TiL
Jan 14 2006, 01:49 PM
Ideea mi-a venit dintr-un post al lui Kane.
QUOTE (Kane)
m-am gandit sa-i scot filtrul de aer si sa vad cum se aude. Deci cum poate sa faca monstrul, s-a terminat

Daca stai langa carcasa te suge si pe tine in motor

Asadar:
daca nu aveti ce face distrati-va asa: demontati panoul care acopera ventilatorul aerotermei, eventual scoateti si ventilatorul. In felul asta veti auzi cam tot ce se intampla sub capota, prin gurile de aerisire. Scoateti si carcasa cu filtrul, lasand doar debitmetrul si dati-i bice. Am facut treaba asta intr-o seara cu 525-ul. Ferrari feeling :rock::rock::rock:
florin83
Jan 14 2006, 02:14 PM
la mine se aude cutia de viteze ca n-am buretelul dintre tabla si plasticul de la schimbator..
TiL
Jan 14 2006, 02:19 PM
QUOTE (jaffar)
la mine oricum intra o gramada de galagie de la motor in cabina, nu stiu pe unde

Pai nu-ti ramane decat sa scoti filtrul
Gabi_323i
Jan 14 2006, 02:39 PM
QUOTE (florin83)
la mine se aude cutia de viteze ca n-am buretelul dintre tabla si plasticul de la schimbator..
ce buretel nu ai amice?
florin83
Jan 14 2006, 02:40 PM
e un burete intre caroserie si plasticul de la consola centrala..
Gabi_323i
Jan 14 2006, 02:43 PM
ma rog, sa zicem
da, sa-l ascultati pe til si sa mergeti prin oras ziua fara filtru de aer, motorul nu pateste absolut nimic

sau puteti sa va puneti filtru sport din targ, ca intra fix aceeasi cantitate de praf in motor, singurul avantaj este ca nu intra frunze, soareci, caini, pietre si alte chestii mari, intrebati-l pe bec
INTERCEPTOR
Jan 14 2006, 04:46 PM
til d eunde ti vin sfaturile astea????
mai ai putin si ne pui sa trgem toba prin masina:PPp toba mea e sparta si ma scoate din minti cum face.face frumos dar e deranjant.e silentioasa inauntru dar sa nu cumva s adau pe vit 3a la caldura ca nu se mai aude motoru.ti ai gasit motor de caldura .o sa il mai caut pe ala.
Kane
Jan 14 2006, 04:56 PM
Vrei distractie?

Scoate-i toate tobele direct din galerie si porneste-o. Vezi sa nu fii pe langa niste geamuri sau ceva
florin83
Jan 14 2006, 05:05 PM
eu parca am pornit-o fara tobe ..
gabita?? :retard:
INTERCEPTOR
Jan 14 2006, 05:14 PM
am mers asa cu un 325 e 30 care a ramas fara saxofoane .iesea direct din chiulasa.la relanti nu puteai sa stai langa ea.la 1500 era insuportabil.si normal ca in romania am mers asa cu ea toata ziua.mai ma injurau ceva oameni pe la semafoare dar a fost distractiv:P asta se intampla acuma vre o 8 ani.
uwe
Jan 14 2006, 06:58 PM
am mers si eu fara tobe...dar parca nu prea merge motorul bine asa
asta se intampla cand am monat "serpisorii"...
Gabi_323i
Jan 14 2006, 07:54 PM
QUOTE (florin83)
eu parca am pornit-o fara tobe ..
gabita?? :retard:
dap, nu avea decat galeriile si saxofoanele
MAD520
Jan 16 2006, 08:25 PM
porniti motorul cu o bujie (sau doua) scoase
e un zgomot... deosebit (nu frumos)
cristic
Jan 17 2006, 02:52 PM
sau incercati sa mergeti cu masina in 2-3 buji
asta numai daca sunteti prea calmi si vreti sa va enervati
TiL
Jan 17 2006, 03:30 PM
Pe-asta am facut-o, tot cu 525-ul. Avea 2 fise duse si sub 2000 rpm mergea in patru. Din cauza asta nici nu mai apucam sa schimb a 5-a. Mii de draci mi-am facut, ca am mers si la munte asa. Am prins perioada aia de anul trecut cu minime de -18 -20 grade. Totusi pornea saracul. :goodman: :heart:
George77
Jan 17 2006, 08:36 PM
DA,faceti motoarele varza cu distractia asta de mers in mai putine pistoane doar fara scanteie dar cu amestec ,asa stricati si uleiul si motorul.
Gabi_323i
Jan 17 2006, 09:22 PM
QUOTE (George77)
DA,faceti motoarele varza cu distractia asta de mers in mai putine pistoane doar fara scanteie dar cu amestec ,asa stricati si uleiul si motorul.
am avut vreo 3 tentative sa scriu ce ai zis tu dar imi era frica sa nu le stric distractia la copii
TiL
Jan 18 2006, 12:20 PM
da, am vazut urmarea: benzina in ulei

