IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Demaram cu motorul rece sau..., .. asteptam sa se incalzeasca?
BogdanCH
post Nov 2 2006, 11:15 AM
Post #1


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 14
Joined: 29-October 06
From: sector 2
Member No.: 466
Car: E39
Engine: 2.0 136 CP



Imi cer scuze in primul rand daca s-a mai discutat acest subiect. Problema mea este ca am auzit o sumedenie de pareri legate de incalzirea motorului! Multa lume zicea ca ar fi bine sa astept 1-2 min dupa ce pornesc motorul sa se incalzeasca putin, sa se faca ungerea s.a.m.d. Altii insa sustin ca ar fi mai bine sa pleci imediat dupa ce pornesti motorul ca se face ungerea mai bine , etc. Difera procedura de la benzina la diesel sau se tine cont de tipul motorului? Lamuriti-ma si pe mine pls, Multumesc.


--------------------
BMW 520 D - E39 - 2003
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin
post Nov 2 2006, 11:23 AM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,580
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 37
Car: E46 Schwarz2
Engine: mic dar viguros



cel mai bine este sa astepti pt ca uleiul trebuie sa se incalzeasca ca sa intre in functionarea normala
daca e frig afara si uleiul este mai gros dejeaba il turezi cand e rece caci uleiul o sa ajunga mai greu sus si nu o sa se faca ungerea ,
la fel este si pentru turbine care dupa 100.000 incep sa crape si cea de bmw este peste 1300 de eur

intreaba si tu un mecanic si o sa-ti explice ei cat de mult ii iubesc pe cei care pleaca direct


--------------------
To the aiiiiiiirport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ccc
post Nov 2 2006, 11:42 AM
Post #3


meep meep!!
*****

Group: Members
Posts: 1,010
Joined: 17-October 05
From: -
Member No.: 5
Car: -
Engine: -





Poti sa pleci imediat de pe loc, dar pana se incalzeste putin motorul nu trebuie sa il turezi.
Cu alte cuvinte mergi usor macar primul kilometru, fara s-o calci.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin
post Nov 2 2006, 12:23 PM
Post #4


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,580
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 37
Car: E46 Schwarz2
Engine: mic dar viguros



si cu uleiul din cutia de viteze ce faci care ala e mai gros si 5 minute schimbi ca la raba?


--------------------
To the aiiiiiiirport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Nov 2 2006, 12:28 PM
Post #5


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Cred ca un compromis - astepti 1-2 minute inainte de a pleca - e bun.
Intamplator cutia mea cea distrusa de la td schimba parca mai bine in frig. Dar cand aveam 525i-ul preferam sa stau vreo 5 min pe loc, iarna, inainte de a pleca. Intra foarte greu intr-a doua daca-mi aduc bine aminte.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Nov 2 2006, 01:09 PM
Post #6


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST





Eu stateam 5-7 minute iarna dupa ce o porneam si pana nu trecea de prima linie inainte de jumate (60 de grade) schimbam in ~2000. In plus, alea 1-2-3 minute nu sunt o perioada asa de lunga sa astepti sa se plimbe lichidele putin.


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danrzc
post Nov 2 2006, 09:55 PM
Post #7


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 58
Joined: 17-June 06
From: Bucuresti
Member No.: 351
Car: E46 320d 150CP 2002
Engine: 2.0d 150CP



Este foarte daunator pentru motor sa mearga mult la rece. Motorul merge cel mai bine si se uzeaza cel mai putin la temperatura de lucru (adica atunci cand e cald).
Rezulta ca trebuie sa aducem cat mai repede motorul la temperatura de lucru, fara a-l forta insa.
Daca pornim si il lasam la ralanti arderile sunt f. mici si vor degaja o cantitate de caldura foarte mica, implicit motorul se va incalzi greu. Aici vor interveni uzurile mecanice (normale), dar si (ce e mai grav) UZURILE CHIMICE datorate arderilor incomplete.
Teoria cu lichidele a fost lansata pe vremea bunicilor nostri cand nu exista ulei multigrad (care sa unga bine si la rece si la cald). Uleiurile moderne ung motorul din primele secunde de functionare.
Asadar, recomandarea ccelor care au studiat cu adevarat fenomenul si nu care isi dau cu parerea sa se afle in treaba este sa pornim motorul, sa il lasam maxim 1 minut la ralanti, dupa care sa pornim incercand sa nu trecem de 3000 rpm la benzina (2500 rpm la diesel) si incercand sa nu "dam forja". Astfel, motorul se va incalzi in cel mai scurt timp si va avea o durabilitate maxima.


