Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Demaram cu motorul rece sau...
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
BogdanCH
Imi cer scuze in primul rand daca s-a mai discutat acest subiect. Problema mea este ca am auzit o sumedenie de pareri legate de incalzirea motorului! Multa lume zicea ca ar fi bine sa astept 1-2 min dupa ce pornesc motorul sa se incalzeasca putin, sa se faca ungerea s.a.m.d. Altii insa sustin ca ar fi mai bine sa pleci imediat dupa ce pornesti motorul ca se face ungerea mai bine , etc. Difera procedura de la benzina la diesel sau se tine cont de tipul motorului? Lamuriti-ma si pe mine pls, Multumesc.
Sorin
cel mai bine este sa astepti pt ca uleiul trebuie sa se incalzeasca ca sa intre in functionarea normala
daca e frig afara si uleiul este mai gros dejeaba il turezi cand e rece caci uleiul o sa ajunga mai greu sus si nu o sa se faca ungerea ,
la fel este si pentru turbine care dupa 100.000 incep sa crape si cea de bmw este peste 1300 de eur

intreaba si tu un mecanic si o sa-ti explice ei cat de mult ii iubesc pe cei care pleaca direct
ccc
Poti sa pleci imediat de pe loc, dar pana se incalzeste putin motorul nu trebuie sa il turezi.
Cu alte cuvinte mergi usor macar primul kilometru, fara s-o calci.
Sorin
si cu uleiul din cutia de viteze ce faci care ala e mai gros si 5 minute schimbi ca la raba?
TiL
Cred ca un compromis - astepti 1-2 minute inainte de a pleca - e bun.
Intamplator cutia mea cea distrusa de la td schimba parca mai bine in frig. Dar cand aveam 525i-ul preferam sa stau vreo 5 min pe loc, iarna, inainte de a pleca. Intra foarte greu intr-a doua daca-mi aduc bine aminte.
316i
Eu stateam 5-7 minute iarna dupa ce o porneam si pana nu trecea de prima linie inainte de jumate (60 de grade) schimbam in ~2000. In plus, alea 1-2-3 minute nu sunt o perioada asa de lunga sa astepti sa se plimbe lichidele putin.
danrzc
Este foarte daunator pentru motor sa mearga mult la rece. Motorul merge cel mai bine si se uzeaza cel mai putin la temperatura de lucru (adica atunci cand e cald).
Rezulta ca trebuie sa aducem cat mai repede motorul la temperatura de lucru, fara a-l forta insa.
Daca pornim si il lasam la ralanti arderile sunt f. mici si vor degaja o cantitate de caldura foarte mica, implicit motorul se va incalzi greu. Aici vor interveni uzurile mecanice (normale), dar si (ce e mai grav) UZURILE CHIMICE datorate arderilor incomplete.
Teoria cu lichidele a fost lansata pe vremea bunicilor nostri cand nu exista ulei multigrad (care sa unga bine si la rece si la cald). Uleiurile moderne ung motorul din primele secunde de functionare.
Asadar, recomandarea ccelor care au studiat cu adevarat fenomenul si nu care isi dau cu parerea sa se afle in treaba este sa pornim motorul, sa il lasam maxim 1 minut la ralanti, dupa care sa pornim incercand sa nu trecem de 3000 rpm la benzina (2500 rpm la diesel) si incercand sa nu "dam forja". Astfel, motorul se va incalzi in cel mai scurt timp si va avea o durabilitate maxima.
ccc
QUOTE (danrzc @ Nov 2 2006, 10:55 PM) *
Este foarte daunator pentru motor sa mearga mult la rece. Motorul merge cel mai bine si se uzeaza cel mai putin la temperatura de lucru (adica atunci cand e cald).
Rezulta ca trebuie sa aducem cat mai repede motorul la temperatura de lucru, fara a-l forta insa.
Daca pornim si il lasam la ralanti arderile sunt f. mici si vor degaja o cantitate de caldura foarte mica, implicit motorul se va incalzi greu. Aici vor interveni uzurile mecanice (normale), dar si (ce e mai grav) UZURILE CHIMICE datorate arderilor incomplete.
Teoria cu lichidele a fost lansata pe vremea bunicilor nostri cand nu exista ulei multigrad (care sa unga bine si la rece si la cald). Uleiurile moderne ung motorul din primele secunde de functionare.
Asadar, recomandarea ccelor care au studiat cu adevarat fenomenul si nu care isi dau cu parerea sa se afle in treaba este sa pornim motorul, sa il lasam maxim 1 minut la ralanti, dupa care sa pornim incercand sa nu trecem de 3000 rpm la benzina (2500 rpm la diesel) si incercand sa nu "dam forja". Astfel, motorul se va incalzi in cel mai scurt timp si va avea o durabilitate maxima.


