![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
Sorin zice asa: Incepeti sa turnati antigelul in vasul de exapansiune pana cand incepe sa iasa pe la surubul de aerisire> Acuma intrebarea vine: unde-i surubul de aerisire? Pe termostat eu nu-l am, am unul care-i jos sub radiator dar clar nu-i ala ca se specifica pe thread sa-l inchid la loc (evident curge tot daca-l las deschis). Am doar un furtun care iese din capacul vasului de expansiune. sus, pe radiator, nu mai ai un surub ? |
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
Sus pe radiator e vasul de expansiune, care are un buson, de asemenea un furtun. Greu de explicat, am facut poze si am observat ca placa de baza n-are port serial sa le pot scoate de pe camera.
![]() Alte suruburi nu mai sunt, doar cel de care spuneam sub radiator. Nimic pe termostat. Bun, ideea e ca busonul de sus, de pe vazul de expansiune, trebuie tinut deschis (evident) sa am pe unde completa lichid anitgel si apa(banui ca distilata). Dar surubul de aerisire.. Va rog cineva, o poza orice.. ![]() -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
zi si tu VIN-ul, sau cauta pe www.realoem.com, sa vezi exact vum arata sistemul tau de racire. din ce ziceau baietii, daca ai vasul de expansiune separat de radiator, ar fi un surub de aerisire pe langa termostat. la radiatoarele cu vasul de expansiune incorporat, exista un capacel de aerisire pe partea de sus a radiatorului... nu stiu ce ai tu acolo ![]() |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
Genial pdf-ul. Chiar imi place, caut acum versiunea pentru 316 din 1987 cu 1.8l, carburatie. Desi am citit pe undeva ca ar fi 318. Inca nu-s convins.
In alta ordine de idei, caut scheme. Cea de la 318i nu ma ajuta pentru ca am vasul de expansiune pe radiator nu langa, si n-am reusit sa gasesc nici un surub pentru aerisire nicaieri. Cu siguranta imi scapa ceva. -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05 uite, asta e un radiator de 520i, vezi acolo piesa 8, care este busomul vasului de expansiune, pe unde umpli. langa ala e un surubel miic, piesa 7. asta micu este cel care se lasa desfacut si pe unde iese nemernicu de aer... |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05
Asta ma chinuiam sa-l gasesc. E vorba de vasul de expansiune ca e deasupra nu langa radiator. Ok, m-am lamurit, n-are nici o aerisire. Am pus antigelul, apa.. am facut o tura dupa ce s-a incalzit, sta exact la fel, adica trece putin de linia din mijloc. Deci nu-i nici de la termostat nici de la radiator ![]() This post has been edited by xox: Nov 27 2006, 09:23 PM -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Exista vreun dop de golire si pe blocul motor la M10, sau ai golit instalatia doar pe la radiator?
-------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Nene, imprumuta un radiator stiut _bun_ si fa o proba cu el. Radiatoarele sunt facute din aluminiu. Aluminiul de la radiatoare probabil ca este tratat special dar cu toate astea oxideaza la exterior, greu si in special la radiatorele "octogenare". Daca aluminiul ala a oxidat aerul nu mai ajunge direct la elementi sa-i raceasca si deci nu mai raceste nici apa. Mai citeste o data ce a scris Alex.
-------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
Comisaru, exista sigur pe undeva pe blocul motor un surub/buson ceva de golit, dar eu nu l-am nimerit, era destul de intuneric atunci cand l-am montat la loc. Deci tot ce a iesit din motor a iesit cand am scos termostatul si celalalt furtun din partea de jos. Maine pe lumina am sa mai arunc o privire, fara sa-l mai golesc inca o data, ca i-am pus antigel cu apa deja. 316i, am sa caut pe la cineva un radiator similar, deocamdata stiu un singur urs in iasi cu acelasi model, al lui Jorjel. Sper sa nu ma insel. In functie de cum are si el timp, am sa incerc sa-l montez. Cat despre afirmatia cum ca ar fi din aluminiu, nu ma pronunt. Recunosc, e destul de usor, dar pare aliaj sau chiar tabla. Cat despre oxidare la exterior.. Sincer dupa ce l-am spalat arata foarte bine, negru. Nici o urma de oxidare si nici nu are/avea ceva semnificativ in sita de aerisire, ca sa pot spune ca obstructiona trecerea aerului. Interiorul, cat am putut vedea la fel se prezinta destul de bine, fara urme de rugina sau oxidare. Ca fapt divers, stiu ca sunt radiatoare pentru E30 M3 din aluminiu aftermarket. Nu prea stiu cu astea originale cum e. O fi aluminiu, nu zic nu, dar am mari indoieli. Acum nu mai stiu ce sa spun, indicatorul de la temperatura apei are acelasi comportament, adica sta peste jumate, uneori chiar merge pana la penultima linie, cea de 120 parca. Aici incep eu sa-mi ridic un semn de intrebare, pentru ca am scos busonul de la vasul de expansiune cand motorul era pornit, cu indicatorul la 120grade, si n-a iesit abur, n-a facut nimic special. Poate ca ar trebui sa ma gandesc si la un senzor care e putin dereglat. Totusi caldura in masina si ridicarea acului cand e inchisa ma pun intr-o dilema completa. In alta ordine de idei, mai exista o mica problema. Vecinul meu care ma ajuta la montat/demontat, a dat peste un buson iesit in afara, pe partea dreapta. L-a demontat, crezand ca pe acolo se poate scoate apa. Era evident ca nu, pentru ca era prea sus. Practic o teava relativ scurta cu un surub in capat. Nu mica i-a fost mirarea cand a descoperit un arc sub surub si ulei. Ok, l-a pus la loc. Am pus apa cu antigel, iar acum motorul scoate un zgomot ciudat, care nu-l facea inainte de operatiunile de azi. Ieri chiar l-am ascultat si suna foarte bine. Acum zgomotul normal al motorului e insotit de un zgomot mai inalt, ca un clinchet, cu o perioada bine determinata, relativa cred la turatia motorului. Nu mi-a dat prin cap s-o turez putin sa vad daca se modifica. Plus de asta am impresia ca se mai aude un harsait de fond, slab, dar ca si cum .. nu stiu, parca n-ar face ok ungerea undeva si s-ar freca doua bucati de metal. Asta e al doilea zgomot si l-am detectat mai greu. Oricum, nu-mi place si sunt destul de sigur ca ieri nu facea asa. Intrebarea mea este: sunt paranoic sau schimbarea antigelului si/ sau desfacerea acelui surub sunt cauzele? Masina merge la fel ca intainte, si din habitaclu nu se aude vreo diferenta. Lucian spunea ca s-ar putea sa fie o problema acolo.. Mi-a spus chiar de 2-3 ori pentru ce e surubul, dar reusesc la ora asta sa-mi aduc aminte. Cred ca sunt si putin obosit. -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Logic ca raditoarele sunt din aluminiu, ai lipsit de la orele de fizica si chimie?
