![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Am ajuns ieri dimineata in Cluj, m-am intalnit cu fostul proprietar, m-am uitat atent la masina, dupa care am mers la reprezentanta BMW pentru verificari. Eu am cerut o verificare completa, inclusiv testare computerizata. Nu am fost foarte incantat de verificarile lor, dar avand in vedere ca timp de cativa ani (pana acum cateva luni de zile) masina facuse reparatiile si verificarile in service-ul lor, am putut afla toate detaliile despre masina. Am un dosar cu tot ce s-a facut la masina in ultimii ani si ce mai trebuie facut in viitorul apropiat.
De la service am plecat eu la volan si din acel moment am condus numai eu masina pana in momentul in care am facut actele. Am cumparat-o cu 7000 Euro, proprietarul nu a vrut sa lase nimic sub suma asta, desi am insistat foarte mult. Avea si un set de jante pe 15 gen fagure, din acelea care imi plac mie cel mai mult, nu a vrut sa mi le dea si pe acelea in 7000 si mai mult nu vroiam sa dau sub nici o forma. Am plecat pe la 14:30 din Cluj, am avut noroc de drum bun pana in Brasov unde am facut o scurta escala la socrul meu (nu mancasem nimic de cand plecasem in seara precedenta, bagasem numai cafele in mine de dimineata si la service). Acolo cand am intrat printre blocuri era zapada en-gros, si am vazut cum se comporta masina si pe zapada batatorita cu anvelope de vara uzate. Abia am reusit sa parchez la bloc, pe un loc deszapezit. Si cand sa plec, masina si toata parcarea erau blocate de un megane al unui vecin care deszapezise acel lor (desi mai erau cateva locuri de parcare disponibile, el vroia locul care devenise al lui cu cateva zile in urma, cand il deszapezise - si el era proaspat proprietar masinii, din ce zicea socrul meu era un samsar). Dupa o scurta cearta intre socrul meu si vecinul lui (de la balcon) concluzia vecinului a fost ca o sa plec maine dimineata. Eu n-am fost de acord, asa ca dupa vreo 10 miscari fata - spate, si cu masina impinsa, am reusit sa o strecor afara din parcare. Evicent, cand a vazut ca pot sa ies, sotia vecinului a zis sa stau ca vine el sa dea masina la o parte (probabil ii era frica sa nu i-o lovesc pe a lui, nu cred ca se rezgandise intre timp). Am reusit sa plec. Drumul a fost foarte bun pana la Bucuresti, din pacate detectorul de radar a piuit tot drumul intre Banesti si Ploiesti si n-am putut sa "eliberez" putin masina. Cand ma apropiam de Bucuresti i-am dat odata in a 3-a pana la 6000, te incanta motorul cum suna ![]() Am ajuns pe la 11 noaptea in Bucuresti. Pe drum la Brasov am avut si 2 erori pe bord, la un semafor cand am apasat de mai multe ori pedala de frana mi s-a aprins un "BRAKE LT CIRCUIT, OWNER'S MANUAL" (probabil nu s-a aprins vreun stop de frana) si mai tarziu la plecare un "LIC PLATE LIGHT" (despre care fusesem avertizat de proprietar - lumina de pe stanga de la numar nu se aprinde uneori, dar isi revine la denivelari). Mi-au disparul ambele erori si luminile functioneaza normal, sper sa gasesc problemele care le-au cauzat. Si mai e un bec in bord care nu se aprinde, cel care lumineaza indicatorul de benzina, dar stiu ce e de facut, ca si la Audi acelasi bec mi s-a ars si l-am inlocuit. Cele 4 ceasuri de bord sunt exact inversate stanga-dreapta intre BMW si Audi, sper sa ma obisnuiesc repede si sa n-am probleme cand trec de la o masina la alta. Iar am scris povesti. Va tin la curent cu evenimentele, va trebui acum sa o inmatriculez, sper sa mearga repede. -------------------- |
|
|
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() me,love,ciupacabra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 4,273 Joined: 23-October 05 From: ROMANIA Member No.: 50 Car: 3.0, 2000,2800CS,2500 Engine: M 30 si 1 M10 ![]() |
gaz gaz gaz.nu cumpara ulei .lasa gaz
si ori sachs ori boge tot aia e.mai este alternativa mai ieftina AL KO..sau bilstein da alea sunt scumpe.nu cumva sa cumperi bilstein sau ce parnai se vand de la sibiu . -------------------- |
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
M-am hotarat, o sa merg pe varianta cu amortizoare Sachs. Maine dimineata sun la service sa-mi fac programare pentru joi dimineata sa le schimb, impreuna cu capul de bara si probabil flanse. Capul de bara si flansele vor fi Lemforder. Imi place ca lucreaza cu piese de calitate. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
schimbi doar un cap de bara?
