Help - Search - Members - Calendar
Full Version: O alta intrebare stupida
BMWZone > DIVERSE > Off-topic
io'sŪ
stau si ma gandesc, au inceput sa se faca motoare diesel din ce in ce mai performante, consumuri reduse, norme de poluare din ce in ce mai ridicate, ....
atunci.. de ce se mai fabrica motoare pe benzina???? de ce mai cumpara lumea masini cu motoare pe benzina??? de ce se mai gaseste benzina la pompe???

blink.gif
nmg
Cred ca sunt mai multe motive:

1. Din inertie. Multa lume nici n-a auzit de motorul diesel sau cand spune diesel se gandesta automat la camioane.

2. Daca cineva cauta performanta, se va indrepta automat catre bezinar. Dieselul, oricat de performant si actual ar fi, tot mai are de mancat ceva paine pana va atinge performanta unuia pe benzina. Si in afara de asta, pentru performante apropiate de ale unuia pe benzina trebuie facute ceteva artificii care ii cresc pretul in mod spectaculos. Nu oricine isi poate permite un diesel de ultima generatie.

3. Pentru cineva care cauta ceva low cost, un motor pe benzina este o alternativa atragatoare. Este relativ simplu, usor, si are preturi de reparatii scazute, comparativ cu unul pe motorina. Tehnologia respectiva fiind folosita de multi ani, este bine pusa la punct si in consecinta, are costuri reduse. Dieselul este privit - si pe buna dreptate - ca o cutie neagra in care nu poate umbla oricine oricand.

4. Nu in ultimul rand, firmele care activeaza in domeniul petrolier trebuie sa-si vanda marfa, nu ? smile.gif Si cum benzina costa mai mult decat motorina, vorbesc de pretul de rafinarie, fara taxe, accize si ce-i mai trece prin cap celui de la guvernare sau de la ministerul finantelor, e normal ca acestia sa incerce sa vanda cat mai multa benzina pentru cat mai mult profit. De aici, tot felul de artificii de 'marketing' si 'management' de care noi habar nu avem.

Eu stau uneori si ma intreb cand or sa scoata din sertare motoarele alea cu surse de energie alternative si nepoluante !!
georgem
Au inceput sa apara si motoare turbo pe benzina din ce in ce mai performante in ultimul timp.
De exemplu la vw-audi, cel mai puternic motor turbo diesel de 2 litri scoate 170 CP (daca nu ma insel), in timp ce motorul de 2 litri turbo pe benzina de pe Audi S3 scoate 275 CP.
florin83
QUOTE (georgem @ Apr 19 2007, 08:34 AM) *
Au inceput sa apara si motoare turbo pe benzina din ce in ce mai performante in ultimul timp.
De exemplu la vw-audi, cel mai puternic motor turbo diesel de 2 litri scoate 170 CP (daca nu ma insel), in timp ce motorul de 2 litri turbo pe benzina de pe Audi S3 scoate 275 CP.


120d are acum 177 cai wink.gif

cat despre 2l turbo.. vezi lancer evo VIII fq300, fq400... rolleyes.gif
Sorin
dieselul fata de benzina are avantajul cuplului si este avantajos la motare mici vezi alex cu 1.4 tdci
gandeste-te ca un x5 3.0i consuma la fel ca un x5 3.0d de aici rezulata ca se merita mai mult benzina
iar la motoare mari nu prea stiu ce sa spun un s-class diesel tot parca nu mi-as lua
io'sŪ
QUOTE (Sorin @ Apr 19 2007, 11:40 AM) *
.... x5 3.0i consuma la fel ca un x5 3.0d ..
pe asta chiar nu o cred
nmg
QUOTE (Sorin @ Apr 19 2007, 11:40 AM) *
dieselul fata de benzina are avantajul cuplului si este avantajos la motare mici vezi alex cu 1.4 tdci
gandeste-te ca un x5 3.0i consuma la fel ca un x5 3.0d de aici rezulata ca se merita mai mult benzina
iar la motoare mari nu prea stiu ce sa spun un s-class diesel tot parca nu mi-as lua


Nu cred ca este asa. Vorbind numai de motor singular, fara alte artificii pe ele, turbo sau alte chestii, pentru aceeasi capacitate cilindrica, un diesel consuma mai putin decat un benzinar. Din cauza compresiei mult mai mare la diesel.

Problema principala la ele este faptul ca puterea se genereaza cu o anume intarziere, nu este proportionala cu turatia iar plaja de turatii este mica.

