![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 76 Joined: 4-December 06 Member No.: 485 Car: ex- E28 Engine: M30 3.5 ![]() |
Ma gandeam la conditile de astazi, in comparatie cu cele de acum un deceniu, in ceea ce priveste detinerea unui BMW vechi.
Prin "vechi" ma refer la orice model dintr-o platforma produsa cu 2 generatii sau mai mult inaintea platformei curente, si care din diverse motive nu se incadreaza la autovehicule de epoca. Anume: seria 3 E46, E36, E30, E21; seria 5 E39, E34, E28, E12; seria 7 E38, E32 si E23, etc. Automobilele recunoscute de Retromobil Romania sunt exceptate de la mai toate impozitele si taxele, deci sunt exceptii care nu se incadreaza in acest topic. Multi de aici cunosc faptul ca am avut un E28 535i timp de peste 10 ani. La un moment dat a trebuit sa il vand, pentru ca am intrat in alta faza a vietii. Privind in urma ma bucur ca am avut norocul sa fiu tanar intr-un moment in care cultivarea unei pasiuni automobilistice era posibila si rezonabila. Constat insa cu regret ca pentru tinerii entuziasti de astazi o astfel de masina este o povara financiara pe care multi probabil ca o subevalueaza grav. Ce este diferit astazi, fata de acum 10 ani, din perspectiva posesorului unui BMW vechi? 1. Impozitele auto au crescut enorm. Cu exceptia unor modele din seria 3, mai toate BMW-urile vechi au motoare cu capacitati cilindrice de peste 2000 cmc. Acum impozitul este de la cateva ori la cateva zeci de ori mai mare - depinde de capacitatea cilindrica. Daca imi amintesc bine, in anul 2001 plateam putin peste 100 EUR impozit anual la un E28 535i. Acum pentru aceeasi masina impozitul este de cca. 1200 EUR, deci a crescut de cel putin 10 ori. 2. Pretul combustibilului este mai mult decat dublu, si tendinta este de crestere continua. In mai 2001 benzina tocmai se scumpea si costa 14.400 lei/litru, ceea ce la un curs de cca. 25.000 lei/EUR in acea perioada echivala cu 0,58 EUR/litru. In prezent, adica aprox. 10 ani mai tarziu, cca. 1,30 EUR/litru. De peste 2,2 ori mai mult. 3. Asigurarea RCA este sensibil mai scumpa si de asemenea este in tendinta de crestere constanta. Nu mai am valorile de acum 10 ani pentru RCA, in vederea unei comparatii cu valorile prezente, dar sigur vorbim de o crestere de cateva ori. Nimeni nu face CASCO la masini vechi, dar RCA este obligatoriu si devine din ce in ce mai mult un factor important in ecuatie. 4. Taxa de prima inmatriculare (asa-zisa "poluare") se aplica acum tuturor masinilor si penalizeaza grav masinile inmatriculate inainte de 2007. Acum 10 ani nici vorba de asa ceva. In cadrul legislativ actual (ian. 2012), o masina veche este practic nevandabila. 5. Taxa de drum pe atunci era inclusa in pretul combustibilului, acum este atat in pretul combustibilului cat si extra sub forma de rovigneta. Urmeaza probabil in curand o taxa suplimentara pentru autostrazi. 6. Moda parcurilor de dezmembrari, in care se gaseau din belsug piese pentru modele vechi, a trecut. Desi mai exista in continuare astfel de parcuri, oferta acestora este foarte limitata sau tinde spre zero, pentru masini vechi. Aceasta inseamna ca multe piese trebuie procurate direct de la BMW, sau sunt foarte greu de gasit, situatie ce face costisitoare intretinerea corespunzatoare a masinii. 7. Drumurile sunt extrem de aglomerate. Eu consider ca, in Romania, perioada buna a practicarii automobilismului din pasiune a fost 2000 - 2006. Soselele se prezentau in conditii din ce in ce mai bune (fata de starea in general deplorabila din anii '90), iar boom-ul vanzarilor de masini pe credit inca nu incepuse. Desi atitudinea Politiei a fost mereu (si este in continuare) de a sta la panda dupa amenzi, dotarile destul de slabe din acei ani le limitau mult "business-ul". Asa ca puteai sa mergi cu masina de placere, atat timp cat mergeai responsabil, fara a infrunta un trafic aglomerat si capcane politienesti la tot pasul. 8. Desigur ca si veniturile sunt mai mari de acum 10 ani. Ceea ce s-a schimbat insa semnificativ este ponderea cheltuielilor in cadrul veniturilor. Acum alimentele, locuintele si imbracamintea au o pondere mai mare in cadrul cheltuielilor totale. In concluzie, cadrul actual legislativ si financiar, dar si societatea de astazi, difera mult fata de acum un deceniu. Am impresia ca pentru un tanar care beneficiaza de un venit in jurul mediei nationale, sau chiar un pic mai bine, a poseda un BMW vechi pentru a-si satisface o pasiune de altfel atat de normala si posibila acum un deceniu este practic o sinucidere dpdv financiara. Voi ce parere aveti? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,440 Joined: 8-February 07 From: Bucuresti/Oltenia Member No.: 625 Car: E 28; ex e12, e34 Engine: m10 pe gaz ![]() |
variantele ar fi urmatoarele:
-mai multe masini pe Bulgaria -retromobil pt. masinile care se incadreaza -schimbat tara ca oricum ni se ofera zilnic motive |
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Cazan owner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,516 Joined: 19-September 07 From: Severin Member No.: 1,153 Car: E28 525i Engine: M50B25 192 CP ![]() |
niste ordinari...tre' sa umple pusculita ca sa aiba de unde fura -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,032 Joined: 5-June 11 From: Bucuresti Member No.: 17,575 Car: BW E39 530D Engine: M57 ![]() |
Dejea daca ti se ofera fiscal la un bmw cu motor peste 2500 te inchini asa ca o sa se ajunga sa nici nu mai intrebi de fiscal.. dar nu stiu cati vor continua sa cumpere masini fara fiscal ....evident cei care le cumpara le tin 2 3 5 luni si le vand din nou (banuiesc) si mai mult ca sigur se va adopta treaba cu impozitele si iti mai zic o treaba ca se vor scumpi si RCA-aurile simtior de mari
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
O dau foc si gata. Sunt satul.
