Shark
Nov 25 2006, 12:24 PM
Click to view attachment Stim cu totii celebrele trei liniute ale ceasului de temperatura. De asemeni mai stim ca in mod normal acul trebuie sa stea cam pe mijloc, intre prima si a treia linie, cit mai aproape de a doua. Dar ce semnificatie au aceste linii in grade C?
316i
Nov 25 2006, 06:57 PM
Mijloc 90 de grade, prima linie inainte de jumate 60 de grade, a prima linie dupa jumate ~120.
xox
Nov 26 2006, 03:23 PM
Hm... deci la mine sta constant in 120-150grade apa?
PS: Luciane stiu ca mi-ai explicat tu ce si cum pe acolo, dar cred ca o las asa peste iarna, prefer sa fie cat mai cald in masina
Zom
Nov 26 2006, 03:47 PM
QUOTE (xox @ Nov 26 2006, 03:23 PM)

Hm... deci la mine sta constant in 120-150grade apa?
PS: Luciane stiu ca mi-ai explicat tu ce si cum pe acolo, dar cred ca o las asa peste iarna, prefer sa fie cat mai cald in masina

adica tu preferi sa calezi motorul ca sa fie cald in masina ?!!!!
xox
Nov 26 2006, 04:06 PM
Sincer nu ma pricep asa bine, dar ce pot spune sigur este ca desi temperatura apei este ridicata, nici un piston nu se gripeaza in cilindri. La acceleratie masina raspunde prompt, fara semne ca ar vrea sa incetineasca.
Ce banui eu si ce-mi spunea si Lucian e ca undeva, ceva e posibil sa fie legat aiurea la sistemul de incalzire(in momentul in care dau drumul la caldura in masina, fara sa pornesc neaparat ventilatorul, temperatura la apa scade).
Zom
Nov 26 2006, 04:44 PM
mai, eu nu ma consider in masura sa dau prea multe sfaturi tehnice, dar cred ca nu ar fi rau sa incerci sa rezolvi problema si sa nu lasi sa treaca iarna. ar fi pacat sa ajungi sa mergi cu tramvaiul dupa ce ti-ai dorit asa de mult bmw. daca e doar ceva legat gresit, nu ar trebui sa te coste prea mult o punere in ordine.
316i
Nov 26 2006, 05:38 PM
Daca vrei sa mai mergi mult asa strange bani de acum de alt motor. Iti bati joc de masina.
xox
Nov 26 2006, 07:29 PM
Aveti dreptate. Maine dimineata ma duc la un service sa-mi verific termostatul, si sa mai curat inca o data radiatorul.
316i, spuneai ca s-ar putea sa fie si vascul praf. Il verific tot in service sau exista vreo modalitate mai rapida?
316i
Nov 26 2006, 11:31 PM
Cand ajunge apa la jumate, tragi capota, iei o carpa mai groasa/ziar si incerci sa opresti elicea cu mana. Daca poti s-o opresti vascul e praf, daca nu, esti mandrul posesor al unui vasc bun. Ai grija cum bagi mana ca daca vascul e bun se invarte foarte tare poate iti lasi ceva p-acolo.
xox
Nov 26 2006, 11:48 PM
Am incercat in seara asta cu jorjel. Am bagat o bucata de carton si s-a oprit foarte usor. Porneste el cum porneste apoi, dar .. Bon. Deci e dus vascul (vascocuplor, da?).
mertan
Nov 27 2006, 12:19 AM
ai puso

nou e pe la un 100 euro... dar sh isi face banu...
alex230ro
Nov 27 2006, 11:43 AM
QUOTE (xox @ Nov 26 2006, 11:48 PM)

