![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Or fi mai jmekere prezoanele tale... La mine nu se strang in mers. Le strang cat pot de tare cu piciorul pe cheie (cateva lovituri) si le desfac la fel. Daca s-ar strange nu le-as mai putea desface.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
nu le mai strange cu piciorul, o stragere ferma cu mana este suficienta, cand le desfaci incearca sa nu dai cu ciocanul in cheie sau mai stiu eu ce, risti sa rupi prezonul
-------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
am fost la autosoft sa-mi fac 2 pene si l-am intrebat pe unul de acolo.. "ce crezi ca asta-i dacie? nu-i de joaca cu astea ca e masina de putere, se strang singure in mers" exact astea au fost cuvintele lui.. e a 3-a persoana care imi zice ca se strang, 2 dintre ei de la vulcanizari.. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
da la vulcanizari sunt numai "negrotei" cunoscatori :puke:
-------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
daca nici aia de la vulcanizari nu stiu, care desfac sute de roti pe zi... :drool:
unul care mi-a zis asta era un nene din cheia, altu de la o vulcanizare din moeciu si acum asta de la autosoft...deci circula vorba:D |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 35 Joined: 3-March 06 From: Ploiesti Member No.: 206 ![]() |
nenea ala din cheia era defapt din constanta :nod: |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
pm.. nu i-am verificat buletinul... :finger:
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Vulcanizarea de la mine din colt e a unui prieten care a lucrat multi ani in diverse vulcanizari si o perioada si in a lui
![]() ![]() -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
cred ca ar trebui sa cititi cu rabdare explicatia lui Robert, la care subscriu. prezonul nu se strange. pt a se strange ar trebui sa se infileteze. pt a se infileta ar trebui sa se roteasca.
faceti urmatorul experiment: strageti prezoanele si marcati cu un marker permanent pozitia lor fata de janta. daca dupa o vreme se vor observa diferente intre semnul de pe janta si cel de pe prezon, atunci aveti dreptate - se strang. exista desigur posibilitatea ca nefiind stranse suficient ,prezoanele sa se stranga sau sa se desfaca - cititi postul lui Robert. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
Robert zice ca se oxideaza, ei bine eu le-am dat prin vaselina si degeaba.. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Nu prea are nici o logica, ce-i drept, sa se stranga prezoanele singure in conditiile in care nu le actioneza nici o forta pentru asta. Presupunand ca le-ar actiona o forta de inertie rezultata din miscarea rotii, prezoanele de pe o parte (stanga) ar trebui sa se stranga iar cele de pe partea opusa se se slabeasca. Cert este ca dupa o perioada de timp e nevoie de o forta mai mare pentru a desface prezoanele, decat forta folosita pentru strangerea lor. Explicatia plauzibila este cea data de Robert, dar vom sti cu siguranta doar dupa ce Florin va avea rezultatul final al experimentului(marker sau mai stiu eu ce)
![]() -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
QUOTE (florin83) am fost la autosoft sa-mi fac 2 pene si l-am intrebat pe unul de acolo..
"ce crezi ca asta-i dacie? nu-i de joaca cu astea ca e masina de putere, se strang singure in mers" exact astea au fost cuvintele lui.. e a 3-a persoana care imi zice ca se strang, 2 dintre ei de la vulcanizari.. Alo, nu mai spuneti de desteptii din vulcanizari care hbar n-au ce invart acolo. Sa va dau o problema simpla: am 2 roti strambe, merg la autosoft sa pun cauciucuri pe ele, dar n-am bani sa indrept rotile. Ii spun desteptului: vezi ca in 5 min plec la drum lung, viteza 100-140 km/h, n-am bani de indreptat, echilibreaza-le. Nu dom'le ca-s varza si echilibrarea nu are nici un sens. Nici dupa ce a insistat (nu prea mult, din pacate) n-a vrut. Am plecat asa si mi-am blestemat zilele pe drum. La intoarcere, inainte de a pleca la drum, le-am echilibrat, au luat cate 80-100grame pe fiecare parte, insa am mers ok, chiar si cu 160 km/h. Cat de bou trebuie sa fii ca sa spui ca echilbrarea n-are nici un sens?!? :puke: Pai s-o luam logic: roata stramba => ca mergi ca pe un drum denivelat, asta e. Dar efectul unei roti dezechilibrate se amplifica rau la viteza. Nu e primul om care-mi spune ca nu are rost echilibrarea pe roti strambe, am avut aceeasi problema si la 525, numai ca pe aia i-am facut sa echilibreze, totusi. Si bonus: va dati seama ca omul nu avea de unde sa inteleaga ca un cauciuc cu balon mare mai poate corecta putin din imperfectiunile rotii, in comparatie cu un cauciuc cu talon mic, care urmeaza contururile ei. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 70 Joined: 3-May 06 From: bucuresti Member No.: 273 ![]() |
QUOTE (florin83) am fost la autosoft sa-mi fac 2 pene si l-am intrebat pe unul de acolo..
