IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> 525i-ul meu E34
Rating 4 V
georgem
post Jan 5 2007, 08:31 AM
Post #1


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Am ajuns ieri dimineata in Cluj, m-am intalnit cu fostul proprietar, m-am uitat atent la masina, dupa care am mers la reprezentanta BMW pentru verificari. Eu am cerut o verificare completa, inclusiv testare computerizata. Nu am fost foarte incantat de verificarile lor, dar avand in vedere ca timp de cativa ani (pana acum cateva luni de zile) masina facuse reparatiile si verificarile in service-ul lor, am putut afla toate detaliile despre masina. Am un dosar cu tot ce s-a facut la masina in ultimii ani si ce mai trebuie facut in viitorul apropiat.
De la service am plecat eu la volan si din acel moment am condus numai eu masina pana in momentul in care am facut actele. Am cumparat-o cu 7000 Euro, proprietarul nu a vrut sa lase nimic sub suma asta, desi am insistat foarte mult. Avea si un set de jante pe 15 gen fagure, din acelea care imi plac mie cel mai mult, nu a vrut sa mi le dea si pe acelea in 7000 si mai mult nu vroiam sa dau sub nici o forma.
Am plecat pe la 14:30 din Cluj, am avut noroc de drum bun pana in Brasov unde am facut o scurta escala la socrul meu (nu mancasem nimic de cand plecasem in seara precedenta, bagasem numai cafele in mine de dimineata si la service). Acolo cand am intrat printre blocuri era zapada en-gros, si am vazut cum se comporta masina si pe zapada batatorita cu anvelope de vara uzate. Abia am reusit sa parchez la bloc, pe un loc deszapezit. Si cand sa plec, masina si toata parcarea erau blocate de un megane al unui vecin care deszapezise acel lor (desi mai erau cateva locuri de parcare disponibile, el vroia locul care devenise al lui cu cateva zile in urma, cand il deszapezise - si el era proaspat proprietar masinii, din ce zicea socrul meu era un samsar). Dupa o scurta cearta intre socrul meu si vecinul lui (de la balcon) concluzia vecinului a fost ca o sa plec maine dimineata. Eu n-am fost de acord, asa ca dupa vreo 10 miscari fata - spate, si cu masina impinsa, am reusit sa o strecor afara din parcare. Evicent, cand a vazut ca pot sa ies, sotia vecinului a zis sa stau ca vine el sa dea masina la o parte (probabil ii era frica sa nu i-o lovesc pe a lui, nu cred ca se rezgandise intre timp). Am reusit sa plec.
Drumul a fost foarte bun pana la Bucuresti, din pacate detectorul de radar a piuit tot drumul intre Banesti si Ploiesti si n-am putut sa "eliberez" putin masina. Cand ma apropiam de Bucuresti i-am dat odata in a 3-a pana la 6000, te incanta motorul cum suna rolleyes.gif, dar nu ai prea mult timp sa te bucuri ca ajunge imediat la 6000 de ture. In rest pe drum am mers atent, rar am avut unde sa merg mai repede sa ma bucur si eu.
Am ajuns pe la 11 noaptea in Bucuresti.
Pe drum la Brasov am avut si 2 erori pe bord, la un semafor cand am apasat de mai multe ori pedala de frana mi s-a aprins un "BRAKE LT CIRCUIT, OWNER'S MANUAL" (probabil nu s-a aprins vreun stop de frana) si mai tarziu la plecare un "LIC PLATE LIGHT" (despre care fusesem avertizat de proprietar - lumina de pe stanga de la numar nu se aprinde uneori, dar isi revine la denivelari). Mi-au disparul ambele erori si luminile functioneaza normal, sper sa gasesc problemele care le-au cauzat. Si mai e un bec in bord care nu se aprinde, cel care lumineaza indicatorul de benzina, dar stiu ce e de facut, ca si la Audi acelasi bec mi s-a ars si l-am inlocuit. Cele 4 ceasuri de bord sunt exact inversate stanga-dreapta intre BMW si Audi, sper sa ma obisnuiesc repede si sa n-am probleme cand trec de la o masina la alta.

