![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Ma tot gandesc ca dupa 1 ianuarie 2007 sa imi aduc din Germania un E36. E masina la care am visat din anul 1 de facultate, adica acum 11 ani (cum trece vremea...).
Ma gandesc de ceva timp la 320i cu 4 usi. As vrea sa fie cat mai nou, dar din pacate am inteles ca doar pana in 1995 au motorul m50, cele mai noi avand motorul m52 despre care am inteles ca nu ar fi recomandat (din cauza nikasil-ului din care e facut blocul motor). Si as vrea ca masina sa fie din 98 sau 97 maxim, ceea ce ar insemna m52 ![]() Cealalta optiune la care ma gandesc e 318is (care e numai coupe din cate mi-am dat seama). Faptul ca e coupe nu ma incanta, as prefera 4 usi. Dar E36 coupe arata mult mai bine decat E36 in 4 usi, asa ca se compenseaza. Avantajul la 318is ar fi ca poate fi din 98 sau 97, ca motorul e fie m42, fie m44, motoare care nu am auzit sa aiba vreo problema cum e cea de la m52. Din anunturile vazute am constatat ca cele mai vechi au motorul m42 de 1796 cmc, iar cele mai noi au motorul m44 de 1895 cmc, ambele avand 140 CP. Deci probabil as lua un 318is cu motorul m42. Diferenta de performanta intre cei 140 CP de la 318is si cei 150 CP de la 320i pare destul de mica (de ex. viteza maxima difera doar cu 1km/h din ce-am citit), si e compensata de consumul urban mai mic cu aproape 1 litru pentru 318is (din datele din anunturile de pe mobile.de). Totusi, 320i-ul are motor in 6 cilindri, care mi se pare mai atractiv decat cel in 4 cilindri de la 318is. Dotarile celelalte par a fi la fel pentru 320i si 318is, de aceea nu le pun in discutie. Taxa de inmatriculare e si ea destul de apropiata la cele 2 modele, potrivit proiectului de lege despre care s-a discutat si aici pe forum. Greu de ales intre cele 2 modele... Voi ce ati alege? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Diferenta de greutate dintre 4cyl si 140HP si 6cyl si 150HP n-o pui la socoteala?
![]() Personal ca motor as alege oricand M42/M44 fatza de M50. Imi place mult mai mult coupe-ul decat sedan. :nod: -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
am facut si eu un pool acum ceva vreme cu dintre coupe si cabrio si a iesit clar COUPE deci lumea iubeste coupe-uri si eu impartasesc aceeasi idee . Tot la un 318is sau la 320i coupe e36 sper sa imi aduc si eu dupa 1 ianurie 2007 :drool: pana la urma taxele ajung la 1600E ? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
QUOTE (georgem) Ma gandesc de ceva timp la 320i cu 4 usi. As vrea sa fie cat mai nou, dar din pacate am inteles ca doar pana in 1995 au motorul m50, cele mai noi avand motorul m52 despre care am inteles ca nu ar fi recomandat (din cauza nikasil-ului din care e facut blocul motor).
m52 erau decat 323 si 328.. 320 si 325 au fost numai m50 pe sedan pe coupe toate(320 ,323, 325, 328) erau m52 QUOTE (georgem) Cealalta optiune la care ma gandesc e 318is (care e numai coupe din cate mi-am dat seama).
e si sedan.. eu as alege 320 ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
A fost 320/325 M52 atat pe coupe cat si pe sedan.
-------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
QUOTE (n3o) Tot la un 318is sau la 320i coupe e36 sper sa imi aduc si eu dupa 1 ianurie 2007 :drool: pana la urma taxele ajung la 1600E ?
Pentru 320i calculasem ca taxele sunt 1750E. Pentru 318is trebuie sa fie putin mai mici din cauza cilindreei mai mici. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
QUOTE (florin83) m52 erau decat 323 si 328.. 320 si 325 au fost numai m50 pe sedan
pe coupe toate(320 ,323, 325, 328) erau m52 Asa am crezut si eu petru o vreme, dar se pare ca nu e asa. Si pe sedan cam din 1995 e pus motorul m52. Vezi asta: http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=&...19951000&arch=0 QUOTE (florin83) e si sedan..
eu as alege 320 ![]() Daca n-ar fi chestia cu motorul cred ca si eu as alege 320i. Asa insa nu stiu... Am si un vecin cu un 520i din 1997 sau 1998 care a avut motor m52 si l-a schimbat din cauza blocului motor (e un om la vreo 50 de ani, l-am interpelat intr-o seara si l-am intrebat despre masina si mi-a laudat-o vreo 15 minute). -------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
QUOTE (316i) Diferenta de greutate dintre 4cyl si 140HP si 6cyl si 150HP n-o pui la socoteala?
![]() Personal ca motor as alege oricand M42/M44 fatza de M50. Imi place mult mai mult coupe-ul decat sedan. :nod: Diferenta e greutate e de 40 kg intre cele 2 masini, diferenta ce vine intr-adevar de la diferenta de greutate dintre motoare (34-36kg). Totusi, nu mi se pare atat de semnificativa, dar are si ea importanta ei. 320i iese in avantaj insa. http://www.bimmerforums.com/engine_faq/ M42 Straight 4 cylinder DOHC 16V. 1989-1996. 100kg 220lbs Used in E30 and E36 318is, Z3 1.8 (138-142bhp) M44 Straight 4 DOHC 16V. 1996 on. 102kg 225lbs Used in E36 318iS, Z3 1.9 (142-150bhp) M50/M50TU Straight 6 DOHC 24V/Straight 6 DOHC 24V with Single VANOS. 1989-1998. 136kg 299lbs Used in E36 320i/325i, E34/39 520i/525i, Variation of this was used in the Early US E36 M3 2.0 (150bhp), 2.5 (192bhp), 3.0 (240bhp) Sometimes referred to as S50US. Engine shares more common parts with M50 than Euro S50, but is a motorsport engine. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Cum iese 320 in avantaj?
