IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> BMW vechi, astazi fata de acum un deceniu
FiveThreeFive
post Jan 18 2012, 03:24 PM
Post #1


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 76
Joined: 4-December 06
Member No.: 485
Car: ex- E28
Engine: M30 3.5



Ma gandeam la conditile de astazi, in comparatie cu cele de acum un deceniu, in ceea ce priveste detinerea unui BMW vechi.
Prin "vechi" ma refer la orice model dintr-o platforma produsa cu 2 generatii sau mai mult inaintea platformei curente, si care din diverse motive nu se incadreaza la autovehicule de epoca. Anume: seria 3 E46, E36, E30, E21; seria 5 E39, E34, E28, E12; seria 7 E38, E32 si E23, etc.
Automobilele recunoscute de Retromobil Romania sunt exceptate de la mai toate impozitele si taxele, deci sunt exceptii care nu se incadreaza in acest topic.

Multi de aici cunosc faptul ca am avut un E28 535i timp de peste 10 ani. La un moment dat a trebuit sa il vand, pentru ca am intrat in alta faza a vietii.
Privind in urma ma bucur ca am avut norocul sa fiu tanar intr-un moment in care cultivarea unei pasiuni automobilistice era posibila si rezonabila.
Constat insa cu regret ca pentru tinerii entuziasti de astazi o astfel de masina este o povara financiara pe care multi probabil ca o subevalueaza grav.

Ce este diferit astazi, fata de acum 10 ani, din perspectiva posesorului unui BMW vechi?

1. Impozitele auto au crescut enorm. Cu exceptia unor modele din seria 3, mai toate BMW-urile vechi au motoare cu capacitati cilindrice de peste 2000 cmc. Acum impozitul este de la cateva ori la cateva zeci de ori mai mare - depinde de capacitatea cilindrica. Daca imi amintesc bine, in anul 2001 plateam putin peste 100 EUR impozit anual la un E28 535i. Acum pentru aceeasi masina impozitul este de cca. 1200 EUR, deci a crescut de cel putin 10 ori.

2. Pretul combustibilului este mai mult decat dublu, si tendinta este de crestere continua. In mai 2001 benzina tocmai se scumpea si costa 14.400 lei/litru, ceea ce la un curs de cca. 25.000 lei/EUR in acea perioada echivala cu 0,58 EUR/litru. In prezent, adica aprox. 10 ani mai tarziu, cca. 1,30 EUR/litru. De peste 2,2 ori mai mult.

3. Asigurarea RCA este sensibil mai scumpa si de asemenea este in tendinta de crestere constanta. Nu mai am valorile de acum 10 ani pentru RCA, in vederea unei comparatii cu valorile prezente, dar sigur vorbim de o crestere de cateva ori. Nimeni nu face CASCO la masini vechi, dar RCA este obligatoriu si devine din ce in ce mai mult un factor important in ecuatie.

4. Taxa de prima inmatriculare (asa-zisa "poluare") se aplica acum tuturor masinilor si penalizeaza grav masinile inmatriculate inainte de 2007. Acum 10 ani nici vorba de asa ceva. In cadrul legislativ actual (ian. 2012), o masina veche este practic nevandabila.

5. Taxa de drum pe atunci era inclusa in pretul combustibilului, acum este atat in pretul combustibilului cat si extra sub forma de rovigneta. Urmeaza probabil in curand o taxa suplimentara pentru autostrazi.

6. Moda parcurilor de dezmembrari, in care se gaseau din belsug piese pentru modele vechi, a trecut. Desi mai exista in continuare astfel de parcuri, oferta acestora este foarte limitata sau tinde spre zero, pentru masini vechi. Aceasta inseamna ca multe piese trebuie procurate direct de la BMW, sau sunt foarte greu de gasit, situatie ce face costisitoare intretinerea corespunzatoare a masinii.

7. Drumurile sunt extrem de aglomerate. Eu consider ca, in Romania, perioada buna a practicarii automobilismului din pasiune a fost 2000 - 2006. Soselele se prezentau in conditii din ce in ce mai bune (fata de starea in general deplorabila din anii '90), iar boom-ul vanzarilor de masini pe credit inca nu incepuse. Desi atitudinea Politiei a fost mereu (si este in continuare) de a sta la panda dupa amenzi, dotarile destul de slabe din acei ani le limitau mult "business-ul". Asa ca puteai sa mergi cu masina de placere, atat timp cat mergeai responsabil, fara a infrunta un trafic aglomerat si capcane politienesti la tot pasul.

