![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
M50B25 Vanos, cum a avut Cristian stock are 10.5:1, si S50B32 are 11.3:1 ..
nu stiu prin ce faze intermediare a trecut rata de compresie la motorul lui, dar (cel putin cum spune el) acum merge cu un motor de cca 3.200cmc, cu rata de compresie 9.7:1, si il supraalimenteaza cu max 0.9bar boost la 7.000rpm - compresor centrifugal + ca are un intercooler cu circuit separat de apa (cu doua radiatoare) - ideal pentru reprize scurte de boost ridicat .. o sa mai vb cu Cristian, sa ma asigur ca asa e (n-am mai vb cu el de prin vara ..) oricum, eu vreau sa setez 0.9 bar la 6.000rpm - si tinind cont ca la mine motorul taie la 5.700, o sa am maxim 0.8 bar boost .. in plus, mergind numai pe harta de full throtle nu e o problema chiar asa mare sa mentin AFR undeva la 11.5-12:1, si cu benzina 98+ octan, bujii "reci", intercooler, si fara sa ma joc prea rau cu avansul - cred ca o sa fie ok ... btw - cind ne-am jucat cu setarile pe dyno, a fost setat la un moment dat avans 7 - a inceput sa clipeasca becul de"engine check" (senzorul de detonatie) si a inceput sa taie singur din avans ... -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
cateva poze cu bestia
![]() tre sa ne dam.. :unibrow: |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
in principiu .. esti primul pe lista :ninja: -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
dupa inca o saptamina de chinuiala fara seaman .. modificat admisie, ridicat rampa injectoare, fituit injectoare mai mari (cele mai mari care le-am gasit cu circuit adiacent de aer), ridicat corp superior admisie, modificat prinderi si citeva degete bulite, am mutat zona in care motorul incepe sa merga sarac de la 4.000 rpm la 4.500 rpm
![]() cu avansul intirziat 13 grade (!!!) si dupa ce am roluit masina asta-noapte pe dyno pana la 12.30 cu modificatul setarilor la deitul injectoarelor - tot ce-am scos din ea a fost 138CP pe la 4.700rpm ... ![]() se pare ca ECU masinii are ceva setari super ciudate, la care nu le dau deloc de cap ... ca daca nu-i dau deloc benzina suplimentara, pana in 3.000 merge cu afr 12.5(in crestere usoara), la 3.500 face un virf de 14.5, dupa care coboara singur in 10.5 (practic o inneaca...), iar dupa 4.500 o ia razna - urca aproape vertical pana la 16.0 (!?!) - unde sta constant pana la 5.000 (cind, bineinteles ca-i tai gas-ul .. ca n-am chef sa topesc pistoanele ..) variantele posibile : 1. injectoarele nu fac fata la necesarul de benzina (nu foarte plauzibila, ca la un moment dat am bagat niste setari de-aiurea (imbogatit la greu pe la 3.000 (+10ms), si saracit (!!!!) la 4.000 (+3ms) - si a stat cu afr 12.5 pana la 5.000rpm ... din pacate setarea n-a fost "repetabila" .. 2. e posibil ca debitul de aer sa iasa din zona de citire a maf-ului, si dupa aia motorul sa taie injectia (eu ii dau benzina + fata de ce baga motorul de unul singur .... o sa mai incerc azi sa deschid injectoarele la maxim (desi, aseara i-am dat pana la +49ms - si tot sarac mergea .. peste +49 incep sa tin prea mult injectorul deschis - adica bag benzina si cind supapa de admisie e inchisa .... 3. e posibil ca motorul sa ibogateasca/ saraceasca in functie de "istoricul" pe plaje de ture ... si cind simte amestecul foarte bogat la 4.000, sa taie rau din injectie ... - am facut si un test cu compresorul decuplat, iar la 4.000 afr era 0.8 si motorul s-a innnecat (a intrerupt ..) -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
imi vine sa-mi iau cimpii ... cred ca daca n-o scot nici azi la un capat cu ECU, imi bag picioarele in hartile si in maf-ul lui, pun MAP si un injector NX de benzina cu electrovalava in admisie, si ii dau benzina pe full throtle numai in functie de turatie si presiune .... o sa consume ca porcul .. dar asta e .. si e numai pe full throtle ...