Am incercat in seara asta cu jorjel. Am bagat o bucata de carton si s-a oprit foarte usor. Porneste el cum porneste apoi, dar .. Bon. Deci e dus vascul (vascocuplor, da?).
Nu are mare treaba vascu,daca motorul se incalzeste in aglomeratie (mare rau adica mers 1-a 2-a) atunci poate e vascu daca se incalzeste si cand mergi constant cu 40 de ex atunci in proportie de 90% e radiatorul,sfatul meu e sa iei un radiator bun.
TiL
Nov 27 2006, 12:20 PM
Tudor, am mai discutat pe tema asta. Daca motorul se incalzeste si la drum lung, vascul nu are nici o treaba. Poate ca e dus, naiba stie, dar deocamdata problema cea mare e in alta parte. Ai curatat BINE radiatorul pe exterior, intre elementi, cu jet puternic dinspre motor spre fata masinii? Asta daca n-ai timp sa-l dai jos si sa-l rezolvi sub dush...
alex230ro
Nov 27 2006, 12:22 PM
Poate sa-l curate cat vrea el,daca e dus nu are ce sa-i faca,al meu l-am curatat de m-au gasit dracii si facea la fel,asta e nu poti sa ai pretentia ca un radiator sa te tina 20 si ceva de ani.
TiL
Nov 27 2006, 12:45 PM
Cu al tau era alta poveste. Era "barbierit" de ventilator. De fapt barbierit ar fi fost ok, dar el avea de fapt niste tablite indoite in asa fel ca blocau circulatia aerului printre elementi. Asta cam pe toata suprafata corespunzatoare elicii, daca-mi amintesc bine. Evident ca n-aveai ce face. Asta-i mult mai grav ca murdaria, ca nu se curata decat intr-un singur fel: iei si dai la o parte cu un varf de cutit sau altceva ascutit chestiile turtite. La radiatorul meu lucrul asta e posibil, chestiile alea se rup si se indeparteaza foarte usor, ramanand tablitzele din interior, care nu au fost indoite.
Dar e multa bataie de cap sa faci toata treaba asta... si tot nu iese cine-stie-ce.
In fine, la Tudor nu cred ca e cazul, n-am vazut portiuni semnificative turtite la el. Dar poate n-am vazut bine... Tudor?
comisaru
Nov 27 2006, 12:47 PM
QUOTE (mertan @ Nov 27 2006, 12:19 AM)

ai puso

nou e pe la un 100 euro... dar sh isi face banu...
Mai bine-i pun electroventilator cu termocupla...
xox
Nov 27 2006, 03:57 PM
Am dat jos termostatul, pus la fiert, functioneaza. Ma duc sa dau jos radiatorul si-l pun la spalat. Din ce am vazut n-are bucati varza.
Am sa pun niste poze, dupa ce-l aduc.
Luciane, cum fac aerisirea dupa ce-l pun la loc?
Zom
Nov 27 2006, 04:01 PM
QUOTE (xox @ Nov 27 2006, 03:57 PM)

Am dat jos termostatul, pus la fiert, functioneaza. Ma duc sa dau jos radiatorul si-l pun la spalat. Din ce am vazut n-are bucati varza.
Am sa pun niste poze, dupa ce-l aduc.
Luciane, cum fac aerisirea dupa ce-l pun la loc?
uite, a explicat sorin aici
http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtop...amp;#entry35420
xox
Nov 27 2006, 04:51 PM
Sorin zice asa: Incepeti sa turnati antigelul in vasul de exapansiune pana cand incepe sa iasa pe la surubul de aerisire>
Acuma intrebarea vine: unde-i surubul de aerisire? Pe termostat eu nu-l am, am unul care-i jos sub radiator dar clar nu-i ala ca se specifica pe thread sa-l inchid la loc (evident curge tot daca-l las deschis). Am doar un furtun care iese din capacul vasului de expansiune.
comisaru
Nov 27 2006, 05:45 PM
Tu ai vas de expansiune?
Zom
Nov 27 2006, 06:23 PM
QUOTE (xox @ Nov 27 2006, 04:51 PM)

