![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Unii dintre voi isi aduc cu siguranta aminte de faptul ca, inca din august 2005, am avut un topic pe bmwclub.ro privind proiectul de Ordonanta de Urgenta a Guvernului, de a modifica legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.
Principalul subiect este cresterea specatuloasa a impozitului anual pe care trebuie sa-l plateasca fiecare posesor de autoturism dotat cu motor cu capacitatea cilindrica de peste 2 litri. Pe scurt, in faza actuala a proiectului, dupa adoptarea Ordonantei de Urgenta, impozitul se va calcula astfel: A. se imparte capacitatea cilindrica in grupe de cate 200cmc; B. se inmulteste numarul de grupe obtinute la pct. a cu urmatoarele valori: - 10 RON, pentru motoare sub 2 litri; - 60 RON, pentru motoare intre 2 litri si 3 litri; - 150 RON, pentru motoare peste 3 litri. Cateva exemple: - pentru un BMW E30 320i cu motor M20: 1990cmc / 200cmc = 9,95 grupe, se rotunjeste la 10 grupe. Impozitul anual: 10 * 10 RON = 100 RON (1.000.000 lei vechi); - pentru un BMW E36 325i cu motor M50: 2494cmc / 200cmc = 12,47 grupe, se rotunjeste la 13 grupe. Impozitul anual: 13 * 60 RON = 780 RON (7.800.000 lei vechi); - pentru un BMW E34 535i cu motor M30: 3430cmc / 200cmc = 17,15 grupe, se rotunjeste la 18 grupe. Impozitul anual: 18 * 150 RON = 2.700 RON (27.000.000 lei vechi). Intrucat acest mod de calcul al impozitului nu diferentiaza autoturismele in functie de vechime sau valoarea pe piata, este evident ca posesorii de masini mai vechi cu motoare de peste 2 litri vor fi zdravan penalizati financiar. Nu mai vorbesc de cei cu motoare de peste 3 litri, care pur si simplu vor fi nevoiti sa arunce masinile. In data de 13 octombrie am depus la Ministerul de Finante o petitie in numele a 10 cetateni, prin care solicitam modificarea modului de calcul al impozitului, propus in proiectul de Ordonanta de Urgenta. Apoi, in 14 octombrie am fost la o sedinta publica a Ministerului de finante, pe acest subiect. Ieri (25 oct), Ministerul de Finante a publicat varianta revizuita a proiectului: Click aici pentru versiunea 25 oct a proiectului Ministerului Finantelor Din pacate, au fost adoptate multe modificari propuse in sedinta din 14 octombrie (in special cele referitoare la alcool!), dar nu a aparut nimic nou in ceea ce priveste impozitul pe autoturisme. In consecinta, va recomand urmatoarele: 1. Luati in considerare faptul ca este foarte probabil ca incepand cu 2006 sa platim impozit auto conform proiectului si metodei de calcul prezentate mai sus. 2. Amanati, cel putin pana la adoptarea Ordonantei de Urgenta, orice plan de a achizitiona un autoturism (vechi) cu motor de peste 2 litri, in conditiile in care bugetul pentru intretinerea masinii va fi limitat. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
chiar voiam sa te intreb cum a decurs discutia la care ai fost.
se pare ca nu li s-au destupat capetele... ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 46 Joined: 19-October 05 Member No.: 28 ![]() |
Nu mai dau M40 -u ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
Daca se adevereste e groasa treaba daca pana la 3 litri mai poti sa platesti impozitul ce sare de 3 litri e moarte :crybaby:
-------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
Uau... chiar daca nu aveam de gand sa-mi iau masina cu motor peste 3 litri, mi se pare totusi absurd sistemul. As mai intelege sa aplici taxe mai mari pe capacitatea care depaseste 2 litri, sau sa fie o suma fixa pentru fiecare 1-2 sute de cmc, indiferent de capacitatea totala.