tot aseara am descoperit ca intercoolerul este mult prea mare pt debitul de aer ... raceste bestial (la 0.7bar iesirea din compresor e fierbinte de nu tii mina pe ea, iar teava de admisie e rece ...) , dar imi asigura si o cadere de presiune de 0.2 (!!!) bar : 0.7 la compresor, 0.5 in admisie ...) - asta pe la 5.200 rpm ... oricum, daca o sa am maxim 0.6bar in admisie, scot din ea - in cel mai bun caz 190CP ![]() -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (kali) tot ce-am scos din ea a fost 138CP pe la 4.700rpm ...
Daca e putere la roti, inseamna cca. 165 CP la motor, care nu mi se pare deloc rau. Pe de alta parte, cred ca este de asteptat sa-ti ia un efort considerabil pana gasesti setarea optima. Eu cred ca esti inca in "procedura" normala, specifica unui astfel de upgrade. OK, poate e frustrant faptul ca inca nu ai ajuns la rezultatul asteptat, dar nu cred ca ai, deocamdata, motive de ingrijorare. |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
puterea masurata e la volanta .. standul masoara cuplul total dezvoltat de masina, dupa care masina este lasata liber, pt a se calcula pirderile de putere din transmisie (care se aduna la puterea determina initial ..)
next step: am dublat regulatorul de presiune la benzina cu unul care stie sa tina pana la 10 bar ... la setare de 6.2bar la ralanti, rampa coboara pana la 5bar la 5.500rpm (unde amestecul este iar sarac ![]() ![]() oricum, rezultatul este cel putin imbucurator: 162CP/5.400rpm cu avans -6 .. fara nici o ping-uiala, dar cu ceva misfire .. (tb sa schimb si bujiile cu unele si mai reci ![]() si din nou acelasi "razboi" cu softul stock ... nu vrea deloc sa imbogateasca si pace .. afr 14.0 la 5.500 am facut cu +3 ms deschidere ... cind am incercat cu +10ms s-a dus naibii tot setup-ul - iar era in 16.0 inca de la la 4.000rpm, cind am inchis testul, ca saream deja calul cu temperatura .. miine o sa incerc sa calibrez masina pt 170CP si o las asa pana ma "revigorez" ... regulatorul: 150E (pe datorie), pompa 170E (n-am) + injectoare mai mari (cit or mai fi si astea ... ) .. pls ca nu mai am nimic pt gauge-uri prin masina (deocamdata am toate indicatoarele de pe stand de la MasterTuner, dar daca se intimpla ceva naspa pe strada, ar trebui sa stiu ...) PS: cit am stat pe la MasterTuner am vazut cum misca ceva masini cu azot .... si daca ar fi sa o iau de la capat .. as pune azot fara sa clipesc - e de 1000 de ori mai simplu decit sa faci un kit de compresor mecanic .. acum am inteles si de ce sunt asa de scumpe kit-urile de compresor plug & play aduse de afara ... -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 53 Joined: 27-October 05 Member No.: 66 ![]() |
Nu renunta acum, mai ai un pic. Bafta!
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
QUOTE (kali) ... regulatorul: 150E (pe datorie)
regulator m-ar interesa si pe mine daca ar stii sa faca ce imi trebuie mie: sa-mi mentina presiunea pt ralanti la 2,5bar iar in sarcina sa creasca in functie de presiunea din aspiratie (4-4,5 bar) unde pot sa ma interesez? -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
QUOTE (io's) QUOTE (kali) ... regulatorul: 150E (pe datorie)
regulator m-ar interesa si pe mine daca ar stii sa faca ce imi trebuie mie: sa-mi mentina presiunea pt ralanti la 2,5bar iar in sarcina sa creasca in functie de presiunea din aspiratie (4-4,5 bar) unde pot sa ma interesez? poti sa vb cu Florin Bujgoi sa-ti aduca unul, ca de el il am (acum avea numai unul pe stoc) regulatorul asta e o tulumba mare, cam ca un cilindru, cu diametrul de vre-o 5 cm, si lungime de 15 + un ceas de presiune fixat in lateral. are si intrare de vacuum din admisie, care creste restrictia in functie de presiune - la mine nu functioneaza schema cu vacuumul, ca l-am cuplat pe regulatorul stock al masinii .. dar daca tu il inlocuiesti cu totul, ar trebui sa merga .. ii fac azi o poza sa vezi cum se prezinta .. -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
cine este Florin Bujgoi si cum pot sa i-au legatura cu el?
