![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 14 Joined: 29-October 06 From: sector 2 Member No.: 466 Car: E39 Engine: 2.0 136 CP ![]() |
Imi cer scuze in primul rand daca s-a mai discutat acest subiect. Problema mea este ca am auzit o sumedenie de pareri legate de incalzirea motorului! Multa lume zicea ca ar fi bine sa astept 1-2 min dupa ce pornesc motorul sa se incalzeasca putin, sa se faca ungerea s.a.m.d. Altii insa sustin ca ar fi mai bine sa pleci imediat dupa ce pornesti motorul ca se face ungerea mai bine , etc. Difera procedura de la benzina la diesel sau se tine cont de tipul motorului? Lamuriti-ma si pe mine pls, Multumesc.
-------------------- BMW 520 D - E39 - 2003
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
cel mai bine este sa astepti pt ca uleiul trebuie sa se incalzeasca ca sa intre in functionarea normala
daca e frig afara si uleiul este mai gros dejeaba il turezi cand e rece caci uleiul o sa ajunga mai greu sus si nu o sa se faca ungerea , la fel este si pentru turbine care dupa 100.000 incep sa crape si cea de bmw este peste 1300 de eur intreaba si tu un mecanic si o sa-ti explice ei cat de mult ii iubesc pe cei care pleaca direct -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
Poti sa pleci imediat de pe loc, dar pana se incalzeste putin motorul nu trebuie sa il turezi. Cu alte cuvinte mergi usor macar primul kilometru, fara s-o calci. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
si cu uleiul din cutia de viteze ce faci care ala e mai gros si 5 minute schimbi ca la raba?
-------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Cred ca un compromis - astepti 1-2 minute inainte de a pleca - e bun.
Intamplator cutia mea cea distrusa de la td schimba parca mai bine in frig. Dar cand aveam 525i-ul preferam sa stau vreo 5 min pe loc, iarna, inainte de a pleca. Intra foarte greu intr-a doua daca-mi aduc bine aminte. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Eu stateam 5-7 minute iarna dupa ce o porneam si pana nu trecea de prima linie inainte de jumate (60 de grade) schimbam in ~2000. In plus, alea 1-2-3 minute nu sunt o perioada asa de lunga sa astepti sa se plimbe lichidele putin. -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 58 Joined: 17-June 06 From: Bucuresti Member No.: 351 Car: E46 320d 150CP 2002 Engine: 2.0d 150CP ![]() |
Este foarte daunator pentru motor sa mearga mult la rece. Motorul merge cel mai bine si se uzeaza cel mai putin la temperatura de lucru (adica atunci cand e cald).
Rezulta ca trebuie sa aducem cat mai repede motorul la temperatura de lucru, fara a-l forta insa. Daca pornim si il lasam la ralanti arderile sunt f. mici si vor degaja o cantitate de caldura foarte mica, implicit motorul se va incalzi greu. Aici vor interveni uzurile mecanice (normale), dar si (ce e mai grav) UZURILE CHIMICE datorate arderilor incomplete. Teoria cu lichidele a fost lansata pe vremea bunicilor nostri cand nu exista ulei multigrad (care sa unga bine si la rece si la cald). Uleiurile moderne ung motorul din primele secunde de functionare. Asadar, recomandarea ccelor care au studiat cu adevarat fenomenul si nu care isi dau cu parerea sa se afle in treaba este sa pornim motorul, sa il lasam maxim 1 minut la ralanti, dupa care sa pornim incercand sa nu trecem de 3000 rpm la benzina (2500 rpm la diesel) si incercand sa nu "dam forja". Astfel, motorul se va incalzi in cel mai scurt timp si va avea o durabilitate maxima. -------------------- crashed 320i 129CP `89
