![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Mi se par simpatice, acum am gasit pozele in telefon
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#22
|
|
www.ejante.ro ![]() ![]() Group: Members Posts: 273 Joined: 26-November 05 Member No.: 108 Car: E60 Engine: 2.5 177cp ![]() |
ce are daca intra praf pe la filtru ?....daca bag dejetu la mine in cotu ala dupa debitmetru il scot negru
![]() -------------------- e46 325ci
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
nu are nimic, doar ca se duce motorul ![]() cacaturile de filtre sport ![]() -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
www.ejante.ro ![]() ![]() Group: Members Posts: 273 Joined: 26-November 05 Member No.: 108 Car: E60 Engine: 2.5 177cp ![]() |
nu conteaza ca e filtru sport.......cum sa se duca motoru..lol......
-------------------- e46 325ci
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
Se uzeaza prematur
![]() -------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
QUOTE (aR99bMw) nu conteaza ca e filtru sport.......cum sa se duca motoru..lol......
da draga cunoscatorule, nu se duce motorul, sa-ti pui 2 "lol" -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Pai si daca filtrele sport strica motorul, de ce mai exista in comert?
Sunt de acord cu tine la faza cu jignirile (alea pe fatza, sau alea mai fine - nu cred ca-si au rostul) -------------------- |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
Ce complicat este sa deduci de ce un filtru sport iti poate afecta motorul.Raspunsul este relativ simplu:Pt ca motorul sa "inghita" mai mult aer filtrul de aer sport are porii prin care trece aerul mai mari si uite asa pe langa aer trec si particule de praf care prin dimensiunea lor au loc porii materialului din care este facut filtrul ,particulele adunate formeaza un element abraziv care pur si simplu (mananca ) din material.
-------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
www.ejante.ro ![]() ![]() Group: Members Posts: 273 Joined: 26-November 05 Member No.: 108 Car: E60 Engine: 2.5 177cp ![]() |
asta inseamna ca un filtru sport orice firma ar fi el strica motoru......nu cred....
![]() -------------------- e46 325ci
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Cand ma gandeam eu ca cel mai ieftin si usor de facut tuning la masina ar fi un filtru sport, m-am documentat un pic. Am fost dezamagit sa aflu ca filtru sport fara evacuare rapida nu face nimic, ca filtru ieftin e moartea pasiunii pentru motor, si colac peste pupaza din tei, trebuie sa si gasesti un mecanic/artist care sa stie sa faca corect intretinerea filtrului. De ex, la K&N, trebuie spalat doar cu solutie speciala K&N, si trebuie lubrifiat doar cu ulei K&N, dar.. nu trebuie pus mult ulei (sufoaca motorul mai ceva ca filtru OEM) nici prea putin (isi pierde calitatile filtrante). So, am zis pas. Prea complicat si prea riscant pentru un castig care mai mult ti-l da efectul placebo. E drept, sunetul motorului cu un filtru sport e mortal, dar raportul beneficii/costuri+riscuri mi s-a parut prea mic pentru a merita (dpdv al meu). Acum, e drept, nu vom apuca sa vedem motoare crapate din cauza filtrului sport, pentru ca cine isi pune filtru sport pe masina nu se duce sa faca piatza cu ea, ci are oarecare veleitati de pilot de curse. Deci motorul va ceda in primul rand din cauza exploatarii la limita, nicidecum nu va apuca sa se uzeze din cauza elementului filtrant. Parerea mea . Later edit: cine crede ca motoarele nu sunt concepute sa functioneze cu corpuri straine in interor (gen particole de parf, nisip) sa filtreze o data uleiul scurs din motor si sa numere toate spanurile de metal pe care le gaseste. Hint: teoretic pe busonul de la ulei le veti gasi pe toate (ar trebui sa fie magnetic) asta ca sa nu cautati prea mult. Mai mult dauneaza masinii un sofer prost si un posesor nepasator (sau care nu-si permite sa intretina masina asa cum trebuie) decat un filtru sport. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Copy & Paste from: BMW Tech letters
QUOTE Beyond corporate puffery and specifically with respect to BMW engines, I don't see any benefit to the in-the-airbox oiled cotton gauze air filter. My feeling is they may afford an airflow improvement for cars equipped with air filters that are too small. But BMW air filters are huge. I have a hard time believing there are any restriction problems with the filters themselves. Now, the BMW airbox is a different question. I can certainly see restriction there.
