IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Liniile ceasului de temperatura: o enigma?
Zom
post Nov 27 2006, 06:23 PM
Post #21


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,167
Joined: 17-October 05
From: bucuresti
Member No.: 6



QUOTE (xox @ Nov 27 2006, 04:51 PM) *
Sorin zice asa: Incepeti sa turnati antigelul in vasul de exapansiune pana cand incepe sa iasa pe la surubul de aerisire>

Acuma intrebarea vine: unde-i surubul de aerisire? Pe termostat eu nu-l am, am unul care-i jos sub radiator dar clar nu-i ala ca se specifica pe thread sa-l inchid la loc (evident curge tot daca-l las deschis). Am doar un furtun care iese din capacul vasului de expansiune.


sus, pe radiator, nu mai ai un surub ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Nov 27 2006, 06:32 PM
Post #22


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



Sus pe radiator e vasul de expansiune, care are un buson, de asemenea un furtun. Greu de explicat, am facut poze si am observat ca placa de baza n-are port serial sa le pot scoate de pe camera. blink.gif

Alte suruburi nu mai sunt, doar cel de care spuneam sub radiator. Nimic pe termostat.

Bun, ideea e ca busonul de sus, de pe vazul de expansiune, trebuie tinut deschis (evident) sa am pe unde completa lichid anitgel si apa(banui ca distilata). Dar surubul de aerisire.. Va rog cineva, o poza orice.. sad.gif


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zom
post Nov 27 2006, 06:50 PM
Post #23


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,167
Joined: 17-October 05
From: bucuresti
Member No.: 6





zi si tu VIN-ul, sau cauta pe www.realoem.com, sa vezi exact vum arata sistemul tau de racire.

din ce ziceau baietii, daca ai vasul de expansiune separat de radiator, ar fi un surub de aerisire pe langa termostat. la radiatoarele cu vasul de expansiune incorporat, exista un capacel de aerisire pe partea de sus a radiatorului... nu stiu ce ai tu acolo sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zom
post Nov 27 2006, 06:59 PM
Post #24


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,167
Joined: 17-October 05
From: bucuresti
Member No.: 6



http://www.zag.si/~jank/public/bmw/haynes/01.pdf


ia vezi, poate te ajuta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Nov 27 2006, 07:25 PM
Post #25


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



Genial pdf-ul. Chiar imi place, caut acum versiunea pentru 316 din 1987 cu 1.8l, carburatie. Desi am citit pe undeva ca ar fi 318. Inca nu-s convins.

In alta ordine de idei, caut scheme. Cea de la 318i nu ma ajuta pentru ca am vasul de expansiune pe radiator nu langa, si n-am reusit sa gasesc nici un surub pentru aerisire nicaieri. Cu siguranta imi scapa ceva.


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zom
post Nov 27 2006, 07:36 PM
Post #26


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,167
Joined: 17-October 05
From: bucuresti
Member No.: 6





http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05


uite, asta e un radiator de 520i, vezi acolo piesa 8, care este busomul vasului de expansiune, pe unde umpli. langa ala e un surubel miic, piesa 7. asta micu este cel care se lasa desfacut si pe unde iese nemernicu de aer...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Nov 27 2006, 09:12 PM
Post #27


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05

Asta ma chinuiam sa-l gasesc. E vorba de vasul de expansiune ca e deasupra nu langa radiator.

Ok, m-am lamurit, n-are nici o aerisire. Am pus antigelul, apa.. am facut o tura dupa ce s-a incalzit, sta exact la fel, adica trece putin de linia din mijloc. Deci nu-i nici de la termostat nici de la radiator dry.gif

This post has been edited by xox: Nov 27 2006, 09:23 PM


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
comisaru
post Nov 27 2006, 10:04 PM
Post #28


73% BMW corupt
****

Group: Insiders
Posts: 746
Joined: 21-December 05
From: Ploiesti
Member No.: 135



Exista vreun dop de golire si pe blocul motor la M10, sau ai golit instalatia doar pe la radiator?


--------------------
316
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Nov 28 2006, 01:06 AM
Post #29


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



Nene, imprumuta un radiator stiut _bun_ si fa o proba cu el. Radiatoarele sunt facute din aluminiu. Aluminiul de la radiatoare probabil ca este tratat special dar cu toate astea oxideaza la exterior, greu si in special la radiatorele "octogenare". Daca aluminiul ala a oxidat aerul nu mai ajunge direct la elementi sa-i raceasca si deci nu mai raceste nici apa. Mai citeste o data ce a scris Alex.


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Nov 28 2006, 03:05 AM
Post #30


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16





Comisaru, exista sigur pe undeva pe blocul motor un surub/buson ceva de golit, dar eu nu l-am nimerit, era destul de intuneric atunci cand l-am montat la loc. Deci tot ce a iesit din motor a iesit cand am scos termostatul si celalalt furtun din partea de jos. Maine pe lumina am sa mai arunc o privire, fara sa-l mai golesc inca o data, ca i-am pus antigel cu apa deja.