Iar am scris povesti. Va tin la curent cu evenimentele, va trebui acum sa o inmatriculez, sper sa mearga repede.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
23 Pages V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Start new topic
Replies (100 - 119)
INTERCEPTOR
post Sep 11 2007, 07:08 PM
Post #101


me,love,ciupacabra
*****

Group: Members
Posts: 4,273
Joined: 23-October 05
From: ROMANIA
Member No.: 50
Car: 3.0, 2000,2800CS,2500
Engine: M 30 si 1 M10



gaz gaz gaz.nu cumpara ulei .lasa gaz
si ori sachs ori boge tot aia e.mai este alternativa mai ieftina AL KO..sau bilstein da alea sunt scumpe.nu cumva sa cumperi bilstein sau ce parnai se vand de la sibiu .


--------------------


Uploaded with ImageShack.us
girls allowed
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Sep 11 2007, 09:25 PM
Post #102


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP





M-am hotarat, o sa merg pe varianta cu amortizoare Sachs. Maine dimineata sun la service sa-mi fac programare pentru joi dimineata sa le schimb, impreuna cu capul de bara si probabil flanse. Capul de bara si flansele vor fi Lemforder. Imi place ca lucreaza cu piese de calitate.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Sep 11 2007, 10:01 PM
Post #103


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



schimbi doar un cap de bara? huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
INTERCEPTOR
post Sep 11 2007, 10:44 PM
Post #104


me,love,ciupacabra
*****

Group: Members
Posts: 4,273
Joined: 23-October 05
From: ROMANIA
Member No.: 50
Car: 3.0, 2000,2800CS,2500
Engine: M 30 si 1 M10



da ce are.vrei sa faca tot motorul pt un cap de bara??


--------------------


Uploaded with ImageShack.us
girls allowed
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Sep 11 2007, 11:24 PM
Post #105


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP





eu stiam ca se schimba amandoua..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Sep 11 2007, 11:50 PM
Post #106


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



QUOTE (florin83 @ Sep 12 2007, 12:24 AM) *
eu stiam ca se schimba amandoua..

sad.gif la e34 nu sunt DOAR 2 sad.gif


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Sep 12 2007, 06:42 AM
Post #107


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Corect, sunt 4 capete de bara la E34.
Eu l-am intrebat pe mecanic daca trebuie schimbate toate 4 sau macar ambele exterioare, ca stiu ca se schimba pereche - eram cu el sub masina cand verifica (masina era pe rampa). Mi-a zis ca e prima data cand aude asa ceva, ca trebuie schimbate capetele de bara pereche. Asa ca o sa-l schimb numai pe cel cu joc.

Ma gandeam ca vor fi mai multe piese care trebuie schimbate, ca sunt zgomote pe ambele parti, dar imi amintesc ca si la Audi la vreun an dupa ce l-am cumparat am schimbat amortizoarele pe fata (flansele le schimbasem cu cateva luni inainte) si au disparut o gramada de zgomote doarcu schimbul amortizoarelor. Sper sa fie asa.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Sep 12 2007, 08:38 AM
Post #108


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



QUOTE (io`s @ Sep 12 2007, 12:50 AM) *
sad.gif la e34 nu sunt DOAR 2 sad.gif


ma referam stanga-dreapta..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
INTERCEPTOR
post Sep 12 2007, 08:45 AM
Post #109


me,love,ciupacabra
*****

Group: Members
Posts: 4,273
Joined: 23-October 05
From: ROMANIA
Member No.: 50
Car: 3.0, 2000,2800CS,2500
Engine: M 30 si 1 M10





nu este obligatoriu nu este lege.asa daca schimbi pt 1 cap de bara pe toate 4 ar trebui sa schimbi si bara de conexiune si bratele si bucsile??? este doar preventiv. sau doar asa ca sa te simti tu bine.