"ce crezi ca asta-i dacie? nu-i de joaca cu astea ca e masina de putere, se strang singure in mers" exact astea au fost cuvintele lui.. e a 3-a persoana care imi zice ca se strang, 2 dintre ei de la vulcanizari.. potrivit unei legi ( nescrise si nerespectate ) ai 3 surse independente - informatia e credibila.. stiu shi io.. |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
eu am patit cu tata sa raman in drum cu o pana in drum spre ramnicu valcea cu un cielo si ne-an chinuit vreo ora si ceva sa desfacem piulita , s-a rezolvat simplu am rupt prezonul , nush c sa zic e cam imposibil sa se stranga piulitele din mers eu dau vina pe rugina . mentionez k masina era noua si nush cate pene facuse tata cu ea si ce rugina putea sa faca , ce-i drept tata cam da in piulite cu boala
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (n3o) ne-am chinuit vreo ora si ceva sa desfacem piulita
1. Am observat ca este un obicei foarte comun sa se stranga prezoanele rotilor mult peste cuplul normal. De fiecare data cand plec de la un service roti, slabesc prezoanele si apoi le strang la loc, dar la cuplul corect (cca. 100Nm, la E28). Toti le strang ca nebunii. Am patit din nou asta chiar acum cateva zile, dupa o echilibrare de roti la Autosoft (cei de care spuneati mai sus ca se plang de prezoane ca sunt prea stranse). Ei bine, am fost oripilat de puterea cu care au strans cei de la Autosoft prezoanele la masina mea. MULT peste normal. Ma mir ca nu au distrus filetele. QUOTE (florin83) Robert zice ca se oxideaza, ei bine eu le-am dat prin vaselina si degeaba..
2. Cu vaselina e tricky. Foarte tricky. Teoria spune ca strangerea corecta a unui surub (prezon) se face prin tensionarea corecta a acestuia - practic, usoara alungire a lui prin strangere - in limita domeniului elastic al materialului. Mai exact, un surub strans sta in tensiune longitudinala, aceasta impiedicand desfacerea lui. Un surub strans mai putin decat in specificatii este mai probabil sa se desfaca, decat un surub strans ceva mai mult. Mai departe, dat fiind ca nu exista o metoda foarte practica de a masura tensiunea longitudinala in surub, aceasta se determina indirect prin cuplul de strangere, care este mai exact cuplul rezistent opus de surub operatiei de strangere. Acest cuplu depinde de tensiunea in surub (cea care ne intereseaza), dar, foarte important, si de frecarea in filet. De aceea, cuplul de strangere la suruburile critice (cum ar fi cele de la chiulasa) se determina in conditii exacte. De exemplu, la M30: cu filetul uscat, cu zona de contact intre capul surubului si saiba unsa, si zone de contact intre chiulasa si saiba uscata. Al naibii de exact, nu? De exemplu, daca ungi cu ulei filetul unui surub si strangi apoi la 60Nm, pui sensibil mai multa tensiune longitudinala in surub (deci strangi mai tare) decat daca ai fi strans la 60 Nm, dar cu filetul uscat. Deseori, la motoarele de curse, mecanicii prefera sa stranga suruburile de la biela masurand alungirea acestora cu micrometrul - pentru ca este o metoda care determina mult mai precis tensiunea in surub, decat strangerea la cuplu. Revin acum la prezoanele rotilor: daca le ungi cu vaselina, rezistenta opusa strangerii va fi mai mica. Ceea ce simti tu prin cheie este cuplul de strangere. Simti rezistenta mai mica, atunci strangi mai tare. Deci, in practica, suruburile / prezoanele care au avut filetele curatate si unse vor fi stranse sensibil mai tare decat daca filetele ar fi fost uscate. Atunci, te mai miri ca se desfac greu, chiar unse cu vaselina? :unibrow: |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Tare demonstratia, Robert
![]() Cat despre autosoft... ma mir ca ai reusit sa desfaci prezoanele fara sa folosesti ranga prelungitoare. De obicei, daca scapa "pistolul" pneumatic pe prezoane, numai ei le pot desface... -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Si mie mi-au strans prezoanele cu cheia dinamometrica (si nu ma cunosteau). Dar am dat cu vaselina pe ele ![]() Foarte buna demonstratia, Robert :thumbsup: -------------------- |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Astia fac dupa cum il taie capu' pe fiecare.
Da, acum vreo doi ani mi le-au strans cu pistolul. Apoi, cand am vazut ca nu le pot desface m-am dus la ei sa mi le desfaca si sa le stranga cu "crucea". Apoi am mai fost de vreo doua ori si am insistat sa le stranga cu coarba, pana intr-o zi cand mi-a luat fata: "Pai uite ca oricum o strang cu cheie dinamometrica" Data urmatoare iar au strans cu pistolul ](*,) :butthead: :tfrag: :minigun: :chain: Eram plecat dupa niste sandwich-uri... -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 103 Joined: 12-July 06 Member No.: 379 ![]() |
Eu am patit-o deja cu prezoanele care erau stranse dar slab.....si am pierdut o roata pe sosea..deci...yo cred ca din cauza vibratiilor se rotesc (acum mai depinde in ce parte si doar in cazul in care sunt slabe..)dar daca sunt deja stranse...e practic imposibil sa se stranga mai tare...
-------------------- 525 Tds...1992..143cp
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th July 2025 - 01:40 PM |