IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> un e34 batut de nisip, un mic proiect
aalpine1
post Sep 17 2011, 09:01 AM
Post #1


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3-September 07
From: socal
Member No.: 1,120
Car: E34
Engine: M50B25TU



scuze pt greselile gramaticale !

masina am achizitionat.o acum un an ... poza este mai veche ...

- 1993
~ 200.000 mile,
- este batuta de nisip pe toate partile ... 17 ani in nevada ...
- m50b25, single vanos (care cere inlocuit cu unul de la dr.vanos)
- pachet electric (nu are incalzire in scaune sau memorie)
- piele
- a/c
- abs
- srs
- magazie cu 6 cd (oem bmw)
- trapa
- jante oem ...
- open dif.
- 5 speed
- cruise control
- obc

in 17 ani si ~ 180.000 mile fostul (singurul) proprietar a schimbat la masina DOAR : 2 brate inferioare, radiatorul + furtune + pompa de apa, parbrizul, ulei motor + filtru de ulei/aer/benzina/cabina, bujii si curele .

ce am schimbat eu smile.gif)
- discuri de frana + placute + furtune de frana pt fata + un etrier spate (toate sunt nomane); sabotii de la frana de mana mai fac vreo 200.000 mile; (acum regret ca m-am grabit pt ca am gasit in aceeasi bani furtune de frana race + discuri dublu ventilate in aceeasi bani pe care i-am dat pt cele stock)
- lichid de frana + ambreiaj
- toate bratele de pe fata + bucse + bratul central + bratul mic similar cu cel de la servo (ebay fcp groton) + bielete antirului F-S + bucsele pitman (oem bmw), (a fost o munca titanica, dar am gasit o presa de scos pivotii fantastica)
- 6 bobine + bujii (bobine de pe ebay + iridium)
- furtune + pvc valve + furtunul de la debitmetru-admisie (totul era copt)
- am montat un strut bar pe fata (era la un pret bun biggrin.gif )
- niste suporti de la evacuare
- am taiat ~ 2 spire din arcurile de pe fata (am taiat spirele pe masina smile.gif) )
- am montat un lip pe fata taiat din alt bumper de e34
- am eliminat proiectoarele si am pus capace oem
- am reparat scaunele din fata + pielea de la scaunul de la sofer (foarte bune tutorialele de pe net biggrin.gif )
- pompa de benzina
- dme (facea figuri)
- baterie
- ulei c.v. + dif
- tot ce inseamna filtre
- opritorul de max. de la usa de la sofer
- alte chestii de care nu imi aduc acum aminte ....

ce mai am de schimbat sad.gif(
- debitmetru (cred ca "firul" e dus)
- amortizoarele + arcurile stock cu niste amortizoare B8 + arcuri vogtland
- bucsele de la puntea de pe spate (am comandat powerflex pt ca sunt mai usor de montat)
- bucsele de la c.v. (am comandat bucsele de la un e21 320i pt ca sunt mai dure)
- jante (in functie de ce gasesc ceva pe 18'' oem bmw)
- vanos (face ca un sarpe cu clopotei ...)
- alte suprize care mai apar smile.gif)

in viitor :
- as incerca sa montez un lsd mecanic in dif de pe masina (mai trebuie sa ma documentez)
- as vopsii masina ...

am noroc ca in junkyard mai gasesc bmw e34 din care mai imi iau ce am nevoie ...

This post has been edited by aalpine1: Sep 17 2011, 09:04 AM
Attached thumbnail(s)
Attached Image
 


--------------------
(OO=[][]=OO)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
3 Pages V  < 1 2 3 >  
Start new topic
Replies (20 - 39)
xox
post May 3 2014, 02:04 PM
Post #21


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



Pai asta zic si eu, normal ai nevoie de tensiune intre oale, dar trebuie sa le lasi in plan vertical ceva miscare. Practic in plan orizontal n-ai nevoie de miscare, pentru ca schimbi unghiul de cadere pe ambele roti.

Daca ma insel, sa ma corecteze cineva.


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aalpine1
post May 3 2014, 08:24 PM
Post #22


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3-September 07
From: socal
Member No.: 1,120
Car: E34
Engine: M50B25TU






un "strut bar" pt e34 nu ajuta la fel de mult cum ajuta la un e30. suportul de amortizor (de pe caroserie) de la e34 nu are acealsi unghi inclinat spre interior (motor) cum il are caroseria de e30, deci un "strut bar" pt e34 nu trebuie sa tina nimic in loc sau sa readuca la dimensiune originale. de aceea la e30 orice model de "strut bar" ajuta, pe cand la un e34 numai cateva modele de strut bar (cat mai rigide, fara vreo posibilitate de miscare pe axa "x") sunt folositoare.

un "strut bar" nu are cum sa impiedice o miscare verticala sau fata-spate a suportului de amortizor, ci doar una orizontala.

majoritatea "strut bar" montate de producatori pe masini sunt rigide si fara posibilitatea de a avea vreo miscare pe orice axa "x".

pt ce caut eu (o tendinta mai usoara de oversteer) m-ar ajuta mai mult o bara stabilizatoare/torsiune/antiruliu mai groasa pe spate. acum o am pe cea de M5 (18mm) urmatoarea dimensiune ar fi de 20mm de M5 nurburgring edition dar nu e asa de usor de gasit sh sau noua...