, dar a durat ceva timp pana am aflat exact care-s fisele cu probleme si apoi alocarea a 1,2 mil pentru ele.
mertan
Jan 24 2006, 11:02 AM
staitzi asha. duminaca amortizoarele de pe fatza erau sport. am tras de 2/3 ori de ele, si deodata sio dat drumul. sa vedeti cum facea roata in sus si in jos. tare de tot.
odata. ma duc afara si vreau sa descui masina. nu intra cheia un butuc. am incercat 3 metode. spray special, dupaia solutie speciala si ultima bricheta. primele doua nu o mers. ultima o dat roade, am incalzit cheia de mai multe ori si a mers in sfarsit. buba o aparut dupaia, nu se mai rotea butucul. pana la urma o mers, cu grele incercari. dupaia, nu se deschidea ca erau chederele inghetzate. m-am chinuit oleaca. da o mers dupa vreun 15 minute de incercari. va rog sa nu spalati masina pe vremea asta ca unu de la mine de la bloc o facut acea greseala.
r3sp3ct.
Darren
Jan 24 2006, 11:03 AM
Deci azi dimineata venind de pe energeticienilor vroiam sa fac stanga spre targul vitan.. am facut stanga de am ajuns in acelasi loc de unde am plecat (aproape cerc complet

viva la LSD) cum inca nu incepusera masinile sa circule prin intersectie (era galben/rosu) si cum toti stateau si admirau piruetele mele, am mai avut timp sa mai fac o bucata de cerc si sa ma duc in treaba mea.
Super chestie acea pulbere alba care cade din cer, aderenta 0. Oare angajatii astia de la stat merg cu elicopterul la munca? Ca nu am vazut nici o masina care sa incerce sa dea cu vreo solutie pe jos. A, am mai trecut peste un patinoar in toata regula pe 1 Decembrie, dar acolo am mers in linie dreapta, si nu a trebuit sa fac vreo manevra periculoasa. Astept pe cineva sa puna frana acolo :unibrow:
Darren
Feb 2 2006, 05:21 PM
Mi se par simpatice, acum am gasit pozele in telefon
aR99bMw
Feb 2 2006, 06:34 PM
ce are daca intra praf pe la filtru ?....daca bag dejetu la mine in cotu ala dupa debitmetru il scot negru
Gabi_323i
Feb 2 2006, 07:16 PM
nu are nimic, doar ca se duce motorul
cacaturile de filtre sport
aR99bMw
Feb 2 2006, 07:43 PM
nu conteaza ca e filtru sport.......cum sa se duca motoru..lol......
George77
Feb 2 2006, 07:46 PM
Se uzeaza prematur