--------------------
crashed 320i 129CP `89

320d 150CP 2002
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ccc
post Nov 2 2006, 10:26 PM
Post #8


meep meep!!
*****

Group: Members
Posts: 1,010
Joined: 17-October 05
From: -
Member No.: 5
Car: -
Engine: -



QUOTE (danrzc @ Nov 2 2006, 10:55 PM) *
Este foarte daunator pentru motor sa mearga mult la rece. Motorul merge cel mai bine si se uzeaza cel mai putin la temperatura de lucru (adica atunci cand e cald).
Rezulta ca trebuie sa aducem cat mai repede motorul la temperatura de lucru, fara a-l forta insa.
Daca pornim si il lasam la ralanti arderile sunt f. mici si vor degaja o cantitate de caldura foarte mica, implicit motorul se va incalzi greu. Aici vor interveni uzurile mecanice (normale), dar si (ce e mai grav) UZURILE CHIMICE datorate arderilor incomplete.
Teoria cu lichidele a fost lansata pe vremea bunicilor nostri cand nu exista ulei multigrad (care sa unga bine si la rece si la cald). Uleiurile moderne ung motorul din primele secunde de functionare.
Asadar, recomandarea ccelor care au studiat cu adevarat fenomenul si nu care isi dau cu parerea sa se afle in treaba este sa pornim motorul, sa il lasam maxim 1 minut la ralanti, dupa care sa pornim incercand sa nu trecem de 3000 rpm la benzina (2500 rpm la diesel) si incercand sa nu "dam forja". Astfel, motorul se va incalzi in cel mai scurt timp si va avea o durabilitate maxima.


Ai dreptate. Asa am citit si eu ca stau lucrurile prin reviste de masini mai serioase.
Recomandau sa nu lasi sa mearga motorul in gol, pentru ca doar creste consumul de benzina...
Cel mai important este sa nu turezi mult pana ajunge la regimul normal de functionare (temperatura) motorul
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulian325
post Nov 2 2006, 10:31 PM
Post #9


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,511
Joined: 25-May 06
From: IASI
Member No.: 307
Car: -
Engine: -



ai perfecta dreptate- in teorie
practic- in cazul meu - in functie de masina avuta , comportamentul motorului in cazul pornirii la rece a fost foarte diferit
adica am incercat sa pun teoria in aplicare ....dar nu s-a potrivit
respectiv pur si simplu motorul se oprea (opel vectra 1.6- C16NZ)- la temp sub 0, in functie de cit de scazuta era , am lasat masina sa se 'incalzeasca ' si 15 min - la -25grade- cind maneta schimbatorului ...nu se mai misca...
cred ca depinde si de cit de noua e masina...
depinde si daca folositi un aditiv special pt pornirile la rece (cam 80-100euro)
M5 parca are 3 pompe de ulei ...

parerea mea de nespecialist

This post has been edited by iulian325: Nov 2 2006, 10:33 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
INTERCEPTOR
post Nov 2 2006, 11:46 PM
Post #10


me,love,ciupacabra
*****

Group: Members
Posts: 4,273
Joined: 23-October 05
From: ROMANIA
Member No.: 50
Car: 3.0, 2000,2800CS,2500
Engine: M 30 si 1 M10





cateva minute pe loc:P iarna 5 7 vara 3 4.asta cand e mot rece.daca ma duc la magazin sa iau ceva si stau 30 de min plec din imediat ,nu mai stau alte minute


--------------------


Uploaded with ImageShack.us
girls allowed
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Nov 3 2006, 01:52 AM
Post #11


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



De iarna asta sirocoul va fi de baza. E asa de frumos sa pleci direct cu apa la jumate... beach.gif


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Nov 3 2006, 04:19 AM
Post #12


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



iarna stau pe loc 2-3 min cu motoru pornit..

ps: parca mai era un topic pe aceiasi tema da nu-l gasesc.. wacko.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danrzc
post Nov 3 2006, 09:19 AM
Post #13


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 58
Joined: 17-June 06
From: Bucuresti
Member No.: 351
Car: E46 320d 150CP 2002
Engine: 2.0d 150CP



Fiecare face cum doreste. Eu doar v-am spus ce spun adevaratii specialisti, cei care au studiat in profunzime fenomenul. Teoria pe care am enuntat-o mai sus este verificata cu foarte mare succes. Daca vreti detalii am sa va exemplific.

iulian325, daca motorul este reglat perfect si are consumabilele schimbate la timp pur si simplu NU ARE VOIE SA NU MEARGA CUM TREBUIE.

Ma aflu la a 7-a masina in 9 ani de condus, merg absolut zilnic cu masina si in afara de un amarat de Fiat Uno Diesel cu motorul varza pe care l-am avut in facultate nici una din celelalte masini nu a refuzat vreo pornire.


