![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,512 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Deci bordurile, cu accent pe prima silaba
![]() QUOTE (316i) QUOTE (TiL) Da, altfel nu-l luam. L-am testat pe loc.
Intr-un timp asa se comporta si al meu, mergea aleator. Apoi, o bucata buna de vreme a mers bine, dar vineri s-a hotarat sa nu mai mearga si m-am saturat, mai ales ca am dat un pic in fiert motorul fara sa-mi dau seama... Chestii interesante la bordul asta "nou": - ledurile SI sunt mai putine, e un singur led rosu. - cand pun contactul se aprind toate becurile rosii din dreapta jos (incarcare, presiune ulei, frana de mana-chiar daca nu-i trasa, frane-lichid?). Dupa ce pornesc motorul se sting toate. Becurile de la placutele de frana si abs sunt scoase. - in spatele turometrului are un "codiersteker" care se infige in cativa pini de pe placa de baza. In plus stekerul asta are un plastic lung in capul caruia scrie '08' inscriptie vizibila de la sofer printr-o gaurica facuta in cadranul turometrului. Ce dracie o mai fi si asta? Turometrul nu-mi merge din alte cauze, asa ca nu stiu daca ar afisa corect, dar avand in vedere faptul ca bordul vine de pe 524td, cred ca ar merge ok. Daca sunt mai putine led-uri e posibil ca bordul sa fie mai nou decat cel care-l aveai tu. E normal sa se aprinda toate becurile rosii cand pui contactul si dupa aia sa se stinga. ![]() Codingplug-ul despre care vorbesti le spune ceasurilor ce fel de motor ai:4cyl, 6cyl, si alte detalii picante. Fara un coding plug corect ceasurile nu vor functiona corect. Pune codeplug-ul din ceasurile tale in ceasurile noi. Da, bordul e mai nou. O fi normal ca toate sa se aprinda la masinile mai noi, eu pana acum am avut BMW-uri pre 1987 iar la astea nu mi se arindeau toate... Sau poate erau defecte, dar nu cred. Bordul meu vechi (1983) nu avea coding plug. Era special pentru diesel, (scria pe cip-ul din interior), iar diesel exista pe atunci doar in 6 cilindri. Cred ca in '87 platforma era comuna pentru benzina si motorina, motiv pentru care era necesar coding plug-ul. Oricum, bordul vechi si cel nou sunt total diferite in interior, practic cel nou inglobeaza pe placa de baza functiile care inainte erau pe alta placuta. Placuta aia avea acumulatorii, cip-urile etc, acum nu mai exista. Acumulatorii sunt butoiase scurte de 3V, nu R6 de 1,x volti, ca inainte. Identice s-au pastrat doar carcasa neagra din fata si ceasul vitezometrului , care e gradat diferit, doar din 50 in 50 km/h la cel nou fata de 25 la cel vechi, dar intra perfect in locul celuilalt. Partea buna la asta nou e ca dupa ce desfaci suruburile, bucata cu ceasurile si placa de baza nu e atat de maleabila, cum era la cel vechi - nu mai risti sa-l indoi periculos de mult. M-a mai mirat o chestie: nemtii au uitat (?!) sa puna bec pentru rosul de la indicatorul de temperatura. Am lipit unul dar n-am incercat sa vad daca merge. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
Sa inteleg ca turometrul nu functioneaza nici cu bordul cel nou? Nu i-ai dat de cap?
La mine becurile rosii se aprind inainte de pornirea motorului (modelul e '85) si cred ca asa e normal ca sa poti vedea daca e ars vreunul. -------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,512 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
mda, la vechiturile pe care le-am avut pana acum se aprindeau numai daca era cazul: cel de frana de mana daca frana de mana era trasa, iar cel de ulei nu se aprindea daca inca mai era presiune in rampa ![]() Turometrul nu merge si cred ca am gasit buba: senzorul e undeva sub electromotor, simte volanta. Cablul care merge la el e bandajat bine cu banda izolatoare. O sa-l desfac cand oi putea sa vad in ce stare e. Aproape sigur cablul sau senzolul e vinovat. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
Nu am reusit sa urmaresc cablul care da semnal la turometru.
Eu am o mufa de cauciuc cam pe langa mufa de diagnostic si cred ca aia e de la turometru dar mai incolo de mufa aia nu am reusit sa urmaresc cablul. Bordul tau are cumva si indicator de consum sau la diesel nu exista asha ceva? -------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,512 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Da, cablul ala il suspectez, de la conector in jos.
Nu cred ca a existat indicator de consum la 524, fiind injectie mecanica, fara computer. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
Si euma gandesc ca e greu de calculat consumul instantaneu la diesel clasic dar parca imi aduc aminte de un 324 care avea indicator. In torpedou eu am si o cutie din aia care seamna cu un computer ca la modelele pe benzina. Aia ce o fii? -------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,512 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
ABS maybe?
