![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
de ce nu iei tu un e36 care nu se mai poate inmatricula de pe care iei motorul si restul le vinzi.. mai mult ca sigur ca iti scoti investitia..
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 93 Joined: 6-December 05 From: Iasi Member No.: 117 ![]() |
M-am uitat si dupa asa ceva dar nu gasesc nici un 325 la niste bani rezonabili care sa pot sa il cumpar.
-------------------- BMW 318ti E36
Incerc sa gasesc un motor mai mare(325 M50) |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
cred ca glumesti erau pe net multe e36 325 intre 1500 si 2000 de euro -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
daca vrei compresor si pana in 3000 de eur e cam greu
-------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 93 Joined: 6-December 05 From: Iasi Member No.: 117 ![]() |
QUOTE (Gabi_323i) cred ca glumesti
erau pe net multe e36 325 intre 1500 si 2000 de euro Te referi la noi in tara sau de afara din germania? Daca din Romania te rog sa imi dai un link. -------------------- BMW 318ti E36
Incerc sa gasesc un motor mai mare(325 M50) |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
in germania :crybaby: , mor k nu dau astia legea aia o data cu inmatricularea :Hangman: -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
ultimul setup (terminat aseara pe la 10.30) .. 155CP/5.000rpm, cuplu 221 aproape constant intre 3.500-5.000 rpm ..
schema: injectoare de M44 in rampa, un extrainjector (de pe o lancia turbo) inainte de corpul de acc .. lambda 1 :crybaby: , iar compresorul iese la 5.000rpm, ca dupa aia e prea riscant sa merg cu lambda 1 ... avans 0 pana la 4.000 si -7 (!) intre 4.000 si 5.000 ... oricum, masina nu detoneaza deloc (am ascultat-o si cu un detector super-profi la Bavaria ..), dar se incalzeste in draci ... oricum, in "bursturi" rapide 1-2-3, egt-ul nu trece de 800C - ceea ce e in parametri ... problema principala: de ce nu iese masina din close loop ??? (am facut si un topic pe tema asta la "sfaturi") @andrei318ti - cu vre-o 3.000E te poti apuca fara pb de pus compresor (asta daca vrei sa mergi cu compresor si majoritatea pieselor noi .. daca "te oriecntezi" - te descurci si sub 2.000E) oricum, problemele cele mai consistente nu tin de bani ... la mine, piesele care tineau de bani l-am pus intr-o saptamina pe masina, a mai ramas calibrarea, care dureaza de vre-o 2 luni ... -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
QUOTE (kali) 155CP/5.000rpm, cuplu 221 aproape constant intre 3.500-5.000 rpm ..
parca inainte scoteai 160 si ceva.. :eek: daca mai faci alte reglaje scoti si mai putin ? ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
am scos 162CP cu compresorul pana la 5.500, dar cu peste 6 bar in rampa de injectie - si mai aveam si amestecul "ajustat" de fisurile din intercoler ...
nu e nici o greutate sa ridic iar presiunea in rampa, sau sa mai combin vre-o gaura prin admisie (la un moment dat chiar ma gindeam sa fac o tiganie de genul: sa-i pun un ventil, sa mai dea din aer afara dupa anumite ture ![]() -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 93 Joined: 6-December 05 From: Iasi Member No.: 117 ![]() |
QUOTE (kali) ultimul setup (terminat aseara pe la 10.30) .. 155CP/5.000rpm, cuplu 221 aproape constant intre 3.500-5.000 rpm ..
schema: injectoare de M44 in rampa, un extrainjector (de pe o lancia turbo) inainte de corpul de acc .. lambda 1 :crybaby: , iar compresorul iese la 5.000rpm, ca dupa aia e prea riscant sa merg cu lambda 1 ... avans 0 pana la 4.000 si -7 (!) intre 4.000 si 5.000 ... oricum, masina nu detoneaza deloc (am ascultat-o si cu un detector super-profi la Bavaria ..), dar se incalzeste in draci ... oricum, in "bursturi" rapide 1-2-3, egt-ul nu trece de 800C - ceea ce e in parametri ... problema principala: de ce nu iese masina din close loop ??? (am facut si un topic pe tema asta la "sfaturi") @andrei318ti - cu vre-o 3.000E te poti apuca fara pb de pus compresor (asta daca vrei sa mergi cu compresor si majoritatea pieselor noi .. daca "te oriecntezi" - te descurci si sub 2.000E) oricum, problemele cele mai consistente nu tin de bani ... la mine, piesele care tineau de bani l-am pus intr-o saptamina pe masina, a mai ramas calibrarea, care dureaza de vre-o 2 luni ... Mersi kali pentru raspuns. Ideea e ca a cam cazut faza cu compresor pentru ca din punctul meu de vedere nu prea se merita. In momentul de fata tinand cont ca si am service-ul meu si manopera pentru montaje si alea alea nu se pun ma ajunge maxim 1000 euro sa pun un motor de 2500 M50 de 192 CP(pentru asta trenul meu de rulare este capabil cu frani si suspenie m-tehnik singurul lucru pe care trebuie sa il schimb sunt amortizoarele de pe fata ca sa nu sa se aplece prea tare masina din cauza greutatii suplimentare a motorului) si maxim 3000-3500 sa pun un motor S50 de M3 si 286 CP si asta incluzand frani de M3 fata si suspenia de M3 fata. Asa ca vedem ce bani pun deoparte pana la vara si cand plec in Germania poate ma intorc cu ceva frumos. Bafta in continuare cu proiectul tau si sunt sigur ca in momentul in care ai sa il termini ai sa ai o satisfactie enorma si sper sa te bucuri de tot ceea ce ai realizat. -------------------- BMW 318ti E36
Incerc sa gasesc un motor mai mare(325 M50) |
|
|
![]()
Post
#91
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
mersi de urari ..