--------------------
crashed 320i 129CP `89

320d 150CP 2002
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ccc
post Nov 3 2006, 10:48 AM
Post #14


meep meep!!
*****

Group: Members
Posts: 1,010
Joined: 17-October 05
From: -
Member No.: 5
Car: -
Engine: -





Eu as vrea mai multe detalii daca ai. Sau macar un link catre sursa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulian325
post Nov 3 2006, 12:20 PM
Post #15


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,511
Joined: 25-May 06
From: IASI
Member No.: 307
Car: -
Engine: -



QUOTE (danrzc @ Nov 3 2006, 09:19 AM) *
Fiecare face cum doreste. Eu doar v-am spus ce spun adevaratii specialisti, cei care au studiat in profunzime fenomenul. Teoria pe care am enuntat-o mai sus este verificata cu foarte mare succes. Daca vreti detalii am sa va exemplific.

iulian325, daca motorul este reglat perfect si are consumabilele schimbate la timp pur si simplu NU ARE VOIE SA NU MEARGA CUM TREBUIE.

Ma aflu la a 7-a masina in 9 ani de condus, merg absolut zilnic cu masina si in afara de un amarat de Fiat Uno Diesel cu motorul varza pe care l-am avut in facultate nici una din celelalte masini nu a refuzat vreo pornire.


sunt perfect deacord cu tine
am citit o multime de articole referitor la acest aspect...
doar ca ...putini au masini perfecte...
cum spuneam, daca masina e noua...nu stiu cum se comporta ca n-am avut
rablele mele au fost mofturoase...cu exceptia unui ford fiesta 1.3 din 93 care si la rece se incalzea rapid astfel la -20 stateam doar 1-2 min
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jorj3l
post Nov 3 2006, 01:17 PM
Post #16


!@#$%^&*~ !!!!,nu ?
***

Group: Members
Posts: 457
Joined: 9-May 06
From: Ro,Iasi
Member No.: 283
Car: --
Engine: Z14XEP



Eu la batrana doamna (ex dacia)executam "ruperea uleiului" cam in felul urmator:
-se deschide masina, cu greutate, butucul inghetzat.
-se introduce chiea, se dau vreo 2 sau 3 contacte astfel incat uleiul "se rupe".
-se fac intre 4 si 9 pedale in functie de functionarea sau NU a socului si temperatura.
-se trage socu` la juma`(daca merge, daca nu mere si fara wink.gif ).
-se porneste masina, in mod cert daca exista benzina ar trebui sa mearga ca unsa fara sa fie tinuta din acc !
-se incalzeste motoru nitzel, 30 sec max, consum mare ! biggrin.gif
-se pleaca cu scartzait ! lgh (24).gif lgh (24).gif lgh (24).gif lgh (24).gif


--------------------
"volan de bmw pe dacia nova..."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Nov 3 2006, 02:07 PM
Post #17


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



Foarte tare! snf (45).gif


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danrzc
post Nov 3 2006, 03:24 PM
Post #18


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 58
Joined: 17-June 06
From: Bucuresti
Member No.: 351
Car: E46 320d 150CP 2002
Engine: 2.0d 150CP





Absolut excelent !


--------------------
crashed 320i 129CP `89

320d 150CP 2002
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulika0069
post Nov 5 2006, 10:32 PM
Post #19


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP



Iarna pornesc motorul in 2 etape:
- dau la cheie f. putin, cat sa faca pistoanele cateva curse si imediat opresc motorul
- astept cateva secunde si mai dau inca o data la cheie; in 99% din cazuri pleaca "la sfert", chiar si la -10*C, si nici nu tacane tachetii..

Stau cam 30"-1' si plec usor de pe loc, nu depasesc 2500-2800rpm si incerc sa tin turatia cat mai constanta si peste 2000-2200rpm; prefer sa merg in tr.1 la 2000rpm decat sa bag a 2-a si tot asa.. asta pt a asigura motorului ungerea corespunzatoare dar fara a-l forta insa printr-o turatie nesanatoasa smile.gif

This post has been edited by Iulika0069: Nov 5 2006, 10:38 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan
post Jan 30 2007, 11:05 AM
Post #20


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 9
Joined: 25-January 07
Member No.: 570
Car: 525D e39 2001
Engine: 2497cmc 163cp



La 525D dupa 2001 in manual scrie asa.

Indiferent de temperatura. Se porneste motorul si se pleaca imediat de pe loc si se merge cu viteza redusa pana cand indicatorul de la temperatura depaseste portiunea albastra. ( vitza redusa eu inteleg turatia pana in 2500 -> oricum la ora la care plec nici nu am cum sa sar mai mult in turatie ca se merge bara la bara)

in consecinta exact asta fac. presupun ca stiu ei ce zic.

( daca cineva a citit altceva in manual va rog sa ma anuntati -> am citat din memorie )

Posibil la benzina sa fie altfel dar nu cred.


--------------------
BMW for life
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th June 2025 - 02:51 PM