![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() beemwe - ist ![]() Group: Members Posts: 251 Joined: 4-February 07 From: Drobeta Turnu Severin Member No.: 606 Car: 320i E36 coupe Engine: m50b20 S2 ![]() |
Update: saptamana trecuta am demontat si ambreiajul, totul parea ok, rulmentul mic din vibrochen intreg, doar capacelele care vin peste el sunt cam mutilate. Noroc cu Interceptor, a vazut ca nu pusesem bine rulmentul de presiune in furca. L-am pus bine, acum masina nu mai pleaca in suturi daca o tin din ambreiaj, dar zgomotul n-a disparut ![]() si zgomotul cum e??? e cumva un huruit...la mine problema asta e de cand ma stiu... |
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
E un huruit insotit uneori de un fel de clopotzel
![]() Sunt doi in situatia asta: - cel din vibrochen, care-i in stare buna si pe care nu l-am mai schimbat - rulmentul de presiune. Dar rulmentul de presiune e in stare buna, e SACHS schimbat acum ~ 6 luni. Ramanand la ideea cu rulmentul de presiune, e posibil ca furca sa nu-l impinga suficient pe soarele ambreiajului si astfel sa iasa galagia? Pentru ca eu am schimbat si furca odata cu cutia. Furca e de pe E34, deci motor cu volanta dubla (posibil mai mare => furca trebuie sa intre mai putin spre ambreiaj). Zgomotul asta nu-l aveam pana sa schimb cutia si furca; atunci era un huruit care se auzea doar cand uleiul din cutie se incalzea. Cred ca urmatorul pas e sa dau iar totul jos si sa pun furca pe care am avut-o initial... aveti alte sugestii? Nota: zgomotul se aude, slab si la drum lung, ca un zornait infundat. Daca las masina in viteza (deci totul pana la priza se invarte in continuare) dar apas ambreiajul, zgomotul dispare. Asta imi intareste convingerea ca problema nu-i in cutie. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
de ce nu ai luat tu si motorul de pe e34 ala? le puneai cu totul si scapai de probleme. -------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Usor de spus, greu de facut.
Era 700E. Avea axa cu came la fel de muci ca a mea. DDE => ori puneam pompa mea , mai dadeam 100 E pentru calibrarea pompei, ori schimbam toata electrica, alta bataie de cap. Cu compresia era ok, nu impecabil. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 655 Joined: 23-May 06 From: Iasi Member No.: 303 Car: E28 Engine: M21 524 TD 116CP ![]() |
Uite ca vin si eu si mai zic cate ceva, ca v-am lasat cam singuri.
Aceeasi problema o am si eu. Si aici ma refer la huruit. Culmea ca toata lumea zice: " Aaaa e rulmentul de presiune!!!" Si eu dau din cap si ii aprob, dar ajung la concluzia voastra pana la urma, desi eu nu am schimbat nimic la cutie sau ambreiaj, concluzie care zice ca indiferent ce schimbi la niste batranele ca ale noastre nu se rezolva mai nimic. La fel patesc si eu. Dimineata cand mai merg la servici cu ea, parca e alta masina. Nici motorul nu tremura, si radioul se aude mult mai bine, si nici rulmentul nu huruie (sau ce-o fi pe acolo). Si ma simt foarte bine, macar incep ziua cu un zambet. Seara cand plec acasa si a stat in soare si se incalzeste imediat dupa 200-300 metri, incep sa apara problemele: Huruie de zici ca acolo se rupe. Si in plus la drum lung, incepe sa huruie si cand se afla in viteza. Apropo la mine huruie atunci cand nu e in viteza sau nu am ambreiajul calcat. Acestea combinate cu rulment roata dreapta fata care huruie si acela cand iau curbe la dreapta, plus pompa de apa dusa, sunt igredientele perfecta pentru o zi traita din plin. Asa ca m-am gandit la solutia salvatoare: imi aduc bicicleta de la Roman ca sa o am aici in Iasi. Sau vand masina, dar raman cu bicicleta si cu banii de pe masina. Glumesc! -------------------- NOW E34 2.5I vanos '94 (THEN E28 2.4 TD '86 (BACK THEN E28 2.4 TD '83))
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 81 Joined: 30-May 07 Member No.: 945 Car: E34 Engine: M50 2.0 150CP ![]() |
TiL: uita-te bine la cautator daca nu atinge in prinderea de cardan... s-ar putea ca de acolo sa ai huruitul... din frecarea de prindere... reactor_share: sa nu te lase cutia in drum... |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Reactor, si eu zic ca iti huruie cutia. La fel facea si a mea pana sa o schimb, la rece era liniste, dar cand se ioncalzea huruia, chiar si la mers intins.
