![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
stau si ma gandesc, au inceput sa se faca motoare diesel din ce in ce mai performante, consumuri reduse, norme de poluare din ce in ce mai ridicate, ....
atunci.. de ce se mai fabrica motoare pe benzina???? de ce mai cumpara lumea masini cu motoare pe benzina??? de ce se mai gaseste benzina la pompe??? ![]() -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 372 Joined: 30-December 06 From: Bucuresti Member No.: 499 Car: E23 Engine: M30 2,8 135 kW ![]() |
Cred ca sunt mai multe motive:
1. Din inertie. Multa lume nici n-a auzit de motorul diesel sau cand spune diesel se gandesta automat la camioane. 2. Daca cineva cauta performanta, se va indrepta automat catre bezinar. Dieselul, oricat de performant si actual ar fi, tot mai are de mancat ceva paine pana va atinge performanta unuia pe benzina. Si in afara de asta, pentru performante apropiate de ale unuia pe benzina trebuie facute ceteva artificii care ii cresc pretul in mod spectaculos. Nu oricine isi poate permite un diesel de ultima generatie. 3. Pentru cineva care cauta ceva low cost, un motor pe benzina este o alternativa atragatoare. Este relativ simplu, usor, si are preturi de reparatii scazute, comparativ cu unul pe motorina. Tehnologia respectiva fiind folosita de multi ani, este bine pusa la punct si in consecinta, are costuri reduse. Dieselul este privit - si pe buna dreptate - ca o cutie neagra in care nu poate umbla oricine oricand. 4. Nu in ultimul rand, firmele care activeaza in domeniul petrolier trebuie sa-si vanda marfa, nu ? ![]() Eu stau uneori si ma intreb cand or sa scoata din sertare motoarele alea cu surse de energie alternative si nepoluante !! -------------------- Life is too short to drive anything less than a BMW ...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Au inceput sa apara si motoare turbo pe benzina din ce in ce mai performante in ultimul timp. De exemplu la vw-audi, cel mai puternic motor turbo diesel de 2 litri scoate 170 CP (daca nu ma insel), in timp ce motorul de 2 litri turbo pe benzina de pe Audi S3 scoate 275 CP. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
Au inceput sa apara si motoare turbo pe benzina din ce in ce mai performante in ultimul timp. De exemplu la vw-audi, cel mai puternic motor turbo diesel de 2 litri scoate 170 CP (daca nu ma insel), in timp ce motorul de 2 litri turbo pe benzina de pe Audi S3 scoate 275 CP. 120d are acum 177 cai ![]() cat despre 2l turbo.. vezi lancer evo VIII fq300, fq400... ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
dieselul fata de benzina are avantajul cuplului si este avantajos la motare mici vezi alex cu 1.4 tdci
gandeste-te ca un x5 3.0i consuma la fel ca un x5 3.0d de aici rezulata ca se merita mai mult benzina iar la motoare mari nu prea stiu ce sa spun un s-class diesel tot parca nu mi-as lua -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
.... x5 3.0i consuma la fel ca un x5 3.0d .. pe asta chiar nu o cred
-------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 372 Joined: 30-December 06 From: Bucuresti Member No.: 499 Car: E23 Engine: M30 2,8 135 kW ![]() |
dieselul fata de benzina are avantajul cuplului si este avantajos la motare mici vezi alex cu 1.4 tdci gandeste-te ca un x5 3.0i consuma la fel ca un x5 3.0d de aici rezulata ca se merita mai mult benzina iar la motoare mari nu prea stiu ce sa spun un s-class diesel tot parca nu mi-as lua Nu cred ca este asa. Vorbind numai de motor singular, fara alte artificii pe ele, turbo sau alte chestii, pentru aceeasi capacitate cilindrica, un diesel consuma mai putin decat un benzinar. Din cauza compresiei mult mai mare la diesel. Problema principala la ele este faptul ca puterea se genereaza cu o anume intarziere, nu este proportionala cu turatia iar plaja de turatii este mica. Vorbind strict din punct de vedere al consumului, un diesel este mai avantajos decat unul pe benzina. -------------------- Life is too short to drive anything less than a BMW ...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
