![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#381
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Cand schimbi placute si discuri, poate e bine sa faci si o mica revizia la celalt etrier. Lucrare la frane as face eu simetric. Da, asa cred si eu ca e bine. Numai sa fac rost de bani, costa destul de mult discurile si placutele ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#382
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,030 Joined: 17-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,909 Car: E34 520i ex E32 730i Engine: M50 150CP, SAAB 9000 CSE ![]() |
Numai sa fac rost de bani, costa destul de mult discurile si placutele ![]() Doar informativ, nu stiu daca sunt cele mai bune preturi!... ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#383
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 426 Joined: 29-October 06 From: Bucuresti. Tei Member No.: 467 Car: e38 Engine: m52 2.8 193CP ![]() |
daca este inca in limitele maxime de uzura, te pot ajuta cu rectificatul lor. Am la munca o masina profesionala pt asa ceva ![]() -------------------- BMW E38 728i
|
|
|
![]()
Post
#384
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Cu siguranta discurile de pe spate sunt in limitele de uzura, sunt la primul schimb de placute. Dar a ramas o banda destul de mare spre exterior unde parca placutele nu au lucrat, care e acoperita cu rugina. Nu stiu ce sa fac, daca sa le mai tin sau sa le rectific.
Cam cat ar costa rectificarea discurilor? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#385
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Banda aia pe disc am avut si eu la E32 dupa ce am schimbat placute si disc-uri. Discuri erau ATE, placute tot ceva de marca. De fapt cred ca am mers cu placutele noi nu pic pe discuri vechi si apoi cand am schimbat discuri, nu am mai cumparat placute noi. Nu cred ca lucreau bine etrierele, sigur placutele nu erau modelate dupa disc, si cand mergi 4000km anual dureaza foarte mult pana se aseaza placutele cum trebuie, si e timp foarte mult pentru a forma rugina.
La E12 tot asa aveam o banda fara uzura.cu rugina, pana am mers pe transalpina in vara 2011 ![]() Discuri ruginesc repede, e ceva cu compizitia materialului. Am lasat yaris o luna nefolosit in parcare, si cand am plecat cu ea pe drum Joi, avea o bataie la pedala de frana din cauza rugina formata pe discuri. Dupa ce am mers 20km prin oras, s-a mai normalizat. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#386
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 426 Joined: 29-October 06 From: Bucuresti. Tei Member No.: 467 Car: e38 Engine: m52 2.8 193CP ![]() |
Cu siguranta discurile de pe spate sunt in limitele de uzura, sunt la primul schimb de placute. Dar a ramas o banda destul de mare spre exterior unde parca placutele nu au lucrat, care e acoperita cu rugina. Nu stiu ce sa fac, daca sa le mai tin sau sa le rectific. Cam cat ar costa rectificarea discurilor? In jur de 30lei/buc. daca vi cu ele date jos. Ideea este ca la ochi nu iti poti da seama de uzura inegala de pe fetele discului, am avut discuri care nu pareau sa aibe decat un mic grad, insa erau diferente mari de uzura pe ambele fete. -------------------- BMW E38 728i
|
|
|
![]()
Post
#387
|
|||
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Mi-au venit niste piese pentru masina. Mai astept un surub de prindere a capacului de la chiulasa (capacul de la axele cu came), care e rupt si pierde ulei pe acolo, de la Automobile Bavaria, care a costat 27 ron, si o cheie dinamometrica comandata pe amazon.co.uk, si apoi pot sa ma apuc de treaba.
Astea sunt piesele. Si asta e in cutia Swag: E intinzatorul lantului de distributie superior, dintre cele 2 axe cu came. Termostatul il montez mai spre vara, are si garnitura si garnitura de corp al termostatului. Le-am luat acum ca sa am transport gratuit al pieselor, ca nu ma incadram fara termostat si garnituri la suma pentru livrare gratuita. -------------------- |
||
|
|||
![]()
Post
#388
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
cheie dinamometrica aveam si eu dar nu am stiut ca iti trebuie.
-------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#389
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Am vrut sa-mi cumpar, sa o folosesc mai des, nu doar acum. Altfel cautam sa imprumut una. Tu de care ai, cu ce plaja de cupluri?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#390
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
trebuie sa vad ![]() This post has been edited by alex230ro: Mar 4 2013, 04:55 PM -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#391
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
In sfarsit, dupa 10 zile de la plata in avans, a sosit si surubul meu la Automobile Bavaria
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#392
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
ce prob ai de ai luat intinzatorul? sau preventiv?
