![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 221 Joined: 6-April 07 Member No.: 886 Car: E28 Engine: M30B28 ![]() |
M-am hotarat sa fac si eu un post cu masina pe care mi-am dorit-o de mult timp si mai am putin pana cand visul se va transforma in realitate odata cu micsorarea taxei de poluare desi am cumparat-o in decembrie 2006, de atunci nu am apucat sa o conduc decat 2 luni. Dupa lungi cautari pe autoscout si mobile.de am gasit cel mai frumos IX de vanzare de atunci la pretul de 5900 E, negociat la 5500. Am plecat in Germania fara sa ma gandesc ca actuala taxa de 5366 E se va mentine atata timp...si ca am o sa am parte de atata agonie: sa ai o masina superba si sa nu o poti conduce timp de aproximativ 2 ani. Momentan masina sta intr-o curte si o mai pornesc si spal din cand in cand. Mi-am dorit un ix pentru ca ma duc destul de des la munte, chiar si iarna la ski(imi place muntele la nebunie), altfel nu as fi cumparat 4x4.
Revenind la masina...525ix motor M50B25, 193 CP cu vanos fabricat in decembrie 1995, cutie manuala, prima inmatriculare in 1996, 183000km DOTARI: dublu climatronic, 2 airbaguri, ABS, controlul tractiunii, proiectoare de ceata, scaune de piele si incalzite pe fata, trapa dubla panoramica, oglinzi exterioare electrice, oglinda retrovizoare heliomata, jenti ALPINA de 17 inci intacte, computer de bord mare(OBC IV cred). Ix-ul este destul de rar, s-au fabricat doar 9400 525ix Touring in total intre 1992 si 1996. Tractiunea integrala are dezavantajele ei pentru ca majoritatea pieselor sunt specifice la ix si nu se potrivesc cu cele de pe 525i, cum ar fi telescoapele, capetele de bara, franele, toba, pana si baia de ulei difera desi motorul este identic, deci piese nu pot sa cumpar decat originale si sunt mega scumpe. O alta curiozitate si nesansa este faptul ca desi impart acelasi motor 525ix si 525i, la ix norma de poluare este Euro 1 fata de 525i, care este Euro2, iar motorul are alt cod (tip X 5/H). Subiectul este larg dezbatut pe forum pe www.e34.de si se pare ca se poate monta un catalizator pentru a trece la Euro 2, insa oricum in Romania RAR-ul nu-l va recunoaste pt ca nu este trecut din fabrica. Asa ca m-am dus frumos si cu pile si l-am facut Euro 2. Singura diferenta la noxe fiind la pornirea la rece, Ix-ul inregistrand valori crescute fata de 525i. Ix-ul este mega fun pe zapada si gheata, iar in coditii bune are comportament asemanator tractiunii spate. M-am decis sa pastrez masina si sa o pun la punct, schimband amortizoarele si discurile de frana (aprox 1000 E) si sa platesc taxa in iulie, pretul final al masinii ridicandu-se la aprox. 10000 E -nebunie curata daca te gandesti ca e un e34, dar sanatate curata si un zambet imens cand te gandesti la ce masini coreene sunt la pretul asta, chiar si fata de un e39 la acelasi pret as alege tot ix-ul pt starea in care este! -------------------- E28 528i ; ex e28 524d, 524td, 520i, e34 520i, 525ix, e39 525d
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 17th June 2025 - 06:38 PM |