intarzierea apare datorita faptului ca acceleratia este legata pe pompa de injectie si aerul nu are nici o obstructie si atunci cand o calci sa spunem asa cele cu diesel aspirat defapt mai muilt le ineci si pe masura ce ridici piciorul din acceleratie se formeaza un raport stohiometric si incepe sa prinda viata
majoritatea dieseleleor care le vedeti ca dau cu fum cand merg incet se datoreaza faptului ca se merge cu ea subturat si incearca sa accelelreze in momentul de fata doar vw mai produce diesel aspirat toat4e celelalte au turbine cat un pumn sau ceva mai mari pentru ca gazele de evacuare forteaza cat de cat aerul in motor iar referitor la x5 pentru diferenta de 2 litri respectiv 15 la diesel si 17 la benzina nu merita diferenta in bucuresti si mai ales ca benzina are cu 25 de cai mai mult atat benzina cat si dieseluri au primit niste suturi de tehnologie valvetronic FSI comon rail injectii variabile turbine cu tot felul de capacitati dar cat de incantat esti de motor este in functie de cum o folosesti si pentru ce o folosesti eu sunt incantat ca imi ia 8 in oras alergata dar nu imi convine ca trag de ea in afara dar totusi este o masina de 16 ani iar la anul ma gandesc sa trec pe benzina -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Parerea mea e ca diesel si sportivitatea nu prea pot sta alaturi, oricat de mult si-ar mari dieselul performantele. Pentru ca in curse (cred ca) trebuie sa ai posibilitatea manevrarii masinii din acceleratie. Ori dieselul nu-l simti la fel ca pe-o benzina. El trage, trage si de-odata rupe aderenta si patineaza intr-o veselie. Nu e elastic. E ca un fel de masina americana, ca si aia tot pentru "torque" traiesc.
Oups, acum vad ca io's n-a pus problema masinilor de curse, ci a masinilor care se vand pe piata. nmg a explicat destul de bine. Sorin, nu prea-mi vine a crede ca X5 3.0i si 3.0d consuma la fel... poate doar in specificatiile producatorului... -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
Ma bag si eu ca am dracie din asta pe motorina,avantaj:consum mic(ma rog comparativ cu benzina la aceasi cilindree)adica maxim 7 in oras si 4-5 afara.Dezavantaje:zgomot destul de mare,motorul trage doar in plaja 2000-4000 ture lag destul de mare(nu am turbina cu geometrie variabila) costuri de revizie mai mari decat benzina cam 200E prima revizie a la avantaje poate sa mai zic faptul ca prin remap castigi putere mai mare fata de benzina 20 cai si 50 Nm la mine. -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
Parerea mea e ca diesel si sportivitatea nu prea pot sta alaturi, oricat de mult si-ar mari dieselul performantele. Pentru ca in curse (cred ca) trebuie sa ai posibilitatea manevrarii masinii din acceleratie. Ori dieselul nu-l simti la fel ca pe-o benzina. El trage, trage si de-odata rupe aderenta si patineaza intr-o veselie. Nu e elastic. E ca un fel de masina americana, ca si aia tot pentru "torque" traiesc. Oups, acum vad ca io's n-a pus problema masinilor de curse, ci a masinilor care se vand pe piata. nmg a explicat destul de bine. Sorin, nu prea-mi vine a crede ca X5 3.0i si 3.0d consuma la fel... poate doar in specificatiile producatorului... avand in vedere ca audi merg cu v8 sau v10 TDI in cursele de anduranta si in campionatul nostru de raliuri exist un golf 3 care la aceasta etapa de vtm a iesit pe 2 sau 3 in clasa lui .... astia iti cam dau peste nas sincer iar cu x5-ul am un prieten care le-a avut pe amandoua motorizarile si nu a vazut in oras decat diferente de 2 maxim 3 litri -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Stiu ca Audi face treaba buna cu tdi in cursele de anduranta, dar asta nu le face neaparat sportive. De fapt asta confirma oarecum definitia dieselului pe care o stim de ani de zile: fiabilitate. Un diesel se simte destul de bine in sarcina, fie ca trage vagoane dupa el sau la drum intins, fara schimbari de turatii, chiar daca il tii in 4000. Da-i multi cilindri, presiune in admisie si motorina si-o sa fuga de rupe pamantul. Dar asta mai mult in sensul ca poate atinge viteze mari pe care le sustine fara prea mari eforturi. Daca-l pui la "exercitii de gimnastica", cam gafaie. Dar tacticile de pilotaj se pot adapta.
