enucos
Jan 4 2009, 01:37 PM
Salut, stie cineva care sunt diferentele intre tractiune si propulsie?
Avantaje, dezavantaje?
Dece la masinile cu peste 250 cp e recomandata propulsia, de ce e mai sportiva?
lucian
Jan 4 2009, 05:24 PM
QUOTE (enucos @ Jan 4 2009, 01:37 PM)

Salut, stie cineva care sunt diferentele intre tractiune si propulsie?
Avantaje, dezavantaje?
Dece la masinile cu peste 250 cp e recomandata propulsia, de ce e mai sportiva?
eu nu stiu care e diferenta. Cred ca tu intrebi defapt care e difernta intre o masina trasa si una impinsa?
tractiune poate fi spate sau fata, cel putin ambii termeni se folosesc in literatura de specialitate, prezentari tv, etc...
prin propulsie eu inteleg punere in miscare, c-o fi pe la spate sau prin fata...
numai un cunoscator de latina ne poate lamuri cu privire la sensul cuvintelor: pro pulsio, puls...
cat despe avantaje sau dezavantaje exista tone de topicuri gentra ctiune fata vs. spate vs. integrala
butcky
Jan 4 2009, 07:25 PM
QUOTE (lucian @ Jan 4 2009, 05:24 PM)

eu nu stiu care e diferenta. Cred ca tu intrebi defapt care e difernta intre o masina trasa si una impinsa?
tractiune poate fi spate sau fata, cel putin ambii termeni se folosesc in literatura de specialitate, prezentari tv, etc...
prin propulsie eu inteleg punere in miscare, c-o fi pe la spate sau prin fata...
numai un cunoscator de latina ne poate lamuri cu privire la sensul cuvintelor: pro pulsio, puls...
cat despe avantaje sau dezavantaje exista tone de topicuri gentra ctiune fata vs. spate vs. integrala

Cred ca omul e interesat doar de avantaje si dezavantaje

Cauta pe forum ca mai era un topic despre asta...
cand ai "rotile motoare" pe fata se numeste TRACTIUNE iar cand le ai pe spate se numeste PROPULSIE
e gresit termenul "tractiune spate"
este preferata propulsia la masinile puternice din cauza 'transferului de mase'
bartro
Jan 5 2009, 12:09 PM
QUOTE (uwe @ Jan 5 2009, 11:03 AM)

este preferata propulsia la masinile puternice din cauza 'transferului de mase'
Da chiar, se pare ca e un mazda 6 MPS cu motor mai puternic care la acceleratie transfere mai mult din putere la roti spate, iar in mers constant la rotile fata prin un sistem electronic de stabilitate ( am auzit prin zvon, detalii nu cunosc ).
enucos
Jan 12 2009, 02:10 PM
ok, deci din cauza transferului de mase, mersi
TiL
Jan 12 2009, 02:35 PM
nu numai... transmisia spate e mai rezistenta, avand componentele imprastiate pe lungimea masinii ma gandesc ca si-au permis sa le faca mai sanatoase.
Plus ca planetarele care nu sunt solicitate la viraje.
Plus ca planetarele sunt egale, deci se torsioneaza egal in tractiune. Pe cand cele de la tractiune fata in sarcina mare, la plecare se torsioneaza inegal (ca unghi, nu ca forta), lucru care cica face masina sa plece putin intr-o parte la demaraj. N-am cunoscut efectul asta, ca n-am condus mai mult de supernova.
Plus distributia maselor fata-spate mai apropiata de 50-50. Lucru care duce la stabilitatea mai buna pe viraje.
.
.
.
.
enucos
Jan 13 2009, 11:33 AM
ok, dar si la traciune spate pleaca putin mai mult intr-o parte la demaraj (cel putin la mine care nu am diferential autoblocant).
apropo de plecarea intr-o parte la demaraj, toate bmw-urile pe care le-am intalnit pleaca cu spatele in dreapta, e doar o coincidenta sau asa sunt ele gandite sa alunece inspre dreapta?
MeHigh
Jan 13 2009, 11:43 AM
cred ca depinde asezarea oamenilor din masina, deci tot distributia maselor. Si a mea pleaca in dreapta cand sunt doar eu in masina (la volan evident). Dar daca tii 2 oameni in dreapta, unul in fata altul in spate, va pleca spre stanga, cel putin la mine asa se comporta. Am incercat mai demult plecarea de pe loc pe zapada cu diferite greutati in masina, si am folosit si colegi pe post de kilograme in plus.
Silviu
Jan 13 2009, 01:23 PM
QUOTE
ok, dar si la traciune spate pleaca putin mai mult intr-o parte la demaraj
Ai plecat si de pe contrasens ?
TiL
Jan 13 2009, 01:34 PM
La asta nu m-am gandit.
In general soselele, mai ales la DN e vizibila treaba asta, sunt inclinate spre exterior (adica spre dreapta) ca sa evacueze apa de ploaie. Inclinatia asta poate face diferenta.
uwe
Jan 13 2009, 02:14 PM
de obicei strazile sunt inclinate usor pe dreapta (pt. scurgerea apei) poate conteaza si asta
ursul meu nu respecta chestia asta adica pleaca si in stanga si indreapta...
cred ca am postat amundoi odata
enucos
Jan 13 2009, 02:17 PM
mda, poate o fi de vina inclinatia drumului, la asta chiar nu m-am gandit
ionusunt
Jan 14 2009, 09:31 AM
din cate stiu eu tractiune inseamna puterea la roti si propulsie e ceva gen motor cu reactie.care nu invarte rotile . nu stiu cum sa ma exprim .corectati ma daca gresesc
Ciupanezu
Jan 14 2009, 11:13 AM
PROPÚLSIE s.f. Exercitare a unei forţe asupra unui vehicul, asupra unui obiect etc. pentru a-i provoca mişcarea de înaintare. ♦ Sistem tehnic prin care se face propulsarea unui vehicul. [Gen. -iei, var. propulsiune s.f. / cf. fr. propulsion].
ionusunt
Jan 14 2009, 12:41 PM
10x
haristeas51
Jan 14 2009, 04:22 PM

dar prin tractiune spate , nu se pierde mai multa putere ?
TiL
Jan 14 2009, 05:55 PM
Cui ii pasa, avem destula

Acuma... poate ca transmisia de RWD pierde mai multa putere pentru ca uleiurile sunt mai reci, componentele (cutie, diferential) fiind mai departe de motor decat la FWD.
Ciupanezu
Jan 14 2009, 07:23 PM
Probabil că pierderile din transmisie sunt mai mari dar mai mult contează faptul că prin tracţiunea spate obţii o repartizare a greutăţii aproape egală.
Sorin
Jan 15 2009, 09:47 AM
avantajul cel mai important la tractiune spate este ca in caz de derapaj ideea e sa tii botul in mare masura in directia in care trebuie
iar de stabilizat se poate face prin reducerea gazului si contrabracare in functie de situatie
in caz de subvirare se rezolva tot din gaz si volan pe cand la tractiune fata daca iti pleaca spatele e mai greu oarecum sa controlezi
Ciupanezu
Jan 15 2009, 09:11 PM
QUOTE (Sorin @ Jan 15 2009, 09:47 AM)

in caz de subvirare se rezolva tot din gaz si volan pe cand la tractiune fata daca iti pleaca spatele e mai greu oarecum sa controlezi
supravirare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.