Sorin zice asa: Incepeti sa turnati antigelul in vasul de exapansiune pana cand incepe sa iasa pe la surubul de aerisire>
Acuma intrebarea vine: unde-i surubul de aerisire? Pe termostat eu nu-l am, am unul care-i jos sub radiator dar clar nu-i ala ca se specifica pe thread sa-l inchid la loc (evident curge tot daca-l las deschis). Am doar un furtun care iese din capacul vasului de expansiune.
sus, pe radiator, nu mai ai un surub ?
xox
Nov 27 2006, 06:32 PM
Sus pe radiator e vasul de expansiune, care are un buson, de asemenea un furtun. Greu de explicat, am facut poze si am observat ca placa de baza n-are port serial sa le pot scoate de pe camera.
Alte suruburi nu mai sunt, doar cel de care spuneam sub radiator. Nimic pe termostat.
Bun, ideea e ca busonul de sus, de pe vazul de expansiune, trebuie tinut deschis (evident) sa am pe unde completa lichid anitgel si apa(banui ca distilata). Dar surubul de aerisire.. Va rog cineva, o poza orice..
Zom
Nov 27 2006, 06:50 PM
zi si tu VIN-ul, sau cauta pe www.realoem.com, sa vezi exact vum arata sistemul tau de racire.
din ce ziceau baietii, daca ai vasul de expansiune separat de radiator, ar fi un surub de aerisire pe langa termostat. la radiatoarele cu vasul de expansiune incorporat, exista un capacel de aerisire pe partea de sus a radiatorului... nu stiu ce ai tu acolo
Zom
Nov 27 2006, 06:59 PM
xox
Nov 27 2006, 07:25 PM
Genial pdf-ul. Chiar imi place, caut acum versiunea pentru 316 din 1987 cu 1.8l, carburatie. Desi am citit pe undeva ca ar fi 318. Inca nu-s convins.
In alta ordine de idei, caut scheme. Cea de la 318i nu ma ajuta pentru ca am vasul de expansiune pe radiator nu langa, si n-am reusit sa gasesc nici un surub pentru aerisire nicaieri. Cu siguranta imi scapa ceva.
Zom
Nov 27 2006, 07:36 PM
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05uite, asta e un radiator de 520i, vezi acolo piesa 8, care este busomul vasului de expansiune, pe unde umpli. langa ala e un surubel miic, piesa 7. asta micu este cel care se lasa desfacut si pe unde iese nemernicu de aer...
xox
Nov 27 2006, 09:12 PM
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05Asta ma chinuiam sa-l gasesc. E vorba de vasul de expansiune ca e
deasupra nu
langa radiator.
Ok, m-am lamurit, n-are nici o aerisire. Am pus antigelul, apa.. am facut o tura dupa ce s-a incalzit, sta exact la fel, adica trece putin de linia din mijloc. Deci nu-i nici de la termostat nici de la radiator
comisaru
Nov 27 2006, 10:04 PM
Exista vreun dop de golire si pe blocul motor la M10, sau ai golit instalatia doar pe la radiator?
316i
Nov 28 2006, 01:06 AM
Nene, imprumuta un radiator stiut _bun_ si fa o proba cu el. Radiatoarele sunt facute din aluminiu. Aluminiul de la radiatoare probabil ca este tratat special dar cu toate astea oxideaza la exterior, greu si in special la radiatorele "octogenare". Daca aluminiul ala a oxidat aerul nu mai ajunge direct la elementi sa-i raceasca si deci nu mai raceste nici apa. Mai citeste o data ce a scris Alex.
xox
Nov 28 2006, 03:05 AM
Comisaru, exista sigur pe undeva pe blocul motor un surub/buson ceva de golit, dar eu nu l-am nimerit, era destul de intuneric atunci cand l-am montat la loc. Deci tot ce a iesit din motor a iesit cand am scos termostatul si celalalt furtun din partea de jos. Maine pe lumina am sa mai arunc o privire, fara sa-l mai golesc inca o data, ca i-am pus antigel cu apa deja.
316i, am sa caut pe la cineva un radiator similar, deocamdata stiu un singur urs in iasi cu acelasi model, al lui Jorjel. Sper sa nu ma insel. In functie de cum are si el timp, am sa incerc sa-l montez. Cat despre afirmatia cum ca ar fi din aluminiu, nu ma pronunt. Recunosc, e destul de usor, dar pare aliaj sau chiar tabla. Cat despre oxidare la exterior.. Sincer dupa ce l-am spalat arata foarte bine, negru. Nici o urma de oxidare si nici nu are/avea ceva semnificativ in sita de aerisire, ca sa pot spune ca obstructiona trecerea aerului. Interiorul, cat am putut vedea la fel se prezinta destul de bine, fara urme de rugina sau oxidare.
Ca fapt divers, stiu ca sunt radiatoare pentru E30 M3 din aluminiu aftermarket. Nu prea stiu cu astea originale cum e. O fi aluminiu, nu zic nu, dar am mari indoieli.
Acum nu mai stiu ce sa spun, indicatorul de la temperatura apei are acelasi comportament, adica sta peste jumate, uneori chiar merge pana la penultima linie, cea de 120 parca. Aici incep eu sa-mi ridic un semn de intrebare, pentru ca am scos busonul de la vasul de expansiune cand motorul era pornit, cu indicatorul la 120grade, si n-a iesit abur, n-a facut nimic special. Poate ca ar trebui sa ma gandesc si la un senzor care e putin dereglat. Totusi caldura in masina si ridicarea acului cand e inchisa ma pun intr-o dilema completa.
In alta ordine de idei, mai exista o mica problema. Vecinul meu care ma ajuta la montat/demontat, a dat peste un buson iesit in afara, pe partea dreapta. L-a demontat, crezand ca pe acolo se poate scoate apa. Era evident ca nu, pentru ca era prea sus. Practic o teava relativ scurta cu un surub in capat. Nu mica i-a fost mirarea cand a descoperit un arc sub surub si ulei. Ok, l-a pus la loc. Am pus apa cu antigel, iar acum motorul scoate un zgomot ciudat, care nu-l facea inainte de operatiunile de azi. Ieri chiar l-am ascultat si suna foarte bine. Acum zgomotul normal al motorului e insotit de un zgomot mai inalt, ca un clinchet, cu o perioada bine determinata, relativa cred la turatia motorului. Nu mi-a dat prin cap s-o turez putin sa vad daca se modifica. Plus de asta am impresia ca se mai aude un harsait de fond, slab, dar ca si cum .. nu stiu, parca n-ar face ok ungerea undeva si s-ar freca doua bucati de metal. Asta e al doilea zgomot si l-am detectat mai greu. Oricum, nu-mi place si sunt destul de sigur ca ieri nu facea asa.
Intrebarea mea este: sunt paranoic sau schimbarea antigelului si/ sau desfacerea acelui surub sunt cauzele? Masina merge la fel ca intainte, si din habitaclu nu se aude vreo diferenta. Lucian spunea ca s-ar putea sa fie o problema acolo.. Mi-a spus chiar de 2-3 ori pentru ce e surubul, dar reusesc la ora asta sa-mi aduc aminte. Cred ca sunt si putin obosit.
316i
Nov 28 2006, 12:24 PM
Logic ca raditoarele sunt din aluminiu, ai lipsit de la orele de fizica si chimie?

