţie, dar numai în momentul unei noi înmatriculări, adică atunci când maşina îşi schimbă proprietarul. Prevederi similare se aplică de mulţi ani în ţările Uniunii Europene.
[...]

Maşinile noi - mai rentabile la revânzare
În momentul în care obligativitatea îndeplinirii normei Euro 3 va dispărea, singura condiţie pentru înmatricularea unei maşini second-hand va fi ca aceasta să treacă de inspecţia tehnică a RAR-ului şi să îndeplinească normele de poluare de la data la care a fost fabricată. Rămâne de văzut care va fi nivelul impozitelor suplimentare care vor fi percepute în funcţie de gradul de poluare a fiecărei maşini. În principiu, preţul unui autovehicul non-Euro, va ajunge, cu tot cu taxe, foarte apropiat de cel al maşinilor mai nepoluante. Cumpărătorul va trebui să cântărească dacă să cumpere o maşină mai veche, pe care va obţine un preţ mai mic la revânzare, sau una mai nouă, care, una peste alta, ar putea să coste cu câteva sute de euro mai mult. Dacă taxa de poluare va fi aplicată şi autovehiculelor aflate deja în circulaţie în momentul schimbării de proprietar, este evident că opţiunile clienţilor se vor îndrepta către maşini mai noi.
În 2005, 118.000 autoturisme second-hand au fost aduse din VestConform statisticilor RAR, aproape 118.000 autoturisme second-hand aduse din import au fost înmatriculate anul trecut în România. Volumul acestora reprezintă aproximativ 59 la sută din numărul maşinilor noi cumpărate de români în 2005. Principala condiţie pentru înmatriculare o reprezintă îndeplinirea normelor de poluare Euro 3. În general, maşinile care respectă această normă sunt fabricate după anul 2000. Conform legislaţiei în vigoare, toate aceste autovehicule au efectuat inspecţia tehnică la reprezentanţele Registrului Auto Român.
Robert
QUOTE
Este clar că fără "bariera Euro 3" sunt necesare măsuri compensatorii care să prevină o invazie de maşini vechi. Eu aş merge pe stabilirea impozitului în funcţie de gradul de poluare. Există o bază de calcul în funcţie de capacitatea cilindrică a motoarelor. Suplimentar ar trebui să fie impusă încă o bază de calcul în funcţie de gradul de poluare. Evident, sumele vor fi mai mari pentru maşinile "non Euro" şi vor scădea către cele care îndeplinesc norma de poluare Euro 4. Pentru a face acest lucru în România va trebui să ne consultăm cu reprezentanţii Administraţiei Publice Locale şi cu cei ai Ministerului Mediului.


Din paragraful de mai sus trag concluzia ca, pe langa proiectul de impozitare "zdravana" a motoarelor de capacitati mari (pe care il stiti foarte bine - vedeti acest link - si care, deocamdata, a fost amanat), s-ar putea sa mai existe un proiect de impozitare in functie de gradul de poluare.
Asta inseamna, probabil, ca va exista o grila de impozitare bidimensionala (in functie de capacitatea cilindrica si de gradul de poluare).
Care grila de impozitare nu ii va afecta numai pe cei care importa autoturisme second-hand, dar si pe cei care deja le au.

Pe scurt, vestile pentru cei care au sau vor sa-si cumpere masini vechi cu motoare mari sunt proaste, sau foarte proaste (in functie de venitul fiecaruia...)
Zom
eu nu inteleg o chestie: rovigneta aia, tot in functie de gradul de poluare o platim, este tot o taxa, pana la urma... de ce uita toata lumea d ea?!
georgem
QUOTE (barrriton)
eu nu inteleg o chestie: rovigneta aia, tot in functie de gradul de poluare o platim, este tot o taxa, pana la urma... de ce uita toata lumea d ea?!

Probabil din cauza ca e mica. Eu dau banii aia pe benzina pana la servici si inapoi timp de 2 saptamani... daca merg economic.
Zom
QUOTE (georgem)
QUOTE (barrriton)
eu nu inteleg o chestie: rovigneta aia, tot in functie de gradul de poluare o platim, este tot o taxa, pana la urma... de ce uita toata lumea d ea?!

