![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Am pus mana de la mana si am facut...mai multe maini.
![]() -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 2,496 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 24 Car: e30 - 325ix din '89 Engine: 2.5 - 171 cp ![]() |
Peste 90% din munca a fost facuta de mine...
![]() -------------------- e30 - 318i coupe din '90 / e30 - 318i coupe din '89 / e30 - 324d din '86 / e30 - 325ix din '89 / e30 - 325i din '88 / M5 engine 3800 cmc - over 340 hp (Nurburing Edition)
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,511 Joined: 25-May 06 From: IASI Member No.: 307 Car: - Engine: - ![]() |
felicitari baieti!!! astfel ati organizat si o intilnire...mai numeroasa decit cea duminica ![]() |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
tin pe aceasta cale sa multumesc familiei, fanilor si prietenilor care m-au ajutat la distrugerea prezonului bucuclas
![]() fara ei nu aveam maine masina de dus la munte ![]() |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
oare sunt blestemat???
![]() acum nu se mai desface unu de pe fata.. cum am zis si mai sus, am stricat cauciucu de pe spate, unde aveam pana. altul nu cumpar asa ca am pus unul de vara si am zis sa-l pun pe fata si sa-l pun pe ala de pe fata pe spate, sa am 2 de iarna.. ei bine am fost la vulcanizare sa imi faca schimbu..3 s-au desfacut (doar cu ranga) dar nu vrea unul.. a zis ala ca mi-l desface dar e posibil sa se rupa.. i-am zis sa-i dea bataie si s-a pus omu tare pe ranga si si-a fisurat cheia ![]() am fost la altii cu pistol.. a incercat omu intai cu cheia.. bineinteles ca n-a mers... a luat pistolu, iar n-a mers.. a incercat cu ranga.. nimic.. faza e ca a iar trebuie sa repet "operatiunea bormasina" ca s-a cam rotunjit capul prezonului si sare cheia de pe el.. ![]() oricum o sa ma duc la un service, nu vreau as mai trec prin chinul prin care am trecut.. doar ma rog sa nu fac pana.. ![]() |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
trage niste frane periculoase si apoi incearca sa le desfacci caci poate se mai incalizesc prezoanele un pic -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
le-am scos pe toate si le-am dat cu vaselina..
cred ca mi-am dat seama unde se blocheaza.. capul prezonului se sudeaza pe janta.. ala care l-am spart ieri desi avea doar juma de centimetru de filet iesit l-am desfacut f.usor cu mana..deci janta il tinea.. |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
ciudat
![]() ![]() -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Dupa ce ai stat cu bormasina in el 3 zile normal ca s-a desfacut din cauza vibratiilor.
![]() Cel mai bine fa rost de o lampa cu gaz si incalzeste prezonul. -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
le-am scos pe toate si le-am dat cu vaselina.. Adica ai reusit sa il scoti si pe asta care se blocase acum sau problema persista? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
Eu zic ca jantele sunt de vina
![]() -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
Adica ai reusit sa il scoti si pe asta care se blocase acum sau problema persista? nu, asta a ramas asa.. le-am dat cu vaselina pe celelalte.. Eu zic ca jantele sunt de vina ![]() nu stiu ce sa zic.. sa vedem cum se comporta si cu alte prezoane.. |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
a sa nu uit ia-ti cheie originala de BMW
![]() -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Si eu cred ca jantele sunt de vina... Poate o sa tina trucul cu vaselina. Eventual foloseste si tu una care rezista la temperaturi inalte, stii tu chestia cu franele solicitate... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 2,496 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 24 Car: e30 - 325ix din '89 Engine: 2.5 - 171 cp ![]() |
-------------------- e30 - 318i coupe din '90 / e30 - 318i coupe din '89 / e30 - 324d din '86 / e30 - 325ix din '89 / e30 - 325i din '88 / M5 engine 3800 cmc - over 340 hp (Nurburing Edition)
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
1. Am observat ca este un obicei foarte comun sa se stranga prezoanele rotilor mult peste cuplul normal. De fiecare data cand plec de la un service roti, slabesc prezoanele si apoi le strang la loc, dar la cuplul corect (cca. 100Nm, la E28). Toti le strang ca nebunii.