--------------------
(OO=[][]=OO)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post May 4 2014, 05:05 PM
Post #23


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



N-am avut decat 3-uri si chiar nu m-am gandit ca-s diferite smile.gif My bad.


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aalpine1
post Aug 25 2014, 10:06 PM
Post #24


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3-September 07
From: socal
Member No.: 1,120
Car: E34
Engine: M50B25TU



Update time.

Am inlocuit drop-hat de e90 cu cele de e34 si am instalat camber plates. Acum amortizoare nu mai ajung sa se comprime de tot.

Am taiat o spira din arcuri + instalat un strut bar intre amortizoarele din spate.

A incercat cineva sa instaleze o bara stabilizatoare de pe un e32 pe un e34 ? Cica aceasta bara de pe un e32 735i ( 31352226376) face parte din pachetul Mtech si are 26 mm.

This post has been edited by aalpine1: Aug 25 2014, 10:11 PM
Attached thumbnail(s)
Attached Image
Attached Image
Attached Image
 


--------------------
(OO=[][]=OO)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Aug 25 2014, 11:25 PM
Post #25


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16





Sta foarte frumos, dar nu pierzi ceva din confort daca i-ai taiat arcurile?

http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...4-does-not-work!

Nu stiu daca te ajuta, dar am gasit la o cautare pe google.


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aalpine1
post Aug 26 2014, 12:49 AM
Post #26


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3-September 07
From: socal
Member No.: 1,120
Car: E34
Engine: M50B25TU



Bara de torsiune de pe e32 750 este diferita (ca forma) fata de bara de torsiune de pe e32 735. Am fost de la un parc de dezmembrari si am verificat. Dar bara de torsiune de un e32 735 pare similara cu cea de pe un e34.

Postul #9 de pe link-ul pe care mi l-ai dat spune ca 31352226376 (e32 735 mtech sway bar) se potriveste pe e34, ceea ce stiu. Caut doar pareri pro/contra smile.gif .

Arcuri taiate (aftermarket/sport) am avut pe toate masinile (care forma arcului permite spire taiate). Singurul dezavantaj e daca tai prea mult iti trebuie alte arcuri biggrin.gif . In cazul de fata amortizoarele B8 nu ajung sa loveasca de partea de jos a amortizorului. Cred ca daca as fi taiat 1 1/2 sau 2 spire cred ca amortizoarele ar fi lovit iar fata ar fi fost prea joasa pt drumurile din sd. Oricum, am facut directia si nu exista probleme smile.gif .

Amortizoare B8 + arcuri Vogtland + bucse Powerflex (all around) + front lower strut-bar + M5 sway bars = caruta (asta fara sa tai din arcuri). Am mai castigat ceva confort din faptul ca am schimbat dimensiunea la cauciucuri din 205/55/16 in 225/50/16 (mai late).


--------------------
(OO=[][]=OO)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Aug 26 2014, 09:44 AM
Post #27


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,514
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Daca se potriveste si-i mai groasa, go for it. Sa iei si bucsile potrivite ei.
Si eu la E28 am pastrat pe fata bara stabilizatoare de TD, mi s-a parut ca-i mai groasa decat cele de benzinare.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aalpine1
post Sep 2 2014, 04:11 AM
Post #28


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3-September 07
From: socal
Member No.: 1,120
Car: E34
Engine: M50B25TU



http://s1284.photobucket.com/user/aalpine1...b95e5c.jpg.html

This post has been edited by aalpine1: Sep 2 2014, 04:16 AM


--------------------
(OO=[][]=OO)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aalpine1
post Sep 2 2014, 04:39 AM
Post #29


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3-September 07
From: socal
Member No.: 1,120
Car: E34
Engine: M50B25TU





SOCAL EURO 2014


--------------------
(OO=[][]=OO)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aalpine1
post Sep 9 2014, 07:14 AM
Post #30


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3-September 07
From: socal
Member No.: 1,120
Car: E34
Engine: M50B25TU



31352226376 (e32 735 mtech sway bar 26mm) vs standard bmw e34 sway bar

&

nurburgring vs standard



Attached thumbnail(s)
Attached Image
Attached Image
Attached Image
Attached Image


Attached Image
Attached Image
Attached Image
Attached Image


Attached Image
Attached Image
Attached Image
 


--------------------
(OO=[][]=OO)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Sep 9 2014, 10:59 AM
Post #31


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,514
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Oho, e ceva diferenta. Buna treaba


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aalpine1
post Sep 30 2014, 08:23 PM
Post #32


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3-September 07
From: socal
Member No.: 1,120
Car: E34
Engine: M50B25TU



Am montat "noile" sway bars pe masina fara nici o problema.

Exista o diferenta considerabila intre cele 2 "perechi" de sway bars. Masina nu se mai inclina mai deloc in viraje iar fata are aderenta mult mai buna + spatele are o tendinta usoare de oversteer smile.gif .

