![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
ce implica un longeron deplasat foarte putin si indreptat la cald ... o abatere de 1mm poate inseamna o ushoara abatere a directiei ? sau cum zic unii mancator de cauciucuri pentru o asa valoare mica ? se poate remedia ? ajuta la ceva refacerea geometriei ?
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() a ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 545 Joined: 1-November 05 From: a Member No.: 83 Car: a Engine: a ![]() |
Cum l-ati indreptat? si de unde sti ca e 1mm?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 372 Joined: 30-December 06 From: Bucuresti Member No.: 499 Car: E23 Engine: M30 2,8 135 kW ![]() |
ce implica un longeron deplasat foarte putin si indreptat la cald ... o abatere de 1mm poate inseamna o ushoara abatere a directiei ? sau cum zic unii mancator de cauciucuri pentru o asa valoare mica ? se poate remedia ? ajuta la ceva refacerea geometriei ? Bineinteles ca refacerea geometriei este obligatorie. Stii ca roata are vreo 3 unghiuri care conteaza, convergenta , unghiul de fuga si inca unul, nu-mi amintesc acum care este, parca de cadere. Convergenta iti pastreaza mersul rectiliniu, caderea iti aduce roata inapoi pe pozitie la viraje si ala de fuga ...nu mai stiu. Sau invers ... ![]() Oricum, verificarea geometriei rotilor la un atelier specializat iti poate da indicatii referitor la cat de bine e indreptat lonjeronul respectiv... ![]() Din cate stiu eu, in afara de convergenta, celelalte 2 unghiuri nu se pot regla si daca nu e indreptat cum trebuie s-ar putea sa apara in timp ceva "brobleme". -------------------- Life is too short to drive anything less than a BMW ...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
Cum l-ati indreptat? si de unde sti ca e 1mm? am zis 1 mm ca un exemplu al unei valori mici -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 372 Joined: 30-December 06 From: Bucuresti Member No.: 499 Car: E23 Engine: M30 2,8 135 kW ![]() |
Revin cu urmatoarea precizare. Personal, m-as gandi de 2 ori daca ar trebui sa indrept un lonjeron la cald. Daca locul de deformare este situat intr-o zona de solicitari (suporti de bascule, zona de prindere cu planseul, suporti motor, etc. etc) sau ma stiu amator de "cerculete" si demaraje bengoase, eu as prefera sa-l indrept la rece. Este mai mult de munca, iti trebuie un "ochi" adevarat dar in felul asta evit "decalirea" zonei respective a lonjeronului.
Odata incalzit si racit, metalul isi pierde proprietatile initiale in functie de cum este racit, se poate "inmuia" (racire lunga la temperatura ambianta) sau se poate "intari" (racire rapida in apa). Nici una nu este de dorit, mai ales pentru o piese de sustinere cum este lonjeronul. De asemenea, datorita formei tubulare, multe lonjeroane sunt corodate pe interior, deci ar fi bine sa verifici zona amanuntit, mai ales daca lonjeronul are gauri din fabrica, nu conteaza unde sunt plasate. Rugina are talentul de a se instala numai in zonele greu accesibile, la coturi, inchieturi si asa mai departe. Si neaparat dupa indreptarea la cald, vopseste cat mai curand zona respectiva cu ceva, un grund, sau o vopsea oarecare, in caz contrar, peste 4 luni te trezesti cu el ruginit. -------------------- Life is too short to drive anything less than a BMW ...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 51 Joined: 6-June 07 Member No.: 959 Car: E30 Engine: M20 2.5 171CP ![]() |
bine ar fi sa-l tai si sa sudezi altul nu cred ca vei putea sa-l indreptiasa cum ar trebuii.iar daca este indreptat la cald s-ar putea sa cedeze pentru ca prin incalizire materialul se decaleste. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
In functie de masina cel mai bine se indreapta profesional. Adica:
Exista scheme (deobicei la reprezentante) cu cotele caroseriei intre toate reperele concepute special pentru aria de tinichigerie. In felul asta nu ai cum sa-l tragi gresit si cel mai bine se indreapta la rece, varianta cu cald e cea mai pacatoasa dupa cum s-a spus mai sus. -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 27th June 2025 - 08:39 AM |