Probabil din cauza ca e mica. Eu dau banii aia pe benzina pana la servici si inapoi timp de 2 saptamani... daca merg economic.


chiar nu este relevant. este vorba de principiul de a aplica doua taxe pentru acelasi lucru. ei nu spun ca vor creste pretul rovignetei, ci ca vor impune alta taxa...
COObra
da dar taxa aia cred ca va fi platita doar la inmatricularea masinii in romania pe cand rovinieta o platesti anual si cum zice si george aia e ceva infim fata de pretul unei masini ...cu siguranta nu aia te va descuraja sa iti cumperi o masina non euro
sunt curios sa vad totusi ce cifre vor propune.
Zom
QUOTE (COObra)
da dar taxa aia cred ca va fi platita doar la inmatricularea masinii in romania pe cand rovinieta o platesti anual si cum zice si george aia e ceva infim fata de pretul unei masini ...cu siguranta nu aia te va descuraja sa iti cumperi o masina non euro
sunt curios sa vad totusi ce cifre vor propune.


gresit! nu este vorba de o taxa la inmatriculare, ci de impozitare in functie de euro-smac. adica platesti an de an. ce zic ei este ca pentru masinile deja inmatriculate, regula se aplica la schimbarea proprietarului. adica eu voi plati acelasi impozit, dar daca vand masina, cel care o cumpara va plati impozite conform noilor (viitoare) reglementari. eu asa am inteles.
georgem
QUOTE (barrriton)
gresit! nu este vorba de o taxa la inmatriculare, ci de impozitare in functie de euro-smac. adica platesti an de an. ce zic ei este ca pentru masinile deja inmatriculate, regula se aplica la schimbarea proprietarului. adica eu voi plati acelasi impozit, dar daca vand masina, cel care o cumpara va plati impozite conform noilor (viitoare) reglementari. eu asa am inteles.

Asta ar fi foarte ciudat... discriminare.
Cred ca impozitele anuale vor fi aceleasi pentru toata lumea, indiferent daca esti proprietar vechi sau nou al masinii. Cred ca va fi in schimb o taxa mare la inmatricularea unei masini sh vechi, indiferent daca o aduci din afara sau e deja inmatriculata la noi.
Zom
so, cine vrea o masina buna, frumoasa, mare si veche inainte de 2006, sa-mi de pm biggrin.gif
INTERCEPTOR
cand un guvern ca cel al romaniei este incompetent si nu poate produce bani atunci face impozite pt oameni .soo asta am votat asta avem.la dreacu sa ma ia .eu am votat cu basexu
SUPERBEC
eu vad numai vesti bune biggrin.gif
mult mai putine cazane pe strada, poluare mai mica, circulatie mai lejera.

7-8 luni pe an in romania se poate circula cu bicicleta,modalitate adoptata de multi cetateni UE.

in sfarsit imi pot cumpara un m3 e36 nehingerit prin romania.

p.s. rovigneta aia e numai pt circulatia pe drumuri nationale, daca mergi numai in bucuresti nu este necesara.

iar referitor la guvernul asta.... cati dintre ei au bunicutze milionare???biggrin.gif
TiL
Eu am inteles acelasi lucru ca si Cristina, platesti impozit mic, dar cumparatorul va plati impozite marite. Asta in ideea de a descuraja achizitia unui vehicul vechi. Inseamna ca pana in august trebuie sa-mi cumpar un 530/730 ...
CAT
sa te tzii atunci shpaga la RAR ...
ve
QUOTE (TiL)
Eu am inteles acelasi lucru ca si Cristina, platesti impozit mic, dar cumparatorul va plati impozite marite. Asta in ideea de a descuraja achizitia unui vehicul vechi. Inseamna ca pana in august trebuie sa-mi cumpar un 530/730 ...