intradevar, solutia rapida, comoda si ieftina e sa pui un M52B25 sau un S50 sau S52 pe masina, dar asta se va intimpla destul de repede .. si n-o sa mai ai motive sa-ti bati capul cu mesteritul la masina ![]() ![]() oricum, de cind m-am apucat am invatat mai multe despre motoare decit as fi facut politehnica ... btw: e o expozitie de masini simbata in Iasi ... si cred ca o sa ajung pe-acolo .. -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
Crezi ca prin august esti gata cu compresorul tau? Ca as vrea sa-i fac o proba. :nod:
|
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 93 Joined: 6-December 05 From: Iasi Member No.: 117 ![]() |
QUOTE (kali) mersi de urari ..
intradevar, solutia rapida, comoda si ieftina e sa pui un M52B25 sau un S50 sau S52 pe masina, dar asta se va intimpla destul de repede .. si n-o sa mai ai motive sa-ti bati capul cu mesteritul la masina ![]() ![]() oricum, de cind m-am apucat am invatat mai multe despre motoare decit as fi facut politehnica ... btw: e o expozitie de masini simbata in Iasi ... si cred ca o sa ajung pe-acolo .. Exact la asta ma refeream si eu cand am spus ca ai sa ai satisfactie. De asta ma gandeam sa ma implic si eu cat mai mult si sa incerc sa imi montez singur motorul si ulterior sa ii mai adaug un compresor. La faza cu expozitia de sambata nu stiu nimic.Daca vii sa imi spui ca poate ne intalnim. -------------------- BMW 318ti E36
Incerc sa gasesc un motor mai mare(325 M50) |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
QUOTE (ccc) Crezi ca prin august esti gata cu compresorul tau? Ca as vrea sa-i fac o proba. :nod:
salut, in principiu proba se poate face si acum ... ca daca maresc presiunea in rampa, merge citeva burst-uri fara probleme. eu sper sa o termin saptamina asta, dar ... am cerut sprijin la niste baieti din USA care se ocupa cu compresoare de citiva ani ... deocamdata tot ce mi-au explicat a fost ceva de genul ca habar n-am ce se intimpla cu ecu meu .. dar problema e in pending si sunt si eu curios cu ce propuneri vin .. -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]()
Post
#95
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (kali) am cerut sprijin la niste baieti din USA care se ocupa cu compresoare de citiva ani ... deocamdata tot ce mi-au explicat a fost ceva de genul ca habar n-am ce se intimpla cu ecu meu .. dar problema e in pending si sunt si eu curios cu ce propuneri vin ..
Kali, am urmarit "story"-ul tau. Recunosc, nu foarte in amanunt. In plus, am zero expertiza in supra-alimentarea motoarelor. Totusi, tind sa cred ca singurul lucru care te tine in loc este gestiunea electronica a motorului in configuratia de acum (cu supercharger). Ma gandesc ca este foarte posibil ca, dupa atatea incercari, o concluzie foarte pertinenta sa fie accea ca electronica pe care o folosesti acum (ECU-ul original + mai stiu eu ce cutiuta auxiliara) sa nu fie potrivita pentru configuratia de acum a motorului. Un posesor de E28 (cel de la care am cumparat eu pistoanele de comprsie 10:1) si-a pus un Turbo de la TCD pe 535i-ul lui (motor M30B34). Dupa o groaza de sesiuni de dyno a ajuns la concluzia ca ii trebuie un ECU profesionist, aftermarket. A cumparat un Electromotive TEC3 (am inteles ca pretul trece de $1000), dar a rezolvat problema. Nu spun ca aceasta ar fi solutia in cazul tau - dar ar putea merita efortul de a analiza o astfel de solutie. Poate nu neaparat TEC3 (e cam scumpa), dar poate o alternativa similara, cum ar fi MegaSquirt. Link-uri: http://www.cardomain.com/ride/269576/14 http://www.electromotive-inc.com/ |
|
|
![]()
Post
#96
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
Robert, mersi mult de sfat - m-am gindit si eu serios la ideea de a pune un ecu stand-alone pe masina .. si am si gasit unul INNOVATIVE pe la 800E - ceea ce e super pret, dar, din pacate bugetul nu-mi permite suma asta .. cel putin pe termen scurt .. si nici nu stiu daca chiar as fi vrut sa-l iau ..