316i, am sa caut pe la cineva un radiator similar, deocamdata stiu un singur urs in iasi cu acelasi model, al lui Jorjel. Sper sa nu ma insel. In functie de cum are si el timp, am sa incerc sa-l montez. Cat despre afirmatia cum ca ar fi din aluminiu, nu ma pronunt. Recunosc, e destul de usor, dar pare aliaj sau chiar tabla. Cat despre oxidare la exterior.. Sincer dupa ce l-am spalat arata foarte bine, negru. Nici o urma de oxidare si nici nu are/avea ceva semnificativ in sita de aerisire, ca sa pot spune ca obstructiona trecerea aerului. Interiorul, cat am putut vedea la fel se prezinta destul de bine, fara urme de rugina sau oxidare.

Ca fapt divers, stiu ca sunt radiatoare pentru E30 M3 din aluminiu aftermarket. Nu prea stiu cu astea originale cum e. O fi aluminiu, nu zic nu, dar am mari indoieli.

Acum nu mai stiu ce sa spun, indicatorul de la temperatura apei are acelasi comportament, adica sta peste jumate, uneori chiar merge pana la penultima linie, cea de 120 parca. Aici incep eu sa-mi ridic un semn de intrebare, pentru ca am scos busonul de la vasul de expansiune cand motorul era pornit, cu indicatorul la 120grade, si n-a iesit abur, n-a facut nimic special. Poate ca ar trebui sa ma gandesc si la un senzor care e putin dereglat. Totusi caldura in masina si ridicarea acului cand e inchisa ma pun intr-o dilema completa.

In alta ordine de idei, mai exista o mica problema. Vecinul meu care ma ajuta la montat/demontat, a dat peste un buson iesit in afara, pe partea dreapta. L-a demontat, crezand ca pe acolo se poate scoate apa. Era evident ca nu, pentru ca era prea sus. Practic o teava relativ scurta cu un surub in capat. Nu mica i-a fost mirarea cand a descoperit un arc sub surub si ulei. Ok, l-a pus la loc. Am pus apa cu antigel, iar acum motorul scoate un zgomot ciudat, care nu-l facea inainte de operatiunile de azi. Ieri chiar l-am ascultat si suna foarte bine. Acum zgomotul normal al motorului e insotit de un zgomot mai inalt, ca un clinchet, cu o perioada bine determinata, relativa cred la turatia motorului. Nu mi-a dat prin cap s-o turez putin sa vad daca se modifica. Plus de asta am impresia ca se mai aude un harsait de fond, slab, dar ca si cum .. nu stiu, parca n-ar face ok ungerea undeva si s-ar freca doua bucati de metal. Asta e al doilea zgomot si l-am detectat mai greu. Oricum, nu-mi place si sunt destul de sigur ca ieri nu facea asa.
Intrebarea mea este: sunt paranoic sau schimbarea antigelului si/ sau desfacerea acelui surub sunt cauzele? Masina merge la fel ca intainte, si din habitaclu nu se aude vreo diferenta. Lucian spunea ca s-ar putea sa fie o problema acolo.. Mi-a spus chiar de 2-3 ori pentru ce e surubul, dar reusesc la ora asta sa-mi aduc aminte. Cred ca sunt si putin obosit.


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Nov 28 2006, 12:24 PM
Post #31


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



Logic ca raditoarele sunt din aluminiu, ai lipsit de la orele de fizica si chimie? smile.gif Ce proprietati termice crezi ca are tabla? laugh.gif Baile de ulei de ce crezi ca sunt facute tot aluminiu? Am avut si cu cristic o discutie pe tema asta si l-am lamurit. Poti sa mai verifici sonda de temperatura pentru ceasuri, poate o fi dusa cu pluta.


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Nov 28 2006, 03:35 PM
Post #32


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



xox, surubul ala e intinzatorul lantului de distributie. Daca tot mai face asa, cauza probabile e ca nu se mai amorseaza intinzatorul. In cazul asta trebuie sa dai capacul de sus al distributiei la o parte si sa repozitionezi intinzatorul. Ai grija ca pana rezolvi problema sa nu invarti motorul in sens invers...
Sa vedem cu ce teorii vin si ceilalti.

Da, radiatorul e din aluminiu, ca altfel ar fi mai greu.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
comisaru
post Dec 4 2006, 10:49 PM
Post #33


73% BMW corupt
****

Group: Insiders
Posts: 746
Joined: 21-December 05
From: Ploiesti
Member No.: 135



Acum sta si la mine acul intre prima si a doua linie. Am schimbat antigelul si daca tot am umblat pe-acolo am verificat si termostatul(l-am fiert), care s-a dovedit a fi varza. L-am tinut putin in detartrant si acum deschide, dar nu mai lucreaza cum trebuie. Cat o fi unul nou?