iar dupa august asha ceva:

link
alex230ro
dca mai bagati multe anunturi din astea eu vand ursu si plec in Germania biggrin.gif
ve
chiar daca o sa se poata inmatricula din august, valoarea in vama e indecent de mare dupa legea romanesca asha ca o sa coste enorm sa-l importi
alex230ro
Da se pare ca s-au marit accizele sad.gif
da_joint
are dreptate alex...va rugam nu mai postati anunturi dinastea ca suntem slabi de inima!!! biggrin.gif
COObra
pana la urma daca e sa se scumpeasca asa mult o sa iti convina sa platesti asigurari si alte alea in germania si cu asta basta. macar stii ca daca ai patit ceva sau ai provocat ceva esti acoperit de o firma mai serioasa
SUPERBEC
cred ca nu observati partea buna a problemei biggrin.gif
dupa ce intram in UE putem sa aducem orice masina si sa o dezmembram fara a plati taxe vamale..

asa ca nu trebuie decat sa cumperi un cazan deja inscris in RO si sa astepti intrarea in ue pt un transplant de parti relativ bune biggrin.gif

si nu inteleg despre ce smecherii vb jafar...
GicaContra
QUOTE (SUPERBEC)
cred ca nu observati partea buna a problemei biggrin.gif
dupa ce intram in UE putem sa aducem orice masina si sa o dezmembram fara a plati taxe vamale..


Pai si ce te impiedica sa o faci pana acuma? E cam 3-400 de euro taxa pe o caroserie, un cunoscut de al meu a adus un jeep din 92.
ve
Cum l-a adus? pe platforma si cu motorul scos?
Din cate shtiu daca il aduci pe roti te pun sa platesti vama pe masina nu pe caroserie.
GicaContra
QUOTE (ve)
Cum l-a adus? pe platforma si cu motorul scos?
Din cate shtiu daca il aduci pe roti te pun sa platesti vama pe masina nu pe caroserie.


L-a adus cu motoru scos, pe platforma.
SUPERBEC
sugestiv nick...


ce rost are sa platesti 3-400 euro taxe+ cateva sute platforma???? si sa stai sa dai si motorul jos ???
akajohn
eu cred ca e o veste buna... pai e destul de simplu sa aranjezi testul de noxe... ii faci o vizita lui Rabanne sau orice baiat ce se pricepe la chiptunning si-o fac sa scoata parfum pe teava...smile.gif dupa ce am luat ITP ma intorc si o setez iar agresiv ca doar n-o sa ma opreasca pe strada ptr test de noxe...smile.gif una peste alta eu cred ca vestile sunt bune pentru ca toti posesorii de cazane dacia, skoda, lada, Oltcit din anii 70-80 (chiar 90) o sa dispara de pe strada si o sa putem circula si noi... nu stiu de unde s-a impamantenit chestia asta la noi la romani ca trebuie sa aiba masina toata lumea... una peste alta hai sa va zic ce lucruri rele se vor mai intampla:
RCA o sa se scumpeasca enorm si nici nu va putea evitata platirea ei... se va scumpi pentru ca va avea rol de carte verde in cazul in care circuli pe teritoriul oricarei tari din Uniune si automat va include un cost suplimentar pentru asta... actulamente e vreo 60 Euro pe 15 zile... sa zicem ca se va folosi o rata mai mica de egalizare dar ma astept sa dau in jur de 500 Euro pe an numai pe RCA... Nu se va putea evita platirea pentru ca va exista baza de date unica (politie si asigfuratori) si ti se va lua talonul si automat asta va insemna vizita la RAR... chiar daca o sa-ti iei asigurare tot or sa te trimita la RAR ca sa poti sa-l recuperezi....
CASCO se va scumpi si fiecare sofer va un rating in functie de incidentele inregistrate la asigurare... cu cat ai mai multe belele o sa te coste asigurarea mai mult... cum va fi o baza de date comuna nu vei putea sa-ti schimbi asiguratorul ca sa o iei de la 0...
Rovigneta este o taxa pentru circulatia pe drumuri nationale si se calculeaza in functioe de gradul de poluare dar nu taxeaza poluarea in mod direct. E posibil sa se mareasca in ideea sustinerii constructiei de autostrazi.
Buvigneta - nu se va aplica pentru ca datorita taxelor si masurilor traficul in Bucuresti va scadea si automat nu este necesara... asteptati-va insa sa va fie interzis accesul in centru daca aveti masini catalizate inainte de un anumit an (euro 2) si asa se intampla si in Italia mi se pare oarecum logic pentru ca exista o poluare extrema in centrele urbane si automat masinile mai poluante nu pot decat agrava situatia.
suplimentar ma astept la reactia producatorilor interni care vor insista la cresterea taxelor pentru importuri second hand dar nu cred sa afecteze BMW asta ci mai degraba segmentul mediu-mic de masini care concureaza direct cu Dacia-Chevrolet pe piata... BMW e si asa destul de scump ca sa fie prohibitiv si cum nu e nici o firma sa produca masini de lux pe aici nu cred ca o sa fie o mare crestere a taxelor in zona asta...
o alta reactie de luat in calcul e a importatorilor dar aici lucrurile sunt cu dus si intors pentru ca au interesul sa aduca masini cu motore mari si scumpe dar ar vrea sa omoare importul second hand...
ce e interesant in tara noastra este faptul ca piata second hand reala este moarta si firme gen AAA sau altele specializate in asa ceva nu prea exista pe piata si sa aiba un cuvant de spus... asta se datoreaza spiritului intrprinzator al romanului care si-a rezolvat singur nevoia de masina second hand cand a fost nevoie si nu a apelat la o firma... existenta firmelor de acest gen ar fi fost o garantie a unor conditii mai bune pentru inmatriculari second hand dar nu e cazul la noi...