Cu golf3-ul poate ca mi-ai dat peste nas ![]() -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 372 Joined: 30-December 06 From: Bucuresti Member No.: 499 Car: E23 Engine: M30 2,8 135 kW ![]() |
iar cu x5-ul am un prieten care le-a avut pe amandoua motorizarile si nu a vazut in oras decat diferente de 2 maxim 3 litri Acum cred ca tu nu te astepti ca diferentele sa fie de 50% or more. Cred ca un 10 - 20% max diferenta e limita. Dupa cum vezi, chiar exista o diferenta, chiar daca e de 2-3 l/100 ceea ce in timp se aduna la portofel. Iar pentru mersul in oras, nu cred ca e relevant exemplul pe care il dai, cu prietenul cu X5-ul. Traficul din oras e fluctuant si depinde de multi factori externi care variaza foarte mult in perioade foarte scurte: semafoare, aglomeratie, perioada anului, perioada zilei, stilul de mers, etc., etc. Sa fiu sincer, eu n-am reusit sa stabilesc la masina mea un consum si sa fiu in stare sa spun, dom'le a mea consuma 14% in oras. Si merg zilnic cu ea. Chiar ma intreb cum reusesc unii sa dea un consum pentru ale lor. Am incercat si cu rezervorul la gol si tot n-am reusit, daca intr-o zi dau de aglomeratie si stau 1/4 ore la semafor, se da peste cap tot. -------------------- Life is too short to drive anything less than a BMW ...
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
La X5 are computer de bord, nu se complica sa-l faca cu plin pe plin sau rosu pe rosu.
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
120d are acum 177 cai ![]() cat despre 2l turbo.. vezi lancer evo VIII fq300, fq400... ![]() Ma refeream strict la vw-audi, stiu ca sunt masini gen Subaru si Lancer care au motoare si mai puternice ![]() dieselul fata de benzina are avantajul cuplului si este avantajos la motare mici vezi alex cu 1.4 tdci Multi lauda dieselul pentru ca are cuplu. Conteaza insa cuplul la roata. Prin etajarea diferita a cutiei de viteze si a diferentialului, cuplul la roata e aproximativ egal. Bine, la motoarele mici aspirate pe benzina cuplul este chiar mic, aici intr-adevar dieselul are avantaj. La motoarele medii si mari nu mai sunt asa mari diferentele. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
Bine, la motoarele mici aspirate pe benzina cuplul este chiar mic, aici intr-adevar dieselul are avantaj. La motoarele medii si mari nu mai sunt asa mari diferentele.
[/quote] exact ceea ce vroiam sa spun ![]() -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() a ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 545 Joined: 1-November 05 From: a Member No.: 83 Car: a Engine: a ![]() |
cred ca am putea redenumi topicul benzina vs motorina ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
![]() tendinta e oricum ascendenta pentru diesel. In ultimii ani cred ca motorina a luat avans major in fata benzinei, la vanzari. Si e inca in crestere. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() beemwe - ist ![]() Group: Members Posts: 251 Joined: 4-February 07 From: Drobeta Turnu Severin Member No.: 606 Car: 320i E36 coupe Engine: m50b20 S2 ![]() |
![]() tendinta e oricum ascendenta pentru diesel. In ultimii ani cred ca motorina a luat avans major in fata benzinei, la vanzari. Si e inca in crestere. Eu zic ca o sa tot fie motorina...mai ales ca in urmatorii 10 ani...mai mult ca sigur o sa se perfectioneze biodieselul....eu unu am folosit biodiesel din germania...dar la camioane...pana acum nu am avut nici cea mai mica problema...singurul inconvenient deocamdata e ca nu se poate folosi iarna decat in amestec cu aditivi si cu motorina normala....si are un miros specific... ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 21st June 2025 - 01:00 AM |