320d 150CP 2002 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
Este foarte daunator pentru motor sa mearga mult la rece. Motorul merge cel mai bine si se uzeaza cel mai putin la temperatura de lucru (adica atunci cand e cald). Rezulta ca trebuie sa aducem cat mai repede motorul la temperatura de lucru, fara a-l forta insa. Daca pornim si il lasam la ralanti arderile sunt f. mici si vor degaja o cantitate de caldura foarte mica, implicit motorul se va incalzi greu. Aici vor interveni uzurile mecanice (normale), dar si (ce e mai grav) UZURILE CHIMICE datorate arderilor incomplete. Teoria cu lichidele a fost lansata pe vremea bunicilor nostri cand nu exista ulei multigrad (care sa unga bine si la rece si la cald). Uleiurile moderne ung motorul din primele secunde de functionare. Asadar, recomandarea ccelor care au studiat cu adevarat fenomenul si nu care isi dau cu parerea sa se afle in treaba este sa pornim motorul, sa il lasam maxim 1 minut la ralanti, dupa care sa pornim incercand sa nu trecem de 3000 rpm la benzina (2500 rpm la diesel) si incercand sa nu "dam forja". Astfel, motorul se va incalzi in cel mai scurt timp si va avea o durabilitate maxima. Ai dreptate. Asa am citit si eu ca stau lucrurile prin reviste de masini mai serioase. Recomandau sa nu lasi sa mearga motorul in gol, pentru ca doar creste consumul de benzina... Cel mai important este sa nu turezi mult pana ajunge la regimul normal de functionare (temperatura) motorul |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,511 Joined: 25-May 06 From: IASI Member No.: 307 Car: - Engine: - ![]() |
ai perfecta dreptate- in teorie
practic- in cazul meu - in functie de masina avuta , comportamentul motorului in cazul pornirii la rece a fost foarte diferit adica am incercat sa pun teoria in aplicare ....dar nu s-a potrivit respectiv pur si simplu motorul se oprea (opel vectra 1.6- C16NZ)- la temp sub 0, in functie de cit de scazuta era , am lasat masina sa se 'incalzeasca ' si 15 min - la -25grade- cind maneta schimbatorului ...nu se mai misca... cred ca depinde si de cit de noua e masina... depinde si daca folositi un aditiv special pt pornirile la rece (cam 80-100euro) M5 parca are 3 pompe de ulei ... parerea mea de nespecialist This post has been edited by iulian325: Nov 2 2006, 10:33 PM |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() me,love,ciupacabra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 4,273 Joined: 23-October 05 From: ROMANIA Member No.: 50 Car: 3.0, 2000,2800CS,2500 Engine: M 30 si 1 M10 ![]() |
cateva minute pe loc:P iarna 5 7 vara 3 4.asta cand e mot rece.daca ma duc la magazin sa iau ceva si stau 30 de min plec din imediat ,nu mai stau alte minute -------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
De iarna asta sirocoul va fi de baza. E asa de frumos sa pleci direct cu apa la jumate...
![]() -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
iarna stau pe loc 2-3 min cu motoru pornit..
ps: parca mai era un topic pe aceiasi tema da nu-l gasesc.. ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 58 Joined: 17-June 06 From: Bucuresti Member No.: 351 Car: E46 320d 150CP 2002 Engine: 2.0d 150CP ![]() |
Fiecare face cum doreste. Eu doar v-am spus ce spun adevaratii specialisti, cei care au studiat in profunzime fenomenul. Teoria pe care am enuntat-o mai sus este verificata cu foarte mare succes. Daca vreti detalii am sa va exemplific.