Ai dreptate. Asa am citit si eu ca stau lucrurile prin reviste de masini mai serioase.
Recomandau sa nu lasi sa mearga motorul in gol, pentru ca doar creste consumul de benzina...
Cel mai important este sa nu turezi mult pana ajunge la regimul normal de functionare (temperatura) motorul
iulian325
ai perfecta dreptate- in teorie
practic- in cazul meu - in functie de masina avuta , comportamentul motorului in cazul pornirii la rece a fost foarte diferit
adica am incercat sa pun teoria in aplicare ....dar nu s-a potrivit
respectiv pur si simplu motorul se oprea (opel vectra 1.6- C16NZ)- la temp sub 0, in functie de cit de scazuta era , am lasat masina sa se 'incalzeasca ' si 15 min - la -25grade- cind maneta schimbatorului ...nu se mai misca...
cred ca depinde si de cit de noua e masina...
depinde si daca folositi un aditiv special pt pornirile la rece (cam 80-100euro)
M5 parca are 3 pompe de ulei ...

parerea mea de nespecialist
INTERCEPTOR
cateva minute pe loc:P iarna 5 7 vara 3 4.asta cand e mot rece.daca ma duc la magazin sa iau ceva si stau 30 de min plec din imediat ,nu mai stau alte minute
316i
De iarna asta sirocoul va fi de baza. E asa de frumos sa pleci direct cu apa la jumate... beach.gif
florin83
iarna stau pe loc 2-3 min cu motoru pornit..

ps: parca mai era un topic pe aceiasi tema da nu-l gasesc.. wacko.gif
danrzc
Fiecare face cum doreste. Eu doar v-am spus ce spun adevaratii specialisti, cei care au studiat in profunzime fenomenul. Teoria pe care am enuntat-o mai sus este verificata cu foarte mare succes. Daca vreti detalii am sa va exemplific.

iulian325, daca motorul este reglat perfect si are consumabilele schimbate la timp pur si simplu NU ARE VOIE SA NU MEARGA CUM TREBUIE.

Ma aflu la a 7-a masina in 9 ani de condus, merg absolut zilnic cu masina si in afara de un amarat de Fiat Uno Diesel cu motorul varza pe care l-am avut in facultate nici una din celelalte masini nu a refuzat vreo pornire.
ccc
Eu as vrea mai multe detalii daca ai. Sau macar un link catre sursa.
iulian325
QUOTE (danrzc @ Nov 3 2006, 09:19 AM) *
Fiecare face cum doreste. Eu doar v-am spus ce spun adevaratii specialisti, cei care au studiat in profunzime fenomenul. Teoria pe care am enuntat-o mai sus este verificata cu foarte mare succes. Daca vreti detalii am sa va exemplific.

iulian325, daca motorul este reglat perfect si are consumabilele schimbate la timp pur si simplu NU ARE VOIE SA NU MEARGA CUM TREBUIE.

Ma aflu la a 7-a masina in 9 ani de condus, merg absolut zilnic cu masina si in afara de un amarat de Fiat Uno Diesel cu motorul varza pe care l-am avut in facultate nici una din celelalte masini nu a refuzat vreo pornire.


sunt perfect deacord cu tine
am citit o multime de articole referitor la acest aspect...
doar ca ...putini au masini perfecte...
cum spuneam, daca masina e noua...nu stiu cum se comporta ca n-am avut
rablele mele au fost mofturoase...cu exceptia unui ford fiesta 1.3 din 93 care si la rece se incalzea rapid astfel la -20 stateam doar 1-2 min
jorj3l
Eu la batrana doamna (ex dacia)executam "ruperea uleiului" cam in felul urmator:
-se deschide masina, cu greutate, butucul inghetzat.
-se introduce chiea, se dau vreo 2 sau 3 contacte astfel incat uleiul "se rupe".
-se fac intre 4 si 9 pedale in functie de functionarea sau NU a socului si temperatura.
-se trage socu` la juma`(daca merge, daca nu mere si fara wink.gif ).
-se porneste masina, in mod cert daca exista benzina ar trebui sa mearga ca unsa fara sa fie tinuta din acc !
-se incalzeste motoru nitzel, 30 sec max, consum mare ! biggrin.gif
-se pleaca cu scartzait ! lgh (24).gif lgh (24).gif lgh (24).gif lgh (24).gif
316i
Foarte tare! snf (45).gif
danrzc
Absolut excelent !
Iulika0069
Iarna pornesc motorul in 2 etape:
- dau la cheie f. putin, cat sa faca pistoanele cateva curse si imediat opresc motorul
- astept cateva secunde si mai dau inca o data la cheie; in 99% din cazuri pleaca "la sfert", chiar si la -10*C, si nici nu tacane tachetii..