hai bafta si mai vedem...
neamih
f interesant ce spuneti voi aici. eu nu am citit tot articolul, dar din ce spuneti voi inseamana ca daca impozitul se mareste nu va fi valabil si pt masinile dobandite inainte de a se mari? adica o sa platesc ca si pana acuma ~40ron pt bmw/an la 2500cmc? sau o sa platesc ~800ron?

chiar si in cazul acesta peste 2000cmc rca-ul va costa ~1000ron, tot e mult mad.gif
io's®
interesant a fost azi un reportaj la stirile de pe protv de la 19:00
cica se va da drumul, in ciuda tuturor protestelor APIA, la inmatricularea oricarui autoturism indiferent de anul de fabricatie sau de norma de poluare, atata timp cat va trece de R.A.R. dar totusi vor fi diferente intre cotizatia anuala la impozit asigurare etc in functie de norma de poluare
eu zic ca e o veste cat de cat imbucuratoare, acum sa vedem si care vor fi scorurile biggrin.gif
LE: daca a vazut cineva tot reportajul sa posteze ca eu nu am prins de la inceput
LE2: cred ca vor fi FOARTE SEVERI la R.A.R :nod:
Iulika0069
http://biz.hotnews.ro/articol_44054-Barier...second-hand.htm

Io sunt f. de acord cu treaba asta, mi se pare super rezonabila suma de 1000-2000E la inmatricularea unei masini fara Euro(2) - sper doar sa fie cu "bun simt" si sa nu se arunce la sume mai mari gen 4-5.000 E
As scoate insa taxa pt masinile cu Euro2, macar ca o "reparatie morala" a faptului ca nu s-au mai putut inmatricula atata amar de vreme.. smile.gif

In felul asta scapam de toate kkturile de masini din 1900 toamna care costa 1Euro in DE! Iar cum romanul nu se dezminte, el ar alege bineinteles un diesel, ca doar deh, consuma putin, nu conteaza ca polueaza in draci! sad.gif

Si, chiar daca suna cinic, nu sunt "de acord" ca sa aiba toata lumea masina! Ce e prostia asta?