8. Desigur ca si veniturile sunt mai mari de acum 10 ani. Ceea ce s-a schimbat insa semnificativ este ponderea cheltuielilor in cadrul veniturilor. Acum alimentele, locuintele si imbracamintea au o pondere mai mare in cadrul cheltuielilor totale.

In concluzie, cadrul actual legislativ si financiar, dar si societatea de astazi, difera mult fata de acum un deceniu.
Am impresia ca pentru un tanar care beneficiaza de un venit in jurul mediei nationale, sau chiar un pic mai bine, a poseda un BMW vechi pentru a-si satisface o pasiune de altfel atat de normala si posibila acum un deceniu este practic o sinucidere dpdv financiara.

Voi ce parere aveti?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Pages V  < 1 2  
Start new topic
Replies (20 - 34)
lucian
post Mar 26 2012, 05:14 PM
Post #21


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,440
Joined: 8-February 07
From: Bucuresti/Oltenia
Member No.: 625
Car: E 28; ex e12, e34
Engine: m10 pe gaz



variantele ar fi urmatoarele:
-mai multe masini pe Bulgaria
-retromobil pt. masinile care se incadreaza
-schimbat tara ca oricum ni se ofera zilnic motive
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elvislorin
post Mar 26 2012, 06:44 PM
Post #22


Cazan owner
*****

Group: Members
Posts: 1,516
Joined: 19-September 07
From: Severin
Member No.: 1,153
Car: E28 525i
Engine: M50B25 192 CP





niste ordinari...tre' sa umple pusculita ca sa aiba de unde fura


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Halogen
post Mar 26 2012, 10:03 PM
Post #23


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,032
Joined: 5-June 11
From: Bucuresti
Member No.: 17,575
Car: BW E39 530D
Engine: M57



Dejea daca ti se ofera fiscal la un bmw cu motor peste 2500 te inchini asa ca o sa se ajunga sa nici nu mai intrebi de fiscal.. dar nu stiu cati vor continua sa cumpere masini fara fiscal ....evident cei care le cumpara le tin 2 3 5 luni si le vand din nou (banuiesc) si mai mult ca sigur se va adopta treaba cu impozitele si iti mai zic o treaba ca se vor scumpi si RCA-aurile simtior de mari smile.gif si benzina se va mai scumpi anu asta de pana la urma o sa-i bag benzina sa ma plimb sambata si duminica ..dar va fi o explozie de cereri de GPL si o sa vedem gpl pe aproape orice masina si o sa iasa scanadal mare pretul benzinei va scadea un pic cat pentru prosti dar in schimb va urca pretu gpl-ului ca de putem scoate si de acolo miliarde nu ? sa fim seriosi in tara asta toate lucrurile se scumpesc de la mancare pana la a trage aer in piept si salariile si pensiile alocatiile etc raman pe loc si daca esti cinstit esti prost daca furi esti destept apai scuzati-mi expresia prost e ala care mai sta in asa tara si sa nu ne mai stresam atat ca parlamentarii sunt idioti tampiti nu tata vrei un trai mai bun sa fi tratat ca un cetatean normal cu respect si apreciat mai bine cumperi un bilet dus catre alta tara smile.gif si cand ii vad pe uni patrioti vai romania in sus romania jos imi vine sa le trag un glont in cap pe simpatizanti lu nea nicu ii inteleg ca inainte romania producea de toate de la un bat de chibrit pana la petroliere si stiu eu ce lucuri mari si erai luat de pe strada si trimis la munca si puteai sa-ti iei o casa iar acum romania importa la greu din china si alte tari am ajuns cersetori europei . In concluzie va fi din ce in ce mai greu fuyou_2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Mar 26 2012, 10:20 PM
Post #24


zijdelings geïnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



O dau foc si gata. Sunt satul.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomado e28 owner
post Mar 26 2012, 10:50 PM
Post #25


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,452
Joined: 21-September 08
From: Oradea
Member No.: 1,803
Car: ex e28, actual C70
Engine: 2.4i 170cp





Nu merge e12 pe Retro? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xander
post Mar 26 2012, 11:05 PM
Post #26


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 766
Joined: 28-October 07
From: iasi
Member No.: 1,243
Car: E28,E39
Engine: M21,116CP M57 193CP



nu se gaseste nimeni sa dea foc la vile?
eu o sa o inmatriculez pe Franta
trebuia sa fac asta demult

