![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#221
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
uzura unui motor nu este proporţională cu numărul de km parcurşi ci cu modul de exploatare, intervalul la care au fost făcute reviziile, calitatea uleiului folosit, calitatea combustibilului etc. Nu cred... ![]() -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#222
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,883 Joined: 22-January 07 From: Bucureşti Member No.: 556 Car: Ricsa Engine: Ricsa ![]() |
De ce nu crezi?
![]() Crezi că două motoare de 200 000 km au aceeaşi uzură şi sunt neapărat mai bune decāt un alt motor de 300 000 km? Modul de exploatare şi intervalul de revizie sunt elementele care fac diferenţa. |
|
|
![]()
Post
#223
|
|
![]() Cazan owner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,516 Joined: 19-September 07 From: Severin Member No.: 1,153 Car: E28 525i Engine: M50B25 192 CP ![]() |
again the same problem....de aici pana la bucuresti nu gasesc un 2.5 de pe care sa testez debitmetrul...dam' o sa duc batranul sa il reglez cu lampa stroboscopica si sa vad cum se comporta iarasi...apoi in primavara il aduc la bucuresti pe capul vostru la o intalnire sa va dati si voi cu parerea...si o sa-l stresez un pic si pe interceptor...ca de cand l-am tot amenintat..so: watch out ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#224
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,305 Joined: 1-May 07 From: BUCURESTI Member No.: 917 Car: E34 Engine: 525I 24V ![]() |
Omule eu spuneam sa fie reglat debimetru nu avansul ca avansul il poti regla si fara lampa.
|
|
|
![]()
Post
#225
|
|
![]() Cazan owner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,516 Joined: 19-September 07 From: Severin Member No.: 1,153 Car: E28 525i Engine: M50B25 192 CP ![]() |
on and on the same story....fratilor pricepeti toti ffff clar....nu are cine sa mi-l regleze aici....doar avansul cu o lampa...atat...restul nu stie nimeni prin zona sa le regleze...si sa ma car de fiecare data pana la bucuresti ca sa imi regleze motorul e nebunie curata...decizia e luata...schimb motorul pt unul mai puternic, mai elastic mai economic si mai usor de intretinut....acum...am nevoie de pareri in legatura cu schimbarea motorului...restul parerilor nu ma ajuta cu nimic....puneti-va in locul meu si o sa intelegeti...sa te deplasezi de fiecare pana la bucuresti (700 km) pt reparatii sau intretinere e nebunie curata....e vb de consum de timp si de bani....nu imi convine....pun un m52 si am un motor mai usor de intretinut de catre mecanicii din zona mea...chiar daca piesele sunt mai scumpe asta nu e o problema....basca mea,....doar am un magazin de piese auto nu de tampoane....
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#226
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Pentru reglarea debitmetrului cu mana, am pus link in nshpe parti pe forum... http://bimmer.roadfly.com/e28/messages/arc...02w09/7437.html Al tau cum e, e desigilat? Cum e traseul de grafit, e mancat? Daca accepti riscul ca intretinerea sa se transforme din simplul chin de a schimba niste garnituri, pus avans la punct, verificat sonde, in schimbat de piese scumpe la aprindere sau prin motor... esti acoperit. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#227
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
De ce nu crezi? ![]() Coz' u're capt obvious ![]() Ori ca sa ma exprim altfel: eu am cumparat E46 din 99 si nu m-au interesat km, ci felul in care se aude si reactioneaza motorul. (Tabla, bucse si toate alea sunt capitol separat.) acum...am nevoie de pareri in legatura cu schimbarea motorului Ai sa mergi cu motorul schimbat si trebuie sa-l omologhezi. Adica artizanal. Merita carca de bani si bateria de teste si nervii care ii pui ca sa faci asta? Iesi mai ok daca pui motronik, maparea e alta decat la jetronic, s-ar putea sa ti se para si motorul asta unul foarte elastic. Adica are curba pentru cuplu si putere alta fata de jetronic. Nu mai comentez de restul de bani cu care poti sa-i pui axa shrick si sa rescrii parametrii. Etc. Problem solved. Everybody happy now? -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#228
|
|
![]() Cazan owner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,516 Joined: 19-September 07 From: Severin Member No.: 1,153 Car: E28 525i Engine: M50B25 192 CP ![]() |
omologarea nu e o problema