Stai linistit, ca daca faci treaba cum trebuie, cu piesele potrivite, n-are cum sa nu iasa bine. Dar eu am tziganit-o ![]() Apple, in sfarsit aud o idee, multumesc! Numai ca nu-mi sunt foarte clari termenii ![]() Cautatorul tine de timonerie? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=25&fg=05 Pe langa piesa 16 cumva? Prinderea de cardan e flansa de cauciuc? Dar daca zgomotul ar veni din zona timoneriei cred ca trepidatia s-ar fi simtit destul de tare in maneta schimbatorului. O sa ma uit totusi pe-acolo, sambata ajung la tara si-o pun pe rampa. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 81 Joined: 30-May 07 Member No.: 945 Car: E34 Engine: M50 2.0 150CP ![]() |
Reactor, si eu zic ca iti huruie cutia. La fel facea si a mea pana sa o schimb, la rece era liniste, dar cand se ioncalzea huruia, chiar si la mers intins. Stai linistit, ca daca faci treaba cum trebuie, cu piesele potrivite, n-are cum sa nu iasa bine. Dar eu am tziganit-o ![]() Apple, in sfarsit aud o idee, multumesc! Numai ca nu-mi sunt foarte clari termenii ![]() Cautatorul tine de timonerie? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=25&fg=05 Pe langa piesa 16 cumva? Prinderea de cardan e flansa de cauciuc? Dar daca zgomotul ar veni din zona timoneriei cred ca trepidatia s-ar fi simtit destul de tare in maneta schimbatorului. O sa ma uit totusi pe-acolo, sambata ajung la tara si-o pun pe rampa. soo... cautatorul este cel care face legatura intre schimbatorul din cabina de care invarti tu in viteze... si cel care trage si impinge din cutie... adica daca te uiti sub masina, deasupra cutiei o sa vezi o bara care se plimba inainte si inapoi. de aia vorbesc. aia poate sa atinga in prinderea de la cardan... este flansa de cauciuc cum ii zici tu , ma rog... atinge in locul unde se impreuneaza flansa de la cutie cu cardanul intermediar. trepidatia e si nu prea e... ca nu stai cu mana pe schimbator sa o simti mereu si dupa vreo 2-3 km cand se roade cauciucul ala nu o vei mai simti asa pregnant... Eu tocmai am schimbat o cutie de e34 din getrag in zf si am facut niste adaptari asa ca te inteleg... ![]() Pentru ca ai pastrat cilindrul de ambreiaj de la e28 s-ar putea sa ai probleme cand decuplezi... si sa nu decupleze chiar corect... mi se pare ca presiunea tijei de la e34 este un pic mai mare decat cea a cilindrului de e28 dar... cine stie... ![]() PS: Daca ai nevoie... da-mi un pm si te ajut sa rezolvi cumva... This post has been edited by Apple: May 31 2007, 01:05 PM |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 655 Joined: 23-May 06 From: Iasi Member No.: 303 Car: E28 Engine: M21 524 TD 116CP ![]() |
TiL: uita-te bine la cautator daca nu atinge in prinderea de cardan... s-ar putea ca de acolo sa ai huruitul... din frecarea de prindere... reactor_share: sa nu te lase cutia in drum... Nu m-as mira sa se intample si acest lucru. La cate ma lasa asa de la o luna la alta! Oricum de cand am cumparat-o face asa. Am in noiembrie 2 ani si se manifesta exact la fel, numai ca atunci cand e foarte cald afara si implicit temperatura motorului si cutiei e mai mare, huruie o idee mai tare. Plus ca din spusele lui Interceptor am inteles ca, cutia e stramb asezata pe masina, si culmea nu se poate indrepta. Asta ma duce la isdeea ca si motorul e stramb asezat. Al meu E28 a fost automat, si nu stiu in ce masura fostul proprietar a efectuat corect trecerea la manual. Nu mai zic ca a primit un motor "nou" in martie 2005. Provenienta acestuia din urma chiar nu o stiu deloc. Dar probabil ca tot atunci a fost facuta trecerea de la automat la manual. Deci in concluzie, ce ar trebui sa fac eu la cutie ca sa nu mai huruie? ce piese ar trebui sa cumpar? -------------------- NOW E34 2.5I vanos '94 (THEN E28 2.4 TD '86 (BACK THEN E28 2.4 TD '83))
