![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
-------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
ALA chiar e DUBLU climatronic, model care a fost montat pe primele modele de E36 sedan si coupe si s-a continuat productia chiar paralel cu digital dublu clim. pana in 1995. Din cele 2 rotite mici se regleaza gradele din masina pe ambele zone...se aude un semnal polifonic in bord cand se ajunge la temp dorita! Din cele 2 mari se releaza viteza ventsi zona. Dotarea este comuna la BMW cu OBC mic. La cele cu OBC mare, dublu clim e ca cel din poza ta! This post has been edited by Alexxx: Jan 15 2007, 10:44 AM |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
ALA chiar e DUBLU climatronic, model care a fost montat pe primele modele de E36 sedan si coupe si s-a continuat productia chiar paralel cu digital dublu clim. pana in 1995. Din cele 2 rotite mici se regleaza gradele din masina pe ambele zone...se aude un semnal polifonic in bord cand se ajunge la temp dorita! Din cele 2 mari se releaza viteza ventsi zona. Dotarea este comuna la BMW cu OBC mic. La cele cu OBC mare, dublu clim e ca cel din poza ta! alexxx... crede-ma, de 4 ani am acel sistem de AC si NU e climatronic -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
asa stiam si eu, ca ala cu rotite e aer conditionat si ala cu display si butoane climatronic..
Alexxx, pune tu o poza cu panoul de aer conditionat de pe E36 daca alea din poze sunt ambele climtronic.. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
asa stiam si eu, ca ala cu rotite e aer conditionat si ala cu display si butoane climatronic.. Alexxx, pune tu o poza cu panoul de aer conditionat de pe E36 daca alea din poze sunt ambele climtronic.. OK...o sa gasesk si pun. ESTE CLIMATRONIK!!!!!!!!!!!!! Ala cu aer cond are 3 rotite mari! Si nu exista rotite mici cu grade! This post has been edited by Alexxx: Jan 15 2007, 02:15 PM |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
uite aici
ala cu 2 rotite se cheama aer conditionat.. ala cu butoane e aer conditionat automat - climatronic ![]() si din cate vezi nici n-a fost aer conditionat cu toate rotitele mari ca in poza pusa de mine.. aerul conditionat a fost doar "bizonic" ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
tu te referi la panou ca asta din atasament? (bine, asta n-are AC) Exista unul ca inm poza ta care mai are un 2 butoane mici (aer cond si recirculare). Nu e tot automat si ala cu rotite? Singura dif e ca dai de rotita la 25 grade ... nu stiu dc intelegi... In toate anunturile posibile de pe autovit si nu numai cu bord ca a masinii care se vinde este dublu clim specificat. Si + de asta hai sa o luam logic. NU ESTE singura dif aceea ca aici setezi manual temp? Dar tot climatronic se numeste, nu? This post has been edited by Alexxx: Jan 15 2007, 02:41 PM |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
Exista unul ca inm poza ta care mai are un 2 butoane mici (aer cond si recirculare). bun, cauta poza sa vad si eu..asta ar insemna ca ETK-ul nu-i complet.. Nu e tot automat si ala cu rotite? Singura dif e ca dai de rotita la 25 grade ... nu stiu dc intelegi... pai ce mi-e ca are cifre sau rosu/albastru? daca scriu cu markerul la mine 10-15-20.. grade insemna ca am climatronic? cand ajunge la 25 grade vrei sa zici ca se opreste? asta stiu eu ca face un climatronic.. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
||
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Pornind de la discutia de aici, am decis sa fac un topic nou pe acea problema.