pune si poza, poate imi dau seama -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
QUOTE (io's) pune si poza, poate imi dau seama
cu Florin Bujgoi? ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
off topic
:ninja: iar incepi mah? ![]() -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
uite asa arata regulatorul -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
n-am mai venit cu nouati .. ca n-au fost notabile ...
am stabilizat inca de saptamina trecuta masina la un setup acceptabil : afr 13.5 pana la 4.000; de la 4.000 - 5.000, afr10.5 (!?!) - tot pe principiul "de capul lui", dupa care afr-ul urca usor, ca nu mai fac fata injectoarele - la 5.500 are 13.5-14 si deculez compresorul .. partea buna e ca am descoperit citeva "surprize" - intercoolerul are vre-o 4 fisuri minuscule .... pe unde pierd presiune ... si asta explica multe: 1. eram total surprins ca, compresorul facea aproape aceiasi presiune intre 4.000 si 5.500 (0.5-0.55 bar ..) desi cresterea de boost ar fi trebuit sa fie aproape exponentiala .... 2. intercoolerul scapa presiune consistenta prin fisuri numai la boost considerabil (adica dupa 4.000) - dar debitmetrul citeste si aerul care scapa, si ECU da benzina si pt el ... de aia se intimpla imbogatirea aia "inexplicabila" dupa 4.000 ![]() oricum, mi-am cam bagat picioarele in ideea de a schimba injectoarele .. de-astea cum am eu cu airflow nu gasesc mai mari, iar inj clasice au duza prea mica pt gauroiul din admisia mea, si tb sa fac niste inginerii spectaculoase sa le fituiesc ... solutia pe care vreau sa merg e sa pun inapoi injectoarele masinii, si sa montez o flasa cu 1-2 injectoare suplimentare, care sa intre numai la full throtle, cind intra si compresorul ... oricum, pe setup-ul asta masina are 162CP/ 5.500 si 210Nm/ aproape constant intre 4.000-5.500rpm ... -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,020 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 27 Car: e30 325ix ![]() |
Holly shit..... :retard: http://videos.streetfire.net/video/wm/9AB8...2272D9A953D.htm
-------------------- www.mindbomb.ro -sunt Masochist....traiesc in Romania!
![]() |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 93 Joined: 6-December 05 From: Iasi Member No.: 117 ![]() |
Din cauza faptului ca nu gasesc motorul pe care il caut incerc sa privesc optiunea compresorului asa cum a facut-o kali. Te rog spune-mi si mie care au fost cheltuielile si daca poti sa imi dai niste link-uri de documentare pentru ca vreau sa vad ce pot sa fac fara sa schimb prea multe la motor. Mersi mult.
-------------------- BMW 318ti E36
Incerc sa gasesc un motor mai mare(325 M50) |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
eu zic sa cauti motor in continuare ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
QUOTE (andrei318ti) Din cauza faptului ca nu gasesc motorul pe care il caut incerc sa privesc optiunea compresorului asa cum a facut-o kali. Te rog spune-mi si mie care au fost cheltuielile si daca poti sa imi dai niste link-uri de documentare pentru ca vreau sa vad ce pot sa fac fara sa schimb prea multe la motor. Mersi mult.
Sigur iesi mai ieftin cu motorul schimbat, chiar si de M3 ![]() |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 93 Joined: 6-December 05 From: Iasi Member No.: 117 ![]() |
De M3 nu gasesc cu tot ce am nevoie sub 3000euro. Totusi as dori tare sa trec pe un M50 dar nu gasesc nimic. Mai stie cineva ceva. Sau macar cineva care aduce la comanda de afara.
-------------------- BMW 318ti E36
Incerc sa gasesc un motor mai mare(325 M50) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 27th June 2025 - 01:01 AM |