-------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
6 cyl rullz always , nu degeaba s zice k bmw-ul este bmw de la 6 cyl ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
QUOTE (n3o) 6 cyl rullz always , nu degeaba s zice k bmw-ul este bmw de la 6 cyl
![]() Praf in vant+mit urban. ![]() Daca e sa judecam numai dupa criteriul asta inseamna ca 2.0iS nu e BMW, nu?Sau 2.3-ul de pe M3 E30 nu e BMW, nu? :unibrow: Nu conteaza cantitatea cat calitatea. Si nu conteaza atat miile de cilindri cat ce pot ei sa faca si ce posibilitati de upgrade/fine tuning iti permit si cat de usor/eftin. :nod: -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Degeaba are putere si posibilitati de tuning si bla-bla-bla.
Dupa ce-ti imping 6 cilindri curu' iti dai seama ca nu mai vrei altceva. Si daca tot vrei s-o luam matematic: 35kg din 1200-1300 sunt ~3% iar 10 cai la 140 sunt 7%. Deci 320 are avantaj. Nu mai vreau sa ma gandesc la curbele de cuplu... -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
1) ce upgrade-uri low-cost s pot face la 318is .
2) cand o dam o cursa intre un 318is si un 320 sa vedem cine ce stie ? ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
intreb fiindca aproape de 1 ianuarie o sa fac si eu un topic cu 318is sau 320 dar aman2 coupe . Parerea mea buna despre 320 6 cyl se datoreaza faptului k cutia si franele sunt deja de 6 cyl iar la un upgrade de motor se face foarte ushor schimband doar motoru ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 882 Joined: 18-October 05 Member No.: 16 ![]() |
am avut eu 318is .. nu recomand.. cei 140 de cai ii vezi dupa 5000rpm,
este o masina foarte obositoare in bucuresti, consuma cat un m3 in oras. upgrade ieftin este doar cipul, masina are serpisori din fabrica.. si nu cred ca te scoti la taxe vamale pt ca dupa 95 318is avea 1998cm3 (sau pe acolo) in aceeasi grupa cu 320 oricum. dar exista si 320 coupe... dc nu asta? -------------------- A Mercedes fan, Audi owner on BMW forum
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
QUOTE (SUPERBEC) am avut eu 318is .. nu recomand.. cei 140 de cai ii vezi dupa 5000rpm,
este o masina foarte obositoare in bucuresti, consuma cat un m3 in oras. upgrade ieftin este doar cipul, masina are serpisori din fabrica.. si nu cred ca te scoti la taxe vamale pt ca dupa 95 318is avea 1998cm3 (sau pe acolo) in aceeasi grupa cu 320 oricum. dar exista si 320 coupe... dc nu asta? :-k asta este foarte bine de stiut , niste informatii foarte foarte folositoare adik m-am convins 318is :thumbsdown: da cu consuimul nu sunt lamurit este mai mare decat 320 ?? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
QUOTE (316i) Cum iese 320 in avantaj?
Iese in avantaj 320i atat la demaraj, cat si la viteza maxima, din cate am gasit pe net. Referitor la posibilitatile de tuning, am vazut ca la 320i raportul de compresie e 11:1, in timp ce la 318is raportul de compresie e 10:1 la motorul de 1895. Consumul in oras in cifrele din anunturile de pe autoscout24 e mai mic cu 1l/100km la 318is. Am editat putin, am corectat rapoartele de compresie. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
QUOTE (SUPERBEC) si nu cred ca te scoti la taxe vamale pt ca dupa 95 318is avea 1998cm3 (sau pe acolo) in aceeasi grupa cu 320 oricum.
1895 fata de 1991, diferenta la noua taxa de inmatriculare va fi in jur de 5%. Eu cea mai mare problema o am cu motorul M52 care am inteles ca trebuie evitat, nu cu taxele, consumul sau turatia la care ai puterea maxima (320i are puterea maxima la 5900 fata de 6000, iar cuplul maxim la 4200 in loc de 4300, deci diferente mari nu ar fi intre ele). -------------------- |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 882 Joined: 18-October 05 Member No.: 16 ![]() |
nu te lua dupa anunturi.. mie nu imi scadea sub 15 in bucuresti oricat de incet as fi mers. afara nu prea am iesit asa ca nu stiu sa iti zic
dar sunt sigur ca 318is consuma mai mult decat 320 al meu avea banda de grafit din debitmetru cam terminata pe ture joase , dar l-am vandut unui prieten care a schmbat debitmetrul cu unul nou noutz si masina consuma la fel, defapt lui ii lua 16-17) eu l-am luat doar ca sa pun un motor de m3 pe el.. dar nu am gasit. oricum iti vei da seama imediat cat de puturoasa e masina. -------------------- A Mercedes fan, Audi owner on BMW forum
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
QUOTE (georgem) Iese in avantaj 320i atat la demaraj, cat si la viteza maxima, din cate am gasit pe net.
ceva materiale :unibrow: eventual filme ? -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 27th June 2025 - 06:12 PM |