Am patit din nou asta chiar acum cateva zile, dupa o echilibrare de roti la Autosoft (cei de care spuneati mai sus ca se plang de prezoane ca sunt prea stranse). Ei bine, am fost oripilat de puterea cu care au strans cei de la Autosoft prezoanele la masina mea. MULT peste normal. Ma mir ca nu au distrus filetele. 2. Cu vaselina e tricky. Foarte tricky. Teoria spune ca strangerea corecta a unui surub (prezon) se face prin tensionarea corecta a acestuia - practic, usoara alungire a lui prin strangere - in limita domeniului elastic al materialului. Mai exact, un surub strans sta in tensiune longitudinala, aceasta impiedicand desfacerea lui. Un surub strans mai putin decat in specificatii este mai probabil sa se desfaca, decat un surub strans ceva mai mult. Mai departe, dat fiind ca nu exista o metoda foarte practica de a masura tensiunea longitudinala in surub, aceasta se determina indirect prin cuplul de strangere, care este mai exact cuplul rezistent opus de surub operatiei de strangere. Acest cuplu depinde de tensiunea in surub (cea care ne intereseaza), dar, foarte important, si de frecarea in filet. De aceea, cuplul de strangere la suruburile critice (cum ar fi cele de la chiulasa) se determina in conditii exacte. De exemplu, la M30: cu filetul uscat, cu zona de contact intre capul surubului si saiba unsa, si zone de contact intre chiulasa si saiba uscata. Al naibii de exact, nu? De exemplu, daca ungi cu ulei filetul unui surub si strangi apoi la 60Nm, pui sensibil mai multa tensiune longitudinala in surub (deci strangi mai tare) decat daca ai fi strans la 60 Nm, dar cu filetul uscat. Deseori, la motoarele de curse, mecanicii prefera sa stranga suruburile de la biela masurand alungirea acestora cu micrometrul - pentru ca este o metoda care determina mult mai precis tensiunea in surub, decat strangerea la cuplu. Revin acum la prezoanele rotilor: daca le ungi cu vaselina, rezistenta opusa strangerii va fi mai mica. Ceea ce simti tu prin cheie este cuplul de strangere. Simti rezistenta mai mica, atunci strangi mai tare. Deci, in practica, suruburile / prezoanele care au avut filetele curatate si unse vor fi stranse sensibil mai tare decat daca filetele ar fi fost uscate. Atunci, te mai miri ca se desfac greu, chiar unse cu vaselina? :unibrow: -------------------- |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
hmm...auzisem ca vaselina la temperaturi inalte se "sudeaza" ![]() |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Ia un surub, da cu vaselina pe el si pune-l pe aragaz, vezi ce se intampla si zi-mi si mie ca nu stiu.
![]() -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Interesanta ideea, probabil anumite tipuri de vaselina pot face si asta.
Ideea pe care a spus-o si Robert anul trecut era ca daca folosesti vaselina, vei strange mai tare un prezon, decat daca ai folosi un fielt curat. So, in loc de vaselina, da cu un spray degripant pe prezoane si pe fuzeta, foloseste apoi un spray degresant (cum e cel pentru discurile de frana), si strange prezoanele cu o cheie dinamometrica la cuplul mentionat de producator (oare producatorii de jante pot da alte specificatii de strangere?). Dupa 2 saptamani incearca sa desfaci roata si vezi cum e. Partea mai delicata este sa cureti tot timpul prezoanele si filetele din fuzete, la vulcanizari in cel mai bun caz iti vor da cu vaselina. -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th July 2025 - 01:43 PM |