--------------------


Uploaded with ImageShack.us
girls allowed
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexb32
post Sep 12 2007, 09:00 AM
Post #110


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 268
Joined: 13-June 06
Member No.: 341
Car: E30
Engine: M50B25



offtopic.gif chestia cu ''simtitu mai bine'' o fac si eu , de curand se aude foarte tare rulmentu de la abreaj. Si am zis ca daca tot dau cutia jos sa il schimb , ari fi mai bine sa schimb tot Kitu (disc,rulment,placa) pt. ca nu vreau ca peste ~1an sa stau iarasi sa dau cutia jos.
sper sa ma simt mai bine laugh.gif


--------------------
BMW E30 Coupe'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Sep 12 2007, 09:37 AM
Post #111


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



M-am programat pentru maine la 9 la schimbul de amortizoare, flanse si cap de bara. Dupa care geometria, evident.

LE. Ma duc azi la ora 14.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
INTERCEPTOR
post Sep 12 2007, 10:27 AM
Post #112


me,love,ciupacabra
*****

Group: Members
Posts: 4,273
Joined: 23-October 05
From: ROMANIA
Member No.: 50
Car: 3.0, 2000,2800CS,2500
Engine: M 30 si 1 M10



ambreajul nu i tot aia cu ....capul de bara.:tongue.gifP la ambreaj e mai bine sa il schimbi tot.desi eu la masina mi am schimbat doar discul acum 5 ani si nu am avut nici o alta problema.dar nu am mers nici f mult recunosc.


--------------------


Uploaded with ImageShack.us
girls allowed
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Sep 12 2007, 11:47 AM
Post #113


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .





este mai bine sa schimbi TOATE capetele de bara in acelasi timp, scapi de o (niste) cheltuiala(ieli) in + pe reglatul directiei daca le schimbi pe rand


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Sep 12 2007, 01:35 PM
Post #114


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Mda, eu pe toate 4 capetele de bara + barile care le leaga (adica doua bielete intregi?) am dat 180 ron. Pt E28, dar sunt identice cu cele de E34. Le schimb pentru ca ma dispera cand incerc sa fac geometria, sunt intepenite filetele si nu prea pot sa reglez.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
INTERCEPTOR
post Sep 12 2007, 07:02 PM
Post #115


me,love,ciupacabra
*****

Group: Members
Posts: 4,273
Joined: 23-October 05
From: ROMANIA
Member No.: 50
Car: 3.0, 2000,2800CS,2500
Engine: M 30 si 1 M10



ar trebui sa schimbe si bucsile de la brate .tot preventiv.si bara de conexiune .daca vrea sa fie sigur de ceva.nu?


--------------------


Uploaded with ImageShack.us
girls allowed
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Sep 12 2007, 09:41 PM
Post #116


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Am schimbat amortizoarele si capul de bara. Amortizoarele erau foarte uzate, cel de pe dreapta era si scurs, dupa cum am mai zis. Diferenta e foarte mare acum fata de inainte (desi am mers numai vreo 4 km). Zgomotele au disparut aproape in totalitate. Amortizoarele date jos de pe masina erau rosii la culoare si nu scria nimic pe ele. Le-a vazut si INTERCEPTOR. Cred ca nu erau cele originale. Una dintre flansele vechi fusese schimbata, scria "98" pe ea undeva, probabil anul fabricatiei. Si erau diferite. Cealalta parea mai veche, posibil sa fi fost originala. Am pus Lemforder in locul lor smile.gif

Am avut o surpriza neplacuta cu capu lde bara, se pare ca bara de directie din dreapta era intoarsa invers, si capul de bara comandat nu s-a potrivit. Era cu filetul pe stanga, si cel prost de pe masina era cu filetul pe dreapta. Si am astepta 1 ora si 20 de minute sa vina capul de bara cu filetul pe dreapta. Autorii trebuie sa fie cei de la Autotransilvania (reprezentanta BMW din Cluj), unde forul proprietar a facut reparatii la masina. Probabil cand au schimbat bara centrala de la directie...