Ce proprietati termice crezi ca are tabla?

Baile de ulei de ce crezi ca sunt facute tot aluminiu? Am avut si cu cristic o discutie pe tema asta si l-am lamurit. Poti sa mai verifici sonda de temperatura pentru ceasuri, poate o fi dusa cu pluta.
TiL
Nov 28 2006, 03:35 PM
xox, surubul ala e intinzatorul lantului de distributie. Daca tot mai face asa, cauza probabile e ca nu se mai amorseaza intinzatorul. In cazul asta trebuie sa dai capacul de sus al distributiei la o parte si sa repozitionezi intinzatorul. Ai grija ca pana rezolvi problema sa nu invarti motorul in sens invers...
Sa vedem cu ce teorii vin si ceilalti.
Da, radiatorul e din aluminiu, ca altfel ar fi mai greu.
comisaru
Dec 4 2006, 10:49 PM
Acum sta si la mine acul intre prima si a doua linie. Am schimbat antigelul si daca tot am umblat pe-acolo am verificat si termostatul(l-am fiert), care s-a dovedit a fi varza. L-am tinut putin in detartrant si acum deschide, dar nu mai lucreaza cum trebuie. Cat o fi unul nou?
butcky
Dec 4 2006, 11:08 PM
Am inteles ca de la 400 la 900 mii lei.
la M10 merg alea mai scumpe, ~ 700 mii
comisaru
Dec 16 2006, 01:25 AM
QUOTE (comisaru @ Dec 4 2006, 10:49 PM)