With a BMW engine, if you were to go to a cold-air intake setup using a cone-type oiled cotton gauze filter filter, then that, combined with performance software, can yield a power increase. Will you notice it? That depends on the car and the driver. Modern BMWs are pretty well optimized right from the factory. Older models can benefit tremendously from a chip and intake program. And drivers? Some guys can bolt on 30 hp and not notice the difference. Other guys will trade their kids for another five ponies and be able to graph the difference. Moreover, you need to understand the specialized maintenance required by an oiled cotton gauze filter. The element is oiled cotton gauze, not paper. When the filter is dirty, you or your technician will have to remove the filter, soak it with K&N Air Filter Cleaner (no substitutes), painstakingly wash the element with water (never ever use parts cleaning solvent on a K&N filter), wait for the element to air dry, re-oil the element just so -- not too much, not too little -- using K&N Air Filter Oil (no substitutes), wait for the oil to distribute itself throughout the cotton gauze element, and then reinstall it. This is not as big a deal as it may sound especially if you keep two filters and rotate them into service, but if you aren’t going to perform this maintenance work yourself and your technician isn't interested or trustworthy enough to do it, then keep the stock BMW air filter. It works just fine. There are also sporadic issues of mechanical problems because someone over-oiled an oiled cotton gauze filter element, and engine problems because someone under-oiled the element. We also get varying opinions on the filtration abilities of oiled cotton gauze air filters, with some tuners claiming that the regular stock paper filter does a better job of keeping dirt out of the engine. Cred ca daca aveam pe masina filtru sport as fi adus multe argumente pro. Insa fiecare face cu propria masina fix ce doreste, si normal ca orice mica modificare am aduce masinilor noastre, macar de dragul auto-sugestiei, tot ar trebui sa fim mandri si sa sustinem ca am facut-o sa fie mai frumoasa, mai unica, mai rapida, mai puternica. In definitiv, de ce nu ne luam toti cate o dacie si sa-i facem tuning de sa stea pestele in coada? Turbo, nos si tot tacamul. Si apoi sa fim mandrii de munca inutila depusa :unibrow: . Sa nu uitam de ce ne aflam toti aici. Priviti pe fereastra, poate o sa vedeti motivul parcat prin apropiere. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
QUOTE (Darren) cine crede ca motoarele nu sunt concepute sa functioneze cu corpuri straine in interor (gen particole de parf, nisip) sa filtreze o data uleiul scurs din motor si sa numere toate spanurile de metal pe care le gaseste. Hint: teoretic pe busonul de la ulei le veti gasi pe toate (ar trebui sa fie magnetic) asta ca sa nu cautati prea mult. ]
Ai dreptate. Totusi se punea problema particulelor de praf care intra in motor la admisie care nu vor ajunge in ulei ci vor actiona nefast la suprafata de contact dintre segmenti si bloc provocand uzura prematura a acestora si eventual(dar mai greu) la suprafata de contact dintre supapa si scaunul acesteia. -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Nu cunosc toate detaliile despre functionarea unui motor, dar din cate stiu eu, pistoanele sunt vizitate de ulei si 2 segmenti au contact cu uleiul..
Oricum, cel mai sigur este ca nu e bine sa mergi fara filtru de aer. Restul depinde de cat de norocos esti. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
eu de cand am vazut 3 filtre sport care lasau foarte mult praf in motor am renuntat la ideea de filtru ssssssssport, debitmetru avea pe toti peretii o depunere foarte mare de PRAF si mizerie sau ce era :retard: :puke: -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 329 Joined: 16-November 05 Member No.: 99 Car: e46 316i Engine: M43B19 1895 cmc 105 CP ![]() |
QUOTE (aR99bMw) asta inseamna ca un filtru sport orice firma ar fi el strica motoru......nu cred....