-------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,452 Joined: 21-September 08 From: Oradea Member No.: 1,803 Car: ex e28, actual C70 Engine: 2.4i 170cp ![]() |
Nu merge e12 pe Retro? ![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 766 Joined: 28-October 07 From: iasi Member No.: 1,243 Car: E28,E39 Engine: M21,116CP M57 193CP ![]() |
nu se gaseste nimeni sa dea foc la vile?
eu o sa o inmatriculez pe Franta trebuia sa fac asta demult This post has been edited by xander: Mar 26 2012, 11:05 PM |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Da, merge, daca as investi ceva mii de euro in ea.
Imi permit sa platesc impozit, dar mi se pare incredibil cum isi permite guvernul o crestere de impozit la nivel cum as fost fost la masini cu motoare mari. am ajuns sa fac parte din o categorie de oameni care plateste prosteste, fara justificare, fara motiv, doar pentru ca unii li se pare ca e fain, un astfel grile la impozitare, si ca ar fi realist si justificat si 'luxul' trebuie pedepsit. Asa credeau si Comunisti. Ca n-ai voie sa ai case, masini. Suprinzator, deci, un comportament ca asta de la un guvern liberal. trebuia sa fac asta demult Da. Chiar, nu cumva te oblige legea de acolo, daca ai domiciliu? In Olanda si Belgia esti cam obligat. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 766 Joined: 28-October 07 From: iasi Member No.: 1,243 Car: E28,E39 Engine: M21,116CP M57 193CP ![]() |
legea lor are o mica scapare
zice ca daca am un domiciliu si in tara mea natala nu sunt obligat sa inmatriculez masina sau/si sa mi schimb permisul pana acum era mai rentabil sa o tin inmatriculata in RO dupa ce o inmatriculez aici daca reusessc sa i fac o asigurare pentru masini clasice (~90 euro pe an)ar fi de vis |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
Suprinzator, deci, un comportament ca asta de la un guvern liberal. liberal... DEMOCRAT liberal ![]() -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
N-o sa se schimbe nimic, nu o sa vada nimeni taxe mai mici, drumuri mai bune, etc.
Exista niste studii, n-am sa intru in detalii, dar taxele si impozitele se vor mari. Oamenii care platesc sunt mai multi decat cei care nu platesc, asa ca-i fezabil proiectul de ridicare a taxelor. Practic, majoritatea e comfortabila in pozitia asta. Castig mult, platesc mult, ramane de un trai decent. Si nici nu au chef sa se mute. De ce ar face-o la urma urmei daca-i in continuare comfortabil? Deja romanii schimba "ideea de principiu" si-o aplica in alte situatii. -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,440 Joined: 8-February 07 From: Bucuresti/Oltenia Member No.: 625 Car: E 28; ex e12, e34 Engine: m10 pe gaz ![]() |
din pacate ai dreptate. nu am auzit la usl ca ar intentiona sa micsoreze impozitele, taxe
ca si pana cum, de 20 de ani votam pe aia ca sa scapam de astia. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() 91% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 919 Joined: 11-April 08 From: aleea circului Member No.: 1,580 Car: E28 Engine: 3.5/218hp ![]() |
sa le traiasca familiile.cat plm mai vor sa mareasca impozitele.cat tin eu la e28 sa mor de nu imi vine sa ii dau foc.asta dupa ce daram portile la guvern.
DECI:CINE CUMPARA UN E28.SA MOR DE NU IL DAU GRATIS.daca imi plateste impozitul ![]() -------------------- E28 FOREVER
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 766 Joined: 28-October 07 From: iasi Member No.: 1,243 Car: E28,E39 Engine: M21,116CP M57 193CP ![]() |
cat vrei pe el ![]() |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
DECI:CINE CUMPARA UN E28.SA MOR DE NU IL DAU GRATIS.daca imi plateste impozitul ![]() Faci schimb cu un E12 cu motor mic? ![]() ![]() -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,514 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
motor mic mic
![]() -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 19th September 2025 - 02:43 AM |