Cred ca sunt mai multe motive:
1. Din inertie. Multa lume nici n-a auzit de motorul diesel sau cand spune diesel se gandesta automat la camioane.
2. Daca cineva cauta performanta, se va indrepta automat catre bezinar. Dieselul, oricat de performant si actual ar fi, tot mai are de mancat ceva paine pana va atinge performanta unuia pe benzina. Si in afara de asta, pentru performante apropiate de ale unuia pe benzina trebuie facute ceteva artificii care ii cresc pretul in mod spectaculos. Nu oricine isi poate permite un diesel de ultima generatie.
3. Pentru cineva care cauta ceva low cost, un motor pe benzina este o alternativa atragatoare. Este relativ simplu, usor, si are preturi de reparatii scazute, comparativ cu unul pe motorina. Tehnologia respectiva fiind folosita de multi ani, este bine pusa la punct si in consecinta, are costuri reduse. Dieselul este privit - si pe buna dreptate - ca o cutie neagra in care nu poate umbla oricine oricand.
4. Nu in ultimul rand, firmele care activeaza in domeniul petrolier trebuie sa-si vanda marfa, nu ?

Si cum benzina costa mai mult decat motorina, vorbesc de pretul de rafinarie, fara taxe, accize si ce-i mai trece prin cap celui de la guvernare sau de la ministerul finantelor, e normal ca acestia sa incerce sa vanda cat mai multa benzina pentru cat mai mult profit. De aici, tot felul de artificii de 'marketing' si 'management' de care noi habar nu avem.
Eu stau uneori si ma intreb cand or sa scoata din sertare motoarele alea cu surse de energie alternative si nepoluante !!