![]() |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() me,love,ciupacabra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 4,273 Joined: 23-October 05 From: ROMANIA Member No.: 50 Car: 3.0, 2000,2800CS,2500 Engine: M 30 si 1 M10 ![]() |
da ce are.vrei sa faca tot motorul pt un cap de bara??
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
eu stiam ca se schimba amandoua.. |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
-------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Corect, sunt 4 capete de bara la E34.
Eu l-am intrebat pe mecanic daca trebuie schimbate toate 4 sau macar ambele exterioare, ca stiu ca se schimba pereche - eram cu el sub masina cand verifica (masina era pe rampa). Mi-a zis ca e prima data cand aude asa ceva, ca trebuie schimbate capetele de bara pereche. Asa ca o sa-l schimb numai pe cel cu joc. Ma gandeam ca vor fi mai multe piese care trebuie schimbate, ca sunt zgomote pe ambele parti, dar imi amintesc ca si la Audi la vreun an dupa ce l-am cumparat am schimbat amortizoarele pe fata (flansele le schimbasem cu cateva luni inainte) si au disparut o gramada de zgomote doarcu schimbul amortizoarelor. Sper sa fie asa. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() me,love,ciupacabra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 4,273 Joined: 23-October 05 From: ROMANIA Member No.: 50 Car: 3.0, 2000,2800CS,2500 Engine: M 30 si 1 M10 ![]() |
nu este obligatoriu nu este lege.asa daca schimbi pt 1 cap de bara pe toate 4 ar trebui sa schimbi si bara de conexiune si bratele si bucsile??? este doar preventiv. sau doar asa ca sa te simti tu bine. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 268 Joined: 13-June 06 Member No.: 341 Car: E30 Engine: M50B25 ![]() |
![]() sper sa ma simt mai bine ![]() -------------------- BMW E30 Coupe'.
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
M-am programat pentru maine la 9 la schimbul de amortizoare, flanse si cap de bara. Dupa care geometria, evident.
LE. Ma duc azi la ora 14. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() me,love,ciupacabra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 4,273 Joined: 23-October 05 From: ROMANIA Member No.: 50 Car: 3.0, 2000,2800CS,2500 Engine: M 30 si 1 M10 ![]() |
ambreajul nu i tot aia cu ....capul de bara.:
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
este mai bine sa schimbi TOATE capetele de bara in acelasi timp, scapi de o (niste) cheltuiala(ieli) in + pe reglatul directiei daca le schimbi pe rand -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Mda, eu pe toate 4 capetele de bara + barile care le leaga (adica doua bielete intregi?) am dat 180 ron. Pt E28, dar sunt identice cu cele de E34. Le schimb pentru ca ma dispera cand incerc sa fac geometria, sunt intepenite filetele si nu prea pot sa reglez.