La geometrie am aflat ca am niste probleme, probabil din cauza unei lovituri in janta (si intr-adevar una dintre jante e indreptata la cald, am vazut cand am pus anvelopele de iarna in ianuarie). Si nu se poate regla unghiul respectiv. Dar am inteles ca n-o sa am probleme din cauza asta, devierea e foarte mica. Reglajul care se putea face (de la capetele de bara) a fost facut si a iesit bine, inainte nu era bine.

Astept cu nerabdare primul drum in afara Bucurestiului sa vad diferentele la comportamentul masinii la viteza mare. S-ar putea sa merg in week-end la Brasov (daca e vreme buna), si probabil o sa merg pe varianta Cheia, ca e drumul virajat mai frumos, mai ales dupa Cheia smile.gif

O sa pun maine si cateva pozele cu amortizoarele vechi si unul dintre cele noi.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Sep 13 2007, 02:02 PM
Post #117


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP





Asa arata un amortizor vechi scos de pe masina (tija ramane in armotizor, nu iese singura ca la cele noi):
Attached Image

Si asa arata unul nou:
Attached Image
Attached Image

Credeam ca iese mai bine poza...

Pana acum mi se pare ca amortizoarele sunt mai moi decat speram. Zgomotele au disparut majoritatea, mai se aude ceva cand trec un pic mai tare peste o groapa cu roata din dreapta, dar mult mai incet decat inainte.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
INTERCEPTOR
post Sep 13 2007, 05:12 PM
Post #118


me,love,ciupacabra
*****

Group: Members
Posts: 4,273
Joined: 23-October 05
From: ROMANIA
Member No.: 50
Car: 3.0, 2000,2800CS,2500
Engine: M 30 si 1 M10



daca sperai sa inghete masina inseamna ca vroiam ca alea de m.sau bilstein care ajunge la vreo 6 milioane bucata.si asa si asa nu prea se poate. amortizoarele cu gaz se duc mereu singure sus, pe cand cele cu ulei nu prea urca sus raman acolo unde le lasi .la tine nu mai era cazul ca erau praf.si scurse.


--------------------


Uploaded with ImageShack.us
girls allowed
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Sep 13 2007, 08:56 PM
Post #119


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Nu vroiam chiar sa inghete masina, ca daca vroiam asa stiam ce trebuie sa iau, dar nu mai puteam sa merg cu ea prin Bucuresti. Dar speram sa fie un pic mai rigida decat e. Speram sa nu mai fie asa confortabila smile.gif
Cand o sa schimb si amortizoarele pe spate cred ca o sa iau ceva mai rigid, Sachs SuperGas (astea de pe fata sunt Sach SuperTouring parca) sau Sachs Advantage, sau daca stau bine cu banii o sa ma uit si dupa Koni reglabile pe duritate sau Bilstein B6. Dar nu stiu cand se va intampla asta, sigur nu anul asta.
Sunt curios cum se va comporta masina acum la viteza mare, ca la viteza mica se comporta mult mai bine decat inainte.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Sep 14 2007, 09:26 AM
Post #120


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Mi s-a aprins ledul galben pentru ulei acum cateva zile si am trecut azi pe la Automovile Bavaria sa cumpar ulei. Am avut o surpriza foarte mare, auzisem ca s-au scumpit uleiurile, dar nu ca s-au dublat preturile no.gif wallbash.gif Acelasi ulei 5W40 care a costat 32 RON litrul in mai sau iunie cand am facut schimbul data trecuta acum costa 63 RON litrul. Si chiar e acelasi ulei, mi-a confirmat si cel de la vanzari piese auto. Alte tipuri de ulei s-au mai schimbat, sunt de generatie mai noua, dar 5W40 e acelasi. Pretul pe litru pentru 10W40 e acum 52 RON, iar filtrul de ulei costa 47 RON (asta nu stiu daca s-a scumpit sau nu).


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

23 Pages V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Closed TopicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st June 2025 - 03:38 AM