Ca sa intretii o masina iti trebuie bani (benzina/motorina, piese, asigurari etc); n-ai bani, mergi frumos pe jos, nu te apuci sa umbli cu masina cu frana doar pe roata dreapta spate, fara RCA, fara lumini ca nu ai bani de bec, cu defecte majore si tabla curgand depe ea, ca nu ai bani sa o repari!!
Si intra in mine si ma face praf, ridicand din umeri "n-a tinut dom'le frana!!" :finger:
georgem
Am citit si eu articolele de azi, si am vazut si comentariile de pe adevarul.ro la unul dintre articole. E destul de clar ca nu le pasa de mediu, vor doar sa protejeze vanzatorii de masini noi.

Ar fi foarte bine sa nu puna taxe pentru Euro2. Sa puna taxe pe Euro1 (spre 1000 E sa zicem) si taxe mari pe non-euro (1500-2000 E). Dar sa nu puna pe Euro2, ca majoritatea masinilor din Romania sunt mult mai poluante decat Euro2. Si sa fie verificate strict din punct de vedere al poluarii la inmatriculare, dar asta nu e o problema pentru o masina din Germania, probabil, asa ca prefera sa puna taxe mari la inmatriculare.

Si inca ceva, daca vor sa protejeze mediul ar trebui sa nu se mai treaca ITP-ul cu spaga. In felul asta cred ca mai mult de jumatate din masinile care circula acum nu ar mai putea circula. Nu stiu cum ar putea sa fca asta, pentru ca eu am vrut sa incerc sa fac un reglaj al injectiei ca am picat noxele, dar cel de la ITP a iesit dupa mine si mi-a zis sa nu-mi dereglez motorul, daca merge bine, si sa vin sambata ca o rezolvam. Ceea ce am si facut, pentru ca mai aveam un far crapat si oglinda stanga (electrica si cu dezaburire) crapata si ar fi fost mult mai scump sa le rezolv pe astea decat sa il ascult.

Dar repet, nu protectia mediului e scopul, scopul e sa se vinda locanuri noi, nu sa se aduca masini SH din afara la pretul unul logan si sa piarda dacia clientii.
akajohn
eu zic ca cel mai sanatos ar fi sa se bage taxe mari pe revanzarea masinilor in functie de vechime si gradul de poluare... asta ar calma mult activitatea afaceristilor de masini second hand care aduc numai cazaturi in Ro si ne creaza probleme de trafic si noua... sunt si eram convins ca o sa gaseasca o modalitate oamenii ca sa descurajeze importurile de sh... deasemenea sunt de acord cu ideea lui Darren chiar si eu am sprijinit-o, ca totusi nu mi se pare obligatoriu ca fiecare om sa aiba masina proprie... nu iubesc comunismul dar decat sa existe toate cadavrele astea de masini astea pe strazi si problemele de trafic aferente eu zic ca trebuie sa acceptam adevarul si sa ne dam seama ca a avea masina e totusi o obligatie si fata de restul si nu numai un moft pe care ni-l permitem... In Singapore masinile mai vechi de 5 ani (sau 8 ani) nu se mai pot inmatricula... deci in mod klar piata second hand nu exista sau preturile la second hand sunt foarte mici pentru ca stii klar cat poti folosi masina... nu exista loc de dubii... de exemplu eu cred ca alta lege buna ar fi ca masinile sa respecte niste norme de poluare maxima destul de drastice, si ma refer si la masinile noi... merg uneori niste chestii fumigene in fatza mea pe strada de nu-mi vine sa cred ca masina aia nu merge pe carbuni...
Azeea
sunt de acord cu masuri drastice de acceptare la RAR a masinilor dar nu si cu ideea ca nu toti tb sa aiba masini. cred ca toata lumea are dreptul sa aiba masina in conditiile in care respecta normele legale de poluare/intretinere etc.
traficul este sufocant in bucuresti dar limitarea numarului de masini nu tb sa se faca prin masuri care sa ne ingreuneze viata. sa pui taxe peste taxe este foarte simplu dar investitii in transport in comun, parcari, modernizari de parcuri se fac rar.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.