![]() ![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#229
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
QUOTE The M52 was fitted to the European E36 3 Series, E34 and E39 5 Series. The early models had the M50 (no VANOS) engine, and the later ones had the M54 (double VANOS) engine. It is only the European single VANOS M52 units that were affected, and even then, not all of these engines were affected. Tot zici de M52, vezi macar sa nu fie afectat de problema "nikasil" : http://www.usautoparts.net/bmw/engines/nikasil.htm In rest, daca te descurci cu omologatul, go ahead. Desi cu toti senzorii, eu spun sa ai grija. Una e fabrica, alta e cand ti-i legi in curte. Si cu motronicu nu-i asa mare belea. Sunt sigur ca iesi mai ieftin daca o duci la capitala si o "ajustezi" corespunzator acolo ![]() ![]() -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#230
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,305 Joined: 1-May 07 From: BUCURESTI Member No.: 917 Car: E34 Engine: 525I 24V ![]() |
Eu deja pot sa ma abtin. Nu pot decat sa-ti urez mult noroc si bafta. |
|
|
![]()
Post
#231
|
|
![]() zijdelings geļnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Sau cel mai simplu, 3 set-uri de Weber DCOE40
![]() -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#232
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
Daca accepti riscul ca intretinerea sa se transforme din simplul chin de a schimba niste garnituri, pus avans la punct, verificat sonde, in schimbat de piese scumpe la aprindere sau prin motor... esti acoperit. Nu sunt de acord cu tine. La un m50/m52 bine intretinut iti garantez ca in afara de consumabile nu schimbi nimic o buna perioada de timp. Voua va place sa le bibiliti, el prefera varianta fara batai de cap. E absurd sa spui ca un m30 cu kktul ala de l-jetronic e mai bun decat m52. M52-ul daca face figuri il pui pe tester, comanzi piesa, o schimbi si mergi mai departe, nu desfaci tot motorul ca sa ajungi sa identifici ce s-a stricat. O tineti una si buna ca un m30 tine 50000000 km, nu uitati ca sunt motoare care au mers 30 ani, adica dublu fata de m52. Eu am zis, pe e28 imi plac m20 si m30, dar obligatoriu cu motronic. Si daca masina e 528 e cam aiurea sa pui motor mai mic, asa ca m30 3.0 sau 3.5 e solutia. Sunt ieftine, un motor in mintile lui il iei cu 500e. Dar ar fi bine sa cauti un motor de pe e28, e23 sau ideal e32 pana in 87. Dupa 87 au schimbat prinderile suportilor in bloc si va trebui sa-i faci custom. Daca mergi mult cu masina si te afecteaza consumul poti pune 2.7 eta. Sunt motoare fiabile si cu un sunet frumos. La voi in oras eu zic ca scoti un consum de 12% si 7% in afara, fata de ~14 / 8 cat ai scoate cu 2.8 m52. |
|
|
![]()
Post
#233
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,883 Joined: 22-January 07 From: Bucureşti Member No.: 556 Car: Ricsa Engine: Ricsa ![]() |
Coz' u're capt obvious ![]() Ori ca sa ma exprim altfel: eu am cumparat E46 din 99 si nu m-au interesat km, ci felul in care se aude si reactioneaza motorul. (Tabla, bucse si toate alea sunt capitol separat.) Păi se pare că nu e aşa obvious din moment ce unii īntreabă dacă sunt km reali de parcă nr. de km şi starea tehnică ar fi direct proporţionale. |
|
|
![]()
Post
#234
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
Numarul de km si modul in care a fost exploatat si intretinut influenteaza starea unui motor in egala masura zic eu. Multi au impresia ca motoarele care au avut cutie de viteze automata sunt in general mai bune, nu e intotdeauna adevarat. Ea tureaza mai mult motorul la plecarile de pe loc si stim cu totii ca uzura motorului e direct proportionala cu regimul de turatie. Deja am deviat de la subiectul topicului, nu prea mai are legatura cu masina omului ce dezbatem noi aici, ar fi bine sa mute cineva discutia asta intr-un nou topic. This post has been edited by Rotti: Feb 10 2010, 10:41 AM |
|
|
![]()
Post
#235
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,883 Joined: 22-January 07 From: Bucureşti Member No.: 556 Car: Ricsa Engine: Ricsa ![]() |
Nu stau lucrurile deloc aşa, cu o maşină cu cutie automată modernă poţi merge fără probleme şi cu 2000 rpm constant, nu se pune problema de turat mai mult la plecări de pe loc, tocmai că la o cutie manuală ai tendinţa de a pleca mai turat, īn timp ce la automată este imposibil pentru că acest lucru se īntāmplă doar cānd ambreiajele din cutie sunt uzate.