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 81 Joined: 30-May 07 Member No.: 945 Car: E34 Engine: M50 2.0 150CP ![]() |
Nu m-as mira sa se intample si acest lucru. La cate ma lasa asa de la o luna la alta! Oricum de cand am cumparat-o face asa. Am in noiembrie 2 ani si se manifesta exact la fel, numai ca atunci cand e foarte cald afara si implicit temperatura motorului si cutiei e mai mare, huruie o idee mai tare. Plus ca din spusele lui Interceptor am inteles ca, cutia e stramb asezata pe masina, si culmea nu se poate indrepta. Asta ma duce la isdeea ca si motorul e stramb asezat. Al meu E28 a fost automat, si nu stiu in ce masura fostul proprietar a efectuat corect trecerea la manual. Nu mai zic ca a primit un motor "nou" in martie 2005. Provenienta acestuia din urma chiar nu o stiu deloc. Dar probabil ca tot atunci a fost facuta trecerea de la automat la manual. Deci in concluzie, ce ar trebui sa fac eu la cutie ca sa nu mai huruie? ce piese ar trebui sa cumpar? Mai intai fa un schimb complet de ulei la cutie, apoi daca tot huruie da cutia jos si o desfaci si vezi care e problema.... |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Am inteles... nu prea sunt sanse, pentru ca am pastrat timoneria veche, iar E28 are flansa mica, nu mare ca la E34, deci sansele ca ele sa se apropie periculos sunt mici.
De decuplat decupleaza complet, altfel sunt probleme cu bagatul in viteze. Am facut niste probe si zgomotul dispare exact in punctul in care decupleaza complet. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 81 Joined: 30-May 07 Member No.: 945 Car: E34 Engine: M50 2.0 150CP ![]() |
TiL... ai aerisit ambreiajul cand ai terminat de schimbat cutia?
![]() |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
O sa incerc si asta, cu toate ca n-am deconectat cilindrul de la racord, asa ca n-ar trebui sa fie probleme....
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Ambreiajul era bine aerisit. Ia uitati ce am gasit in legatura cu legenda volantei cu masa dubla la http://www.m535i.org/officers/ra/article.html QUOTE What is a "Dual Mass" Flywheel and does it rattle? What individual's call a "dual" mass flywheel, BMW calls a "twin" mass flywheel. There has been confusion caused by this because diesels and some modern BMWs use something called a "dual" mass flywheel. The modern dual mass flywheel is actually comprised of more than one part, but the dual mass flywheels found on a 528e or 325e are actually a single piece. ![]() These flywheels just weigh twice as much as the standard flywheel. BMW used these special flywheel to try to smooth out the idle of these models. This is because the idle of the long stroke M20 2.7L motor was considered ruff, and so to smooth it out, the dual mass flywheel was used. Many people have said that these flywheels can cause rattles. This is simply not true. The rattles that most people complain about are actually coming from the throw out or release bearing. This is because the dual mass flywheel uses a completely different throw out bearing which is more prone to rattling. Also many people wonder if you can replace a dual mass flywheel with a single mass. The answer is yes, but you have to use the proper clutch parts. All of the clutch parts for the single mass flywheel are different than the dual mass, so you will need to do a complete clutch job if you want to change the flywheels. Se pare ca la E28 volanta cu masa dubla exact asta e: volanta cu de doua ori mai multe kilograme ![]() ![]() O sa scot timp record pentru demontat+montat cutia de viteze. Problema-i ca mi-am uitat trusa de scule pe la Tulcea. Interceptooooooor! ![]() -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Ce credeti, am sanse sa rezolv problema prin simpla schimbare a furcii, sau dau jos cutia degeaba?
