IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> tractiune vs propulsie, avantaje, dezavantaje
enucos
post Jan 4 2009, 01:37 PM
Post #1


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 254
Joined: 24-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 265
Car: E28
Engine: M20 2.0 125CP



Salut, stie cineva care sunt diferentele intre tractiune si propulsie?
Avantaje, dezavantaje?
Dece la masinile cu peste 250 cp e recomandata propulsia, de ce e mai sportiva?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucian
post Jan 4 2009, 05:24 PM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,440
Joined: 8-February 07
From: Bucuresti/Oltenia
Member No.: 625
Car: E 28; ex e12, e34
Engine: m10 pe gaz



QUOTE (enucos @ Jan 4 2009, 01:37 PM) *
Salut, stie cineva care sunt diferentele intre tractiune si propulsie?
Avantaje, dezavantaje?
Dece la masinile cu peste 250 cp e recomandata propulsia, de ce e mai sportiva?

eu nu stiu care e diferenta. Cred ca tu intrebi defapt care e difernta intre o masina trasa si una impinsa?
tractiune poate fi spate sau fata, cel putin ambii termeni se folosesc in literatura de specialitate, prezentari tv, etc...
prin propulsie eu inteleg punere in miscare, c-o fi pe la spate sau prin fata... rolleyes.gif
numai un cunoscator de latina ne poate lamuri cu privire la sensul cuvintelor: pro pulsio, puls...
cat despe avantaje sau dezavantaje exista tone de topicuri gentra ctiune fata vs. spate vs. integrala
Go to the top of the page
 
+Quote Post
butcky
post Jan 4 2009, 07:25 PM
Post #3


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 2,496
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 24
Car: e30 - 325ix din '89
Engine: 2.5 - 171 cp





QUOTE (lucian @ Jan 4 2009, 05:24 PM) *
eu nu stiu care e diferenta. Cred ca tu intrebi defapt care e difernta intre o masina trasa si una impinsa?
tractiune poate fi spate sau fata, cel putin ambii termeni se folosesc in literatura de specialitate, prezentari tv, etc...
prin propulsie eu inteleg punere in miscare, c-o fi pe la spate sau prin fata... rolleyes.gif
numai un cunoscator de latina ne poate lamuri cu privire la sensul cuvintelor: pro pulsio, puls...
cat despe avantaje sau dezavantaje exista tone de topicuri gentra ctiune fata vs. spate vs. integrala



lgh (24).gif lgh (12).gif laugh.gif
Cred ca omul e interesat doar de avantaje si dezavantaje tongue.gif
Cauta pe forum ca mai era un topic despre asta...

This post has been edited by butcky: Jan 4 2009, 07:26 PM


--------------------
e30 - 318i coupe din '90 / e30 - 318i coupe din '89 / e30 - 324d din '86 / e30 - 325ix din '89 / e30 - 325i din '88 / M5 engine 3800 cmc - over 340 hp (Nurburing Edition)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uwe
post Jan 5 2009, 11:03 AM
Post #4


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 863
Joined: 2-November 05
From: bucuresti
Member No.: 84
Car: E30
Engine: M42 1,8 136CP



cand ai "rotile motoare" pe fata se numeste TRACTIUNE iar cand le ai pe spate se numeste PROPULSIE
e gresit termenul "tractiune spate"

este preferata propulsia la masinile puternice din cauza 'transferului de mase'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Jan 5 2009, 12:09 PM
Post #5


zijdelings geïnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (uwe @ Jan 5 2009, 11:03 AM) *
este preferata propulsia la masinile puternice din cauza 'transferului de mase'

Da chiar, se pare ca e un mazda 6 MPS cu motor mai puternic care la acceleratie transfere mai mult din putere la roti spate, iar in mers constant la rotile fata prin un sistem electronic de stabilitate ( am auzit prin zvon, detalii nu cunosc ).


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
enucos
post Jan 12 2009, 02:10 PM
Post #6


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 254
Joined: 24-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 265
Car: E28
Engine: M20 2.0 125CP





ok, deci din cauza transferului de mase, mersi


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jan 12 2009, 02:35 PM
Post #7


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



nu numai... transmisia spate e mai rezistenta, avand componentele imprastiate pe lungimea masinii ma gandesc ca si-au permis sa le faca mai sanatoase.

Plus ca planetarele care nu sunt solicitate la viraje.

Plus ca planetarele sunt egale, deci se torsioneaza egal in tractiune. Pe cand cele de la tractiune fata in sarcina mare, la plecare se torsioneaza inegal (ca unghi, nu ca forta), lucru care cica face masina sa plece putin intr-o parte la demaraj. N-am cunoscut efectul asta, ca n-am condus mai mult de supernova.