Vorbind strict din punct de vedere al consumului, un diesel este mai avantajos decat unul pe benzina.
Sorin
intarzierea apare datorita faptului ca acceleratia este legata pe pompa de injectie si aerul nu are nici o obstructie si atunci cand o calci sa spunem asa cele cu diesel aspirat defapt mai muilt le ineci si pe masura ce ridici piciorul din acceleratie se formeaza un raport stohiometric si incepe sa prinda viata
majoritatea dieseleleor care le vedeti ca dau cu fum cand merg incet se datoreaza faptului ca se merge cu ea subturat si incearca sa accelelreze
in momentul de fata doar vw mai produce diesel aspirat toat4e celelalte au turbine cat un pumn sau ceva mai mari pentru ca gazele de evacuare forteaza cat de cat aerul in motor

iar referitor la x5 pentru diferenta de 2 litri respectiv 15 la diesel si 17 la benzina nu merita diferenta in bucuresti si mai ales ca benzina are cu 25 de cai mai mult

atat benzina cat si dieseluri au primit niste suturi de tehnologie valvetronic FSI comon rail injectii variabile turbine cu tot felul de capacitati
dar cat de incantat esti de motor este in functie de cum o folosesti si pentru ce o folosesti

eu sunt incantat ca imi ia 8 in oras alergata dar nu imi convine ca trag de ea in afara dar totusi este o masina de 16 ani
iar la anul ma gandesc sa trec pe benzina
TiL
Parerea mea e ca diesel si sportivitatea nu prea pot sta alaturi, oricat de mult si-ar mari dieselul performantele. Pentru ca in curse (cred ca) trebuie sa ai posibilitatea manevrarii masinii din acceleratie. Ori dieselul nu-l simti la fel ca pe-o benzina. El trage, trage si de-odata rupe aderenta si patineaza intr-o veselie. Nu e elastic. E ca un fel de masina americana, ca si aia tot pentru "torque" traiesc.

Oups, acum vad ca io's n-a pus problema masinilor de curse, ci a masinilor care se vand pe piata. nmg a explicat destul de bine.
Sorin, nu prea-mi vine a crede ca X5 3.0i si 3.0d consuma la fel... poate doar in specificatiile producatorului...
alex230ro
Ma bag si eu ca am dracie din asta pe motorina,avantaj:consum mic(ma rog comparativ cu benzina la aceasi cilindree)adica maxim 7 in oras si 4-5 afara.Dezavantaje:zgomot destul de mare,motorul trage doar in plaja 2000-4000 ture lag destul de mare(nu am turbina cu geometrie variabila) costuri de revizie mai mari decat benzina cam 200E prima revizie
a la avantaje poate sa mai zic faptul ca prin remap castigi putere mai mare fata de benzina 20 cai si 50 Nm la mine.
florin83
QUOTE (alex230ro @ Apr 19 2007, 01:44 PM) *
la avantaje poate sa mai zic faptul ca prin remap castigi putere mai mare fata de benzina 20 cai si 50 Nm la mine.


asta e avantaj al unui motor turbo.. si o benzina cu turbo castiga tot asa..
Sorin
QUOTE (TiL @ Apr 19 2007, 12:32 PM) *
Parerea mea e ca diesel si sportivitatea nu prea pot sta alaturi, oricat de mult si-ar mari dieselul performantele. Pentru ca in curse (cred ca) trebuie sa ai posibilitatea manevrarii masinii din acceleratie. Ori dieselul nu-l simti la fel ca pe-o benzina. El trage, trage si de-odata rupe aderenta si patineaza intr-o veselie. Nu e elastic. E ca un fel de masina americana, ca si aia tot pentru "torque" traiesc.

Oups, acum vad ca io's n-a pus problema masinilor de curse, ci a masinilor care se vand pe piata. nmg a explicat destul de bine.
Sorin, nu prea-mi vine a crede ca X5 3.0i si 3.0d consuma la fel... poate doar in specificatiile producatorului...