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Azi am demontat/montat cutia de 3 ori. Am montat-o doar provizoriu, in doua suruburi, cat sa probez huruiala.
De mentinat ca am volanta dubla. 1. Am pus disc si placa de presiune de la un 520i. Restul neschimbate. Tot huruia, dar parca mai slab. Posibil ca esapamentul care nu era conectat sa fi mascat zgomotul. Tot din cauza esapamentului nu pot spune daca mai dispare huruitul la ~1500 rpm. Huruitul dispare daca apas ambreiajul. Am facut testul asta pentru ca arcurile de pe discul meu se cam invart in locasul lor, ma gandeam ca de aici vine zhomotul... 2. Furca schimbata cu una mai veche care mersese ok. Din greseala n-am mai pus nici un rulment de presiune. Huruia. 3. Am pus si alt rulment de presiune, mai vechi dar cu joc mult mai mic. Oricum, din ce-mi amintesc rulmentul meu a venit cu joc maricel de nou. Huruie. Asa ca tind sa dau vina si pe cutie ![]() Luni urmeaza sa mai fac teste: Volanta de 520i, in ciuda celor mentionate mai sus conform carora volanta dubla nu huruie... la cererea asistentei. Alta cutie ?!? Daca gaseste Interceptor una prin curte, as incerca. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Ce ziceti de asta: http://www.uucmotorwerks.com/html_techtip/...anny_rattle.htm ?
UUCmotorwerks sunt de parere ca zgomotul apare cand pui volanta simple in locul celei elastice si recomanda sa pun cam jumatate ulei de cutie manuala si jumatate ATF in cutie. Alt link, referitor la schimbarea volantei intr-una "sport": http://www.uucmotorwerks.com/flywheel/gear_rattle.htm Asadar, daca-i dupa ei, volanta de 520i, mai usoara, o sa provoace huruiala mai abitir decat asta a mea. Vreau sa incerc solutia cu uleiul, ca tot eram pornit sa pun ulei de manuala in ea... Despre volanta elastica nu prea-s convins, ca daca aveam volanta elastica nu mai aveam arcuri la discul de ambreiaj. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Sariti cu o parere: ati auzit de Quinton Hazell? Am gasit placa de presiune+disc la 450 lei, fata de 760 cat e SACHS-ul. ![]() Culmea, rulmentul de presiune QH costa de vreo trei ori cat cel SACHS. Dar eu am deja SACHS bun. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() visator ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,238 Joined: 13-June 06 From: Calinesti, Arges Member No.: 339 Car: BMW E 34 Engine: M30, 3,5L - 211 CP ![]() |
Da am auzit de ei. Sunt o firma din Marea Britanie! Stiu ca eram tentat intro vreme sa-mi iau amortizoare facute de ei.....
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
M-am uitat pe site-ul lor, fac destule chestii pentru masini - alternatoare, suspensii, articulatii, ambreiaje, rulmenti etc. Au un catalog pdf cu ambreiaje dar care nu pare updatat din 2003 incoace, ca ajunge doar pana la E46, E39, Golf IV etc. Are si Dacia 1300
![]() Bun, dar a folosit cineva produsele lor? -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 20th June 2025 - 04:56 PM |