![]() ![]() -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
xox, surubul ala e intinzatorul lantului de distributie. Daca tot mai face asa, cauza probabile e ca nu se mai amorseaza intinzatorul. In cazul asta trebuie sa dai capacul de sus al distributiei la o parte si sa repozitionezi intinzatorul. Ai grija ca pana rezolvi problema sa nu invarti motorul in sens invers...
Sa vedem cu ce teorii vin si ceilalti. Da, radiatorul e din aluminiu, ca altfel ar fi mai greu. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Acum sta si la mine acul intre prima si a doua linie. Am schimbat antigelul si daca tot am umblat pe-acolo am verificat si termostatul(l-am fiert), care s-a dovedit a fi varza. L-am tinut putin in detartrant si acum deschide, dar nu mai lucreaza cum trebuie. Cat o fi unul nou?
-------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 2,496 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 24 Car: e30 - 325ix din '89 Engine: 2.5 - 171 cp ![]() |
Am inteles ca de la 400 la 900 mii lei. -------------------- e30 - 318i coupe din '90 / e30 - 318i coupe din '89 / e30 - 324d din '86 / e30 - 325ix din '89 / e30 - 325i din '88 / M5 engine 3800 cmc - over 340 hp (Nurburing Edition)
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
la M10 merg alea mai scumpe, ~ 700 mii
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Acum sta si la mine acul intre prima si a doua linie. Am schimbat antigelul si daca tot am umblat pe-acolo am verificat si termostatul(l-am fiert), care s-a dovedit a fi varza. L-am tinut putin in detartrant si acum deschide, dar nu mai lucreaza cum trebuie. Cat o fi unul nou? Se pare ca am actionat prea tarziu. Termostat defect+ vasc defect+ un pic de talpa si aglomeratia din Bucuresti=> am cam facut praf garnitura de chiulasa(sper sa nu fie si vreo supapa deranjata). Treaba e ca nu mai vroia sa porneasca. Dadea numai rateuri. Atunci i-am schimbat capacul de la delco si bujiile si-a pornit, da' mergea in 3(defapt in 2 pistoane). Am verificat tot ce-am crezut eu c-ar putea fi: bobina de inductie(dadea scanteie), bujii(noi si dadeau scanteie), fise(dadeau scanteie), furtune de vacum(n-am gasit nimic), avans(era OK; nu se miscase), carburator(venea benzina). Cu toate astea, cu motorul pornit, daca ii scot fisele 1 si 2 nu se simte nici o diferenta; doar 3 si 4 merg. Motorul nu mai merge decat la turatii peste 2500-3000, asa c-am venit tot o forja de la Bucuresti. Am fost la un prieten mecanic, care dupa ce-a facut si el verificarile pe care le-am facut eu, a lansat doua ipoteze: - am o supapa sau mai multe "suflate" din cauza benzinei fara plumb - intre pistonul 1 si pistonul 2, a aparut un sant in garnitura de chiulasa, astfel incat la turatii mici sa scape compresia dar si fura scanteie(d-aia da rateuri) iar la turatii mari "santul" nu mai face fata si motorul merge spre normal. Oricare-ar fi explicatia, o sa stiu sigur cand o sa desfac motorul. -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Ba da, da' desteptul de mine a vazut ca trage mai bine cu fara plumb si... -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
si daca i-ai pune injectie s-ar schimba si motorul adica ai avea alte supape??,pe motorul tau nu s-a pus injectie?,nu are legatura benzina .nitratul de plumb doar face depuneri si infunda una alta ,atat .
in cazul tau vei sti daca supapele au sau garnitura are ceva numai dupa ce ii vei lua o compresie ,cel mai important asta este ,daca nu mai ai compresie sau este diferenta mai mare de 2 bari intre cilindrii care merg si cei care nu merg atunci da ai o probleme interna daca nu mai cauta ca poti avea alte probleme. -------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
E diferita un pic chiulasa de la injectie.
Eu am ales varianta hard si o s-o desfac maine-poimaine sa vad care-i treaba. -------------------- 316
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 25th June 2025 - 12:36 PM |