Este sau nu corect sa numim "climatronic" (eu prefer "clima" pur si simplu) desi cel mai corect ar fi "sistem automat de control al climei cu panou cu butoane rotative" ceea ce vedeti in poza asta: Mai jos aveti un citat dintr-o carte (Bentley, E36 - Sedan, Coupe & Convertible 1992-1998) Atentie, cartea se refera doar la acele modele, si pozele arata acelasi model de control (cu 4 butoane rotative). Dupa cum puteti citi, singura diferenta intre sistemele de clima automata cu butoane rotative sau cu display electronic este numarul de actuatoare care dirijeaza jetul de aer in masina. Ambele sisteme au senzor de temperatura pentru clima automata, la modele cu display electronic reglajul fiind digital, iar la cele cu butoane rotative reglajul se face in functie de gradele scrise pe butoane. Eu am vazut doar pe modele E36 compact instalatii de A/C simplu (fara control automat al climei), si chiar cu o singura zona (cele descrise in carte sunt cu 2 zone - stanga/dreapta). La acele modele de E36 compact, butonul de reglat temperatura avea "pictate" doar culorile rosu/albastru (fara nici o gradatie cu cifre reprezentand grade ), iar A/C functiona tot timpul, indiferent de temperatura din masina, atat timp cat apasai pe butonul respectiv (exact ca la Cielo) QUOTE General
E36 cars are equipped with integrated automatic heating and air conditioning systems. Heater box The heater box, located underneath the center of the dashboard, houses the heater core, the A/C evaporator, and associated sensors and actuators. Removal of the heater box requires that the A/C refrigerant be discharged. Heater core temperature sensor The automatic heating and air conditioning system uses several sensors to control interior air temperature. Heater and A/C Control Head Two types of heater and air conditioning control heads were installed in E36 cars. Early models have control heads with four rotary knobs and a separate control module. A flexible shaft, clipped to the right side of the control head, controls the heater. flaps. Later model E36 cars, starting in approximately mid-1995, have digital display control heads with buttons. The A/C control module is integrated with the digital control head. Sensor fan for interior temperature, replacing A small electric fan, installed in the A/C control head, draws cabin air past the climate control temperature sensor. 1. Remove A/C control head as described earlier. 2. Rotary-knob control head: Disconnect electrical connector from top of control head housing. Pry open plastic housing and remove sensor fan. 3. Digital display models: Disconnect electrical harness connector from control head housing. Remove screws holding sensor fan to bottom of control module and remove. 4. Installation is reverse of removal. Heater and A/C Air Distribution Motors The recirculation, fresh air and other vent-duct flaps are controlled electrically via a series of air distribution actuating motors. Cars with the rotary-knob control head use three electromechanical motors, each held in place via a small plastic clip. Later systems (with the digital display control head) use five distribution motors, four of wich are digitally controlled. -------------------- |
|
|
||
![]()
Post
#13
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Florin, cauta-l si pe Kali, ca el are modelul cu A/C simplu.
Everyone, masina asta care se vinde are sistem de control automat al climei cu control cu butoane rotative. Cititi si comentati mai multe aici. P.S.: Remarc o atitudine interesanta, e o atmosfera foarte placuta, sau doar mi se pare mie? Later edit: umbla o vorba... RTFM This post has been edited by Darren: Jan 15 2007, 03:15 PM -------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