--------------------
316
Go to the top of the page
 
+Quote Post
butcky
post Dec 4 2006, 11:08 PM
Post #34


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 2,496
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 24
Car: e30 - 325ix din '89
Engine: 2.5 - 171 cp





Am inteles ca de la 400 la 900 mii lei.


--------------------
e30 - 318i coupe din '90 / e30 - 318i coupe din '89 / e30 - 324d din '86 / e30 - 325ix din '89 / e30 - 325i din '88 / M5 engine 3800 cmc - over 340 hp (Nurburing Edition)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Dec 5 2006, 01:25 PM
Post #35


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



la M10 merg alea mai scumpe, ~ 700 mii


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
comisaru
post Dec 16 2006, 01:25 AM
Post #36


73% BMW corupt
****

Group: Insiders
Posts: 746
Joined: 21-December 05
From: Ploiesti
Member No.: 135



QUOTE (comisaru @ Dec 4 2006, 10:49 PM) *
Acum sta si la mine acul intre prima si a doua linie. Am schimbat antigelul si daca tot am umblat pe-acolo am verificat si termostatul(l-am fiert), care s-a dovedit a fi varza. L-am tinut putin in detartrant si acum deschide, dar nu mai lucreaza cum trebuie. Cat o fi unul nou?

Se pare ca am actionat prea tarziu. Termostat defect+ vasc defect+ un pic de talpa si aglomeratia din Bucuresti=> am cam facut praf garnitura de chiulasa(sper sa nu fie si vreo supapa deranjata).
Treaba e ca nu mai vroia sa porneasca. Dadea numai rateuri. Atunci i-am schimbat capacul de la delco si bujiile si-a pornit, da' mergea in 3(defapt in 2 pistoane). Am verificat tot ce-am crezut eu c-ar putea fi: bobina de inductie(dadea scanteie), bujii(noi si dadeau scanteie), fise(dadeau scanteie), furtune de vacum(n-am gasit nimic), avans(era OK; nu se miscase), carburator(venea benzina). Cu toate astea, cu motorul pornit, daca ii scot fisele 1 si 2 nu se simte nici o diferenta; doar 3 si 4 merg. Motorul nu mai merge decat la turatii peste 2500-3000, asa c-am venit tot o forja de la Bucuresti. Am fost la un prieten mecanic, care dupa ce-a facut si el verificarile pe care le-am facut eu, a lansat doua ipoteze:
- am o supapa sau mai multe "suflate" din cauza benzinei fara plumb
- intre pistonul 1 si pistonul 2, a aparut un sant in garnitura de chiulasa, astfel incat la turatii mici sa scape compresia dar si fura scanteie(d-aia da rateuri) iar la turatii mari "santul" nu mai face fata si motorul merge spre normal.
Oricare-ar fi explicatia, o sa stiu sigur cand o sa desfac motorul.


--------------------
316
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Dec 16 2006, 03:42 AM
Post #37


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



QUOTE (comisaru @ Dec 16 2006, 01:25 AM) *
- am o supapa sau mai multe "suflate" din cauza benzinei fara plumb


la motoarele pe carburator nu se baga cu plumb? blink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
comisaru
post Dec 16 2006, 09:53 AM
Post #38


73% BMW corupt
****

Group: Insiders
Posts: 746
Joined: 21-December 05
From: Ploiesti
Member No.: 135





Ba da, da' desteptul de mine a vazut ca trage mai bine cu fara plumb si...


--------------------
316
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George77
post Dec 16 2006, 10:34 PM
Post #39


36% BMW corupt
**

Group: Insiders
Posts: 450
Joined: 20-November 05
From: Ottawa
Member No.: 101
Car: e30 318is
Engine: m42 +12psi of boost



si daca i-ai pune injectie s-ar schimba si motorul adica ai avea alte supape??,pe motorul tau nu s-a pus injectie?,nu are legatura benzina .nitratul de plumb doar face depuneri si infunda una alta ,atat .

in cazul tau vei sti daca supapele au sau garnitura are ceva numai dupa ce ii vei lua o compresie ,cel mai important asta este ,daca nu mai ai compresie sau este diferenta mai mare de 2 bari intre cilindrii care merg si cei care nu merg atunci da ai o probleme interna daca nu mai cauta ca poti avea alte probleme.


--------------------
UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
comisaru
post Dec 17 2006, 11:46 PM
Post #40


73% BMW corupt
****

Group: Insiders
Posts: 746
Joined: 21-December 05
From: Ploiesti
Member No.: 135



E diferita un pic chiulasa de la injectie.
Eu am ales varianta hard si o s-o desfac maine-poimaine sa vad care-i treaba.


--------------------
316
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th June 2025 - 07:48 PM