Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ce implica un longeron deplasat
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
n3o
ce implica un longeron deplasat foarte putin si indreptat la cald ... o abatere de 1mm poate inseamna o ushoara abatere a directiei ? sau cum zic unii mancator de cauciucuri pentru o asa valoare mica ? se poate remedia ? ajuta la ceva refacerea geometriei ?
Viper05
Cum l-ati indreptat? si de unde sti ca e 1mm?
nmg
QUOTE (n3o @ Feb 28 2007, 12:42 AM) *
ce implica un longeron deplasat foarte putin si indreptat la cald ... o abatere de 1mm poate inseamna o ushoara abatere a directiei ? sau cum zic unii mancator de cauciucuri pentru o asa valoare mica ? se poate remedia ? ajuta la ceva refacerea geometriei ?


Bineinteles ca refacerea geometriei este obligatorie. Stii ca roata are vreo 3 unghiuri care conteaza, convergenta , unghiul de fuga si inca unul, nu-mi amintesc acum care este, parca de cadere. Convergenta iti pastreaza mersul rectiliniu, caderea iti aduce roata inapoi pe pozitie la viraje si ala de fuga ...nu mai stiu. Sau invers ...smile.gif

Oricum, verificarea geometriei rotilor la un atelier specializat iti poate da indicatii referitor la cat de bine e indreptat lonjeronul respectiv... smile.gif

Din cate stiu eu, in afara de convergenta, celelalte 2 unghiuri nu se pot regla si daca nu e indreptat cum trebuie s-ar putea sa apara in timp ceva "brobleme".
n3o
QUOTE (Viper05 @ Feb 28 2007, 07:34 AM) *
Cum l-ati indreptat? si de unde sti ca e 1mm?

am zis 1 mm ca un exemplu al unei valori mici
nmg
Revin cu urmatoarea precizare. Personal, m-as gandi de 2 ori daca ar trebui sa indrept un lonjeron la cald. Daca locul de deformare este situat intr-o zona de solicitari (suporti de bascule, zona de prindere cu planseul, suporti motor, etc. etc) sau ma stiu amator de "cerculete" si demaraje bengoase, eu as prefera sa-l indrept la rece. Este mai mult de munca, iti trebuie un "ochi" adevarat dar in felul asta evit "decalirea" zonei respective a lonjeronului.

Odata incalzit si racit, metalul isi pierde proprietatile initiale in functie de cum este racit, se poate "inmuia" (racire lunga la temperatura ambianta) sau se poate "intari" (racire rapida in apa). Nici una nu este de dorit, mai ales pentru o piese de sustinere cum este lonjeronul. De asemenea, datorita formei tubulare, multe lonjeroane sunt corodate pe interior, deci ar fi bine sa verifici zona amanuntit, mai ales daca lonjeronul are gauri din fabrica, nu conteaza unde sunt plasate. Rugina are talentul de a se instala numai in zonele greu accesibile, la coturi, inchieturi si asa mai departe.

Si neaparat dupa indreptarea la cald, vopseste cat mai curand zona respectiva cu ceva, un grund, sau o vopsea oarecare, in caz contrar, peste 4 luni te trezesti cu el ruginit.
ludo_ludovic2003
bine ar fi sa-l tai si sa sudezi altul nu cred ca vei putea sa-l indreptiasa cum ar trebuii.iar daca este indreptat la cald s-ar putea sa cedeze pentru ca prin incalizire materialul se decaleste.
316i
In functie de masina cel mai bine se indreapta profesional. Adica:
Exista scheme (deobicei la reprezentante) cu cotele caroseriei intre toate reperele concepute special pentru aria de tinichigerie. In felul asta nu ai cum sa-l tragi gresit si cel mai bine se indreapta la rece, varianta cu cald e cea mai pacatoasa dupa cum s-a spus mai sus.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.