Stau cam 30"-1' si plec usor de pe loc, nu depasesc 2500-2800rpm si incerc sa tin turatia cat mai constanta si peste 2000-2200rpm; prefer sa merg in tr.1 la 2000rpm decat sa bag a 2-a si tot asa.. asta pt a asigura motorului ungerea corespunzatoare dar fara a-l forta insa printr-o turatie nesanatoasa smile.gif
stefan
La 525D dupa 2001 in manual scrie asa.

Indiferent de temperatura. Se porneste motorul si se pleaca imediat de pe loc si se merge cu viteza redusa pana cand indicatorul de la temperatura depaseste portiunea albastra. ( vitza redusa eu inteleg turatia pana in 2500 -> oricum la ora la care plec nici nu am cum sa sar mai mult in turatie ca se merge bara la bara)

in consecinta exact asta fac. presupun ca stiu ei ce zic.

( daca cineva a citit altceva in manual va rog sa ma anuntati -> am citat din memorie )

Posibil la benzina sa fie altfel dar nu cred.
Sorin
tu ai cutie automata la a ta?
stefan
manuala

dar in manual nu facea diferenta manualul este acelasi si pentru automata si pentru manuale.

si daca stau bine sa ma gandesc acoperea si toata gama de motorizari atata diesel cat si benzina.
ata daca intrebarea ta era -on-topic.

cred ca se gaseste si undeva pe net manualul ...
Sorin
pai era ontopic pentru ca daca ai cutie manuala din ce am observat eu ca atunci cand este foarte frig afara si vrei sa pornesti imediat am observat ca e cam greu sa bagi in viteze
TiL
Chiar si la troace mai noi?

Stefan, daca-i ger afara nu cred ca pleci cu 2500 rpm in primele minute, nu?
florin83
da cu cat? huh.gif la relanti?

later edit: acum am vazut ca e vorba de un diesel.. smile.gif
stefan
TiL : cum ziceam mai devreme ... in general cand motorul e rece - si la asta ma refer sa fie indicatorul sub limita albastra merg cu SUB 2500... asta inseamna 1500-2000 read again tongue.gif

Florin83 hehe porneste si la ralanti daca o iau ushurel tongue.gif
de la 1200-1300 trage ... desi "la plimbare" merg in 1700-2000. Acceleratia ok dupa 2100-2200 ...

Sorin: e perfect adevarat "pe rece" parca nu mai e la fel cutia ... sezizabil dar nu enervant. Si oricum ... nu cred ca poti sa incalzesti cutia stand pe loc ! smile.gif
Sorin
Eh poti sa fi surpins pentur ca in cutie exista trenul fix si trenul mobil
trenul fix se invarte si acela prin ulei care incepe sa-l incalzeasca iar cel mobil este comandat de schimbator
daca uleiul este uzat poti sa ai foarte mari surprise cu schimbatul treptelor mai ales la modelele mai vechi si la posesorii care uita ca au ulei si in cutii
tu ai cutie pe care scrie cu portocaliu daca imi aduc aminte Life time oil dar sa nu crezi daca faci multi km la 50.000 e bine sa-l schimbi cool.gif
n3o
QUOTE (Sorin @ Jan 31 2007, 10:04 PM) *
Eh poti sa fi surpins pentur ca in cutie exista trenul fix si trenul mobil
trenul fix se invarte si acela prin ulei care incepe sa-l incalzeasca iar cel mobil este comandat de schimbator
daca uleiul este uzat poti sa ai foarte mari surprise cu schimbatul treptelor mai ales la modelele mai vechi si la posesorii care uita ca au ulei si in cutii
tu ai cutie pe care scrie cu portocaliu daca imi aduc aminte Life time oil dar sa nu crezi daca faci multi km la 50.000 e bine sa-l schimbi cool.gif

adik si cel life time se schimba sau cum ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.