![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
vb serios? ... poate nu stiu eu bine?! am sa ma mai interesez Nu vorbesc serios. Eram sarcastic. Pe vremuri, cand nu exista benzina fara plumb, era benzina 'normal' si 'super'. Diferenta era cifra octanica. Orice masina cu compresie ridicate (printe ele multe BMW-uri) au folosit intotdeuna benzina cu cifra octanica ridicate. BMW 2002 tii din 71-72 avea un raport de compresie 10:1, si nu merge decat cu benzina cu cifra octanica mare. Apoi au aparut masinile cu sonde lambda si benzina fara plumb. Discutia daca masinile conceput pentru benzina cu plumb merg si cu fara, sunt multe. Din cat am observat depinde de materiale folosite in motor, mai ales supape si scaune supapelor. Tin minte ca Olandezi, care multi din iei nu tinau cont de ce fel de benzina au folosit, numai sa fie cat mai ieftin, care era fara plumb, ca era subventionat de stat, mai aveau probleme cu masini frantuzesti si VW boscute dupa zeci de mii de km, din cauza ca s-au stricat supapele. Solutia atunci este chiulasa rk cu supapele si scaunele din material rezistent la temperaturi mai mari. Se pare ca plumbul din benzina se depune pe supape si asa au racire mai bine. Cu benzina fara plumb, asta lipseste. Pe forumul Olandez de BMW 2002, unde o gramada de oameni merg cu GPL sau benzina fara plumb, nu am auzit de probleme cu chiulasa. Se pare ca materiale folosite de BMW sunt destul de rezistent. Ce mai am abservat eu, e ca daca dai foc la benzina fara plumb, arde mult mai rapid si agresiv decat benzina cu plumb. Dar asta poate e o observatia gresita. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
Nu vorbesc serios. Eram sarcastic. deci stiu bine ! ![]() si eu auzisem de probleme la unele marci daca merg cu benzina fara plumb, tot ceva legat de supape etc, insa nu BMW ![]() -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Mda, auzisem si eu de probleme de genul asta la supape, dar dacioara tatalui meu nu s-a plans niciodata, ca dealtfel multe altele care merg cu cea mai ieftina benzina. De BMW nici nu mai spun, cu siguranta la motoarele mele (M30 si M10) era recomandat cu plumb, dar nu prea au vazut asa ceva. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 28th June 2025 - 10:58 AM |