iulian325, daca motorul este reglat perfect si are consumabilele schimbate la timp pur si simplu NU ARE VOIE SA NU MEARGA CUM TREBUIE. Ma aflu la a 7-a masina in 9 ani de condus, merg absolut zilnic cu masina si in afara de un amarat de Fiat Uno Diesel cu motorul varza pe care l-am avut in facultate nici una din celelalte masini nu a refuzat vreo pornire. -------------------- crashed 320i 129CP `89
320d 150CP 2002 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
Eu as vrea mai multe detalii daca ai. Sau macar un link catre sursa. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,511 Joined: 25-May 06 From: IASI Member No.: 307 Car: - Engine: - ![]() |
Fiecare face cum doreste. Eu doar v-am spus ce spun adevaratii specialisti, cei care au studiat in profunzime fenomenul. Teoria pe care am enuntat-o mai sus este verificata cu foarte mare succes. Daca vreti detalii am sa va exemplific. iulian325, daca motorul este reglat perfect si are consumabilele schimbate la timp pur si simplu NU ARE VOIE SA NU MEARGA CUM TREBUIE. Ma aflu la a 7-a masina in 9 ani de condus, merg absolut zilnic cu masina si in afara de un amarat de Fiat Uno Diesel cu motorul varza pe care l-am avut in facultate nici una din celelalte masini nu a refuzat vreo pornire. sunt perfect deacord cu tine am citit o multime de articole referitor la acest aspect... doar ca ...putini au masini perfecte... cum spuneam, daca masina e noua...nu stiu cum se comporta ca n-am avut rablele mele au fost mofturoase...cu exceptia unui ford fiesta 1.3 din 93 care si la rece se incalzea rapid astfel la -20 stateam doar 1-2 min |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() !@#$%^&*~ !!!!,nu ? ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 457 Joined: 9-May 06 From: Ro,Iasi Member No.: 283 Car: -- Engine: Z14XEP ![]() |
Eu la batrana doamna (ex dacia)executam "ruperea uleiului" cam in felul urmator:
-se deschide masina, cu greutate, butucul inghetzat. -se introduce chiea, se dau vreo 2 sau 3 contacte astfel incat uleiul "se rupe". -se fac intre 4 si 9 pedale in functie de functionarea sau NU a socului si temperatura. -se trage socu` la juma`(daca merge, daca nu mere si fara ![]() -se porneste masina, in mod cert daca exista benzina ar trebui sa mearga ca unsa fara sa fie tinuta din acc ! -se incalzeste motoru nitzel, 30 sec max, consum mare ! ![]() -se pleaca cu scartzait ! ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- "volan de bmw pe dacia nova..."
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Foarte tare!
![]() -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 58 Joined: 17-June 06 From: Bucuresti Member No.: 351 Car: E46 320d 150CP 2002 Engine: 2.0d 150CP ![]() |
Absolut excelent ! -------------------- crashed 320i 129CP `89
320d 150CP 2002 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
Iarna pornesc motorul in 2 etape:
- dau la cheie f. putin, cat sa faca pistoanele cateva curse si imediat opresc motorul - astept cateva secunde si mai dau inca o data la cheie; in 99% din cazuri pleaca "la sfert", chiar si la -10*C, si nici nu tacane tachetii.. Stau cam 30"-1' si plec usor de pe loc, nu depasesc 2500-2800rpm si incerc sa tin turatia cat mai constanta si peste 2000-2200rpm; prefer sa merg in tr.1 la 2000rpm decat sa bag a 2-a si tot asa.. asta pt a asigura motorului ungerea corespunzatoare dar fara a-l forta insa printr-o turatie nesanatoasa ![]() This post has been edited by Iulika0069: Nov 5 2006, 10:38 PM -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 9 Joined: 25-January 07 Member No.: 570 Car: 525D e39 2001 Engine: 2497cmc 163cp ![]() |
La 525D dupa 2001 in manual scrie asa.
Indiferent de temperatura. Se porneste motorul si se pleaca imediat de pe loc si se merge cu viteza redusa pana cand indicatorul de la temperatura depaseste portiunea albastra. ( vitza redusa eu inteleg turatia pana in 2500 -> oricum la ora la care plec nici nu am cum sa sar mai mult in turatie ca se merge bara la bara) in consecinta exact asta fac. presupun ca stiu ei ce zic. ( daca cineva a citit altceva in manual va rog sa ma anuntati -> am citat din memorie ) Posibil la benzina sa fie altfel dar nu cred. -------------------- BMW for life
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 25th June 2025 - 02:51 PM |