-------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#393
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Se aude de ceva timp un zgomot din cand in cand atunci cand merge motorul, uneori doar cand e rece, alteori si cand e cald. Cel mai probabil e un intinzator al lantului de la distributie, si cum cel de jos nu prea vad cum ar putea sa faca zgomot (l-am scos, e in chiulasa pe partea cu evacuarea, se desface simplu cu cheia de 32, aia care merge si la piulita de la vasc), presupun ca de la cel de sus ar fi problema. Din cate am observat la asta nou, prea multe nu se pot strica la el, dar are o bila si un canal prin care arunca ulei pe lant, poate e infundat canalul ala sau poate bila aia (ca o bila de rulment) o avea si ea vreun rol si cine stie ce poate pati. Sper sa-l pot schimba fara sa scot roata dintata de la axa cu came de la evacuare, altfel e complicat, si am nevoie de o scula speciala ca sa scot vanos-ul si de alte scule pentru blocat motorul si axele cu came la PMS.
Bujiile mele cred ca au 80.000 Km, si sunt normale, cred ca trebuiau demult schimbate. Astea ar trebui sa reziste 100.000 Km, si imi doresc sa mai am ocazia sa le inlocuiesc cand ating limita de Km ![]() Termostatul vreau sa-l inlocuiesc pentru ca nu mai tine temperatura chiar la jumatate, cum o tinea cand era nou, ci un pic mai la stanga, ceea ce inseamna ca a inceput sa oboseasca. Cel cu care am cumparat masina cobora mult la stanga, uneori ajungea chiar si pe albastru in afara localitatilor. Inca n-a ajuns cheia dinamometrica, am fost aseara pana la Posta si nu ajunsese, cred ca prin Posta ajung coletele de la Amazon. Am si vazut acolo un colet de la Amazon, dar era prea mare sa fie coletul meu. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#394
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#395
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Nice! Cat si de unde?
![]() -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#396
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
De aici:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0001K9...=UTF8&psc=1 22.83 pounds, livrarea a fost cam 5 pounds. Foarte bun pretul. In Romania n-am gasit cu valorile astea de cuplu (10-80 Nm, pentru motorul de la masina cam toate valorile necesare sunt intre 5 si 60 Nm, majoritatea incep de la 10) decat la niste preturi uriase. Cele care incep de pe la 30-40 Nm cuplu minim sunt mult mai ieftine. Mi-am luat si un set de 4 piese de conversie ieftin (1.49 pounds), cheia dinamometrica e de 5/8, iar cheile mele tubulare sunt de 1/2. Imi trebuie doar 1 piesa din cele 4, sper sa nu se strice imediat. Pe el scrie ca ar fi heavy duty. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#397
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Am reusit ieri sa schimb bujiile si sa pun noul surub in locul celui rupt la capacul de la axele cu came. N-am reusit sa schimb si intinzatorul de sus de la distributie, trebuie sa demontez vanos-ul ca sa am acces acolo (unul dintre suruburi iese spre radiator, si la doar 2 cm de surub e carcasa vanos-ului), si probabil va trebui sa dau jos si roata dintata de pe axa cu came de la evacuare, care e prinsa cu niste suruburi ciudate (torx cred). O sa fac asta mai la vara, cand o sa schimb si termostatul si antigelul, pentru ca sunt multe de demontat in comun, si imi trebuie niste scule mai speciale pentru dat jos vanos-ul si pentru blocat axele cu came. N-am nici cheia tubulara torx, trebuie sa vad unde gasesc. Cred ca si prezoanele de la chiulasa sunt la fel.
Pentru cei curiosi, sunt interesante filmele astea 2 de pe youtube, unde vezi toti pasii demontarii si montarii la loc a vanos-ului, facute ca la carte. http://www.youtube.com/watch?v=JPlKrOC718w http://www.youtube.com/watch?v=23jXHhkpV_I Am folosit cheia dinamometrica pentru a strange suruburile de la capacul de sus la 10 Nm, asa cum scrie in manualul Bentley. N-am reusit insa sa strang bujiile cu cheia dinamometrica, pentru ca nu am avut cum sa o folosesc cu cheia de bujii a masinii. Pentru ca ambalajul bujiilor scria "90 grade/30 Nm", am ales varianta cu 90 grade. Am strans bujiile cu mana cat se putea, apoi am strans inca 90 grade. Cred ca e cam cat le strangeam de obicei, fara sa stiu cat ar trebui sa fie stranse. Suruburile de la capac le strangeam mai tare de obicei, dar si 10 Nm e destul de tare strans. Dupa ce am terminat, am pornit motorul, si dupa ce m-am convins ca merge bine, am aruncat vechile bujii direct la gunoi. Au stat deja 80.000 de Km pe masina, si cred ca depasisera de mult durata de viata. Astea noi ar trebui sa tina 100.000 Km si sunt cu electrod de iridiu, cred ca nu mai apuc sa le schimb. Dar eu sper ca da (si sper ca pentru numar de Km, nu alt motiv). -------------------- |
