![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 254 Joined: 24-April 06 From: Bucuresti Member No.: 265 Car: E28 Engine: M20 2.0 125CP ![]() |
Salut, stie cineva care sunt diferentele intre tractiune si propulsie?
Avantaje, dezavantaje? Dece la masinile cu peste 250 cp e recomandata propulsia, de ce e mai sportiva? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,440 Joined: 8-February 07 From: Bucuresti/Oltenia Member No.: 625 Car: E 28; ex e12, e34 Engine: m10 pe gaz ![]() |
Salut, stie cineva care sunt diferentele intre tractiune si propulsie? Avantaje, dezavantaje? Dece la masinile cu peste 250 cp e recomandata propulsia, de ce e mai sportiva? eu nu stiu care e diferenta. Cred ca tu intrebi defapt care e difernta intre o masina trasa si una impinsa? tractiune poate fi spate sau fata, cel putin ambii termeni se folosesc in literatura de specialitate, prezentari tv, etc... prin propulsie eu inteleg punere in miscare, c-o fi pe la spate sau prin fata... ![]() numai un cunoscator de latina ne poate lamuri cu privire la sensul cuvintelor: pro pulsio, puls... cat despe avantaje sau dezavantaje exista tone de topicuri gentra ctiune fata vs. spate vs. integrala |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 2,496 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 24 Car: e30 - 325ix din '89 Engine: 2.5 - 171 cp ![]() |
eu nu stiu care e diferenta. Cred ca tu intrebi defapt care e difernta intre o masina trasa si una impinsa? tractiune poate fi spate sau fata, cel putin ambii termeni se folosesc in literatura de specialitate, prezentari tv, etc... prin propulsie eu inteleg punere in miscare, c-o fi pe la spate sau prin fata... ![]() numai un cunoscator de latina ne poate lamuri cu privire la sensul cuvintelor: pro pulsio, puls... cat despe avantaje sau dezavantaje exista tone de topicuri gentra ctiune fata vs. spate vs. integrala ![]() ![]() ![]() Cred ca omul e interesat doar de avantaje si dezavantaje ![]() Cauta pe forum ca mai era un topic despre asta... This post has been edited by butcky: Jan 4 2009, 07:26 PM -------------------- e30 - 318i coupe din '90 / e30 - 318i coupe din '89 / e30 - 324d din '86 / e30 - 325ix din '89 / e30 - 325i din '88 / M5 engine 3800 cmc - over 340 hp (Nurburing Edition)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 863 Joined: 2-November 05 From: bucuresti Member No.: 84 Car: E30 Engine: M42 1,8 136CP ![]() |
cand ai "rotile motoare" pe fata se numeste TRACTIUNE iar cand le ai pe spate se numeste PROPULSIE
e gresit termenul "tractiune spate" este preferata propulsia la masinile puternice din cauza 'transferului de mase' |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
este preferata propulsia la masinile puternice din cauza 'transferului de mase' Da chiar, se pare ca e un mazda 6 MPS cu motor mai puternic care la acceleratie transfere mai mult din putere la roti spate, iar in mers constant la rotile fata prin un sistem electronic de stabilitate ( am auzit prin zvon, detalii nu cunosc ). -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 254 Joined: 24-April 06 From: Bucuresti Member No.: 265 Car: E28 Engine: M20 2.0 125CP ![]() |
ok, deci din cauza transferului de mase, mersi -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
nu numai... transmisia spate e mai rezistenta, avand componentele imprastiate pe lungimea masinii ma gandesc ca si-au permis sa le faca mai sanatoase.
Plus ca planetarele care nu sunt solicitate la viraje. Plus ca planetarele sunt egale, deci se torsioneaza egal in tractiune. Pe cand cele de la tractiune fata in sarcina mare, la plecare se torsioneaza inegal (ca unghi, nu ca forta), lucru care cica face masina sa plece putin intr-o parte la demaraj. N-am cunoscut efectul asta, ca n-am condus mai mult de supernova. Plus distributia maselor fata-spate mai apropiata de 50-50. Lucru care duce la stabilitatea mai buna pe viraje. . . . . -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 254 Joined: 24-April 06 From: Bucuresti Member No.: 265 Car: E28 Engine: M20 2.0 125CP ![]() |
ok, dar si la traciune spate pleaca putin mai mult intr-o parte la demaraj (cel putin la mine care nu am diferential autoblocant).