This post has been edited by xander: Mar 26 2012, 11:05 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Mar 27 2012, 09:38 AM
Post #27


zijdelings geïnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



Da, merge, daca as investi ceva mii de euro in ea.
Imi permit sa platesc impozit, dar mi se pare incredibil cum isi permite guvernul o crestere de impozit la nivel cum as fost fost la masini cu motoare mari. am ajuns sa fac parte din o categorie de oameni care plateste prosteste, fara justificare, fara motiv, doar pentru ca unii li se pare ca e fain, un astfel grile la impozitare, si ca ar fi realist si justificat si 'luxul' trebuie pedepsit. Asa credeau si Comunisti. Ca n-ai voie sa ai case, masini. Suprinzator, deci, un comportament ca asta de la un guvern liberal.


QUOTE (xander @ Mar 27 2012, 12:05 AM) *
trebuia sa fac asta demult

Da. Chiar, nu cumva te oblige legea de acolo, daca ai domiciliu? In Olanda si Belgia esti cam obligat.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xander
post Mar 27 2012, 10:21 AM
Post #28


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 766
Joined: 28-October 07
From: iasi
Member No.: 1,243
Car: E28,E39
Engine: M21,116CP M57 193CP



legea lor are o mica scapare
zice ca daca am un domiciliu si in tara mea natala nu sunt obligat sa inmatriculez masina sau/si sa mi schimb permisul
pana acum era mai rentabil sa o tin inmatriculata in RO
dupa ce o inmatriculez aici daca reusessc sa i fac o asigurare pentru masini clasice (~90 euro pe an)ar fi de vis
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's®
post Mar 27 2012, 03:03 PM
Post #29


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .





CITAT(bartro @ Mar 27 2012, 10:38 AM) *
Suprinzator, deci, un comportament ca asta de la un guvern liberal.

liberal... DEMOCRAT liberal laugh.gif


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Mar 27 2012, 03:17 PM
Post #30


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



N-o sa se schimbe nimic, nu o sa vada nimeni taxe mai mici, drumuri mai bune, etc.

Exista niste studii, n-am sa intru in detalii, dar taxele si impozitele se vor mari. Oamenii care platesc sunt mai multi decat cei care nu platesc, asa ca-i fezabil proiectul de ridicare a taxelor.

Practic, majoritatea e comfortabila in pozitia asta. Castig mult, platesc mult, ramane de un trai decent. Si nici nu au chef sa se mute. De ce ar face-o la urma urmei daca-i in continuare comfortabil?



Deja romanii schimba "ideea de principiu" si-o aplica in alte situatii.


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucian
post Mar 27 2012, 07:17 PM
Post #31


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,440
Joined: 8-February 07
From: Bucuresti/Oltenia
Member No.: 625
Car: E 28; ex e12, e34
Engine: m10 pe gaz



din pacate ai dreptate. nu am auzit la usl ca ar intentiona sa micsoreze impozitele, taxe
ca si pana cum, de 20 de ani votam pe aia ca sa scapam de astia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
coman cosmin
post Mar 27 2012, 10:36 PM
Post #32


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 919
Joined: 11-April 08
From: aleea circului
Member No.: 1,580
Car: E28
Engine: 3.5/218hp



sa le traiasca familiile.cat plm mai vor sa mareasca impozitele.cat tin eu la e28 sa mor de nu imi vine sa ii dau foc.asta dupa ce daram portile la guvern.


DECI:CINE CUMPARA UN E28.SA MOR DE NU IL DAU GRATIS.daca imi plateste impozitul laugh.gif


--------------------
E28 FOREVER
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xander
post Mar 28 2012, 12:29 AM
Post #33


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 766
Joined: 28-October 07
From: iasi
Member No.: 1,243
Car: E28,E39
Engine: M21,116CP M57 193CP





cat vrei pe el biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Mar 28 2012, 09:05 AM
Post #34


zijdelings geïnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (coman cosmin @ Mar 27 2012, 11:36 PM) *
DECI:CINE CUMPARA UN E28.SA MOR DE NU IL DAU GRATIS.daca imi plateste impozitul laugh.gif

Faci schimb cu un E12 cu motor mic? tongue.gif tongue.gif


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Mar 28 2012, 12:46 PM
Post #35


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,514
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



motor mic mic laugh.gif


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th September 2025 - 02:43 AM