Acum sta si la mine acul intre prima si a doua linie. Am schimbat antigelul si daca tot am umblat pe-acolo am verificat si termostatul(l-am fiert), care s-a dovedit a fi varza. L-am tinut putin in detartrant si acum deschide, dar nu mai lucreaza cum trebuie. Cat o fi unul nou?
Se pare ca am actionat prea tarziu. Termostat defect+ vasc defect+ un pic de talpa si aglomeratia din Bucuresti=> am cam facut praf garnitura de chiulasa(sper sa nu fie si vreo supapa deranjata).
Treaba e ca nu mai vroia sa porneasca. Dadea numai rateuri. Atunci i-am schimbat capacul de la delco si bujiile si-a pornit, da' mergea in 3(defapt in 2 pistoane). Am verificat tot ce-am crezut eu c-ar putea fi: bobina de inductie(dadea scanteie), bujii(noi si dadeau scanteie), fise(dadeau scanteie), furtune de vacum(n-am gasit nimic), avans(era OK; nu se miscase), carburator(venea benzina). Cu toate astea, cu motorul pornit, daca ii scot fisele 1 si 2 nu se simte nici o diferenta; doar 3 si 4 merg. Motorul nu mai merge decat la turatii peste 2500-3000, asa c-am venit tot o forja de la Bucuresti. Am fost la un prieten mecanic, care dupa ce-a facut si el verificarile pe care le-am facut eu, a lansat doua ipoteze:
- am o supapa sau mai multe "suflate" din cauza benzinei fara plumb
- intre pistonul 1 si pistonul 2, a aparut un sant in garnitura de chiulasa, astfel incat la turatii mici sa scape compresia dar si fura scanteie(d-aia da rateuri) iar la turatii mari "santul" nu mai face fata si motorul merge spre normal.
Oricare-ar fi explicatia, o sa stiu sigur cand o sa desfac motorul.
florin83
Dec 16 2006, 03:42 AM
QUOTE (comisaru @ Dec 16 2006, 01:25 AM)

- am o supapa sau mai multe "suflate" din cauza benzinei fara plumb
la motoarele pe carburator nu se baga cu plumb?
comisaru
Dec 16 2006, 09:53 AM
Ba da, da' desteptul de mine a vazut ca trage mai bine cu fara plumb si...
George77
Dec 16 2006, 10:34 PM
si daca i-ai pune injectie s-ar schimba si motorul adica ai avea alte supape??,pe motorul tau nu s-a pus injectie?,nu are legatura benzina .nitratul de plumb doar face depuneri si infunda una alta ,atat .
in cazul tau vei sti daca supapele au sau garnitura are ceva numai dupa ce ii vei lua o compresie ,cel mai important asta este ,daca nu mai ai compresie sau este diferenta mai mare de 2 bari intre cilindrii care merg si cei care nu merg atunci da ai o probleme interna daca nu mai cauta ca poti avea alte probleme.
comisaru
Dec 17 2006, 11:46 PM
E diferita un pic chiulasa de la injectie.
Eu am ales varianta hard si o s-o desfac maine-poimaine sa vad care-i treaba.
TiL
Dec 18 2006, 01:23 PM
Cum spune si Georgel... ia intai o compresie , ca sa nu muncesti degeaba. Chiar ai fiert motorul de mai multe ori, de ai ajuns la concluzia asta?
Benzina n-are nici o treaba. E30 318i si E28 525i tot cu plumb "trebuie" sa mearga, dar la mine cel putin, n-au vazut asa ceva decat foarte rar. La fel si Dacia lu' taticu, fabricata-n '80. A mers doar cu "fara plumb" pana a mancat-o rugina.
Interceptor a avut problema pe care crezi c-o ai si in urma unei compresii a fost clar: doi cilindri alaturati aveau ~7. Restul ~12