|
|
![]()
Post
#398
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Se aude de ceva timp un zgomot din cand in cand atunci cand merge motorul, uneori doar cand e rece, alteori si cand e cald. Cel mai probabil e un intinzator al lantului de la distributie Inca n-am schimbat intinzatorul, dar cred ca l-am cumparat degeaba. Am mai cautat pe net si se pare ca vanos-ul e de vina. Trebuie schimbata o garnitura metalica in el, plus una de teflon. Cea metalica e cauza zgomotului, cea de teflon cauzeaza functionarea proasta vanos-ului (pe mine doar zgomotul ma deranjeaza, dar daca tot umblu vreau sa le schimb pe amandoua). Astea sunt cele 2 garnituri care trebuie schimbate (primele 2 produse de aici: http://www.beisansystems.com/products.html - stanga sus si dreapta sus). Si astea sunt procedurile de schimbare... http://www.beisansystems.com/procedures/si...e_procedure.htm http://www.beisansystems.com/procedures/va...e_procedure.htm Am comandat de pe ebay un kit care contine ambele garnituri, dar nu de la astia, ci de la cineva din Rusia, la pret un pic mai mic si cu livrare gratuita. E destul de complicata operatiunea, si e nevoie de scule speciale pentru blocat axele cu came si scos vanos-ul. Pentru blocat vibrochenul cred ca merge si o surubelnita, nu trebuie neaparat scula speciala. Nu stiu de unde sa fac rost de ele... Oricum, cel mai devreme peste vreo luna as putea sa ma apuc de treaba. Si am uitat sa spun, am schimbat in sfarsit placutele de frana pe spate. Aseara pe stanga, unde am avut problema cu etrierul blocat asta iarna, si asta seara pe dreapta. Pe stanga erau uzate complet, pe dreapta ar mai fi mers vreo 10-15 mii de Km (daca erau si pe stanga la fel). N-am mai schimbat si discurile cum ma gandeam, si nici nu le-am rectificat, pentru ca la o privire mai atenta se pare ca sunt in stare destul de buna, dar din cauza placutelor vechi care cred ca erau prea moi unele portiuni pe disc au rugina. Sper ca noile placute de frana sa curete discurile cum trebuie (sunt placute Brembo). O sa vad dupa cateva sute de Km probabil daca am avut dreptate. Vroiam sa le schimb inainte sa plec in concediu, dar din cauza inbus-ului de 7mm pe care nu-l aveam nu am reusit. Am facut 2275 Km in concediu, o saptmana in Thassos si o saptamana la noi la munte. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#399
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Am mai completat lista de piese cumparate si care asteapta sa fie montate.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#400
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
Se aude de ceva timp un zgomot din cand in cand atunci cand merge motorul, uneori doar cand e rece, alteori si cand e cald. Cel mai probabil e un intinzator al lantului de la distributie, si cum cel de jos nu prea vad cum ar putea sa faca zgomot (l-am scos, e in chiulasa pe partea cu evacuarea, se desface simplu cu cheia de 32, aia care merge si la piulita de la vasc), presupun ca de la cel de sus ar fi problema. Din cate am observat la asta nou, prea multe nu se pot strica la el, dar are o bila si un canal prin care arunca ulei pe lant, poate e infundat canalul ala sau poate bila aia (ca o bila de rulment) o avea si ea vreun rol si cine stie ce poate pati. Sper sa-l pot schimba fara sa scot roata dintata de la axa cu came de la evacuare, altfel e complicat, si am nevoie de o scula speciala ca sa scot vanos-ul si de alte scule pentru blocat motorul si axele cu came la PMS. Bujiile mele cred ca au 80.000 Km, si sunt normale, cred ca trebuiau demult schimbate. Astea ar trebui sa reziste 100.000 Km, si imi doresc sa mai am ocazia sa le inlocuiesc cand ating limita de Km ![]() Termostatul vreau sa-l inlocuiesc pentru ca nu mai tine temperatura chiar la jumatate, cum o tinea cand era nou, ci un pic mai la stanga, ceea ce inseamna ca a inceput sa oboseasca. Cel cu care am cumparat masina cobora mult la stanga, uneori ajungea chiar si pe albastru in afara localitatilor. Inca n-a ajuns cheia dinamometrica, am fost aseara pana la Posta si nu ajunsese, cred ca prin Posta ajung coletele de la Amazon. Am si vazut acolo un colet de la Amazon, dar era prea mare sa fie coletul meu. eu m-am confruntat zilele trecute cu un alt zgomot in zona pompa de apa/ accesorii Ca sa fiu sigur ca nu e ceva din motor am pornit fara curea accesorii si zgomotoul a disparut. Era ca o bataie de ciocanel, ca de culbutori dar mai gros un pic. Credeam ca e pompa de apa insa nu prea are ea cum sa bata. Am constatat joc in rula intinzatoare si in amortizorul intinzator, pe care le-am luat noi, pe INA (75ron + 245ron). Dupa montaj, zgomotul era acelasi ![]() -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 22nd June 2025 - 09:02 PM |