Īn principiu, o maşină cu cutie automată protejează mai bine motorul de şoferi inapţi care ar putea face frānă de motor cānd nu este cazul. |
|
|
![]()
Post
#236
|
|
![]() Cazan owner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,516 Joined: 19-September 07 From: Severin Member No.: 1,153 Car: E28 525i Engine: M50B25 192 CP ![]() |
Nu sunt de acord cu tine. La un m50/m52 bine intretinut iti garantez ca in afara de consumabile nu schimbi nimic o buna perioada de timp. Voua va place sa le bibiliti, el prefera varianta fara batai de cap. E absurd sa spui ca un m30 cu kktul ala de l-jetronic e mai bun decat m52. M52-ul daca face figuri il pui pe tester, comanzi piesa, o schimbi si mergi mai departe, nu desfaci tot motorul ca sa ajungi sa identifici ce s-a stricat. O tineti una si buna ca un m30 tine 50000000 km, nu uitati ca sunt motoare care au mers 30 ani, adica dublu fata de m52. Eu am zis, pe e28 imi plac m20 si m30, dar obligatoriu cu motronic. Si daca masina e 528 e cam aiurea sa pui motor mai mic, asa ca m30 3.0 sau 3.5 e solutia. Sunt ieftine, un motor in mintile lui il iei cu 500e. Dar ar fi bine sa cauti un motor de pe e28, e23 sau ideal e32 pana in 87. Dupa 87 au schimbat prinderile suportilor in bloc si va trebui sa-i faci custom. Daca mergi mult cu masina si te afecteaza consumul poti pune 2.7 eta. Sunt motoare fiabile si cu un sunet frumos. La voi in oras eu zic ca scoti un consum de 12% si 7% in afara, fata de ~14 / 8 cat ai scoate cu 2.8 m52. corecta observatia cu m30 de 3.0, 3.5 litri...dar de ce sa iau altul cand am un m52 la dispozitie deja...ce rost are sa dau banii?am un si un m30 de 3 litri care sta de vreo 4 ani de pe e34....dar habar n-am in ce stare e si in plus am dat calculatorul de pe el...pana la urma o sa incerc cu varianta reglare avans si debitmetru si vad cum se comporta iar cand da caldura daca nu mai face figuri il pastrez...daca tot nu sunt multumit am facut transplantul cu tot cu riscul de a avea batai de cap la montaj -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#237
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
Nu stau lucrurile deloc aşa, cu o maşină cu cutie automată modernă poţi merge fără probleme şi cu 2000 rpm constant, nu se pune problema de turat mai mult la plecări de pe loc, tocmai că la o cutie manuală ai tendinţa de a pleca mai turat, īn timp ce la automată este imposibil pentru că acest lucru se īntāmplă doar cānd ambreiajele din cutie sunt uzate. Īn principiu, o maşină cu cutie automată protejează mai bine motorul de şoferi inapţi care ar putea face frānă de motor cānd nu este cazul. N-am zis ca nu ai putea merge cu o masina cu automata constant, nu stiu de unde ai scos asta. Consumul crescut la cutiile automate e dat in principal de patinarea mai lunga pe care o fac pentru a nu brusca masina lucru care are ca efect turarea in plus a motorului, deci uzura mai mare. |
|
|
![]()
Post
#238
|
|
![]() Cazan owner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,516 Joined: 19-September 07 From: Severin Member No.: 1,153 Car: E28 525i Engine: M50B25 192 CP ![]() |
![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#239
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,883 Joined: 22-January 07 From: Bucureşti Member No.: 556 Car: Ricsa Engine: Ricsa ![]() |
N-am zis ca nu ai putea merge cu o masina cu automata constant, nu stiu de unde ai scos asta. Consumul crescut la cutiile automate e dat in principal de patinarea mai lunga pe care o fac pentru a nu brusca masina lucru care are ca efect turarea in plus a motorului, deci uzura mai mare. Plecarea de pe loc nu necesită turare mai mare a motorului decāt plecare cu o maşină cu cutie manuală. Ai spus că trebuie turată īn plus faţă de o cutie manuală, chestia asta e o inepţie dacă te referi la cutiile automate īn general. Cutiile automate au avansat foarte mult, ceea ce spui tu este valabil pentru cele vechi şi primitive, cele moderne nu necesită turarea īn plus a motorului, această patinare mai lungă despre care vorbeşti nu există la cutiile moderne, excepţie fiind cazurile de cutii uzate care patinează din cauza ambreiajelor uzate. Este exagerat să vorbeşti despre uzură mai mare la motoarele cu cutie automată din moment ce majoritatea posesorilor de maşini cu cutie automată nu fac frānă de motor aproape niciodată şi nu au cum să retrogradeze greşit. Din moment ce eficienţa unei cutii steptronic de generaţie nouă este cu 3% mai mică decāt eficienţa unei cutii manuale, este evident că să vorbeşti despre uzură mai mare pentru un motor cu cutie automată este un lucru care nu are nici o legătură cu realitatea. This post has been edited by Ciupanezu: Feb 10 2010, 02:01 PM |
|
|
![]()
Post
#240
|
|
![]() Cazan owner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,516 Joined: 19-September 07 From: Severin Member No.: 1,153 Car: E28 525i Engine: M50B25 192 CP ![]() |
ciupanezule te rog sa iti faci topic separat...parerea si rugamintea mea
-------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th July 2025 - 04:22 PM |