.Praful lucreaza ca un abraziv si iti useaza piesele in miscare.
Gabi_323i
Feb 2 2006, 08:23 PM
QUOTE (aR99bMw)
nu conteaza ca e filtru sport.......cum sa se duca motoru..lol......
da draga cunoscatorule, nu se duce motorul, sa-ti pui 2 "lol"
Darren
Feb 2 2006, 08:53 PM
Pai si daca filtrele sport strica motorul, de ce mai exista in comert?
Sunt de acord cu tine la faza cu jignirile (alea pe fatza, sau alea mai fine - nu cred ca-si au rostul)
George77
Feb 2 2006, 11:16 PM
Ce complicat este sa deduci de ce un filtru sport iti poate afecta motorul.Raspunsul este relativ simplu:Pt ca motorul sa "inghita" mai mult aer filtrul de aer sport are porii prin care trece aerul mai mari si uite asa pe langa aer trec si particule de praf care prin dimensiunea lor au loc porii materialului din care este facut filtrul ,particulele adunate formeaza un element abraziv care pur si simplu (mananca ) din material.
aR99bMw
Feb 3 2006, 02:21 AM
asta inseamna ca un filtru sport orice firma ar fi el strica motoru......nu cred....

inainte sa am filtru sport am schimbat cotu de la debitmetru si chiar m-am uitat cum e si era destul de murdar inauntru...asta cu filtru normal ......deci nu stiu ce sa zic.......mai repede se strica debitmetrul zic io....de la prea mult praf si mizerie......dar de asta exista filtre calumea k&n de exemplu.....
Darren
Feb 3 2006, 02:49 AM
Cand ma gandeam eu ca cel mai ieftin si usor de facut tuning la masina ar fi un filtru sport, m-am documentat un pic. Am fost dezamagit sa aflu ca filtru sport fara evacuare rapida nu face nimic, ca filtru ieftin e moartea pasiunii pentru motor, si colac peste pupaza din tei, trebuie sa si gasesti un mecanic/artist care sa stie sa faca corect intretinerea filtrului. De ex, la K&N, trebuie spalat doar cu solutie speciala K&N, si trebuie lubrifiat doar cu ulei K&N, dar.. nu trebuie pus mult ulei (sufoaca motorul mai ceva ca filtru OEM) nici prea putin (isi pierde calitatile filtrante). So, am zis pas. Prea complicat si prea riscant pentru un castig care mai mult ti-l da efectul placebo.
E drept, sunetul motorului cu un filtru sport e mortal, dar raportul beneficii/costuri+riscuri mi s-a parut prea mic pentru a merita (dpdv al meu).
Acum, e drept, nu vom apuca sa vedem motoare crapate din cauza filtrului sport, pentru ca cine isi pune filtru sport pe masina nu se duce sa faca piatza cu ea, ci are oarecare veleitati de pilot de curse. Deci motorul va ceda in primul rand din cauza exploatarii la limita, nicidecum nu va apuca sa se uzeze din cauza elementului filtrant. Parerea mea .
Later edit: cine crede ca motoarele nu sunt concepute sa functioneze cu corpuri straine in interor (gen particole de parf, nisip) sa filtreze o data uleiul scurs din motor si sa numere toate spanurile de metal pe care le gaseste. Hint: teoretic pe busonul de la ulei le veti gasi pe toate (ar trebui sa fie magnetic) asta ca sa nu cautati prea mult. Mai mult dauneaza masinii un sofer prost si un posesor nepasator (sau care nu-si permite sa intretina masina asa cum trebuie) decat un filtru sport.
Darren
Feb 3 2006, 03:08 AM
Copy & Paste from:
BMW Tech letters
QUOTE
Beyond corporate puffery and specifically with respect to BMW engines, I don't see any benefit to the in-the-airbox oiled cotton gauze air filter. My feeling is they may afford an airflow improvement for cars equipped with air filters that are too small. But BMW air filters are huge. I have a hard time believing there are any restriction problems with the filters themselves. Now, the BMW airbox is a different question. I can certainly see restriction there.