![]() orice filtru sport are problema cu particulele... un maniac american a masurat exact si dupa ce gasesc linkul o sa va trimit informatia si klar cantitatea de particule care patrund in motor creste... concluzia respectivului era ca chiar si in conditiile din State unde aerul nu are atata praf ca in Romania (Bucuresti in special) filtrul sport de aer creaza in timp probleme motorului... oricum un filtru de aer sport care sa dea rezultate trebuie corelat cu o eventuala remapare a chipului... de ce? pai senzorii de volum ai aerului detecteaza volumul de aer intrat si restul lucrurilor sunt corelate in conformitate (benzina, scanteia, etc) dar nu aerul determina puterea sau accdeleratia ci apasarea pedalei... una peste alta volumul de aer care intra in motor e acelasi dar cantitatile de particule creste algoritmic... rezultatele reale vin cu ocazia unei remapari si eventual schimbari a evacuarii... restul e poveste si nerecomandabil... de fapt daca faci o liniuta scurta poate e vre-un spil dar altfel nu prea cred si mai ales pe masinile de model nou care nu prea vor simti diferenta ca se ocupa calculatorul sa corecteze diferentele... ![]() |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Da, dar la un motor cu carburatie, unde mai mult aer inseamna mai multa benzina "supta" din carburator, treburile stau altfel. Un filtru sport se simte si daca e asociat si cu o evacuare sport, cu atat mai bine.
Prin alte parti ale lumii, unde aerul este mai umed, poti folosi un filtru sport cu mai putine riscuri. Pe la noi, tind sa cred ca nu e tocmai recomandabil, fara o intrtetinere regulata destul de pretentioasa, cum a fost descrisa intr-unul din posturile precedente. -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Dupa ce s-au produs aceste spanuri, cel mai probabil vor ajunge in baie, unde ar trebui sa se depuna si daca nu se depun ar trebui sa fie filtrate. Sa ne lamureasca cineva care stie mai bine.
In plus, particulele de praf (care nu sunt neaparat din pamant) pot fi mult mai abrazive decat spanurile de otel... think shmirghel. Si Calin nu are nici o scuza pentru limbajul cu care i s-a adresat lui Gabita. Nu mai zic ca in ciuda varstei, Gabita are de n ori mai multa experienta ca mecanic decat dumnealui. Foarte distractiv topic. Despre filtrele "sport" s-a cam spus tot ce era de spus, cred. Dupa cum ziceai, unul inofensiv te costa prea mult (cumparat+intretinere) iar celelalte...... -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
QUOTE (aR99bMw) ma copile...mai lasa impresiile astea de tzaran....esti ceva mecanic la bmw si nu stiam?......explica-mi mie daca esti destept cum se duce motoru....sa aud si io...
Iti spusese George cu doua posturi mai sus. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 821 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 18 Car: E21 Engine: M20 2.3 143CP ![]() |
QUOTE (jaffar) TiL a zis bine. spanul din ulei se opreste in filtru, nu se plimba prin motor. praful care intra prin admisie se duce direct in camera de ardere si actioneaza ca un smirghel cind pistonul se misca.
Darren, surubul de la baie nu are magnet, ci cel de la cutie. spanurile din motor se opresc in filtru ![]() cred ca s-a spus cam tot in postul asta -------------------- BMW E21 323i 2.3l K-Jetronic, 17" Alpina
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 882 Joined: 18-October 05 Member No.: 16 ![]() |
QUOTE (jaffar) Darren, surubul de la baie nu are magnet, ci cel de la cutie. spanurile din motor se opresc in filtru
![]() poate nu are m20-u sau poate s-a demagnetizat in 20 de ani.. :unibrow: dar dupa o reparatie capitala gasesti cu sigurantza la primul schimb multa piritura de fier. -------------------- A Mercedes fan, Audi owner on BMW forum
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 22nd June 2025 - 10:45 PM |