![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,111 Joined: 18-February 07 Member No.: 659 Car: e 28 Engine: m 21 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,111 Joined: 18-February 07 Member No.: 659 Car: e 28 Engine: m 21 ![]() |
1 . vezi suprafata de ruptura ? e regulata , aprox paralela cu fetele discului de frina ?
2 . cu discul montat , surubul ce-l tine sa fie strins bine (sa dai cu vasilina grafitata pe surubelul ala) tragi BINE frina de mina , sa pui prezonul rupt la "ora12" . 2 . da-i un "kerner" cit mai centrat , si incearca sa-i dai o gaura de 5 mm cit mai central . sa incerci sa stai asezat pe roata pe care ai dat-o jos , ca sa poti sa ai prindere cit mai buna a bormasinii . ATENTIE MARE NU FACI OPERATIILE ASTEA DECIT CU MASINA REZEMATA FOARTE BINE PE CE AI , CATEGORIC NU PE CRIC . 3 . daca ai noroc ar trebui sa se invirta bucata de prezon in timpul op.de gaurire si sa iasa prin spate. ar fi bine sa ai o siringa cu 3-4 cm3 de motorina si sa dai in gaura inaintede gaurire si daca se poate si sa alternezi o gaurire de 1 mm adincime cu un jet bun de motorina , spala spanul si ferodoul ars de pe filet si ajuta la lubrifiere , poate iese mai usor. daca ai nelamuriri PM sau YM. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Rulmentul e single use daca il scot baietii cu barosul afara ![]() In locul tau as incerca cu o daltita si ciocan sa imprim restului de prezon "miscare de desurubare". Daca reusesti sa prinzi cu un colt de dalta, il scoti instant. Trebuie sa scoti discul si apoi in timp ce incerci chestia cu dalta trebuie sa-ti tina cineva de flansa, sa nu se invarta pe rulment. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() 55% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 613 Joined: 8-August 07 Member No.: 1,066 Car: E39 Engine: e12 ![]() |
Rulmentul e single use daca il scot baietii cu barosul afara ![]() In locul tau as incerca cu o daltita si ciocan sa imprim restului de prezon "miscare de desurubare". Daca reusesti sa prinzi cu un colt de dalta, il scoti instant. Trebuie sa scoti discul si apoi in timp ce incerci chestia cu dalta trebuie sa-ti tina cineva de flansa, sa nu se invarta pe rulment. ![]() ![]() -------------------- I can take you there faster....
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,111 Joined: 18-February 07 Member No.: 659 Car: e 28 Engine: m 21 ![]() |
![]() ![]() NICIODATA !!! tu chiar nu realizezi ca prezonul , care are 12mm diametru e rupt in grosimea flansei ? ce dalta sa bagi ? cum sa-i dai inclinarea ca sa poata actiona forta cit mai paralel cu planul filetului ?(asta ca sa ii dai o miscare de rotatie...) CUM FACI CA DALTA SA NU SE LOVEASCA DE FILETUL INTERIOR DIN FLANSA ?cu consecintele evidente... CUM SA BATI INTR-UN RULMENT CU CIOCANUL ?implicit asta ai face si cu o amplificare datorata majorarii fortei cu distanta de la diam interior al rul , la gaura de prezon..elementele de rostogolire din rulment vor face numai "amprente" pe caile de rulare... |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Dadeam si eu cu parerea, nu am fost in situatia asta inca, dar asta as incerca prima data, nu necesita cine stie ce scule, iar daca filetele nu sunt afectate, iese usor, deci nu trebuie sa ciocanesti tare. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() 55% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 613 Joined: 8-August 07 Member No.: 1,066 Car: E39 Engine: e12 ![]() |
NICIODATA !!! tu chiar nu realizezi ca prezonul , care are 12mm diametru e rupt in grosimea flansei ? ce dalta sa bagi ? cum sa-i dai inclinarea ca sa poata actiona forta cit mai paralel cu planul filetului ?(asta ca sa ii dai o miscare de rotatie...) CUM FACI CA DALTA SA NU SE LOVEASCA DE FILETUL INTERIOR DIN FLANSA ?cu consecintele evidente... CUM SA BATI INTR-UN RULMENT CU CIOCANUL ?implicit asta ai face si cu o amplificare datorata majorarii fortei cu distanta de la diam interior al rul , la gaura de prezon..elementele de rostogolire din rulment vor face numai "amprente" pe caile de rulare... Nu mai stiu sigur cat timp a durat, dar la un prieten cu e30 i s-a rupt un prezon la roata fata dreapta. cu o dalta ingusta si cu un ciocanel am dat in prezon in sensul de desfacere pana s-a "deblocat", sa zic asa. Deci pana a inceput sa se invarta. Si apoi am prins de o ciobitura a prezonului cu un cleste cu cioc indoit la 90 de grade. Am scos prezonul afara in cateva minute... -------------------- I can take you there faster....
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,111 Joined: 18-February 07 Member No.: 659 Car: e 28 Engine: m 21 ![]() |
dar poate era rupt / retezat de la suprafata discului .
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 483 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 30 Car: 324 td e30 1989 Engine: M21 2.4TD 115CP ![]() |
prezonul s-a scos foarte simplu:
1. se da jos roata; 2. se da jos discul, prin cu ajutorul unui imbus + spray degripant; lasati libera frana de mana, altfel discul nu va iesi neam de neam 3. in cazul meu bucata ramasa a iesit usor ajutata de mult spray degripant si un patent. Scenariile auzite la service-uri (unde au vazut clar despre ce e vorba) mergeau pana la sute de ron, rulmenti schimbati, ore si ore de munca etc. Totul a durat 15 min si nu a costat minic, s-a facut in timpul operatiei de schimbare a suspensiilor. -------------------- 324 td
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th July 2025 - 03:11 PM |