Daca se va aplica regula, cred ca o sa vedem o gramada masini cu motoare mari date la fiare vechi, chiar daca sunt inca bune. Dar vechile Dacii vor merge in continuare fara probleme... dacia1300.indanet.ro, anyone? ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 850 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 31 Car: E92 325i Engine: 218CP ![]() |
Scap ieftin eu...decat 1 milion :nod: |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() me,love,ciupacabra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 4,273 Joined: 23-October 05 From: ROMANIA Member No.: 50 Car: 3.0, 2000,2800CS,2500 Engine: M 30 si 1 M10 ![]() |
pot sa zic ca mie imi convine 6 mil pe an .asta e muncesc 2 luni pt masina doar pt taxe:( dar pt asta AI F.T IN GURA CU LEGILE SI ORDONANTELE LOR.nu ar putea da ordonanta sa fie salariul minim pe economie 400 de euro .ca s anu mai injur?
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,512 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Interceptor, imi permiti o corectie?
"Ii" se scrie cu I nu cu A. In rest iti dau dreptate ... hai la un suc sa vedem cum facem sa-ti cumpar bestia ![]() -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,723 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 29 Car: BMW E46 318I 2002 Engine: N42 2.0 143CP ![]() |
nasol cu taxele astea....eu unul voi plati in jur de 8 miliones... :crybaby: ...s-a terminat smecheria...cine draq m-a pus sa iau masina cu motorul omologat? :splat: :minigun:
-------------------- ex...e36 316i ex...e30 327i ex...e46 318i ex...e60 520i today just off-road - Navarone |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Sa mai zic inca o data ce frumos e 1.6 din punctul asta de vedere? :nod: -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (Ionut) eu unul voi plati in jur de 8 miliones Aseaza-te la coada dupa mine, la plans. Oricat de tare plangi dupa 8 milioane, ma tem ca e doar un smiorcait fatza de plansul dupa 27 de milioane ...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 139 Joined: 19-October 05 Member No.: 36 ![]() |
33mil... prea multe injuraturi... edited
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() meep meep!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,010 Joined: 17-October 05 From: - Member No.: 5 Car: - Engine: - ![]() |
QUOTE (Robert) QUOTE (Ionut) eu unul voi plati in jur de 8 miliones Aseaza-te la coada dupa mine, la plans. Oricat de tare plangi dupa 8 milioane, ma tem ca e doar un smiorcait fatza de plansul dupa 27 de milioane ...Robert, daca iese treaba cu impozitele asa, mai tii masina? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (ccc) Robert, daca iese treaba cu impozitele asa, mai tii masina?
Sincer, nu stiu ce sa-ti raspund in momentul asta. Iau in calcul o serie de variante. Ca sa vezi cam unde sunt cu gandirea: Varianta 1: Motor de 2.8l sau 3.0l (omologat, evident). Din pacate, costurile totale ale conversiei (motor + minim de revizie a acestuia + instalare + omologare) sunt undeva intre EUR 800 si EUR 1500, care practic acopera diferenta de impozit intre 2.8/3.0l si 3.5l pentru 2-3 ani. Altfel zis, cheltuiesc acum cu banii jos ceea ce ar trebui sa cheltuiesc in trepte timp de 2-3 ani. Iar peste 2-3 ani, cine stie ce va mai fi cu masina asta. Pare o varianta nefezabila. Varianta 2: O vand. Dpdv financiar, cea mai inteleapta alternativa. Nu sunt inca pregatit mental sa fac asta, mai ales ca nu cred sa existe cumparator, in Romania, pentru un E28 535i din '86. Varianta 3: Platesc impozitele si "emulez" ideea ca am o masina puternica si relativ noua, dar care se devalorizeaza cca. 750 EUR/an (care nici nu e absurd, aproape orice masina relativ noua se devalorizeaza mai mult decat atat). Pe scurt: inca habar n-am ce o sa fac. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
1. e foarte mult si 800E. cu 4-500 gasesti si m50
![]() 2. sincer, nu cred ca o sa ai sanse. gandeste-te ca acum cu impozitele astea trebuie sa fii super fan sa dai pe un an jumate din valoare masinii la impozit. 3. - nici eu nu as stii ce sa fac in locul tau.. ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
Da grea problema:
1-clar o sa te coste o gramada de bani conversia mai ales daca vrei sa iasa totul ok ![]() 2.-daca as avea banii pt impozit as lua oricand masina ta 3.-nici eu nu stiu ce as face probabil ca as face 30 mil imprumut anual sa platesc impozitul ![]() -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (florin83) e foarte mult si 800E. cu 4-500 gasesti si m50. Mai gandeste-te ca o sa il vinzi si pe al tau.. Eu zic ca pe undeva pe la 2-300E max trebuie sa cheltuiesti.