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() me,love,ciupacabra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 4,273 Joined: 23-October 05 From: ROMANIA Member No.: 50 Car: 3.0, 2000,2800CS,2500 Engine: M 30 si 1 M10 ![]() |
ar trebui sa schimbe si bucsile de la brate .tot preventiv.si bara de conexiune .daca vrea sa fie sigur de ceva.nu?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Am schimbat amortizoarele si capul de bara. Amortizoarele erau foarte uzate, cel de pe dreapta era si scurs, dupa cum am mai zis. Diferenta e foarte mare acum fata de inainte (desi am mers numai vreo 4 km). Zgomotele au disparut aproape in totalitate. Amortizoarele date jos de pe masina erau rosii la culoare si nu scria nimic pe ele. Le-a vazut si INTERCEPTOR. Cred ca nu erau cele originale. Una dintre flansele vechi fusese schimbata, scria "98" pe ea undeva, probabil anul fabricatiei. Si erau diferite. Cealalta parea mai veche, posibil sa fi fost originala. Am pus Lemforder in locul lor
![]() Am avut o surpriza neplacuta cu capu lde bara, se pare ca bara de directie din dreapta era intoarsa invers, si capul de bara comandat nu s-a potrivit. Era cu filetul pe stanga, si cel prost de pe masina era cu filetul pe dreapta. Si am astepta 1 ora si 20 de minute sa vina capul de bara cu filetul pe dreapta. Autorii trebuie sa fie cei de la Autotransilvania (reprezentanta BMW din Cluj), unde forul proprietar a facut reparatii la masina. Probabil cand au schimbat bara centrala de la directie... La geometrie am aflat ca am niste probleme, probabil din cauza unei lovituri in janta (si intr-adevar una dintre jante e indreptata la cald, am vazut cand am pus anvelopele de iarna in ianuarie). Si nu se poate regla unghiul respectiv. Dar am inteles ca n-o sa am probleme din cauza asta, devierea e foarte mica. Reglajul care se putea face (de la capetele de bara) a fost facut si a iesit bine, inainte nu era bine. Astept cu nerabdare primul drum in afara Bucurestiului sa vad diferentele la comportamentul masinii la viteza mare. S-ar putea sa merg in week-end la Brasov (daca e vreme buna), si probabil o sa merg pe varianta Cheia, ca e drumul virajat mai frumos, mai ales dupa Cheia ![]() O sa pun maine si cateva pozele cu amortizoarele vechi si unul dintre cele noi. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#117
|
||||
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Asa arata un amortizor vechi scos de pe masina (tija ramane in armotizor, nu iese singura ca la cele noi): Si asa arata unul nou: Credeam ca iese mai bine poza... Pana acum mi se pare ca amortizoarele sunt mai moi decat speram. Zgomotele au disparut majoritatea, mai se aude ceva cand trec un pic mai tare peste o groapa cu roata din dreapta, dar mult mai incet decat inainte. -------------------- |
|||
|
||||
![]()
Post
#118
|
|
![]() me,love,ciupacabra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 4,273 Joined: 23-October 05 From: ROMANIA Member No.: 50 Car: 3.0, 2000,2800CS,2500 Engine: M 30 si 1 M10 ![]() |
daca sperai sa inghete masina inseamna ca vroiam ca alea de m.sau bilstein care ajunge la vreo 6 milioane bucata.si asa si asa nu prea se poate. amortizoarele cu gaz se duc mereu singure sus, pe cand cele cu ulei nu prea urca sus raman acolo unde le lasi .la tine nu mai era cazul ca erau praf.si scurse.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Nu vroiam chiar sa inghete masina, ca daca vroiam asa stiam ce trebuie sa iau, dar nu mai puteam sa merg cu ea prin Bucuresti. Dar speram sa fie un pic mai rigida decat e. Speram sa nu mai fie asa confortabila
![]() Cand o sa schimb si amortizoarele pe spate cred ca o sa iau ceva mai rigid, Sachs SuperGas (astea de pe fata sunt Sach SuperTouring parca) sau Sachs Advantage, sau daca stau bine cu banii o sa ma uit si dupa Koni reglabile pe duritate sau Bilstein B6. Dar nu stiu cand se va intampla asta, sigur nu anul asta. Sunt curios cum se va comporta masina acum la viteza mare, ca la viteza mica se comporta mult mai bine decat inainte. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Mi s-a aprins ledul galben pentru ulei acum cateva zile si am trecut azi pe la Automovile Bavaria sa cumpar ulei. Am avut o surpriza foarte mare, auzisem ca s-au scumpit uleiurile, dar nu ca s-au dublat preturile
![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 21st June 2025 - 03:38 AM |