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
Eu din cate stiu semnalul pt turometru la diesel vine da la alternator asa ca Til nu stiu ce fel de alternator ai tu ca parca l-ai schimbat .Sensorul acela de impulsuri de pe fulia din fata se duce direct in mufa de diagnoza si foloseste doar pentru diagnoza.
-------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
Nu am ABS. Oricum eu am vazut la un e28 cu abs ca avea modulul de abs in compartimentul motor.
-------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,512 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Forjel, nu sunt suta la suta sigur, dar firul ala nu merge la conectorul de diagnoza, din cate am vazut. Alternatorul a fost reparat, de fapt mai degraba distrus, de un nenea mester. Nu avea decat trei conexiuni, +/- si ala micu (martor/excitatie, ce-o fi) -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 15 Joined: 21-June 06 From: Bistrita Member No.: 355 ![]() |
Senzorul de la turometru de afla sub electromotor si intra prin blocul motor catre volanta.Este intr-o pozitie destul de dificila de lucrat la el.Cablul de la el vine pana langa mufa de diagnoza,unde intra intr-o mufa cu 3 pini.De acolo merge in generatorul de impulsuri ce se alfa langa blocul de sigurante si releul de incalzire al bujiilor.Este o cutie neagra mai mica decat releul de incalzire.De acolo pleaca inspre bord.In primul rand trebuie verificat senzorul,se pare ca acesta in timp se defecteaza,sau ajunge sa frece volanta de el,in felul acesta distrugandul.Se poate face si o improvizatie cu un alt senzor de la un motor pe benzina.Eu unul am avut un senzor de pe un 525i care era la fulia din fata a motorului.Problema e ca este mai mic in circumferinta,dar cu putina imaginatie si indemanare i-am facut un adaptor si l-am pus la motorul meu.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
in sfarsit o informatie clara despre turometru la 524td. deci e foate posibil sa fie senzorul defect sau inexistent.
-------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 15 Joined: 21-June 06 From: Bistrita Member No.: 355 ![]() |
La mai multe motoare am vazut ca lipseste....o sa incerc sa fac niste poze si sa le postez....
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 15 Joined: 21-June 06 From: Bistrita Member No.: 355 ![]() |
iata si pozele.....la senzor nu am reusit sa bag aparatul pana acolo.....o sa incerc pe sub masina....dar nu acum ca ploua... ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,512 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
mda, sorry ca nu v-am updat-at. Sambata am dat jos senzorul care avea firele carpite cu banda izolatoare, deci nu stiu cat de bine era conectat. In plus era batut, probabil de volanta. Din cauza asta a iesit foarte greu, dupa multe, multe blesteme.
Acum trebuie sa caut alt senzor dar mi-e teama sa nu-l strice volanta, care e posibil sa necesite inlocuire (se aude un huruit cand nu apas ambreiajul, unii zic ca-i un rulment, altii-volanta). Oare cat costa un senzor nou? Sau gasesc SH? -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 15 Joined: 21-June 06 From: Bistrita Member No.: 355 ![]() |
huruitul se poate sa fie si din cutia de viteze....sper sa nu ai surpriza asta...cat despre volanta nu stiu ce sa zic....nu cred ca de la ea se aude huruitul.Ea de obicei se ovalizeaza si se manifesta prin senzatia ca iti patineaza ambreiajul,la relanti scutura masina,iar cand opresti motorul tot asa ...se opreste cu un scuturat al masinii.Un senzor nou habar nu am cat este de scump....iar sh incerca pe la dezmembrari(eu unul pe aici nu am gasit....se pare ca sunt foarte cautate)
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,512 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Si eu inclin spre cutie... zgomotul se aude mai tare la cald, la 0 grade nu prea exista (ulei rece), plus ca pica ulei din ea.
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
nu e cumva rulmentul de presiune? mi se pare mai curand legata de ambreiaj problema ta mai ales daca se manifesta la cald... -------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 15 Joined: 21-June 06 From: Bistrita Member No.: 355 ![]() |
prima data verifica uleiul din cutia de viteze.Rulmentul de presiune suna dupa cate stiu eu cand e ambreiajul calcat....poate gresesc....
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
QUOTE (TiL) Si eu inclin spre cutie... zgomotul se aude mai tare la cald, la 0 grade nu prea exista (ulei rece), plus ca pica ulei din ea. cutia cel mai probabil, schimba uleiul, daca nu rulmentul de presiune.
la mine huruia cand nu era pedala de ambreiaj calcata din cauza rulmentului ( l-a bagat un idiot in benzina si s-a spalat toata vaselina din el ![]() QUOTE (vsimon) Rulmentul de presiune suna dupa cate stiu eu cand e ambreiajul calcat... e invers
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th June 2025 - 02:32 PM |