Un lucru pe care l-am observat la instalarea barei de e32 pe fata este ca daca nu as fi avut distantiere de 10 mm pe fata, jantele de e38 16" ar fi atins bara in viraj maxim. Posibil sa fie numai din cauza offset-ului de 23 pe care il au aceste jante.


--------------------
(OO=[][]=OO)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Oct 1 2014, 06:46 AM
Post #33


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP





QUOTE (aalpine1 @ Sep 30 2014, 09:23 PM) *
Un lucru pe care l-am observat la instalarea barei de e32 pe fata este ca daca nu as fi avut distantiere de 10 mm pe fata, jantele de e38 16" ar fi atins bara in viraj maxim. Posibil sa fie numai din cauza offset-ului de 23 pe care il au aceste jante.

Mie cu jantele de E38 16" pe care le am cu anvelopele de vara, fara distantierele de 1 cm imi atinge anvelopa de amortizor pe fata, probabil din cauza ET-ului de 23 in loc de 20. Probabil ar fi fost suficiente distantiere de 5mm, dar am vrut sa fiu sigur ca nu mai ating cand le-am cumparat si de aceea am cumparat direct de 1cm.




--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aalpine1
post Oct 2 2014, 12:34 AM
Post #34


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3-September 07
From: socal
Member No.: 1,120
Car: E34
Engine: M50B25TU



Majoritatea distantierelor sub 10 mm nu sunt hucentric-e. Roata la BMW nu se "sprijina" in prezone, ci pe butuc. Daca vrei sa folosesti distantiere de 3 mm sau 5 mm iti trebuie hub extenders + prezoane mai lungi ...

PS distantierele "no-name" de pe ebay sunt junk.

Cand am montat prima oara jantele de e38 (205/55/16) pe masina am obs ca rotile stergeau un pic amortizoarele pe fata si a trebuit sa cumpar niste distantiere. Acum am montat 225/50/16 si a trebuit pe spate sa trag un pic buza la aripi ca sa nu atinga cauciucul pe interiorul aripii...

This post has been edited by aalpine1: Oct 2 2014, 12:35 AM


--------------------
(OO=[][]=OO)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aalpine1
post Nov 2 2014, 08:42 AM
Post #35


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3-September 07
From: socal
Member No.: 1,120
Car: E34
Engine: M50B25TU



Am mai coborat un pic spatele iar bara the e32 a mai coborat un pic fata ?!?!
Attached thumbnail(s)
Attached Image
Attached Image
 


--------------------
(OO=[][]=OO)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Nov 2 2014, 11:15 AM
Post #36


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



Sta perfect asa smile.gif Nu atinge aripa spate?


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Halogen
post Nov 2 2014, 02:04 PM
Post #37


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,032
Joined: 5-June 11
From: Bucuresti
Member No.: 17,575
Car: BW E39 530D
Engine: M57





QUOTE (aalpine1 @ Nov 2 2014, 08:42 AM) *
Am mai coborat un pic spatele iar bara the e32 a mai coborat un pic fata ?!?!



Salut stai cumva prin SUA ? as avea nevoie de un lucru de la tine din tara iar pentru mine ar fi destul de complicat sa-l iau daca poti sa ma ajuti da`mi un pm te rog.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aalpine1
post Nov 2 2014, 07:09 PM
Post #38


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3-September 07
From: socal
Member No.: 1,120
Car: E34
Engine: M50B25TU



QUOTE (xox @ Nov 2 2014, 11:15 AM) *
Sta perfect asa smile.gif Nu atinge aripa spate?


Aripile pe spate sunt "trase".

QUOTE (Halogen @ Nov 2 2014, 02:04 PM) *
QUOTE (aalpine1 @ Nov 2 2014, 08:42 AM) *
Am mai coborat un pic spatele iar bara the e32 a mai coborat un pic fata ?!?!



Salut stai cumva prin SUA ? as avea nevoie de un lucru de la tine din tara iar pentru mine ar fi destul de complicat sa-l iau daca poti sa ma ajuti da`mi un pm te rog.


PM`d


--------------------
(OO=[][]=OO)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aalpine1
post May 9 2015, 08:59 PM
Post #39


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 80
Joined: 3-September 07
From: socal
Member No.: 1,120
Car: E34
Engine: M50B25TU



A incercat cineva bucsele astea http://www.akgmotorsport.com/catalog/view....es/RTSB36lg.jpg pt bratele superioare ?

Bucsele de la Powerflex au cedat in mai putin de 20.000 km ...

Mai sunt urmatoarele optiuni:
http://www.m5board.com/vbulletin/e28-m5-di...ng-bushing.html
sau
http://mooseheadengineering.com/moosehead-...ategory=1512126

M-am cam plictisit sa schimb bucsele astea cam pe la 25.000 km ...



This post has been edited by aalpine1: May 9 2015, 09:09 PM
Attached thumbnail(s)
Attached Image
 


--------------------
(OO=[][]=OO)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post May 10 2015, 03:27 PM
Post #40


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



pune bucse OE, in romania tin destul de bine, nu cred ca aveti drumuri mai naspa ca aici wink.gif


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 8th August 2025 - 10:44 PM