apropo de plecarea intr-o parte la demaraj, toate bmw-urile pe care le-am intalnit pleaca cu spatele in dreapta, e doar o coincidenta sau asa sunt ele gandite sa alunece inspre dreapta? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Roadrunner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,379 Joined: 10-November 07 From: Bucuresti Member No.: 1,273 Car: E39 Engine: M57D30 ![]() |
cred ca depinde asezarea oamenilor din masina, deci tot distributia maselor. Si a mea pleaca in dreapta cand sunt doar eu in masina (la volan evident). Dar daca tii 2 oameni in dreapta, unul in fata altul in spate, va pleca spre stanga, cel putin la mine asa se comporta. Am incercat mai demult plecarea de pe loc pe zapada cu diferite greutati in masina, si am folosit si colegi pe post de kilograme in plus.
-------------------- Cash only, no I will not trade + cash for your ETA, nor do I want any wheels, ex girlfriends, puppies, or sexual favors....well maybe but PM me about that one
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 381 Joined: 5-May 08 From: Buzau Member No.: 1,626 Car: 2x E30 Engine: 2x M20 ![]() |
QUOTE ok, dar si la traciune spate pleaca putin mai mult intr-o parte la demaraj Ai plecat si de pe contrasens ? -------------------- [OO==[][]==OO]
"Nu e arma ca agheu', nici masina ca bemveu'." |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
![]() La asta nu m-am gandit. In general soselele, mai ales la DN e vizibila treaba asta, sunt inclinate spre exterior (adica spre dreapta) ca sa evacueze apa de ploaie. Inclinatia asta poate face diferenta. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 863 Joined: 2-November 05 From: bucuresti Member No.: 84 Car: E30 Engine: M42 1,8 136CP ![]() |
de obicei strazile sunt inclinate usor pe dreapta (pt. scurgerea apei) poate conteaza si asta
ursul meu nu respecta chestia asta adica pleaca si in stanga si indreapta... cred ca am postat amundoi odata This post has been edited by uwe: Jan 13 2009, 02:16 PM |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 254 Joined: 24-April 06 From: Bucuresti Member No.: 265 Car: E28 Engine: M20 2.0 125CP ![]() |
mda, poate o fi de vina inclinatia drumului, la asta chiar nu m-am gandit
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() jah soldier ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,737 Joined: 5-May 06 From: cocalartown berceni Member No.: 276 Car: E46 sedan 2.0d Engine: M47TUD20 nusestieCP ![]() |
din cate stiu eu tractiune inseamna puterea la roti si propulsie e ceva gen motor cu reactie.care nu invarte rotile . nu stiu cum sa ma exprim .corectati ma daca gresesc -------------------- Bob
Marley and the Wailers OO=[][]=OO |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,883 Joined: 22-January 07 From: Bucureşti Member No.: 556 Car: Ricsa Engine: Ricsa ![]() |
PROPÚLSIE s.f. Exercitare a unei forţe asupra unui vehicul, asupra unui obiect etc. pentru a-i provoca mişcarea de înaintare. ♦ Sistem tehnic prin care se face propulsarea unui vehicul. [Gen. -iei, var. propulsiune s.f. / cf. fr. propulsion].
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() jah soldier ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,737 Joined: 5-May 06 From: cocalartown berceni Member No.: 276 Car: E46 sedan 2.0d Engine: M47TUD20 nusestieCP ![]() |
10x
-------------------- Bob
Marley and the Wailers OO=[][]=OO |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 426 Joined: 29-October 06 From: Bucuresti. Tei Member No.: 467 Car: e38 Engine: m52 2.8 193CP ![]() |
![]() -------------------- BMW E38 728i
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Cui ii pasa, avem destula ![]() Acuma... poate ca transmisia de RWD pierde mai multa putere pentru ca uleiurile sunt mai reci, componentele (cutie, diferential) fiind mai departe de motor decat la FWD. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,883 Joined: 22-January 07 From: Bucureşti Member No.: 556 Car: Ricsa Engine: Ricsa ![]() |
Probabil că pierderile din transmisie sunt mai mari dar mai mult contează faptul că prin tracţiunea spate obţii o repartizare a greutăţii aproape egală.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
avantajul cel mai important la tractiune spate este ca in caz de derapaj ideea e sa tii botul in mare masura in directia in care trebuie
iar de stabilizat se poate face prin reducerea gazului si contrabracare in functie de situatie in caz de subvirare se rezolva tot din gaz si volan pe cand la tractiune fata daca iti pleaca spatele e mai greu oarecum sa controlezi -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 14th July 2025 - 05:19 AM |