With a BMW engine, if you were to go to a cold-air intake setup using a cone-type oiled cotton gauze filter filter, then that, combined with performance software, can yield a power increase. Will you notice it? That depends on the car and the driver. Modern BMWs are pretty well optimized right from the factory. Older models can benefit tremendously from a chip and intake program. And drivers? Some guys can bolt on 30 hp and not notice the difference. Other guys will trade their kids for another five ponies and be able to graph the difference.
Moreover, you need to understand the specialized maintenance required by an oiled cotton gauze filter. The element is oiled cotton gauze, not paper. When the filter is dirty, you or your technician will have to remove the filter, soak it with K&N Air Filter Cleaner (no substitutes), painstakingly wash the element with water (never ever use parts cleaning solvent on a K&N filter), wait for the element to air dry, re-oil the element just so -- not too much, not too little -- using K&N Air Filter Oil (no substitutes), wait for the oil to distribute itself throughout the cotton gauze element, and then reinstall it. This is not as big a deal as it may sound especially if you keep two filters and rotate them into service, but if you aren’t going to perform this maintenance work yourself and your technician isn't interested or trustworthy enough to do it, then keep the stock BMW air filter. It works just fine.
There are also sporadic issues of mechanical problems because someone over-oiled an oiled cotton gauze filter element, and engine problems because someone under-oiled the element. We also get varying opinions on the filtration abilities of oiled cotton gauze air filters, with some tuners claiming that the regular stock paper filter does a better job of keeping dirt out of the engine.
Cred ca daca aveam pe masina filtru sport as fi adus multe argumente pro. Insa fiecare face cu propria masina fix ce doreste, si normal ca orice mica modificare am aduce masinilor noastre, macar de dragul auto-sugestiei, tot ar trebui sa fim mandri si sa sustinem ca am facut-o sa fie mai frumoasa, mai unica, mai rapida, mai puternica. In definitiv, de ce nu ne luam toti cate o dacie si sa-i facem tuning de sa stea pestele in coada? Turbo, nos si tot tacamul. Si apoi sa fim mandrii de munca inutila depusa :unibrow: . Sa nu uitam de ce ne aflam toti aici. Priviti pe fereastra, poate o sa vedeti motivul parcat prin apropiere.
comisaru
Feb 3 2006, 01:21 PM
QUOTE (Darren)
cine crede ca motoarele nu sunt concepute sa functioneze cu corpuri straine in interor (gen particole de parf, nisip) sa filtreze o data uleiul scurs din motor si sa numere toate spanurile de metal pe care le gaseste. Hint: teoretic pe busonul de la ulei le veti gasi pe toate (ar trebui sa fie magnetic) asta ca sa nu cautati prea mult.
]
Ai dreptate. Totusi se punea problema particulelor de praf care intra in motor la admisie care nu vor ajunge in ulei ci vor actiona nefast la suprafata de contact dintre segmenti si bloc provocand uzura prematura a acestora si eventual(dar mai greu) la suprafata de contact dintre supapa si scaunul acesteia.
Darren
Feb 3 2006, 01:41 PM
Nu cunosc toate detaliile despre functionarea unui motor, dar din cate stiu eu, pistoanele sunt vizitate de ulei si 2 segmenti au contact cu uleiul..
Oricum, cel mai sigur este ca nu e bine sa mergi fara filtru de aer. Restul depinde de cat de norocos esti.
Gabi_323i
Feb 4 2006, 07:39 PM
eu de cand am vazut 3 filtre sport care lasau foarte mult praf in motor am renuntat la ideea de filtru ssssssssport, debitmetru avea pe toti peretii o depunere foarte mare de PRAF si mizerie sau ce era :retard: :puke:
akajohn
Feb 4 2006, 11:21 PM
QUOTE (aR99bMw)
asta inseamna ca un filtru sport orice firma ar fi el strica motoru......nu cred....