oricum, stand-alone-ul are + si -, si mai multe minusuri .. in speta chestii de genul ca se programeaza de user pt fiecare aplicatie in parte - adica toate hartile de avans si de benzina, inclusiv la sarcini partiale + ca tb sa stii ceva mai multe decit stiu eu despre motoare sa poti tine cont si de toti senzorii motorului (temperaturi, MAF, Lambda, presiuni, etc, etc ..) pe de alta parte, sunt solutii la pb mea, de genul: 1. se apuca florin (MasterTuner) sa pacaleasca semnalul de la lambda cu unichip-ul (eu habar n-am sa programez functia asta a unichip-ului, si e o chestie complicata si de durata + ca tb schimbata sonda lambda cu una wide-band + ca nu e sigur ca se poate face - ca sunt ecu care nu citesc wide-band si poate e si al meu de ala ..) 2. cumpar un "aburitor" de semnal de lambda - care imi indica si mie afr-ul real, si ecu-lui afr-ul pe care il vreau eu. dezavantaj: masina o sa merga si pe aspirat cu afr jos - si o sa creasca sensibil consumul .. 3. scot sonda lambda a masinii si fac hartile pe open loop cum vreau eu : e consumatoare de timp (ca tb facute si hartile de sarcini partiale) + ca e o tiganie ingrozitoare .. + ca daca se buleste ceva la motor n-o sa stiu, ca o sa am "engine check" aprins permanent ... si, pana la urma proiectul asta al meu n-avea cum sa fie prea usor, totusi incerc sa cresc cam cu 80% puterea motorului stock ... -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 93 Joined: 6-December 05 From: Iasi Member No.: 117 ![]() |
Daca vii prin Iasi sa imi spui ca sa te astept la salon. Bafta incontinuare.
-------------------- BMW 318ti E36
Incerc sa gasesc un motor mai mare(325 M50) |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
ultimul setup (e facut de vre-o doua saptamini): 163CP/5.500, 220Nm/3.500-5.500. afr ok ! schema: fizic aceiasi (inj M44 + extrainjector de lancia), presiune in rampa 3-4.5 in f de presiunea din admisie. noutatea: masina taie scinteia la 5.500 (sau uneori chiar mai jos - la 5.400) ... cu afr-ul am rezolvat cu unichip-ul - am fentat valoarea lambda si ECU "vede" permanent 14.7, chiar daca real e 12.5 ![]() pe de alta parte, dupa 5.000 rpm ecu nu mai intelege ce-i cu valorile (neplauzibile) raportate de debitmetru si intra in "limp mode" - dupa care mai sta un pic pana se dezmeticeste, dupa care taie scinteia ... ce urmeaza sa-i mai fac e sa "clampez" debitmetrul - adica dupa o anumita valoare citita sa incep sa alterez semnalul (iar chestie complicata ...) ultimele chestii comandate: 1. o clapeta de by-pass electrica de MB C200Kompressor - imi va permite sa fac multe manareli ... de pilda sa maresc raportul de fulii, sa fac boost mai mare in ture joase, iar sus, unde presiunea devine prea mare sa deschid incet by-pass-ul - pt a tine presiunea constanta .. 2. un afr meter stand alone innovative -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]()
Post
#99
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (kali) ultimul setup (e facut de vre-o doua saptamini): 163CP/5.500, 220Nm/3.500-5.500. afr ok
Din ce am inteles, valorile de mai sus reprezinta puterea si cuplul motorului, masurate la volanta. Kali, cand gasesti putin timp, explica-mi te rog cum reusesc baietii cu dyno sa masoare atat de exact puterea si cuplul motorului (la volanta). Pun intrebarea pentru ca, din ce stiu (n-am vazut insa niciodata unul "live") un dyno masoara puterea / cuplul la roti, iar pe baza acestei valori se poate aproxima puterea / cuplul la volanta pe baza unei estimari privind pierderile in transmisie. Cum se fac aceste estimari si cat de precise sunt? |
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
eu unu nush cat de sigur este ... rezultatele sunt mereu altele pe dyno ... totul este in calcule si am inteles k se poate estima groso modo si din ecu valorile puterii
-------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 27th June 2025 - 01:59 AM |