Eu am avut simptomele pe care le ai (Cu toate astea, cu motorul pornit, daca ii scot fisele 1 si 2 nu se simte nici o diferenta; doar 3 si 4 merg. Motorul nu mai merge decat la turatii peste 2500-3000, asa c-am venit tot o forja de la Bucuresti ) la 525. Am schimbat doua fise si merge uns eversince.
comisaru
Dec 18 2006, 06:31 PM
QUOTE (TiL @ Dec 18 2006, 01:23 PM)

Eu am avut simptomele pe care le ai (Cu toate astea, cu motorul pornit, daca ii scot fisele 1 si 2 nu se simte nici o diferenta; doar 3 si 4 merg. Motorul nu mai merge decat la turatii peste 2500-3000, asa c-am venit tot o forja de la Bucuresti ) la 525. Am schimbat doua fise si merge uns eversince.
Mi-ar fi placut sa fie si la mine la fel. Treaba e ca la mine fisele sunt bune. Dau scanteie OK, le-am verificat (am exersat si ceva breakdance).
TiL
Dec 18 2006, 06:45 PM
Esti sigur ca dau scanteia in miezul bujiei si nu o pun la masa, pe chiulasa? Incearca totusi alte fise.
comisaru
Dec 18 2006, 07:33 PM
O sa schimb maine niste fise intre ele(ca altele n-am), sa vad ce zice.
Shark
Aug 19 2007, 11:38 AM
Rectificare pentru liniile ceasului de temperatura: am verificat azi, pe masurate, cu sonda noua si cu ohmetrul (de proba si cu un potentiometru).
Cele trei linii sunt gradatiile pentru 80, 90, 100 grC respectiv.
Sonda de temperatura este ca de obicei un NTC dar scara ei de valori este logaritimica, sub 80gr nu are valoare pt ca este prea brutala iar rezolutia maxima este in zona 80-120gr. In zona rosie a cadranului temperatura este 120grC iar daca acul ajunge cumva pe liniuta de maxim, dupa banda rosie, apa are 130grC. Aici se opreste si plaja de valori a sondei care la 130grC are 0 ohm.
316i
Aug 19 2007, 09:29 PM
Deci la a doua linie dupa jumatate este defapt 100 de grade?

Ai facut foarte bine ca ai masurat, m-ai scos din ceatza.
io'sŪ
Aug 20 2007, 12:33 AM
treaba asta cu liniile ceasului de temperatura e valabila DOAR la BMWurile anilor '80 (sau pana..), ca deja incepand cu e34 in sus (e34, e36, e32...etc) acul ceasului de temperatura nu mai variaza daca mergi in oras sau la drum, el stand EXACT pe mijloc asta inseamna ca variatia de temperatura 80-90* nu o mai simte (sau nu ne-o mai arata noua)
Azeea
Aug 20 2007, 02:13 PM
in w/e am facut un drum la munte si pe autostrada am mers cu 150-160km/h. dupa ce saream de 140kh/h, apa se ducea aproape de linia de dupa 1/2. am redus viteza la 120-130 si cand am accelerat iar la 150, a ramas la 1/2. ati patit la fel, se sara de 1/2 la viteze mari? (turatia era de max 3600rpm). din ce scrie shark, temperatura ar fi undeva la 95-98 grade Celsius.
georgem
Aug 20 2007, 03:15 PM
La mine cand am luat masina temperatura nu imi urca niciodata pana la jumatate, si avea variatii mari in functie de viteza. Cu cat mergeam mai repede cu atat statea mai jos temperatura.
Dupa ce-am schimbat termostatul si pompa de apa, temperatura imi sta fix la jumatate (foarte foarte putin la stanga de fapt), indiferent de viteza cu care merg. Concluzia mea a fost ca termostatul nu mai functiona corect, proababil se deschidea prea devreme.
TiL
Aug 20 2007, 05:37 PM
Si mie imi urca temperatura peste jumatate la viteze de peste 140 km/h, daca e cald afara (~30grade). Cred ca e din cauza radiatorului imbacsit. L-am curatat acum un an si atunci s-a cunoscut diferenta, dar cum eu fac majoritatea drumurilor lungi pe seara, cand e plin de insecte pe-afara, sigur s-a imbacsit la loc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.