Florin, si eu speram initial sa ies mult mai ieftin, dar un calcul realist mi-a demonstrat ca nu e asa. Un motor sub 300 EUR este varza. Deci, ma costa minim 300 EUR motorul. Apoi, fara EUR 250 pentru o revizie rezonabila a motorului nici nu ma gandesc sa-l urc pe masina. Instalarea (dat jos cel vechi + montat cel "nou" + alte adaptari necesare la inst. electrica) iarasi costa minim 250 EUR. Sa nu uitam apoi de costuri suplimentare gen: transport (caram de colo colo ceva de 200+ Kg), omologare, poate spagile aferente: min. 200 EUR. Pe motorul vechi sa zicem ca iau EUR 200. De aici rezulta ca o astfel de conversie (de la M30 3.5l la M30 2.8l / 3.0l) costa min. EUR 800. Repet, minim. Cum, de regula, calculul pe hartie este subestimat fatza de realitate, iti dai seama ca de fapt vorbim de 1000+ EUR. In ceea ce priveste un M50 sau altfel de motor, de generatie mai noua, costurile se duc bine de tot in sus (pentru ca mai trebuie: cutie de viteze + cardan + adaptari majore la instalatia electrica + alte adaptari la tot felul de furtune, suporti, cleme, etc). In plus, astfel de lucruri de artizanat practic invalideaza valoarea unui E28. Iese o struto-camila fara sens - mai bine il radiez si vand piese din el. Singura conversie cu sens, la altceva decat M30, ar fi S50 (2990 cmc, 286CP, 310Nm) - dar un astfel de motor este foarte rar, costa cel putin 2000 EUR, deci iese total din discutie (costul total al conversiei ar fi mai mare decat diferenta de impozit pentru 5 ani!) Iata deci ca, din orice unghi ma uit, nu prea exista solutie. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,723 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 29 Car: BMW E46 318I 2002 Engine: N42 2.0 143CP ![]() |
daca e sa o vinzi mare lucru nu obtii pe ea....eu zic in felul urmator(ATENTIE:zic doar, nu stiu daca eu as face la fel)....fa-i radierea, inchirieaza un garaj, pastreaz-o acolo etc....cumpara o masina pentru oras, ca sa te poti misca si asteapta vremuri mai bune...e doar o parere....pentru mine e inca bine, dar nu stiu pentru cat timp... ![]() -------------------- ex...e36 316i ex...e30 327i ex...e46 318i ex...e60 520i today just off-road - Navarone |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (Ionut) fa-i radierea, inchirieaza un garaj, pastreaz-o acolo etc....cumpara o masina pentru oras, ca sa te poti misca si asteapta vremuri mai bune Daca ii fac radierea, aleluia: masina asta nu va mai merge niciodata pe sosele, pentru ca nu va mai putea fi re-inmatriculata (nici macar EUR2 nu are).
Am la tara un garaj unde sa o tin (acolo este de fapt, acum). In cel mai rau caz, o sa o tin acolo inmatriculata pana intram in EU, apoi (o sa muriti de ras!) o vand in Germania. De necrezut, dar acolo un E28 535i in stare buna se vinde rezonabil. Dar, radiata din Romania, nu va putea fi inmatriculata nici in EU - deci varianta cu radiatul este exclusa, cu exceptia faptului ca vreau s-o dezmembrez. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,723 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 29 Car: BMW E46 318I 2002 Engine: N42 2.0 143CP ![]() |
stai...pai cand o radiezi sa o cumpere altcineva, cum e??? masina daca a fost inmatriculata odata se poate inmatricula inca 100 de ani...cartea o sa o ai in continuare, talonul la fel...tu doar o bagi pe numere rosii, expira alea...si gata...dar de inmatriculat o sa o poti inmatricula...
![]() -------------------- ex...e36 316i ex...e30 327i ex...e46 318i ex...e60 520i today just off-road - Navarone |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 17th June 2025 - 08:57 PM |