Plus distributia maselor fata-spate mai apropiata de 50-50. Lucru care duce la stabilitatea mai buna pe viraje.
.
.
.
.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
enucos
post Jan 13 2009, 11:33 AM
Post #8


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 254
Joined: 24-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 265
Car: E28
Engine: M20 2.0 125CP



ok, dar si la traciune spate pleaca putin mai mult intr-o parte la demaraj (cel putin la mine care nu am diferential autoblocant).
apropo de plecarea intr-o parte la demaraj, toate bmw-urile pe care le-am intalnit pleaca cu spatele in dreapta, e doar o coincidenta sau asa sunt ele gandite sa alunece inspre dreapta?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MeHigh
post Jan 13 2009, 11:43 AM
Post #9


Roadrunner
*****

Group: Members
Posts: 2,379
Joined: 10-November 07
From: Bucuresti
Member No.: 1,273
Car: E39
Engine: M57D30



cred ca depinde asezarea oamenilor din masina, deci tot distributia maselor. Si a mea pleaca in dreapta cand sunt doar eu in masina (la volan evident). Dar daca tii 2 oameni in dreapta, unul in fata altul in spate, va pleca spre stanga, cel putin la mine asa se comporta. Am incercat mai demult plecarea de pe loc pe zapada cu diferite greutati in masina, si am folosit si colegi pe post de kilograme in plus.


--------------------
Cash only, no I will not trade + cash for your ETA, nor do I want any wheels, ex girlfriends, puppies, or sexual favors....well maybe but PM me about that one
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Silviu
post Jan 13 2009, 01:23 PM
Post #10


36% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 381
Joined: 5-May 08
From: Buzau
Member No.: 1,626
Car: 2x E30
Engine: 2x M20





QUOTE
ok, dar si la traciune spate pleaca putin mai mult intr-o parte la demaraj


Ai plecat si de pe contrasens ?


--------------------
[OO==[][]==OO]

"Nu e arma ca agheu', nici masina ca bemveu'."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jan 13 2009, 01:34 PM
Post #11


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



snf (45).gif
La asta nu m-am gandit.
In general soselele, mai ales la DN e vizibila treaba asta, sunt inclinate spre exterior (adica spre dreapta) ca sa evacueze apa de ploaie. Inclinatia asta poate face diferenta.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uwe
post Jan 13 2009, 02:14 PM
Post #12


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 863
Joined: 2-November 05
From: bucuresti
Member No.: 84
Car: E30
Engine: M42 1,8 136CP



de obicei strazile sunt inclinate usor pe dreapta (pt. scurgerea apei) poate conteaza si asta

ursul meu nu respecta chestia asta adica pleaca si in stanga si indreapta...


cred ca am postat amundoi odata

This post has been edited by uwe: Jan 13 2009, 02:16 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
enucos
post Jan 13 2009, 02:17 PM
Post #13


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 254
Joined: 24-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 265
Car: E28
Engine: M20 2.0 125CP



mda, poate o fi de vina inclinatia drumului, la asta chiar nu m-am gandit


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionusunt
post Jan 14 2009, 09:31 AM
Post #14


jah soldier
*****

Group: Members
Posts: 3,737
Joined: 5-May 06
From: cocalartown berceni
Member No.: 276
Car: E46 sedan 2.0d
Engine: M47TUD20 nusestieCP





din cate stiu eu tractiune inseamna puterea la roti si propulsie e ceva gen motor cu reactie.care nu invarte rotile . nu stiu cum sa ma exprim .corectati ma daca gresesc


--------------------
Bob
Marley and the
Wailers




OO=[][]=OO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Jan 14 2009, 11:13 AM
Post #15


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



PROPÚLSIE s.f. Exercitare a unei forţe asupra unui vehicul, asupra unui obiect etc. pentru a-i provoca mişcarea de înaintare. ♦ Sistem tehnic prin care se face propulsarea unui vehicul. [Gen. -iei, var. propulsiune s.f. / cf. fr. propulsion].
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionusunt
post Jan 14 2009, 12:41 PM
Post #16


jah soldier
*****

Group: Members
Posts: 3,737
Joined: 5-May 06
From: cocalartown berceni
Member No.: 276
Car: E46 sedan 2.0d
Engine: M47TUD20 nusestieCP



10x


--------------------
Bob
Marley and the
Wailers




OO=[][]=OO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
haristeas51
post Jan 14 2009, 04:22 PM
Post #17


36% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 426
Joined: 29-October 06
From: Bucuresti. Tei
Member No.: 467
Car: e38
Engine: m52 2.8 193CP



unsure.gif dar prin tractiune spate , nu se pierde mai multa putere ?


--------------------
BMW E38 728i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jan 14 2009, 05:55 PM
Post #18


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





Cui ii pasa, avem destula laugh.gif
Acuma... poate ca transmisia de RWD pierde mai multa putere pentru ca uleiurile sunt mai reci, componentele (cutie, diferential) fiind mai departe de motor decat la FWD.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Jan 14 2009, 07:23 PM
Post #19


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



Probabil că pierderile din transmisie sunt mai mari dar mai mult contează faptul că prin tracţiunea spate obţii o repartizare a greutăţii aproape egală.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin
post Jan 15 2009, 09:47 AM
Post #20


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,580
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 37
Car: E46 Schwarz2
Engine: mic dar viguros



avantajul cel mai important la tractiune spate este ca in caz de derapaj ideea e sa tii botul in mare masura in directia in care trebuie
iar de stabilizat se poate face prin reducerea gazului si contrabracare in functie de situatie
in caz de subvirare se rezolva tot din gaz si volan pe cand la tractiune fata daca iti pleaca spatele e mai greu oarecum sa controlezi


--------------------
To the aiiiiiiirport
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 14th July 2025 - 05:19 AM