inainte sa am filtru sport am schimbat cotu de la debitmetru si chiar m-am uitat cum e si era destul de murdar inauntru...asta cu filtru normal ......deci nu stiu ce sa zic.......mai repede se strica debitmetrul zic io....de la prea mult praf si mizerie......dar de asta exista filtre calumea k&n de exemplu.....
orice filtru sport are problema cu particulele... un maniac american a masurat exact si dupa ce gasesc linkul o sa va trimit informatia si klar cantitatea de particule care patrund in motor creste... concluzia respectivului era ca chiar si in conditiile din State unde aerul nu are atata praf ca in Romania (Bucuresti in special) filtrul sport de aer creaza in timp probleme motorului... oricum un filtru de aer sport care sa dea rezultate trebuie corelat cu o eventuala remapare a chipului... de ce? pai senzorii de volum ai aerului detecteaza volumul de aer intrat si restul lucrurilor sunt corelate in conformitate (benzina, scanteia, etc) dar nu aerul determina puterea sau accdeleratia ci apasarea pedalei... una peste alta volumul de aer care intra in motor e acelasi dar cantitatile de particule creste algoritmic... rezultatele reale vin cu ocazia unei remapari si eventual schimbari a evacuarii... restul e poveste si nerecomandabil... de fapt daca faci o liniuta scurta poate e vre-un spil dar altfel nu prea cred si mai ales pe masinile de model nou care nu prea vor simti diferenta ca se ocupa calculatorul sa corecteze diferentele...
comisaru
Feb 4 2006, 11:42 PM
Da, dar la un motor cu carburatie, unde mai mult aer inseamna mai multa benzina "supta" din carburator, treburile stau altfel. Un filtru sport se simte si daca e asociat si cu o evacuare sport, cu atat mai bine.
Prin alte parti ale lumii, unde aerul este mai umed, poti folosi un filtru sport cu mai putine riscuri. Pe la noi, tind sa cred ca nu e tocmai recomandabil, fara o intrtetinere regulata destul de pretentioasa, cum a fost descrisa intr-unul din posturile precedente.
Dupa ce s-au produs aceste spanuri, cel mai probabil vor ajunge in baie, unde ar trebui sa se depuna si daca nu se depun ar trebui sa fie filtrate. Sa ne lamureasca cineva care stie mai bine.
In plus, particulele de praf (care nu sunt neaparat din pamant) pot fi mult mai abrazive decat spanurile de otel... think shmirghel.
Si Calin nu are nici o scuza pentru limbajul cu care i s-a adresat lui Gabita. Nu mai zic ca in ciuda varstei, Gabita are de n ori mai multa experienta ca mecanic decat dumnealui.
Foarte distractiv topic. Despre filtrele "sport" s-a cam spus tot ce era de spus, cred. Dupa cum ziceai, unul inofensiv te costa prea mult (cumparat+intretinere) iar celelalte......
QUOTE (aR99bMw)
ma copile...mai lasa impresiile astea de tzaran....esti ceva mecanic la bmw si nu stiam?......explica-mi mie daca esti destept cum se duce motoru....sa aud si io...
Iti spusese George cu doua posturi mai sus.
Gabi_323i
Feb 5 2006, 04:39 PM
QUOTE (jaffar)
TiL a zis bine. spanul din ulei se opreste in filtru, nu se plimba prin motor. praful care intra prin admisie se duce direct in camera de ardere si actioneaza ca un smirghel cind pistonul se misca.
Darren, surubul de la baie nu are magnet, ci cel de la cutie. spanurile din motor se opresc in filtru

cred ca s-a spus cam tot in postul asta
SUPERBEC
Feb 5 2006, 05:42 PM
QUOTE (jaffar)
Darren, surubul de la baie nu are magnet, ci cel de la cutie. spanurile din motor se opresc in filtru

poate nu are m20-u sau poate s-a demagnetizat in 20 de ani.. :unibrow: dar dupa o reparatie capitala gasesti cu sigurantza la primul schimb multa piritura de fier.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.