avand in vedere ca audi merg cu v8 sau v10 TDI in cursele de anduranta si in campionatul nostru de raliuri exist un golf 3 care la aceasta etapa de vtm a iesit pe 2 sau 3 in clasa lui .... astia iti cam dau peste nas sincer
iar cu x5-ul am un prieten care le-a avut pe amandoua motorizarile si nu a vazut in oras decat diferente de 2 maxim 3 litri
TiL
Stiu ca Audi face treaba buna cu tdi in cursele de anduranta, dar asta nu le face neaparat sportive. De fapt asta confirma oarecum definitia dieselului pe care o stim de ani de zile: fiabilitate. Un diesel se simte destul de bine in sarcina, fie ca trage vagoane dupa el sau la drum intins, fara schimbari de turatii, chiar daca il tii in 4000. Da-i multi cilindri, presiune in admisie si motorina si-o sa fuga de rupe pamantul. Dar asta mai mult in sensul ca poate atinge viteze mari pe care le sustine fara prea mari eforturi. Daca-l pui la "exercitii de gimnastica", cam gafaie. Dar tacticile de pilotaj se pot adapta.

Cu golf3-ul poate ca mi-ai dat peste nas smile.gif nu urmaresc campionatul nostru... de fapt nu prea urmaresc nimic.
nmg
QUOTE (Sorin @ Apr 19 2007, 02:46 PM) *
iar cu x5-ul am un prieten care le-a avut pe amandoua motorizarile si nu a vazut in oras decat diferente de 2 maxim 3 litri


Acum cred ca tu nu te astepti ca diferentele sa fie de 50% or more. Cred ca un 10 - 20% max diferenta e limita. Dupa cum vezi, chiar exista o diferenta, chiar daca e de 2-3 l/100 ceea ce in timp se aduna la portofel.

Iar pentru mersul in oras, nu cred ca e relevant exemplul pe care il dai, cu prietenul cu X5-ul. Traficul din oras e fluctuant si depinde de multi factori externi care variaza foarte mult in perioade foarte scurte: semafoare, aglomeratie, perioada anului, perioada zilei, stilul de mers, etc., etc.

Sa fiu sincer, eu n-am reusit sa stabilesc la masina mea un consum si sa fiu in stare sa spun, dom'le a mea consuma 14% in oras. Si merg zilnic cu ea. Chiar ma intreb cum reusesc unii sa dea un consum pentru ale lor. Am incercat si cu rezervorul la gol si tot n-am reusit, daca intr-o zi dau de aglomeratie si stau 1/4 ore la semafor, se da peste cap tot.
TiL
La X5 are computer de bord, nu se complica sa-l faca cu plin pe plin sau rosu pe rosu.
georgem
QUOTE (florin83 @ Apr 19 2007, 11:32 AM) *
120d are acum 177 cai wink.gif

cat despre 2l turbo.. vezi lancer evo VIII fq300, fq400... rolleyes.gif

Ma refeream strict la vw-audi, stiu ca sunt masini gen Subaru si Lancer care au motoare si mai puternice smile.gif

QUOTE (Sorin @ Apr 19 2007, 11:40 AM) *
dieselul fata de benzina are avantajul cuplului si este avantajos la motare mici vezi alex cu 1.4 tdci

Multi lauda dieselul pentru ca are cuplu. Conteaza insa cuplul la roata. Prin etajarea diferita a cutiei de viteze si a diferentialului, cuplul la roata e aproximativ egal.
Bine, la motoarele mici aspirate pe benzina cuplul este chiar mic, aici intr-adevar dieselul are avantaj. La motoarele medii si mari nu mai sunt asa mari diferentele.
Sorin
Bine, la motoarele mici aspirate pe benzina cuplul este chiar mic, aici intr-adevar dieselul are avantaj. La motoarele medii si mari nu mai sunt asa mari diferentele.
[/quote]


exact ceea ce vroiam sa spun wink.gif
Viper05
cred ca am putea redenumi topicul benzina vs motorina smile.gif
TiL
biggrin.gif mda

tendinta e oricum ascendenta pentru diesel. In ultimii ani cred ca motorina a luat avans major in fata benzinei, la vanzari. Si e inca in crestere.
enculescusorin
QUOTE (TiL @ Apr 19 2007, 07:28 PM) *
biggrin.gif mda

tendinta e oricum ascendenta pentru diesel. In ultimii ani cred ca motorina a luat avans major in fata benzinei, la vanzari. Si e inca in crestere.

Eu zic ca o sa tot fie motorina...mai ales ca in urmatorii 10 ani...mai mult ca sigur o sa se perfectioneze biodieselul....eu unu am folosit biodiesel din germania...dar la camioane...pana acum nu am avut nici cea mai mica problema...singurul inconvenient deocamdata e ca nu se poate folosi iarna decat in amestec cu aditivi si cu motorina normala....si are un miros specific... blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.