bun, cauta poza sa vad si eu..asta ar insemna ca ETK-ul nu-i complet.. Ba-i complet. Daca intri pe prima poza (aici adica), aia de se numeste "AIR CONDITIONING CONTROL" o sa vezi ca are in componenta "INTERIOR TEMPERATURE SENSOR FAN". Ce crezi ca ar face cu el? ![]() pai ce mi-e ca are cifre sau rosu/albastru? daca scriu cu markerul la mine 10-15-20.. grade insemna ca am climatronic? cand ajunge la 25 grade vrei sa zici ca se opreste? asta stiu eu ca face un climatronic.. Da, asa face. Daca e setat pe 25 de grade si in masina am sub 25, baga cald. Daca am peste 25, baga rece. Oricum ar fi, el se straduie sa-mi faca temperatura din masina. Eu nu le tin diferit iarna fatza de vara. Poate vara le dau pe 22, dar iarna 25 e de ajuns (asta nu inseamna Maxim cald) ca sa fie ok in masina (incat sa nu adorm). Chiar, la modelul asta e ceva care imi place mult: - setez 22 de grade pt zona stanga - setez 28 pentru dreapta (pasagera e mai friguroasa) - dirijez curentul de aer pe jos si frontal, - inchid cele 2 guri de aer frontale din partea dreapta - reglez temperatura pentru gurile frontale pe rece (din rotita rosu/albastra de sub gura de aer mare din centru) si astfel pot sa coduc linistit sute de km, la picioare si in partea dreapta e cald, in fatza in vine aer rece. Nici nu-mi ingheata picioarele, nici nu adorm. ok.. m-am lamurit.. e un climatronic mai primitiv.. Te-ai lamurit la greu ![]() E aceeasi instalatie, difera doar modul in care setezi temperatura (apesi pe butoane in loc sa rotesti butoane). La modelul cu display, poti sa alegi ca jetul de aer sa iasa prin toate cele 3 directii (jos, frontal, sus). La cel cu butoane rotative nu poti decat prin 2 directii in acelasi timp. De asta modelul cu display are 2 motoare in plus. Posibil ca modelul cu display sa mai aiba o setare automata pentru ventilator, dar nu stiu daca nu cumva si asta cu butoane rotative are asa ceva, si nici n-am stat sa aprofundez problema. (Poate cel cu display nu are auto la viteza aerului). Daca are cineva asa ceva, il rog sa ne explice si nou ce facilitati are la acel mod de control. Daca stie cineva pe cineva care si-a facut upgrade de la instalatie cu butoane rotative la model cu display electronic, il rog sa ceara mai multe informatii si sa ne zica si noua. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#16
|
||
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Asta de pe E34 e aer conditionat sau climatizare automata? Nu m-am prins inca daca temperatura de pe butoane e si cea din interior...
Si pe gurile de ventilatie centrale din spate e normal sa vina numai aer rece sau vine in functie de cum e reglat la gurile de ventilatie frontale centrale? -------------------- |
|
|
||
![]()
Post
#17
|
||
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
Asta de pe E34 e aer conditionat sau climatizare automata? Nu m-am prins inca daca temperatura de pe butoane e si cea din interior... Si pe gurile de ventilatie centrale din spate e normal sa vina numai aer rece sau vine in functie de cum e reglat la gurile de ventilatie frontale centrale? Acela e aer cond simplu! |
|
|
||
![]()
Post
#18
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Alexxx, de unde stii? @georgem: e doar o presupunere, dar E34 a fost construit in aceeasi perioada cu E36, deci ar trebui sa mosteneasca si din tehnologie. Daca ai grade pe rotitele de caldura (si ai), cred ca tine cont de ele (ar trebui sa aiba si senzor de temperatura interioara - ceva asemanator cu un microfon). Ia un termometru cu tine in masina si dupa ce se incalzeste in masina seteaza rotitele la o temperatura putin mai mica decat temperatura din masina. Daca iese aer caldut spre rece, atunci gradele desenate pe butoane fac ceea ce scrie pe ele ![]() Gurile frontale nu tin cont de reglajul temperaturii din cele 2 butoane, ci doar de reglajul facut din rotita de langa gura centrala mare de aer (cea frontala). Posibil ca cele din spate sa fie legate de cele frontale din fatza. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Gurile frontale nu tin cont de reglajul temperaturii din cele 2 butoane, ci doar de reglajul facut din rotita de langa gura centrala mare de aer (cea frontala). Nu ma prinsesem inca de lucrul asta. Credeam ca regleaza aerul rece/cald pentru toate iesirile (inclusiv la picioare si la parbriz) si chiar ma intrebam daca eu dau din rotita centrala de la gura centrala aerul pe rece si de la cele 2 butoane pe cald (26 grade parca e maxim) cum poate sa dea caldura... O sa-mi dau eu seama cum functioneaza, dar 10 zile stau pe bara pana imi ies talonul si numerele. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
Sunt sigur ca e aer simplu...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 24th June 2025 - 11:40 PM |